Skrevet av Emne: Sykt slapp, sliten og 0 motivasjon - hva skjedde?  (Lest 3003 ganger)

Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sykt slapp, sliten og 0 motivasjon - hva skjedde?
« : 19. februar 2012, 20:10 »
Heisann!

Jeg har et lite problem, eller et ganske stort problem egentlig. Før var jeg sykt engasjert til å trene, fulgte massevis av programmer slavisk, veldig bra progresjon, spiste bra og alt gikk på skinner i over et års tid.
Litt før jul var det som jeg fikk et slag i tryne, all motivasjon ble borte, jeg orker ingenting og eneste jeg har lyst til å gjøre er jobbe-sove-jobbe-sove og ingenting mer. Dropper sykt mange treningen og har ikke noe struktur på noen ting lengre fordi jeg rett og slett ikke gidder.

Det høres litt rart ut, men jeg har rett og slett ikke energi og ork til å trene seriøst.
Tenker å bestille legetime imorgen for å få sjekket med blodprøve o.l bare for å være på den sikre siden at det ikke er noe som feiler meg sånn sett hehe

Men det jeg lurte på var i grunn om folk hadde noe motivasjonstips? Jeg har til og med hvert borte på tanken på å begynne på steroider for å få motivasjons-boost  Undecided men har heldigvis klart å holde meg unna den tanken en stund nå, men må si jeg begynner å bli passe frustrert av å ha så lite overskudd og dårlig med motivasjon. Jeg prøvde å sette opp et nytt program som krevde å bli fulgt til punkt og prikke for å føle en forpliktelse til å dra på trening, men det endte bare med at jeg glippet en dag også ble det krøll på alt.

Så noe tips?  Huh

dal-z

  • Gjest
det skal være gøy å trene, ikke et ork. finn deg et treningsprogram du trives godt med, varier mye på øvelser og spis nok og variert, husk at det er lov å kose seg innimellom og. slapp og sliten kan komme av mangel på diverse næringsstoffer, for meg funket vitamintabletter veldig bra faktisk Smiley
hvordan var progresjonen i treningen før du ble lei, dårlig progresjon kan jo føre til at man blir lei. finn deg noen å trene sammen med.

sist men ikke minst, selvtillit.. på trening er det lov å være verdensmester  Cool (vel.. alt er relativt, såklart)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Sykt slapp, sliten og 0 motivasjon - hva skjedde?
« #2 : 29. februar 2012, 08:57 »
Har vært der ! Når treningen min startet for litt over 1 år siden, elsket jeg alt. Brukte gjerne 3-4 timer på å lese om kosthold og trening, skrev flere treningsprogrammer enn stiler på skolen, brukte alt jeg hadde av tid på trening, ALT.

Etter sommeren dabbelt alt av, jeg gadd ikke noe mere, ble negativ ovenfor trening og måtte tvinge meg på trening, bygde opp motivasjonen og datt ut etter 1-2 uker.

Etter jul valgte jeg en ny taktikk, eg begynte med 1 trening i uka, dreit i alle tanker av kosthold og slikt.
Du kan øke med 1 trening pr 1-2 ukr, og bygg opp ting tid etter tid, slik har jeg gjort det:

Jeg skrev opp en liste over mål for ukene fremover, f.eks:

Uke 1 - trene 1 økt, trene øvelser jeg liker best
Uke 2 - trene 2 økter, trene jeg jeg vil.
Uke 3 - begynne smått med litt tanker om kosten, fortsatt 2 økter daglig
Uke 4 - 1 økt, HARDT !!!!! ( ønskede øvelser)
Uke 5 - 3 økter, større tanker om kosten

Og slik fortsetter det Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Sykt slapp, sliten og 0 motivasjon - hva skjedde?
« #3 : 29. februar 2012, 09:03 »
Finn deg et program du er tilfreds med, vil du ikke trene knebøy så trener du ikke knebøy. Ta maten som det kommer, spis akkurat hva du vil og tren etter dagsformen. Nå gjelder det å få ting tilbake på skinner, så riktig trening og kosthold kan du komme tilbake til senere.

http://open.spotify.com/user/snekkrn94/playlist/04C4NLVJj67rs9vR0YsgKD <-- musikk til treningsøkta.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Du hadde sikkert merket det om det var det men jeg vil nevne det likevel. Om jeg er sliten kan jeg ha søvnmangel eller gå og bære på uforløste følelser som tynger.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!