Skrevet av Emne: NM i Strongman/woman enkeltøvelser på Valhalla den 30 juni  (Lest 76125 ganger)

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Er du sikker på det Lars?  Jeg har skrevet ned at du tok 200kg steinen på Valhalla en gang du var innom for et par år siden.  Men, du husker jo best selv biggrin

Utlogget Lars E.

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 959
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 959

Er du sikker på det Lars?  Jeg har skrevet ned at du tok 200kg steinen på Valhalla en gang du var innom for et par år siden.  Men, du husker jo best selv biggrin

Jeg stoler på deg!:-)

Utlogget tobiasht

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 809
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 809

Jeg er imidlertid helt enig i at det er muligens galt av meg å skrive Norges rekorder, så la oss kalle de Valhalla rekorder fra nå av.
Hei Knut. Jeg syns det er veldig bra at du samler utøvere fra landet til dine konkurranser i Tvedestrand, Valhalla. Syns det er helt riktig at vi har stevner der vi kaller løftene for Norges rekorder (les: offisielle Norges rekorder). Folk kan jo gjøre gudveit hvor mange rekorder utenom, men disse står som uoffisielle inntil det er gjort på ett stevne. Da blir det korrekte vekter, løft utført korrekt samt tilskuere til løftene. På en annen side skaper det samtidig god motivasjon til utøvere igjennom året. Keep up the good work! Smiley
Norges 4. Sterkeste Mann (-90kg) 2012
Norges Sterkeste Mann (-90kg) 2010
Norges 3. Sterkeste Mann (-90 kg) 2009

Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Hei Knut. Jeg syns det er veldig bra at du samler utøvere fra landet til dine konkurranser i Tvedestrand, Valhalla. Syns det er helt riktig at vi har stevner der vi kaller løftene for Norges rekorder (les: offisielle Norges rekorder). Folk kan jo gjøre gudveit hvor mange rekorder utenom, men disse står som uoffisielle inntil det er gjort på ett stevne. Da blir det korrekte vekter, løft utført korrekt samt tilskuere til løftene. På en annen side skaper det samtidig god motivasjon til utøvere igjennom året. Keep up the good work! Smiley

Helt enig med Tobias!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Det ble satt 2 nye Valhalla Rekorder i løpet av helga.
Nils Kjetil gikk 3 meter med 480kg i Yoke, og det er ny rekord i åpen klasse.
Vanja Stokkebekk gikk 3 meter med 223kg, som er ny rekord for jentene. Gratulerer til begge biggrin
For å sette rekorder fremover på Valhalla, må løftet være godkjent i løpet av en Valhallakonkurranse, eller på trening der jeg er jeg er tilstede.  Jeg har en vekt stående på Valhalla, så utøver vil bli veid etter forsøket er godkjent.

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Rekorden i frame-avløft er 360 kg i -90 og -105 ? Kunne vært moro å prøvd å slått den Grin
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget bekkestokken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Det ble satt 2 nye Valhalla Rekorder i løpet av helga.
Nils Kjetil gikk 3 meter med 480kg i Yoke, og det er ny rekord i åpen klasse.
Anja Stokkebekk gikk 3 meter med 223kg, som er ny rekord for jentene.
For å sette rekorder fremover på Valhalla, må løftet være godkjent i løpet av en Valhallakonkurranse, eller på trening der jeg er jeg er tilstede.  Jeg har en vekt stående på Valhalla, så utøver vil bli veid etter forsøket er godkjent.

Helt enig med Tobias!
Hei Knut. Jeg syns det er veldig bra at du samler utøvere fra landet til dine konkurranser i Tvedestrand, Valhalla. Syns det er helt riktig at vi har stevner der vi kaller løftene for Norges rekorder (les: offisielle Norges rekorder). Folk kan jo gjøre gudveit hvor mange rekorder utenom, men disse står som uoffisielle inntil det er gjort på ett stevne. Da blir det korrekte vekter, løft utført korrekt samt tilskuere til løftene. På en annen side skaper det samtidig god motivasjon til utøvere igjennom året. Keep up the good work! Smiley
Takk for en super treningsdag knut, men anja heter Vanja Smiley hehe
vi ses straks igjen Smiley

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Beklager Vanja.  Jeg har nå rettet opp i feilen.
Rekorden i Frame løft for de under 105kg og under 90kg er på hele 360kg, og holdes av Svein Erik Haugeland.
Det er felles trening på Valhalla fra klokken 13:00 til 16:00 nå til lørdag (26.5), så til alle dere som har lyst til å trene og/eller sette rekorder, så er det bare å ta turen til Tvedestrand.

Utlogget AKBS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 071
  • Honnør: 123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 071

  • Team Strongman Roy Holte
Siden det har gått rykter om div. kvinnfolk nede på Valhalla måtte jeg inn her og glo igjen, lenge siden sist...
Rekordene mine som kan slås er følgende:
Stokk 80 kg.
Apollons 80 kg.
Farmers 119 kg.i hver neve
Yoke 220 kg. husk på mine alltid så tynne bein !! En rekord i seg selv bare og gå på de iflg. min mann....
Stein 120 kg. opp på bordet som jeg ikke husker hvor høyt var, 140 oppå kneskåla...

Så etter ca. 6-7 år hadde det vært festlig om det ble action på damesida igjen Smiley
Strongwoman

Vinner av
Norges sterkeste kvinne 2004, 2005 og 2006

Ønske
nr. 1: Løfte Mullah Krekar over hodet !!
nr. 2: Kaste dartpiler på lille Brynjars hode, tralalala !!

Sponset av kampsportsenter.com

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Det ble satt 2 nye Valhalla Rekorder i løpet av helga.
Nils Kjetil gikk 3 meter med 480kg i Yoke, og det er ny rekord i åpen klasse.
Vanja Stokkebekk gikk 3 meter med 223kg, som er ny rekord for jentene. Gratulerer til begge biggrin
For å sette rekorder fremover på Valhalla, må løftet være godkjent i løpet av en Valhallakonkurranse, eller på trening der jeg er jeg er tilstede.  Jeg har en vekt stående på Valhalla, så utøver vil bli veid etter forsøket er godkjent.


Faen,480 kg i yoke?!Er jo hest han vestlendingen ikke mann c",)
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Så etter ca. 6-7 år hadde det vært festlig om det ble action på damesida igjen Smiley

Damer i strongman er Turn-off.
Denne sporten er for menn.

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Damer i strongman er Turn-off.
Denne sporten er for menn.

Er det ikke sexy med damer sm sprenger seg maks. og skriker og er røde i ansiktet imens pupper,romper & hår slenger rundt da? c",) hoho
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Luna Anette

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 293

Damer i strongman er Turn-off.
Denne sporten er for menn.

Kjipern, de få jentene som er med gjør det jo for å tenne gutta..
Train insane or remain the same

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119810.0

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Til Pinna, av og til bør en holde meningene sine for seg selv. Sad
Veltrente damer er alltid flotte å se på, om de driver strongman (woman) eller andre idretter.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Niks. Treningsforum er til nettopp av den grunn at man kan ytre meningene sine om det som har med trening å gjøre.  Cool
Jeg vet at de fleste er enige med meg i at jenter som driver med strongman ikke er særlig tiltalende.
Jeg synes de tar seg bedre ut som duskedamer og kioskverter  Grin
Valhalla er hardcore. Der vil vi se svette, blod og knallrøde ansikter som kjemper mot hundrevis av kilo.

Det er noe med å innse at det er forskjell på menn og kvinner. Kvinner er gode til mye, men ikke eksplosive styrkeidretter.
Jenter kan til nøds konkurrere i fitness, men ikke strongman.

Luna Anette her sier jo at hun er med for å tenne gutta. Hva er det for en intensjon? Ganske vulgært spør du meg.
Og Knut sier at veltrente damer alltid er flott å se på.. Er det kroppen vi skal beundre når noen går tung yoke? Er det ikke prestasjonene?

Nei, jeg sier som Vi Menn: La menn være menn!

Mvh
en som elsker kvinner. Kvinner som er kvinnelige og feminine.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!