Skrevet av Emne: Amadon - Bygger nye veier  (Lest 188403 ganger)

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #90 : 02. mars 2012, 00:52 »
Takk for svar. Da vet jeg det Smiley

Hvis du ser på kostholdet mitt litt lenger opp her, kan du kanskje se at jeg muligens spiser for mye karbohydrater?

Jeg gidder ikke sitte halve natta på excel-arket mitt og næringsinnhold.no, så hvis du kunne fått markonæringsstoffene i gram hadde det vært fint Wink

Jeg sier bare at det ikke er noe must.

Amadon skriver at han vil holde vekten, ikke senke den. Justeringen trenger dermed ikke være større en en liten reduksjon i karbohydratene.

Ser heller ikke hvordan det er mulig å definere 300g om dagen som "veldig mye karbohydrater".

Det er jeg forsåvidt enig i. Kutt litt karbo, så er han nok good to go hvis han bare vil holde vekta stabil Wink
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #91 : 02. mars 2012, 01:13 »
Hvordan stiller man opp prosenten slik at vektene blir tyngre i dietmar programmene? Jeg prøver, men det går ikke? Frontpressen står på 40-55.. vil ha den høyere..

Evis??
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #92 : 02. mars 2012, 07:56 »

Men klart, skal man bare bli sterk og driter i kroppen, holder det å innta masse energi + litt protein. Skal man derimot se bra ut og bygge kvalitetsmasse, bør en større prosentandel av energien komme fra protein. Man får nok mye bedre muskel/fett-rate med 3g protein per kg kroppsvekt, kontra 1,5 (såfremt energiintaket er likt) Wink

dette her er bullshit, kom med noe håndfast som kan støtte det du sier

vis man ligger i overskudd og spiser for mye proteiner lagrer dette seg som rent fett Smiley

i ekstreme forhold klarer mennesker og legge  på  seg 20-25kg muskelmasse i løpet av et år
siden musklene består av 20% protein blir dette 4kg med protein som skal akkumeleres  på et år deler du dette på 365 dager får du 11g protein som må akkumelere om dagen dekkes dette behovet av 1,5 glass skummet melk Smiley

Normalt klarer vi ikke bygge mer en ca 5kg muskler i løpet av et år så da ser man jo selv hvormye proteiner man trenger får og bygge kvalitets masse

Karbohydrater der i mot trengs det mer av, prøv og bygg kvalitets muskler med tomme energi lagre Smiley skal ha ork til og trene og å hente seg inn etter trening
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #93 : 02. mars 2012, 09:06 »
neimenn da er jo saken løst. kommer til å spise 11 gram protein om dagen nå fremover, siden du sier det er alt vi trenger Smiley

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #94 : 02. mars 2012, 09:24 »
neimenn da er jo saken løst. kommer til å spise 11 gram protein om dagen nå fremover, siden du sier det er alt vi trenger Smiley
vis du leser hva jeg skriver er det hva kroppen trenger får og bygge 20kg muskler på ett år.
regner med at du  har noe muskler fra før også Smiley som skal vedlikeholdes.

Poenget er at ved et normalt kosthold så er det ikke mer en et glass med skummet melk som skal til får og dekke protein behovet får og bygge kvalitets muskler

verdens helseorg. sier at vi ikke trenger mer en 0,8g protein per kg muskelmasse, olympiatoppen sier at en toppidretts utøver som trener  over 20t høy intensiv per uke, bør ligge på ca 2g

Ikke mange her inne som kan si at dem trener så mye Smiley at det er et behov får 2-3g protein per kg muskel
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #95 : 02. mars 2012, 09:31 »
dette her er bullshit, kom med noe håndfast som kan støtte det du sier

vis man ligger i overskudd og spiser for mye proteiner lagrer dette seg som rent fett Smiley

i ekstreme forhold klarer mennesker og legge  på  seg 20-25kg muskelmasse i løpet av et år
siden musklene består av 20% protein blir dette 4kg med protein som skal akkumeleres  på et år deler du dette på 365 dager får du 11g protein som må akkumelere om dagen dekkes dette behovet av 1,5 glass skummet melk Smiley

Normalt klarer vi ikke bygge mer en ca 5kg muskler i løpet av et år så da ser man jo selv hvormye proteiner man trenger får og bygge kvalitets masse

Karbohydrater der i mot trengs det mer av, prøv og bygg kvalitets muskler med tomme energi lagre Smiley skal ha ork til og trene og å hente seg inn etter trening

Tror nok du må lære litt mer før du kommer med sånne bastante "fakta". Er ikke sånn at alle proteinene vi spiser går til å bygge muskler, og er mye mer avansert enn det du skal ha det til. De fleste studier tyder på at det ikke er nødvendig med så ekstreme mengder protein som mange inntar, men å si det er nok med et glass melk iløpet av dagen for en som trener hardt sier nok om din uvitenhet på dette punktet.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #96 : 02. mars 2012, 09:39 »
Tror nok du må lære litt mer før du kommer med sånne bastante "fakta". Er ikke sånn at alle proteinene vi spiser går til å bygge muskler, og er mye mer avansert enn det du skal ha det til. De fleste studier tyder på at det ikke er nødvendig med så ekstreme mengder protein som mange inntar, men å si det er nok med et glass melk iløpet av dagen for en som trener hardt sier nok om din uvitenhet på dette punktet.

Kansje men mener fortsatt at det som ble skrevet er tull, proteiner kan ikke erstate karbohydrater, tror at det er en sammen satt blanding av alt som er riktig og viktig i den store sammenhengen.

ser du mitt andre innlegg  så ser du jeg skriver litt mer om akkurat det der og kildene fra hvor påstanden kommer fra er også oppgitt

 
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #97 : 02. mars 2012, 09:54 »
Kansje men mener fortsatt at det som ble skrevet er tull, proteiner kan ikke erstate karbohydrater, tror at det er en sammen satt blanding av alt som er riktig og viktig i den store sammenhengen.

ser du mitt andre innlegg  så ser du jeg skriver litt mer om akkurat det der og kildene fra hvor påstanden kommer fra er også oppgitt

 

Leste det nå. Verdens helgeorginasjons anbefalninger er utdadert til de grader, så de er det bare å drite i. Når det kommer til idrettsutøvere må kostholdet være ganske forskjellig utifra hva og hvordan man trener. Er man langdistanse utøver som feks Northug så sier det seg selv at man trenger masse karbohydrater for å holde energinivået oppe, men for en som ikke har så alt for høyt energinivå bør proteinene økes og karbohydratene senkes. Sier ikke her at man ikke skal spise karbohydrater. Jeg mener feks at en stillestittende husmor bør ligge høyt på protein, og lavt på karbohydrat av den grunn at hun gjør veldig lite som skulle tilsi at hun trenger å fylle på med mye energi fra karbs.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #98 : 02. mars 2012, 10:00 »
Leste det nå. Verdens helgeorginasjons anbefalninger er utdadert til de grader, så de er det bare å drite i. Når det kommer til idrettsutøvere må kostholdet være ganske forskjellig utifra hva og hvordan man trener. Er man langdistanse utøver som feks Northug så sier det seg selv at man trenger masse karbohydrater for å holde energinivået oppe, men for en som ikke har så alt for høyt energinivå bør proteinene økes og karbohydratene senkes. Sier ikke her at man ikke skal spise karbohydrater. Jeg mener feks at en stillestittende husmor bør ligge høyt på protein, og lavt på karbohydrat av den grunn at hun gjør veldig lite som skulle tilsi at hun trenger å fylle på med mye energi fra karbs.

Men da er vi nok mer enige ja Smiley men husmor med får mye proteiner på overskudd vet vi jo hvordan ville sett ut Smiley er dem trill runde man ser på butikken det vet du Smiley
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #99 : 02. mars 2012, 10:05 »
Men da er vi nok mer enige ja Smiley men husmor med får mye proteiner på overskudd vet vi jo hvordan ville sett ut Smiley er dem trill runde man ser på butikken det vet du Smiley

De feite man ser i butikken er ikke grunnet for mye proteiner. Det kan jeg trygt si, disse personene spiser store mengder junk, sjokolade og lignende som nesten utelukkende inneholder fett og karbohydrater. Proteinrike matvarer inneholder for det meste ganske lite fett, og kcal generelt. I tillegg bruker kroppen energi på å fordøye et protein, så sluttsummen på 1g protein er faktisk under 4kcal (veit ikke akkurat hvor mye dette er, så skal ikke si noe om det).

Mange sier man blir feit av proteinshake hvis man ikke trener. Det er bare uvitenhet. En proteinshake er vel på rundt 300kcal, og hvis dette gjrø at man ligger i kcaloverskudd vil jo dette selvfølgelig føre til økt fettlagring.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #100 : 02. mars 2012, 10:47 »
Hvilken konkurranse trener du imot : )?
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #101 : 02. mars 2012, 11:11 »
Stevne på klubben denne måneden.

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #102 : 02. mars 2012, 11:12 »
han trener mot klubbmesterskapet 14mars i halden si Smiley
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #103 : 02. mars 2012, 14:38 »
Hvilken konkurranse trener du imot : )?

Stevne på klubben denne måneden.

han trener mot klubbmesterskapet 14mars i halden si Smiley

Du fikk vel svaret Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #104 : 02. mars 2012, 16:21 »
Stevne på klubben om 2 uker.. Oja dere har svart.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!