Skrevet av Emne: Operasjon beinhinnebetennelse  (Lest 13257 ganger)

Utlogget Looki91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Operasjon beinhinnebetennelse
« : 17. februar 2012, 13:08 »
Hei, skal operere begge legger for beinhinnebetennelse. De kan kun operere en om gangen så det kommer til å ta ca 2 mnd før jeg kan trene bein normalt igen. Noen som har erfaringer hvordan jeg kan trene denne perioden (kroppsbygging)?

Håper på svar  Smile

Utlogget tommyy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Operasjon beinhinnebetennelse
« #1 : 18. februar 2012, 12:15 »
Heisann. Jeg har dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt, men vil gjerne spørre deg om hvor lang tid du ventet før du fikk operasjon? Har fått beinhinnebetennelse selv, og er midt i fotballoppkjøringen... :/

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Operasjon beinhinnebetennelse
« #2 : 18. februar 2012, 15:38 »
Svar til innlegg 1: Du bør jo avlaste leggene dine inntil du er smertefri, og du bør uansett bruke kompresjonsbandasjen i 2 uker. Hos unge og eller friske pasienter tar tilstrekkelig tilheling 4-6 uker.
Uke 1: Hvile avlastning med krykker
Uke 2: Avlastning
Uke 3-4: Hvis smertefri, bruke beina normal, men ingen løping eller styrketrening av bein
Uke 4-5: Hvis smertefri og ingen komplikasjoner, gradvis opptrapping av treningsbelastning, enten det er snakk om løpstrening eller styrke.

Så fra uke 2-5 bør du trene andre muskelgrupper, så kan du evt. ha noen svømmeøkter ved siden av som er bra for restitusjon.

Svar til innlegg 2: Vanligvis så kreves det at man har hatt ett adekvat behandlingsforsøk av betennelsen i form av egne tiltak (avlastning, hvile, bytte på sko/såler, bytte treningsopplegg / løpsunderlag etc.) og evt. fysioterapi, samt medikamentell behandling i form av betennelsesdempende over en tidsperiode 3-6 mnd uten effekt, for at en kirurgisk behandling i det hele tatt vil bli vurdert. Legen din skal da følge deg opp i denne perioden, og evt. henvise deg videre. I tillegg må man påberegne en del ventetid de fleste steder når man skal gjennom ett slikt elektivt inngrep. Resultatet hos de som gjennomgår en kirurgisk behandling er veldig god.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Looki91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: Operasjon beinhinnebetennelse
« #3 : 20. februar 2012, 01:46 »
Takk for svar  Smiley Hvor lenge hadde du anbefalt å vente mellom hver operasjon? Fikk beskjed av lege å vente minst 2 uker mellom hver legg, ellers kunne jeg velge.

Tommyy:
Jeg har slitt med beina siden 2009, perioder med behandling hos kiropraktor og betennelse dempene medisniner. Ble henvist til operasjon via lege, ventetiden var ca 6 mnd, men gjennom If-helseforsikring ble ventetiden 2 uker.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Operasjon beinhinnebetennelse
« #4 : 20. februar 2012, 17:00 »
Synes det høres greit ut å vente 2-3 uker mellom hver operasjon så lenge det gror fint. Hvis du opererer for for tett på så vil du utsette det første beinet for unødig mye belastning de ukene det fortsatt gror.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!