Skrevet av Emne: Amadon - Bygger nye veier  (Lest 188372 ganger)

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #135 : 04. mars 2012, 21:17 »
Hvorfor slettet du programmet ditt igjen?

Forandringer Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #136 : 04. mars 2012, 21:22 »
Mandag // Bryst (T), skuldre(L), triceps(M)
Benkpress med stopp (pyramide)
Krysstrekk i kabel 3x8
Sittende skulderpress 3x8
Facepulls 2x10
Franskpress 3x8
Underarmer - Øvelser

Tirsdag // Rygg(T), bein(L), biceps(M)
Markløft (Pyramide)
Nedtrekk 3x8
Frontbøy (Pyramide)
Lårcurl (hamstrings) 2x10
Stangcurls 3x8
Mage

Torsdag // Bryst(L), skuldre(T), triceps(M)
Militærpress (Pyramide)
Sidehev 3x10
Skrå hantelpress 3x8
Smalbenk 4x6
Underarmer - CoC

Fredag // Bein(T), rygg(L), biceps(M)
Knebøy (Pyramide)
Strake markløft 4x8
Sittende roing 3x8
Hammercurl 3x8
Mage

- Musklene trenes to ganger ukentlig
- Hoved øvelsene er baseøvelsene
- Har vel nok reps og sett, samt øvelser?

Kommer til å trene tungt alle dagene. Ta for eksempel mandag som eksempel, der trener jeg benkpress ganske tungt (5 reps, går nedover etterhvert). Mens torsdag er det skrå hantler, da er det 8 tunge reps. Dere skjønner vel.

Tips eller forandringer?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #137 : 04. mars 2012, 21:40 »
Mandag // Bryst (T), skuldre(L), triceps(M)
Benkpress med stopp (pyramide)
Krysstrekk i kabel 3x8
Sittende skulderpress 3x8
Facepulls 2x10
Franskpress 3x8
Underarmer - Øvelser

Tirsdag // Rygg(T), bein(L), biceps(M)
Markløft (Pyramide)
Nedtrekk 3x8
Frontbøy (Pyramide)
Lårcurl (hamstrings) 2x10
Stangcurls 3x8
Mage

Torsdag // Bryst(L), skuldre(T), triceps(M)
Militærpress (Pyramide)
Sidehev 3x10
Skrå hantelpress 3x8
Smalbenk 4x6
Underarmer - CoC

Fredag // Bein(T), rygg(L), biceps(M)
Knebøy (Pyramide)
Strake markløft 4x8
Sittende roing 3x8
Hammercurl 3x8
Mage

- Musklene trenes to ganger ukentlig
- Hoved øvelsene er baseøvelsene
- Har vel nok reps og sett, samt øvelser?

Kommer til å trene tungt alle dagene. Ta for eksempel mandag som eksempel, der trener jeg benkpress ganske tungt (5 reps, går nedover etterhvert). Mens torsdag er det skrå hantler, da er det 8 tunge reps. Dere skjønner vel.

Tips eller forandringer?


Blir i grunn spennende og se hvor lang tid det tar før du begynner med nytt program tenker jeg, men du kjørte vel 8 uker på programmet ditt sist?
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #138 : 04. mars 2012, 22:08 »
Fett at du endelig skal trene tungt. Det er nok sikkert en treningsform du trives bedre med. Lykke til Smiley

Hehe Cheesy Noen tips til forandringer? Takker!

Blir i grunn spennende og se hvor lang tid det tar før du begynner med nytt program tenker jeg, men du kjørte vel 8 uker på programmet ditt sist?

Blir det helt feil, så blir det noen små justeringer, men ikke noe voldsomt. Ja, jeg kjørte siste program i 8-ukers tid Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #139 : 04. mars 2012, 23:44 »
Dagens kostholdet

Frokost
Havregryn (ca 100g)
Melk (ca 3,5dl)
Juice (ca 3dl)

Middag
Svinekjøtt (ca 100g)
Kylling (ca 70g)
Baktpotet
Salat
Agurk
Paprika
Mais
Melk (ca 4dl)

Kveldsmat
Svinekjøtt og kylling (ca 175g)
Salat, mais, agurk
Omega 3
Melk (ca 4dl)

Kveldsmat
Havregryn (ca 80g)
To kokte egg (100g)
Juice (3 dl)
Melk (3,5 dl)

Kostholdet idag. Liten aktivitet generelt. Sto opp sent pga. jobb inatt.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #140 : 04. mars 2012, 23:49 »
Det var ikke mye protein, og overraskende mye karb for å sitte stille en dag. Er jo 100g bare i frokosten!

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #141 : 04. mars 2012, 23:53 »
Det var ikke mye protein, og overraskende mye karb for å sitte stille en dag. Er jo 100g bare i frokosten!

Jeg vet Sad Er så elendig på å fordele den dritten, gir snart opp.. Motivasjonen er langt nede om dagen, og jeg er glad bare jeg klarer å spise et måltid. Jobba hele helgen, og stått opp sent, føler meg skrall og dvask.. Prøver så godt jeg kan, derfor jeg tok kun salat ved siden av kjøttet den det ene måltidet. I need backup from special bear...
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #142 : 05. mars 2012, 00:04 »
Søk opp PSMF-dietten, ta av 10kg og kom tilbake med tidenes motivasjon. Å føle seg dvask for noen som er kroppsfiksert er ikke bra. Da blir man redd for å spise tilstrekkelig med mat og treningene blir dårligere og motivasjonen faller. En skikkelig deff er mitt tips. Det går også hånd i hånd med tipset fra legen din også mtp redusert matinntak og mosjon Wink
Smiley men litt av problemet hans er at han ikke vil være liten,

karl du må finne ut hva du vil og legge opp treningen/kosthold etter det
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #143 : 05. mars 2012, 00:05 »
Søk opp PSMF-dietten, ta av 10kg og kom tilbake med tidenes motivasjon. Å føle seg dvask for noen som er kroppsfiksert er ikke bra. Da blir man redd for å spise tilstrekkelig med mat og treningene blir dårligere og motivasjonen faller. En skikkelig deff er mitt tips. Det går også hånd i hånd med tipset fra legen din også mtp redusert matinntak og mosjon Wink

Det er sant det du sier. Er ikke helt sånn dvask jeg mener, mener heller på den måten at formen faller på en måte. Formen er ganske bra om jeg får av meg klærne og kommer meg foran speilet i greit lys. Jeg har jo gått opp 20 kg siden mai, så helt ekstremt at jeg fortsatt har ganske fin fasong. Jeg kan ikke se for meg selv på rundt 80 kg igjen, og det kommer nok heller aldri til å skje. Skal jeg ned noengang, blir det om noen år. Tenker å trene på denne vekten, er ikke det også en mulighet? Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #144 : 05. mars 2012, 00:25 »
du trives på vekten du er bli der eller gå opp, du vil bygge da setter du opp og planlegger treningen får si 6mnd og holder deg til det, sef med små forandringer vis det trengs. Og sett deg et enkelt kosthold du prøver og holde

dette tror jeg du har mest igjen får, og tør og press deg selv litt og løft tungt, det er alltids noen der til og hjelpe deg, og  pushe deg litt vet du Smiley
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #145 : 05. mars 2012, 02:25 »
Du trenger bare å finne noen som gjør at du setter ting i 100% fokus. Nå kommer tyngre vekter, som bør gi en god boost, videre så er det egentlig bare å finne ut hvorfor motivasjonen er langt nede.

Kanskje trenger du en uke fri, kanskje er det ting i privatlivet som påvirker deg. Sett deg ned og analyser situasjonen, mens du spiser 400g kylling.

Du trenger et mål, som er så sterkt at du jobber kontinuerlig mot det. Kanskje du ikke vil stille i neste konk, fordi du er usikker på deg selv og prestasjonen du skal utføre og kanskje det påvirker motivasjonen. Kanskje du bare må si til deg selv at du klarer det, at du er dyktig nok og at du skal ødelegge persene dine?

Kanskje du bare trenger en PSMF uke, det stiller meg alltid tilbake til fabrikkinstillinger og gjør meg motivert til å kjøre på i en ny syklus.

Om du bare trenger å spise proteiner

Proteinpannekaker (egg + havre)
Kyllingfilet med karri i speltlomper
Kyllingfilet i pitabrøøød
Kyllingfilet surret i bacon
Mager kesam med fun light pasjonsfrukt er en fast dessert på min plan ETTER jeg har spist måltidet mitt. Da får jeg i meg 40g protein uten at jeg tenker over det.

Et måltid kan f.eks være så ufattelig enkelt som

Kyllingfilet med karri, ca 200g, fordelt på 3-4 speltlomper. 1 liter melk. Mager kesam med fun light pasjonsfrukt + varme bær i tillegg til en proteinpannekake (bland 3 eggehviter og 1 helt egg + en kopp havregryn..). 1-2 ss tran Der har du en perfekt, bio-rytme vennlig, kveldsmat med OK makroer.

140g protein, 110-120g karb, ca 15g fett.

Dette er litt mer periodisk faste stil da.. hehe. Jeg er som du vet stor fan av et solid proteininntak.. Smiley Du kan droppe kesamen og eggene og kun spise havregryn + melk og karri + speltlomper og 1-2ss tran. Da vil du kutte ned proteininntaket med ca 60g og ender på (om du øker havregryn for å ha litt ekstra karb igjen)

80g protein, 120-140g karb, ca 15g fett

Dette er ikke så vanskelig å få i seg. Om du vil gjøre det enda enklere så bytter du karri med tacokrydder og speltlomper med tacolefser.. da blir du såvidt mett og du får i deg enda mer kalorier og fremdeles bio-rytme vennlig ifh til å bruke kyllingdeig (16g fett, 32g for meg som bruker hele pakken og ofte mer).

Vi har også.. børge sin rispudding. Som enkelt og greit er jasminris og proteingrøt som står i fryseren og blir en sinnsyk dessert. Null fett.. høy karb, høy protein. Perfekt bio-rytme etter trening / til kvelds.

En bio-rytme frokost er så enkelt som eggerøre eller meatza.

Eller du kan ha meatza til frokost (0g karb)
eggerøre til lunsj (0g karb)
Kesam + frukt før trening (30-40g karb)
Voldtekt måltid jeg skrev ovenfor (120-140g karb)
rispudding til kvelds + noe annet, f.eks pasta og karb deig (80-150g karb alt ettersom)

Totalt ender du på 260-330g karb

Om du vil ha mer karb den dagen så legger du til 0-40g karb på meatza eller eggerøre måltidet. Du kan ende opp mot 410g karb.. fremdeles bio-rytme vennlig. Spørs bare på hvor mange kalorier du skal ha.

Jeg ender ofte på ca 300-500g protein, 300-400g karb og 40-50g fett på en treningsdag om jeg har en god dag. Så rundt 3000-4000, der jeg nå i det siste sikter mer mot 4000.

Så på en fridag så sitter jeg bare å fiser uansett, så kutter jeg karb ganske lavt. Rundt 120-150g og øker fett / protein til jeg treffer kaloriene mine. Prøver å spise hovedparten av karb til kveldsmåltidet. (80-100g).

Så nå har du en liten doktoravhandling å lese på igjen her.. håper det kommer til litt nytte! Jeg ble sulten iallefall!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #146 : 05. mars 2012, 02:27 »

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #147 : 05. mars 2012, 14:13 »
19 januar skrev du dette her i en annen tråd:


Ja, det er greit nok. Det er veldig forskjell fra person til person. Poenget med denne tråden, er at trådstarter burde forholde seg til baseøvelser og kvalitets øvelser og ikke minst kosthold. Det er jo tullete om en nybegynner skal dulle frem og tilbake med kabler og dilldall, tipper du er enig. Jeg svarte til trådstarter, som ønsker å bygge muskler.


OG

Du snakker ut ifra lite erfaring om dette er filosofien din. Det er nemlig slik at, skal du trene mot å være en ren utøver, uten noe form for medikamenter; blir man nødt til å trene skikkelig og tungt. Skal man ha en optimal fremgang, er uten tvil et styrkeløft program det beste for både muskelvekst og styrke. Grunnen er så enkel som at du får trent tyngre og oftere.


Morro at du kommer med sånt vissvass i andre tråder, men ikke følger det du selv sier! Wink

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #148 : 05. mars 2012, 14:16 »
19 januar skrev du dette her i en annen tråd:


Ja, det er greit nok. Det er veldig forskjell fra person til person. Poenget med denne tråden, er at trådstarter burde forholde seg til baseøvelser og kvalitets øvelser og ikke minst kosthold. Det er jo tullete om en nybegynner skal dulle frem og tilbake med kabler og dilldall, tipper du er enig. Jeg svarte til trådstarter, som ønsker å bygge muskler.


OG

Du snakker ut ifra lite erfaring om dette er filosofien din. Det er nemlig slik at, skal du trene mot å være en ren utøver, uten noe form for medikamenter; blir man nødt til å trene skikkelig og tungt. Skal man ha en optimal fremgang, er uten tvil et styrkeløft program det beste for både muskelvekst og styrke. Grunnen er så enkel som at du får trent tyngre og oftere.


Morro at du kommer med sånt vissvass i andre tråder, men ikke følger det du selv sier! Wink
Hehe, gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør Grin

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #149 : 05. mars 2012, 14:19 »
Tusen takk for godt innspill der, Blue Smiley Jeg har funnet ut at jeg må prøve å redusere karbohydratene sakte men sikkert, slik at jeg ikke mister motivasjonen der også. Planene fremover blir da og telle litt kalorier, slik at jeg får en oversikt. Begynte allerede idag. Jeg tenker at jeg kommer til å spise litt karbohydrater til frokost, nesten ingen ting til middag, litt etter trening, ingen ting i middagen etter trening, også karbohydrater til kvelds igjen. Hvis jeg følger den pekepinn, så har jeg allerede lagt veldig mye karbohydrater vekk fra kostholdet. I tillegg skal jeg begynne å spise mer salat, grønnsaker og diverse igjen. HONNØR til deg.

Idag har jeg sovet lenge, men det er pga. jeg var så sliten etter jobbehelgen. Planene idag er fokus på trening og kosthold. Skal telle kalorier idag, og skaffe en bedre oversikt over kostholdet igjen. Treningen blir som planlagt, at jeg kjører programmet jeg lagde.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!