Skrevet av Emne: Megareksi  (Lest 11723 ganger)

Utlogget Novalis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Megareksi
« #45 : 26. februar 2012, 20:55 »
Fikk ikke sett den videoen her nå,men må være den. Du virker foresten ironisk,håper du ikke er det,for etter denne videoen ble faktisk jeg "stemplet" fordi jeg er mer intresert i kosthold og trening enn gjennomsnittlig.. Det blir helt feil spør du meg,og tipper mange foreldre gjorde beslag på kosttilskuddet til tenåringene sine.

Nei, var ikke ironisk.

Jeg har et stempel på meg også fordi jeg bruker kosttilskudd.
Jeg har med shakeren på jobb hver dag som et mellommåltid, noe som har ført til rare blikk og uinformerte spørsmål.

Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Sv: Megareksi
« #46 : 26. februar 2012, 21:36 »
okei,måtte bare få det bekreftet Smiley Selv vegrer jeg meg mot å ta med shake på jobb,så tar med vanlig middagsmat isteden,det også, av en eller annen grunn er skikkelig unormalt og rart ifølge Ola Nordmann.

 Håper derfor VG REPORTER, at du lager en bedre repotasje enn den siste,og at du heller kan fokusere på den positive siden av trening,selv om det er megareksi du vil lage sak om (noe svært få har)
Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Megareksi
« #47 : 28. februar 2012, 09:57 »
Det er mange meninger om megareksi og hvorvidt det faktisk er mulig å stille en diagnose. Uansett om man er enig i eller ikke hvorvidt det går ann å diagnostisere så er det altså kommet en forespørsel om en persom ønsker å la seg intervjue knyttet til dette tema. Om det er kommet noen respons utover det som finnes på denne tråden gjenstår det å se.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Megareksi
« #48 : 13. mars 2012, 19:40 »
For meg som venter utålmodig på at VG og Dagbladet skal dø, så håper jeg at denne artikkelen blir skrevet i sedvanlig VG-stil. I tillegg dekkes nok hele forsiden den dagen av et bilde med en stor og sterk mann, noen piller, og en sensasjonspreget overskrift som ikke har noe med virkeligheten å gjøre i det hele tatt.

Til Rita over: Hvis forespørselen hadde kommet fra noen andre enn Norges latterligste avis, så hadde han kanskje fått seriøse svar. Men i alle årene VG har eksistert, så har vi lært å kjenne den begredelige blekka altfor godt. Å liste opp hva som er feil med den gidder jeg ikke engang å begynne på, og jeg gidder ihvertfall ikke å bidra til enda en tulleartikkel der. Dette gjelder på generell basis. Megareksi har jeg lite formeninger om ...

Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Sv: Megareksi
« #49 : 13. mars 2012, 20:37 »
Synes du er litt hard nå, greit nok at vg og generelt alle aviser trykker mye tull. Men tror ikke det blir bedre av å vise så dårlig holdning til en som tar seg bryet med og sjekke opp fakta på ett forum med folk som faktisk har erfaring med kroppsbygging,styrkeløft osv.

Synes det er veldig positivt at denne reporteren spør her,men spørs om han ble skremt vekk :p

Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Megareksi
« #50 : 13. mars 2012, 21:12 »
Jeg synes ikke han er for hard mot VG, dessuten trykker ikke alle aviser tull. Aftenposten er bra. Der Spiegel er bra, dagens næringsliv er bra, Morgenbladet er bra, etc.. Mens VG er en skam for media.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Megareksi
« #51 : 13. mars 2012, 21:23 »
Jeg vet ikke, men iallefall slik jeg har det føler jeg at ting aldri blir bra nok, at alle kroppsdeler er altfor dårlige og at styrken er helt på trynet, og prøver alltid å forbedre ting, men som aldri går bra nok..

Føler meg liksom litt nedsatt fordi jeg ikke klarer ting godt nok, om det er megareksi eller ikke aner jeg ikke, kan jo være perfeksjonisme og... Smiley

21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Megareksi
« #52 : 14. mars 2012, 12:27 »
Kan folk forsøke å ha litt selvinnsikt her. Alle har vel hatt et ønske om å bli større. Men dette er ikke verre enn at folk ønsker å bli mindre, dvs når man slanker seg.

Men dette er ikke megareksi, og slanking er ikke anoreksi. Men når man bruker steroider for å vokse begynner man å nærme seg megareksi i mine øyne, like fullt som at slankere på speed fort blir anorektikere.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Megareksi
« #53 : 14. mars 2012, 13:18 »
Du har også den gruppen som bruker steroider fordi det er kjapt og enkelt. De vil ha beach muskler men ikke nødvendigvis veldig mye og de vil ha lite fett. Men de har ikke tenkt å trene hardt og over lang tid for å få det. Det er vel flere av de blant hobbybrukerene. Og de har ikke megareksi, ikke i utgangspunktet iallfall. Tvert imot så ønsker de kanskje å ikke bli for store fordi da blir de lettere stemplet som bolere.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!