Skrevet av Emne: Noen spørsmål om PSMF  (Lest 1944 ganger)

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Noen spørsmål om PSMF
« : 25. februar 2012, 11:24 »
Hei, tenkte jeg skulle prøve en PSMF dietten.

Har noen spørsmål:

1. Det annbefales ikke mye aktivitet i perioden, men jeg har tenkt til å bruke dietten "en uke her og en uke der". Derfor lurer jeg på om hvilket program som kan funke sammen med dette, RYP?

2. Tilskudd? Proteinpulveret jeg har inneholder 7,5g/100g av fett/karbs, så vil tro at det går bra. Hva med kreatin, CLA, og ZMA? Det snakkes også mye om essensielle fettsyrer, men regner med at tran holder?

3. Preworkout: Kan jeg ta et måltid med mye karbs 3 dager i uka? Eller vil det ødelegge på noen måte?

4. Hva skjer med kroppen etter "oppkarbing" på slutten av dietten?

Honnører deles ut i fleng!

“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Noen spørsmål om PSMF
« #1 : 26. februar 2012, 14:13 »
hmhfgh
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Noen spørsmål om PSMF
« #2 : 05. mars 2012, 16:36 »
Hei, tenkte jeg skulle prøve en PSMF dietten.

Har noen spørsmål:

1. Det annbefales ikke mye aktivitet i perioden, men jeg har tenkt til å bruke dietten "en uke her og en uke der". Derfor lurer jeg på om hvilket program som kan funke sammen med dette, RYP?

2. Tilskudd? Proteinpulveret jeg har inneholder 7,5g/100g av fett/karbs, så vil tro at det går bra. Hva med kreatin, CLA, og ZMA? Det snakkes også mye om essensielle fettsyrer, men regner med at tran holder?

3. Preworkout: Kan jeg ta et måltid med mye karbs 3 dager i uka? Eller vil det ødelegge på noen måte?

4. Hva skjer med kroppen etter "oppkarbing" på slutten av dietten?

Honnører deles ut i fleng!

Kan prøve å svare så godt jeg kan/vet. Smiley

1. Fullkroppsprogram er det som blir anbefalt, så RYP ville helt sikkert fungert bra. Det fungerte iallefall veldig bra hos meg. Annen aktivitet som kardio er ikke anbefalt, siden du fra før har et så stort kaloriunderskudd at kardio kun vil være negativt. Om du tenker å kjøre en uke på, så noen uker med vanlig trening/kosthold, en uke på dietten igjen osv. kan du vurdere å kjøre ditt vanlige program og ta deload uker når du har PSMF.

2. Kosttilskudd som dekker behovet for de essensielle fettsyrene er det eneste som er helt nødvendig. Selv tok jeg kun tran, og dette skal iallefall dekke behovet for omega 3.
Videre er det kjekt med et vitamintilskudd, siden mangel på vitaminer kan være tilfelle når du spiser såpass lite under dietten.
Utenom det kan ZMA hjelpe litt med restitusjon, men ZMA er nok langt ifra nødvendig. CLA vet jeg lite om, har prøvd det selv uten noen effekt, og mener å ha lest at effekten enda ikke har blitt bevist.
Proteinpulver er selvfølgelig greit å ha hvis du ikke spiser nok proteiner til dagen.
Kreatin velger jeg selv å kutte ut, men det vil nok variere fra person til person.
Du kan lese: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=19356.0

3. Ved lavere fettprosent anbefales det spisedager oftere og flere "cheatmeals" i uken. Spisedager er dager med veldig mye ekstra karbohydrater, mens cheatmeals er enkelte måltider med ekstra karbs. Så hvis du har relativt lav fettprosent vil nok enkelte dager i uken med ekstra karbs være positvt med tanke på å beholde muskler. Selvfølgelig vil vektnedgangen gå litt tregere da pga. ekstra kalorier.

4. Akkurat hva som skjer angående metabolismen i kroppen osv. etter endt diett vet jeg lite om. Det jeg vet er at når du begynner å spise vanlig igjen vil du vanligvis legge på deg litt de første dagene, men dette er vannvekt som følge av økt inntak av karbohydrater (1g karb binder vel 2,7g vann). Videre vil jeg anbefale å gå gradvis tilbake til vanlig kosthold, der du f.eks ender på vedlikehold. Hvis du hopper rett tilbake til ditt gamle kosthold vil vekten øke fort igjen. Dette var iallefall det som skjedde med meg etter min diett. Smiley

Håper dette hjalp litt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!