Skrevet av Emne: Amadon - Bygger nye veier  (Lest 187493 ganger)

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #150 : 05. mars 2012, 14:22 »
19 januar skrev du dette her i en annen tråd:


Ja, det er greit nok. Det er veldig forskjell fra person til person. Poenget med denne tråden, er at trådstarter burde forholde seg til baseøvelser og kvalitets øvelser og ikke minst kosthold. Det er jo tullete om en nybegynner skal dulle frem og tilbake med kabler og dilldall, tipper du er enig. Jeg svarte til trådstarter, som ønsker å bygge muskler.


OG

Du snakker ut ifra lite erfaring om dette er filosofien din. Det er nemlig slik at, skal du trene mot å være en ren utøver, uten noe form for medikamenter; blir man nødt til å trene skikkelig og tungt. Skal man ha en optimal fremgang, er uten tvil et styrkeløft program det beste for både muskelvekst og styrke. Grunnen er så enkel som at du får trent tyngre og oftere.


Morro at du kommer med sånt vissvass i andre tråder, men ikke følger det du selv sier! Wink

Når har ikke jeg hatt en optimalt kosthold? Jeg har gått opp 20 kg siden mai, så om jeg ikke har gjort noe riktig, er det noe rart. Jeg følger disse ordene. Jeg spiser optimalt, trener optimalt. Jeg tar tak i problemene jeg har, noe du tydeligvis henger deg opp i hele tiden. Jeg har hoved prioriteringen på baseøvelser, men har lagt til litt isolasjonsøvelser også. Jeg har tatt med en eneste kabel øvelse, for å sjekke ut denne øvelsen for å skaffe erfaring.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #151 : 05. mars 2012, 14:30 »
Trener du optimalt? Og spiser du optimalt? Hadde du ikke slette den loggen din kunne jeg dratt frem JÆÆVLA mange poser der du skriver at kostholdet ikke er optimalt.. :p
Du svarer ikke helt på det jeg skriver og vrir dette mot meg... jaja.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #152 : 05. mars 2012, 14:33 »
Trener du optimalt? Og spiser du optimalt? Hadde du ikke slette den loggen din kunne jeg dratt frem JÆÆVLA mange poser der du skriver at kostholdet ikke er optimalt.. :p
Du svarer ikke helt på det jeg skriver og vrir dette mot meg... jaja.

Jeg er jo ganske ny, så du kan ikke forvente at hele min gamle logg er feilfri. Jeg holder på så godt jeg kan, mer enn det funker ikke Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #153 : 05. mars 2012, 14:35 »
Jeg er jo ganske ny, så du kan ikke forvente at hele min gamle logg er feilfri. Jeg holder på så godt jeg kan, mer enn det funker ikke Smiley
Har du begynt igjen med MMA nå ?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #154 : 05. mars 2012, 14:37 »
Har du begynt igjen med MMA nå ?

Nei, ikke fult Smiley Tenker å ta en trening i ny og ne. Har ikke råd til å begynne der nå Sad
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #155 : 05. mars 2012, 14:39 »
Nei, ikke fult Smiley Tenker å ta en trening i ny og ne. Har ikke råd til å begynne der nå Sad
Skjønner Smiley Går ofte å tenker at jeg savner kampsport selv. Selv om jeg aldri har vært på noe høyt nivå, var det skikkelig artig å trene det!

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #156 : 05. mars 2012, 14:42 »
Skjønner Smiley Går ofte å tenker at jeg savner kampsport selv. Selv om jeg aldri har vært på noe høyt nivå, var det skikkelig artig å trene det!

Ja, også får man en skikkelig gjennomtrent kropp. Kanskje jeg begynner igjen senere, men blir ikke noe særlig nå. Lite med penger og tid fremover Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #157 : 05. mars 2012, 14:44 »
Tusen takk for godt innspill der, Blue Smiley Jeg har funnet ut at jeg må prøve å redusere karbohydratene sakte men sikkert, slik at jeg ikke mister motivasjonen der også. Planene fremover blir da og telle litt kalorier, slik at jeg får en oversikt. Begynte allerede idag. Jeg tenker at jeg kommer til å spise litt karbohydrater til frokost, nesten ingen ting til middag, litt etter trening, ingen ting i middagen etter trening, også karbohydrater til kvelds igjen. Hvis jeg følger den pekepinn, så har jeg allerede lagt veldig mye karbohydrater vekk fra kostholdet. I tillegg skal jeg begynne å spise mer salat, grønnsaker og diverse igjen. HONNØR til deg.

Idag har jeg sovet lenge, men det er pga. jeg var så sliten etter jobbehelgen. Planene idag er fokus på trening og kosthold. Skal telle kalorier idag, og skaffe en bedre oversikt over kostholdet igjen. Treningen blir som planlagt, at jeg kjører programmet jeg lagde.

Ville ikke spist karbohydrat til frokost.
Spis det før trening i form av frukt eller noe lignende og etter trening konsumerer du som en gris.
Du kan holde karb inntaket til ca 30-40g pr måltid før trening, uten at det skal ha noe å si. Du kan oppnå mange fordeler bare ved å gjøre det. Smiley Prøv det i to uker da?

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #158 : 05. mars 2012, 14:47 »
Ja, også får man en skikkelig gjennomtrent kropp. Kanskje jeg begynner igjen senere, men blir ikke noe særlig nå. Lite med penger og tid fremover Smiley
Ja du skal jo gifte deg så da har du jo ikke så mye tid til slikt Grin

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #159 : 05. mars 2012, 14:48 »
Ville ikke spist karbohydrat til frokost.
Spis det før trening i form av frukt eller noe lignende og etter trening konsumerer du som en gris.
Du kan holde karb inntaket til ca 30-40g pr måltid før trening, uten at det skal ha noe å si. Du kan oppnå mange fordeler bare ved å gjøre det. Smiley Prøv det i to uker da?

Blir hardt å få det til isåfall. Jeg er jo som regel hjemme hos dama, vi bor hos foreldrene hennes inntil videre. Derfor kan det bli litt vrient med mat til tider. Jeg sitter å prøver å finne ut av de måltidene du skrev, men har faktisk aldri spist noe av det Tongue Jeg får vel nesten prøve det i 2 uker, men er veldig usikker på hvordan jeg skal mikse frokosten da. Hehe

Ja du skal jo gifte deg så da har du jo ikke så mye tid til slikt Grin

Haha, det blir nok en stund til Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

EmyR

  • Gjest
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #160 : 05. mars 2012, 15:29 »
Jeg holder på så godt jeg kan, mer enn det funker ikke Smiley

Det stemmer, og da nytter det ikke å si at man både trener og spiser optimalt. Sjokomelk, juice, potet, brødskiver etcetc er milevis ifra optimalt. Si heller som her, at du gjør så godt du kan, ikke at du spiser og trener optimalt, for det er det kun en liten promille som faktisk gjør Wink

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #161 : 05. mars 2012, 15:32 »
Det stemmer, og da nytter det ikke å si at man både trener og spiser optimalt. Sjokomelk, juice, potet, brødskiver etcetc er milevis ifra optimalt. Si heller som her, at du gjør så godt du kan, ikke at du spiser og trener optimalt, for det er det kun en liten promille som faktisk gjør Wink

Meningen min var at jeg prøver så godt jeg kan. Jeg mente ikke å skrive at jeg trener og spiser optimalt, formulerte det bare litt feil. Hva syns du om programmet jeg har lagd nå? Har du noen formeninger? Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

EmyR

  • Gjest
Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #162 : 05. mars 2012, 15:45 »
Meningen min var at jeg prøver så godt jeg kan. Jeg mente ikke å skrive at jeg trener og spiser optimalt, formulerte det bare litt feil. Hva syns du om programmet jeg har lagd nå? Har du noen formeninger? Smiley

Kommentarer til det:

- Krysstrekk i kabel. Unødvendig øvelse som bare bryter ned muskulaturen uten å gi deg noen nyttig treningseffekt tilbake. Du får nok bedre fremgang om du bare fjerner den.

- Franskpress er jeg ikke spesielt fan av, men er vel smak og behag. Ser du har smallbenk på andre tricepsdagen, men ville nok med fordel implementert dips med eventuell ekstravekt. Jeg ville nok generelt holdt det litt mer enkelt med å ikke bytte tricepsøvelser, men kun ha én (dips) som man gjør sitt beste for å progresere i.

- Ryggdagen. Nedtrekk? Burde byttes ut med pullups.

- Beindagen som er lett har du markløft, fair nok, men i tillegg lårcurl. Unødvendig.

- Bytt ut sittende roing med stangroing

Det var hvertfall min mening om programmet. Det ser generelt greit ut, men jeg ville som sagt byttet ut/fjernet noe og eventuelt lagt flere sett på baseøvelsene hvis du synes det blir for lite Smiley

KISS - Keep it simple stupid Wink Enkel og grei leveregel.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #163 : 05. mars 2012, 16:27 »
Takk for svaret, Emyr Smiley Honnør

- Krysstrekk i kabel. Unødvendig øvelse som bare bryter ned muskulaturen uten å gi deg noen nyttig treningseffekt tilbake. Du får nok bedre fremgang om du bare fjerner den.

Svar: Jeg har byttet den ut med brede dips med ekstra vekt

- Franskpress er jeg ikke spesielt fan av, men er vel smak og behag. Ser du har smallbenk på andre tricepsdagen, men ville nok med fordel implementert dips med eventuell ekstravekt. Jeg ville nok generelt holdt det litt mer enkelt med å ikke bytte tricepsøvelser, men kun ha én (dips) som man gjør sitt beste for å progresere i.

Svar: Jeg er veldig usikker på hvilken øvelse jeg skal velge her. Men, har trent dips veldig lenge nå, og føler jeg trenger å prøve noe nytt; derfor valgte jeg å prøve litt franskpress igjen med skikkelig teknikk og utførelse. Andre triceps dagen har jeg smalbenk, pga. jeg aldri har gitt den ett forsøk. Jeg orker ikke ta smalbenk etter benkpressen idag, blir for mye.

- Ryggdagen. Nedtrekk? Burde byttes ut med pullups.

Jeg sliter med venstre skulder, får KUN vondt i skuldra av denne øvelsen, ellers skulle jeg gjerne byttet den ut.

- Beindagen som er lett har du markløft, fair nok, men i tillegg lårcurl. Unødvendig.

Det er for å trene hamstrings, pga. jeg har en svak hamstring. Har fått beskjed av tidligere landslags trener å trene øvelsen for økt styrke i bakre del av låret.

- Bytt ut sittende roing med stangroing

Jeg tar sittende roing pga korsryggen blir litt ødelagt av stangroing.. Prøvde stangroing en periode, men fikk bare vondt.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Amadon - Trener mot konkurranse
« #164 : 05. mars 2012, 16:38 »
Franskpress er en fin øvelse det!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!