Skrevet av Emne: NM i Strongman/woman enkeltøvelser på Valhalla den 30 juni  (Lest 76137 ganger)

Utlogget Luna Anette

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 293

Niks. Treningsforum er til nettopp av den grunn at man kan ytre meningene sine om det som har med trening å gjøre.  Cool
Jeg vet at de fleste er enige med meg i at jenter som driver med strongman ikke er særlig tiltalende.
Jeg synes de tar seg bedre ut som duskedamer og kioskverter  Grin
Valhalla er hardcore. Der vil vi se svette, blod og knallrøde ansikter som kjemper mot hundrevis av kilo.

Det er noe med å innse at det er forskjell på menn og kvinner. Kvinner er gode til mye, men ikke eksplosive styrkeidretter.
Jenter kan til nøds konkurrere i fitness, men ikke strongman.

Luna Anette her sier jo at hun er med for å tenne gutta. Hva er det for en intensjon? Ganske vulgært spør du meg.
Og Knut sier at veltrente damer alltid er flott å se på.. Er det kroppen vi skal beundre når noen går tung yoke? Er det ikke prestasjonene?

Nei, jeg sier som Vi Menn: La menn være menn!

Mvh
en som elsker kvinner. Kvinner som er kvinnelige og feminine.


Ironi er en kjekk ting
Train insane or remain the same

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119810.0

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
Pinna, jeg lurer på om du rett og slett er redd for at en av jentene skal løfte mer enn deg. Grin

Utlogget Morten Halvorsen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

Damer i strongman er Turn-off.
Denne sporten er for menn.

Hei Pinna,

Håper du har vært på konkurranser for strongwoman nå nylig.
Selv var jeg på fitness messen, de damene som deltok der var ihvertfall skikkelig fit.
kan ikke si meg enig i at de var turn-off.

Håper det finnes mange som deg, slik at vi ordtlige manfolk kan ha disse damene for oss selv Grin

Morten Halvorsen

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Pinna, jeg lurer på om du rett og slett er redd for at en av jentene skal løfte mer enn deg. Grin

Tror nok mye av sannheten er der :p



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Elley.U.H

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 462

Hahahaha Grin
Strong is the new Slim

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114731.new#new
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121102.msg1796158;topicseen#new

Perser:
Stein: 85kg
Farmers: 93kgx2, 3m
Yoke: 240kg 3,5m
Stokk: 50kgx3

2.plass Yoke 233kg 3m. (NM enkeltøvelser juni 2012)
6.plass Norges Sterkeste Kvinne 2012

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Pinna, jeg lurer på om du rett og slett er redd for at en av jentene skal løfte mer enn deg. Cheesy

Det er mange jenter som løfter mer enn meg. Tenk bare på Inger Blikra, Ruth Kasirye m.fl. Jeg synes bare jenter og strongman blir like tamt og tannløst som å se Røa mot Trondheims Ørn i cupfinalen. Jenter eier ikke brutalitet, eksplosivitet og hurtighet. Det er det strongman handler om. Så la de heller arrangere NM i strikking! Cheesy

Ok, Knut, vi får stille opp som "duskemenn" på neste stevne 30. juni vi da Smiley
Vi kommer vel ikke utenom likestilling i strongman heller..

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

I gamle dager var svært mange idretter forbeholdt oss menn.

Heldigvis går verden fremover.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget K. Bjorvatn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 148

  • Valhalla is my home
2 nye Valhalla rekorder.
Glenn Ole Lie satte i dag 2 nye Valhalla rekorder og Norges rekorder i under 90kg klassa.  De nye rekordene er steinløfting 190kg til 105cm og 390kg Yoke 3 meter.  Han blir vanskelig å slå den 30 juni.

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
2 nye Valhalla rekorder.
Glenn Ole Lie satte i dag 2 nye Valhalla rekorder og Norges rekorder i under 90kg klassa.  De nye rekordene er steinløfting 190kg til 105cm og 390kg Yoke 3 meter.  Han blir vanskelig å slå den 30 juni.

Valis, hva sier du til dette? Tror du "Drammensgutta skuffer" på årets Showlift også? Grin
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Seb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Det er mange jenter som løfter mer enn meg. Tenk bare på Inger Blikra, Ruth Kasirye m.fl. Jeg synes bare jenter og strongman blir like tamt og tannløst som å se Røa mot Trondheims Ørn i cupfinalen. Jenter eier ikke brutalitet, eksplosivitet og hurtighet. Det er det strongman handler om. Så la de heller arrangere NM i strikking! Cheesy

Ok, Knut, vi får stille opp som "duskemenn" på neste stevne 30. juni vi da Smiley
Vi kommer vel ikke utenom likestilling i strongman heller..

Så du mener at Ruth Kasirye sitt støt på 130kg hverken trengte brutalitet, eksplosivitet eller hurtighet?

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Hei alle sammen !

Ser det kommer til og bli satt mange nye rekorder i år på nm:)
liker veldig godt denne tradisjonen i valhalla!
Gratulerer så mye til Nks og Glenn som har vært der og satt noen rekorder allerede.

Men slik jeg husker rekordene på stein så er disse til 120cm.
Blir det da en ny liste , slik at de gamle rekordene som er til 120cm er for seg og disse til 105cm er for seg?
Mener og huske at Andreas Valand løftet 190kg steinen til 120cm i fjord? var ikke det i vallhalla? Mulig jeg tar feil no og at ikke de som godkjenner det var der og at innveiing ikke ble gjort.
kul konk og jeg gleder meg til og komme og se på forhåpentligvis Smiley
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Hei alle sammen !

Ser det kommer til og bli satt mange nye rekorder i år på nm:)
liker veldig godt denne tradisjonen i valhalla!
Gratulerer så mye til Nks og Glenn som har vært der og satt noen rekorder allerede.

Men slik jeg husker rekordene på stein så er disse til 120cm.
Blir det da en ny liste , slik at de gamle rekordene som er til 120cm er for seg og disse til 105cm er for seg?
Mener og huske at Andreas Valand løftet 190kg steinen til 120cm i fjord? var ikke det i vallhalla? Mulig jeg tar feil no og at ikke de som godkjenner det var der og at innveiing ikke ble gjort.
kul konk og jeg gleder meg til og komme og se på forhåpentligvis Smiley
De Valhalla rekordene i stein som også mange anser som norgesrekorder er satt til å være tyngst mulig stein over 100cm. Alle de norgesrekordene/Valhalla rekordene er jo satt i Valhalla med dems utstyr. Dette er forsåvidt greit slik at det blir standardisering av utstyr og ikke så store avvik i hva utstyret faktisk veier. Er jo ingen steiner som veier akkurat 200 kilo for eksempel. Ofte store avvik der. Så jeg synes det er en god ide at dette stedet blir et sted hvor det er mulighet til å sette norgesrekorder, men jeg skulle også gjerne sett at andre løft som blir gjort på "store" stevner også kunne blitt registrert der hvis det ble satt noen rekorder.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Blir litt anderledes å sette rekorder på trening i valhalla, da man kan varme opp mye og løfte flere ganger enn da det bare er 4 forsøk i konkuransen. Veit ikke hva folk syns om det men.. Jeg syns rekordene bør settes i konkuranse, da det blir likt for alle som deltar. Men imponerende av Nils og Glenn Ole ivertfall Cheesy
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Pinna, dette blir bare idiotisk. Alle må få drive med den hobbyen som gir dem noe. Vis alle hadde vært som deg hadde ikke damer drevet med noen slags sport/idrett. Alle sporter ifra gammelt av startet kun for menn. Det er de ildsjelene av noen kvinner som har fått oss menn til å tenke ut av boksen, til å slippe disse ildsjelene til som tør å gå i mot strømmen.

Hvorfor skal ikke kvinner få lov å konkurere om hvem som er sterkest, de har da akkurat den samme verdien som oss menn ingen som har bedt deg om å se på kvinnene flippe dekk, løfte stokker over hodet, gå med lodd i vær arm osv

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
De Valhalla rekordene i stein som også mange anser som norgesrekorder er satt til å være tyngst mulig stein over 100cm. Alle de norgesrekordene/Valhalla rekordene er jo satt i Valhalla med dems utstyr. Dette er forsåvidt greit slik at det blir standardisering av utstyr og ikke så store avvik i hva utstyret faktisk veier. Er jo ingen steiner som veier akkurat 200 kilo for eksempel. Ofte store avvik der. Så jeg synes det er en god ide at dette stedet blir et sted hvor det er mulighet til å sette norgesrekorder, men jeg skulle også gjerne sett at andre løft som blir gjort på "store" stevner også kunne blitt registrert der hvis det ble satt noen rekorder.

Her bommer du! Norgesrekordene som er satt i stein i Valhalla tidligere, er som Vidar sier, gjort til ca.120 cm plattform. Jeg er også enig i det Vidar skriver om at det er dumt at denne høyden er senket mtp nye rekorder. Ang vekt på steinene så vet jeg at det er litt avvik, f.eks er 190 steinen kun 187 kg, men 200 kg steinen som du nevner er nok den mest nøyaktige av alle med et avvik på kun +/- 0,5kg!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!