Skrevet av Emne: Megareksi  (Lest 11763 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Megareksi
« #30 : 23. februar 2012, 09:56 »
Hei!

Mitt navn er Theis Roksvåg Pedersen, jeg er journalist i papirutgaven til VG.
Jeg lurte på om noen kunne hjelpe oss med å komme i kontakt med en person/personer som har eller har hatt sykdommen megareksi.

Megareksi, eller kroppbildeforstyrrelse, er det motsatte av anoreksi. Man bruker all sin fritid på å trene, spise riktig og ofte også dope seg for å få svulmende muskler. Om lag 6,5 prosent av oss har tegn til megareksi.

Vennlig hilsen,
Theis

Hadde vært fint om du som tenkende individ kunne se at dette er en av flere fjollediagnoser i dagens samfunn. Ønsket om å bli bedre, ikke være fornøyd med tingenes tilstand er et kjennetegn ved de fleste idrettsfolk som har fremgang, forretningsfolk som lykkes osv. Å sette en diagnose på kun de som trener vekter for å bli større, er stigmatiserende.
Dette kan bli interessant  om du ikke blir nok en sau som følger flokken, men bryter mønsteret og bruker en bredere innfallsvinkel.  Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Megareksi
« #31 : 23. februar 2012, 10:00 »
Hei!

Mitt navn er Theis Roksvåg Pedersen, jeg er journalist i papirutgaven til VG.
Jeg lurte på om noen kunne hjelpe oss med å komme i kontakt med en person/personer som har eller har hatt sykdommen megareksi.

Megareksi, eller kroppbildeforstyrrelse, er det motsatte av anoreksi. Man bruker all sin fritid på å trene, spise riktig og ofte også dope seg for å få svulmende muskler. Om lag 6,5 prosent av oss har tegn til megareksi.

Vennlig hilsen,
Theis

MÅ jo være troll?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Megareksi
« #32 : 23. februar 2012, 11:40 »
Et problem med media og deres fokus på dop er enten hvor lite innsikt de har eller vinklingen deres. Var vel vg som synest at det var viktig å få frem at Markus Ruhl dopet seg. Det som er så tragisk er at mens de fleste kan se at dette er en dopet person, og svært få vil bli som han, kommer det flere artikler fra de samme mediene om hvordan skuespillere og diverse stjerner har trent seg opp å blitt muskuløse til en film. Svaret er vel at det er svært stor sannsynlighet at de fleste av disse har brukt diverse medikamenter som står på dopinglista. Dette kommer derimot ikke frem og dette er forbilder folk vil se ut som. Det er vel en grunn til at det dukker opp spørsmål om "filmtreningsprogram" og hvordan skal jeg trene for å bli lik som.

Derimot ser jeg en større grunn til å dope seg for å tjene x-antall millioner, enn for å imponere noen få med hvor stor en er på scenen. Det er dobbeltmoralen jeg vil til livs.



Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Sv: Megareksi
« #33 : 23. februar 2012, 20:42 »
Hvis det skal lages en repotasje ang temaet bør den være 100% nøytral,vise hva megareksi er men også viktig å få frem den positive siden. Vgmann : du kan starte med å sjekke ut reporasjen som allerede er laget om dette temaet. Gikk på lørdagsrevyen (tror jeg) i fjor eller året før.

Der ble det vinklet slik at alle store byggere,vekløftere etc led av dette. Det er ikke bra! Man skal ikke skremme foreldre slik at de nekter ungene å trene (satt på spissen)

Repotasjen inneholdt også et kort intervju med en kraftig kar,daglid leder hos PF mener jeg. Han ble jo fremstilt som sinnsyk...
Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Megareksi
« #34 : 24. februar 2012, 20:38 »
litt offtopic men naar det er snakk om dop.. Jeg vedder paa at dop/steroider ikke hadde vert halvparten saa farlig som det er naa hadde det ikke vert for media. Den eneste maaten media produserer dop paa er at vi boer saksoke gud faar aa ha lagd dem. Ja, det har daarlige bivirkninger som kan drepe deg med det har jo ogsaa en peanut. En peanut kan ogsaa drepe folk men de har sotte ut en advarsel paa at peanutter kan drepe deg om du er allergisk. Jeg tror at hvis man ikke missbruker steroidene saa er de ikke farlig. Jeg sitter ikke naa aa sier at jeg skal bruke dem men syns media setter for mye fokus paa hvor farlig og hvor skummelt det er. Steroider blir jo brukt til mye medisin saa hvorfor er det farlig for de som ikke bruker det som medisin men det er farlig for de som bruker det som medisin?

Poenge mitt er aa faa fram hvor mye innvirkning media har paa folk og det kan fort gaa i feil rettning :p

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Megareksi
« #35 : 24. februar 2012, 20:48 »
Når anabole steroider brukes som medisin så er det i utgangspunktet i tilfeller der det er enda farligere å la være å bruke det (muskelsvinn e.l.)
Så det blir å velge det minste ondet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Megareksi
« #36 : 24. februar 2012, 21:46 »
litt offtopic men naar det er snakk om dop.. Jeg vedder paa at dop/steroider ikke hadde vert halvparten saa farlig som det er naa hadde det ikke vert for media. Den eneste maaten media produserer dop paa er at vi boer saksoke gud faar aa ha lagd dem. Ja, det har daarlige bivirkninger som kan drepe deg med det har jo ogsaa en peanut. En peanut kan ogsaa drepe folk men de har sotte ut en advarsel paa at peanutter kan drepe deg om du er allergisk. Jeg tror at hvis man ikke missbruker steroidene saa er de ikke farlig. Jeg sitter ikke naa aa sier at jeg skal bruke dem men syns media setter for mye fokus paa hvor farlig og hvor skummelt det er. Steroider blir jo brukt til mye medisin saa hvorfor er det farlig for de som ikke bruker det som medisin men det er farlig for de som bruker det som medisin?

Poenge mitt er aa faa fram hvor mye innvirkning media har paa folk og det kan fort gaa i feil rettning :p

Utenatt jeg skal gå innpå om steorider er livsfarlig eller ikke, så vil jeg bare si at din annalogi tilsier at cellegift og morphin er gode greier å kjøre i kroppen sin.

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Megareksi
« #37 : 24. februar 2012, 22:18 »
Utenatt jeg skal gå innpå om steorider er livsfarlig eller ikke, så vil jeg bare si at din annalogi tilsier at cellegift og morphin er gode greier å kjøre i kroppen sin.

Har ikke sakt at steroider ikke er farlig.. sa at Media skal ha det til at det er så mye farligere enn hva det enkli er..

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Megareksi
« #38 : 24. februar 2012, 22:25 »
Har ikke sakt at steroider ikke er farlig.. sa at Media skal ha det til at det er så mye farligere enn hva det enkli er..

Ok. Da misforstod jeg Smiley

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Megareksi
« #39 : 24. februar 2012, 22:31 »

Utlogget vg-trp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Megareksi
« #40 : 25. februar 2012, 21:41 »
Hei igjen, alle dere!

Takk for både nyttige og unyttige tilbakemeldinger.
Jeg innrømmer at den første teksten var slurvete skrevet. Beklager om definisjonen av megareksi var dårlig forklart fra min side. Det skal den ikke være i artikkelen.

For øvrig vil artikkelen IKKE handle om anabole steroider/dop. Mitt ønske er å fortelle om megareksi UTEN at dette blir blandet inn.

Vennlig hilsen,
Theis

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Megareksi
« #41 : 25. februar 2012, 22:11 »
Husk på at en anorektiker er syk når han når en viss vekt uansett holdning. 180 cm og 40 kg og "jeg kunne godt ha vært tykkere" er fortsatt sykelig. En person som trener seg opp til 180 cm og 110 kg muskler og ikke bruker dop har ikke en syk kropp. Han kan kun kalles megarektiker hvis han har den holdningen at han er tynn og utilstrekkelig, akkurat som en ekte anorektiker har den holdningen at han er feit, uansett.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Novalis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Megareksi
« #42 : 26. februar 2012, 09:57 »
Hvis det skal lages en repotasje ang temaet bør den være 100% nøytral,vise hva megareksi er men også viktig å få frem den positive siden. Vgmann : du kan starte med å sjekke ut reporasjen som allerede er laget om dette temaet. Gikk på lørdagsrevyen (tror jeg) i fjor eller året før.

Der ble det vinklet slik at alle store byggere,vekløftere etc led av dette. Det er ikke bra! Man skal ikke skremme foreldre slik at de nekter ungene å trene (satt på spissen)

Repotasjen inneholdt også et kort intervju med en kraftig kar,daglid leder hos PF mener jeg. Han ble jo fremstilt som sinnsyk...

Denne? http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/239867/

Ja, helt feil vinkling. Svært fordomsfullt.

Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Sv: Megareksi
« #43 : 26. februar 2012, 20:31 »
Fikk ikke sett den videoen her nå,men må være den. Du virker foresten ironisk,håper du ikke er det,for etter denne videoen ble faktisk jeg "stemplet" fordi jeg er mer intresert i kosthold og trening enn gjennomsnittlig.. Det blir helt feil spør du meg,og tipper mange foreldre gjorde beslag på kosttilskuddet til tenåringene sine.
Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Megareksi
« #44 : 26. februar 2012, 20:41 »
Slenger inn et spor her jeg Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!