Skrevet av Emne: EmyR - Den uendelige veien mot 200 i bøy  (Lest 29801 ganger)

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: EmyR Markpers s5
« #90 : 25. mars 2012, 13:16 »
Jaha, og hvor står det? : )

Side fire.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR Markpers s5
« #91 : 25. mars 2012, 13:45 »
Hvordan planlegger du deffen din? Smiley

Det blir enkelt, greit og mye improvisasjon. Kickstarter med 2000 kcal og rundt 3g protein per kg kroppsvekt i 10-15 dager. Deretter høyner jeg karb-inntaket og kanskje fett litt, slik at jeg havner på 2500. Har ikke noe fast opplegg, men går mye av kyllingfilet, mager kesam, proteinpulver, melk, tuna, ris, havregryn, grønnsaker, peanuttsmør, tran og egg.

Så spiser jeg bare fornuftig gjennom dagen og regner litt her og der, så de par siste måltidene blir som regel improvisasjon og fyller ut med det jeg trenger. Blir stort sett alltid rundt 50g protein til hvert måltid + litt karbo og fett, men de måltidene jeg ikke kontrollerer om dagen som fucker opp litt som gjør til at jeg må improvisere litt. Går stort sett bra though Smiley

Ser for meg en vanlig diettdag blir slik:

M1 - 60g whey, 3dl melk, tran

M2 - 5egg, litt karbs (ris + grønt)

M3 - 150g tuna eller 300g mager kesam + litt karbs + peanuttsmør

M4 - Middag, gjør det beste ut av det

M5 - Karbonadedeig/proteinpulver/tuna + litt karbs og fett

M6 - 1 liter melk + peanuttsmør (burde hatt kaseinpulver, men jeje)

Bruker bare proteinpulver som kosttilskudd så blir langt ifra optimalt, men det kommer seg fort igjen etter endt deff. Hovedpri er uansett å se bedre ut over tid, jeg aspirerer ikke nødvendigvis etter å vokse så mye for tiden.

Vel, Olaf Tufte har norgesrekorden i 2000 meter roing på romaskin med tiden 5:44. Gir deg vel en liten indikasjon. Smiley

Wow, ok. Jeg må altså forkorte tiden min med 1/3 Wink Roing er faktisk morsomt. 3D-mølle, spinningsykkel og all form for cardio er dødskjedelig, så glad jeg liker roing. Eneste jeg er litt bekymret for er at det bryter ned muskelmassen en del. Hvis jeg feks ikke skal trene rygg og biceps, er det vel ikke helt gunstig å ro etter en push-økt hvis jeg har rygg + bi dagen etter feks? Kan se for meg at det tærer litt hardt, spesielt på deff.



Kanskje det blir AF på deg. God i dips, og kanskje du får teken på roing ganske raskt også Smiley

Hehe, AF liker jeg faktisk. Bedre rykte og musklene er ikke -bare- til pynt. Er vel greit å ha et mål å trene mot også, men likevel ser jeg ikke for meg at jeg stiller i konk i nærmeste fremtid hvertfall. Har sikkert 35+ dips inne (tok 30 for ei stund siden da jeg var svakere), men blir fort egotrip hvis man skal stille i konk. Men aldri si aldri Smiley

Treningsprogrammet:

Dag 1 - Rygg og biceps + 10 minutter roing

Dag 2 - Bryst, triceps og skuldre

Dag 3 - Bein + 10 minutter roing/sykling/3dmølle

Dag 4 - Hvile/cardio

Satser på at rygg og biceps klarer å restituere seg tilstrekkelig.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: EmyR Markpers s5
« #92 : 25. mars 2012, 23:15 »
Hey baby. For min del er det vel hensiktsmessig å la deg dose på med 2000kcal om dagen(mtp veddemålet våres i mark((som du btw ligger altfor godt an til))). Velger likevel å komme med en anbefaling: 2000 er skrekkelig lite kcal for en voksen gutt som deg. Jeg er redd du kommer til å miste mye masse om du legger deg så lavt.

Har selv lagt meg på 4400 på styrkedager og 2500 på løpedager. Det blir selvfølgelig en forskjell iom at jeg løper en god del mer enn hva godt er(det er planen hvertfall), men jeg har gått fra 94.4 -> 92.5 på en uke. Jeg antar at du ikke ønsker å miste noe mer . Bare et velment råd så du ikke mister den fine strandmuskulaturen din Smiley

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR Markpers s5
« #93 : 25. mars 2012, 23:27 »
Hey baby. For min del er det vel hensiktsmessig å la deg dose på med 2000kcal om dagen(mtp veddemålet våres i mark((som du btw ligger altfor godt an til))). Velger likevel å komme med en anbefaling: 2000 er skrekkelig lite kcal for en voksen gutt som deg. Jeg er redd du kommer til å miste mye masse om du legger deg så lavt.

Har selv lagt meg på 4400 på styrkedager og 2500 på løpedager. Det blir selvfølgelig en forskjell iom at jeg løper en god del mer enn hva godt er(det er planen hvertfall), men jeg har gått fra 94.4 -> 92.5 på en uke. Jeg antar at du ikke ønsker å miste noe mer . Bare et velment råd så du ikke mister den fine strandmuskulaturen din Smiley

Takk for innspill .. det trengs Smiley Jeg er ekstremt lite aktiv, men du har nok rett i at 2000 er for lite. Tenkte å "kickstarte" dietten ettersom man taper seg minimalt i starten uansett. Og vekttapet ditt var rimelig heftig mtp kaloriinntaket på treningsdager. Når jeg bulker ligger jeg sjelden over 4000 og blir fort feit Grin Men jeg er som sagt ekstremt lite aktiv. Skolebenken all day long, kjører dit jeg skal, generelt lat og er alt for glad i senga og PCn. Uansett hører jeg på deg og justerer meg opp til 2500 fra starten av.

Har allerede laget et nesten-cheat-meal til skoledagen i morgen uansett. 5egg, ost og masse sprøstekt løk. Namnam Cheesy God kveld og takk for innspill, det setter jeg alltid pris på!

PS: Har du noe formening om roing og restitusjon? Ville du kjørt det dagen før eller dagen etter en dra-økt? Kan fint lite om cardio og hvordan det påvirker kroppen og roing er jo litt belastende for biceps og rygg. Morsomt med litt annen form for trening. Tenkte å bli en hobby-AF'er og bli en jævel innen roing og dips.

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #94 : 26. mars 2012, 22:13 »
Markløft

150 x 5 x 3

Stangroing

100 x 5

Pullups

8 x 3

Roing

2000m - 8.00 (8.20, 8.00)

Kommentar: Forbedret med 20sek siden forrige gang med mindre energi og etter en trekkøkt. Pushet meg selv rimelig hardt, så fornøyd med denne økten Smiley Tallene i parentes er roøktene samlet i kronologisk rekkefølge. Skal se hvor lenge jeg kan ha progresjonen gående.

Kostholdet:

60g whey, 3dl melk, tran

4egg, litt ost og stasj + en skyr

250g karbonadedeig + rundt 30-40g tørr pasta

300g mager kesam + saft

1 skive med leverpostei, 30g whey, 5dl melk

----ett måltid gjenstår-----

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: EmyR
« #95 : 26. mars 2012, 22:58 »
Takk for innspill .. det trengs Smiley Jeg er ekstremt lite aktiv, men du har nok rett i at 2000 er for lite. Tenkte å "kickstarte" dietten ettersom man taper seg minimalt i starten uansett. Og vekttapet ditt var rimelig heftig mtp kaloriinntaket på treningsdager. Når jeg bulker ligger jeg sjelden over 4000 og blir fort feit Grin Men jeg er som sagt ekstremt lite aktiv. Skolebenken all day long, kjører dit jeg skal, generelt lat og er alt for glad i senga og PCn. Uansett hører jeg på deg og justerer meg opp til 2500 fra starten av.

Har allerede laget et nesten-cheat-meal til skoledagen i morgen uansett. 5egg, ost og masse sprøstekt løk. Namnam Cheesy God kveld og takk for innspill, det setter jeg alltid pris på!

PS: Har du noe formening om roing og restitusjon? Ville du kjørt det dagen før eller dagen etter en dra-økt? Kan fint lite om cardio og hvordan det påvirker kroppen og roing er jo litt belastende for biceps og rygg. Morsomt med litt annen form for trening. Tenkte å bli en hobby-AF'er og bli en jævel innen roing og dips.

Roing har jeg drevet relativt lite med, men du blir jo ganske mør av det. Var jeg deg, ville jeg hørt med Sigg1 hva han syns. Gidder ikke å komme med råd om noe jeg ikke har greie på. Det blir bare synsing og det klarer du nok vel så bra som meg Wink

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #96 : 31. mars 2012, 20:15 »
Dagens kosthold:

M1


60g whey
3dl melk
Tran

M2


100g tuna

M3

300g mager kesam

M4

1 liter sjokomelk

M5

200g indrefilet av svin
Cirka 200g potet
Brokkoli

M6

2 x baconburgere

(grovt brød, 400g karbonadedeig, 1egg, 130g bacon, salat, ketchup, ost)

M7

Kommer

Trening Morgenvekt 89kg

Squat

90 x 5

120 x 2

140 x 2

120 x 5 x 2

90 x 8

Legger x 3

Mage x 3

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #97 : 02. april 2012, 14:37 »
Morgenvekt 90,0. Slapt i det siste, skjerpings. Skal nedover, punktum. Prøver å holde meg til 3 måltider hver dag nå, lettere å holde oversikten. 800 kcal + 80g protein x 3 er tallene jeg skal prøve å holde meg til.

M1

5egg
60g whey
1 banan
3dl melk
Funlight

900 kcal + 90g protein cirka.

M2

400g karbonadedeig
2 tacolefser
4 skiver ost
salat, krydder, brokkoli, melk

Kommentar: Orket ikke kjedelig diettmat, så kokkelerte litt.

Tacolefse med salatblader i bunn. Kokte opp brokkoli og kjørte den i blendern med en skvett melk og tacosauce + salt (knallgodt). Deretter karbonadedeig over med 2 osteskiver i hver lefse. Kcal er vel rett under 1000 og 80g+ protein.



M3

150g tuna
Et par skjeer peanuttsmør
Litt melk

Trening1:

Stangroing

90 x 8 |  90 x 8 | 100 x 10 | 100 x 10 | 110 x 5 | 60 x 15 x 2

Pullups

10 x 3

Nedtrekk

Vekt x 3

Bicepscurls

x 3

"Trening"2:

40min gåtur

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #98 : 02. april 2012, 20:09 »
Fant akkurat drømmefysikken. Poster den her og ser på s7 hver gang jeg trenger motivasjon. Ett ord: Perfeksjon. En dag. Én vakker dag!


Redstrek

  • Gjest
Sv: EmyR
« #99 : 02. april 2012, 20:18 »
Fantastisk fyskikk!

Synd det med sokkene da...

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #100 : 03. april 2012, 14:15 »
Morgenvekt var 90,1 idag, men følte formen var bedre. Gir motivasjon til å holde det igang hvertfall. Kjenner jeg gleder meg til å få litt markeringer på lår for første gang i mitt liv. Og btw, alle mobilkamerabildene mine blir blurry, jalla.



M1

5egg
60g whey
3dl melk
1 banan
Fun light

900kcal + 90g protein

M2

400g strimlet svinekjøtt
200g brokkoli
1dl melk
krydder

750 kcal + 90g protein



Kommentar: Enkelt og godt. Brokkoli i blendern med 1dl melk shitloads of cayennepepper, paprikakrydder og salt.

M3

30g whey
3dl melk
2 pølser i brød

Trening:

Benkpress (lett)

80 x 5 x 5 m stopp

Skulderpress
(halvreps, korte pauser, lette vekter, bodybuildingwannabe)

20 x 12 x 5

+ foroverbøyd sidehev 3 sett

Dips

BW x 10

20 x 10 x 2

20 x 15 - filmet for å sjekke hvor dypt jeg gikk, grei nok dybde.

http://www.youtube.com/watch?v=csISzNWZI3M

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: EmyR
« #101 : 03. april 2012, 18:26 »
Bare å kaste et blikk på den fysikken du postet litt oppi her, og sammenligne med bildet av deg som du la ut nå, så ser det ut som om du har gått forbi ham med masse på beina iallfall. Kraftige lår, mye kjøtt!

Koker du alltid brokkolien før du blender den? Må prøves Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #102 : 03. april 2012, 20:00 »
Bare å kaste et blikk på den fysikken du postet litt oppi her, og sammenligne med bildet av deg som du la ut nå, så ser det ut som om du har gått forbi ham med masse på beina iallfall. Kraftige lår, mye kjøtt!

Koker du alltid brokkolien før du blender den? Må prøves Smiley

Beina er vel min sterkeste side, men en stor del av omkretsen er jo fett som må skrapes vekk. Men låra vokser nesten bare jeg går i trapper og spiser maten min, så er heldig der. Verre med bryst, skuldre (spess bakside) og generelt henger pushøvelsene etter .. estetisk sett hvertfall. Må koke sammen noe skikkelig kløktig til neste bulk-periode. Men takk for komplimentet Grin

Ja, de kokes mør. Rå brokkoli er nok ikke spesielt gunstig. Men absolutt, prøv det ut Stian. Er kjempemessige greier å eksperimentere med. Siste forsøket mitt var tuna blandet med fun light. Dét derimot anbefaler jeg ikke så sterkt Wink

God påske!

EmyR

  • Gjest
Sv: EmyR
« #103 : 04. april 2012, 16:44 »
Morgenvekt 89,4.

Sverigetur i morgen. Drar inn til Østersund. Har hvertfall funnet ytrefilet til 79,- kiloen. Pepsi Max på boks på brett som ikke finnes i Norge skal jeg hvertfall ha + noen seksere med corona ++.

M1

5egg
3dl melk
60g whey
En neve havregryn
Fun light

Kommentar: Byttet ut den velsmakende bananen med gryn som legger seg på bunnen av shaken. Føler de få karbsa jeg spiser bør være litt næringsrike og ikke bare fruktsukker.

M2

200g karbonadedeig
2 tacolefser
200g brokkoligugge
30g whey
3dl melk

M3

200g kyllingfilet
2 tacolefser
Cirka 150g brokkoli og 100g gulrot med en dasj melk, tacosauce og krydder i blendern
Litt ost og salat
6dl melk

Kommentar: Hadde så jævla lyst på noe enkelt nå rett før jeg skulle til sengs .. feks de deilige grillpølsene med brød oppvarmet i ovnen. Men neida. Det er vel sant som de sier: No pain no gain. Selv om det tok mer tid var det grisegodt. Må uansett se om jeg finner meg noen sunnere tacolefser da jeg har fått dilla på dette.

Trening:

45 minutters boksing/slossing/tøying/løpe i trapper

Latterlig slitsomt. Styrketrening er rene paradiset iforhold til kondisjonstrening, heder og ære til de som gidder å drive med det.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: EmyR
« #104 : 04. april 2012, 20:02 »
Beina er vel min sterkeste side, men en stor del av omkretsen er jo fett som må skrapes vekk. Men låra vokser nesten bare jeg går i trapper og spiser maten min, så er heldig der. Verre med bryst, skuldre (spess bakside) og generelt henger pushøvelsene etter .. estetisk sett hvertfall. Må koke sammen noe skikkelig kløktig til neste bulk-periode. Men takk for komplimentet Grin

Ja, de kokes mør. Rå brokkoli er nok ikke spesielt gunstig. Men absolutt, prøv det ut Stian. Er kjempemessige greier å eksperimentere med. Siste forsøket mitt var tuna blandet med fun light. Dét derimot anbefaler jeg ikke så sterkt Wink

God påske!

Da er du heldig. Jeg kan ikke komme på noe hos meg som vokser av seg selv av lite, bortsett fra jr. Grin

Det skal jeg gjøre, men skal kjøpe ny blender først. Jeg har en blender med tappekran, og den er et helvete å rengjøre. Dessuten er den av plast. Vil ha skikkelige saker, laget av glass. Så på en i dag. Kjøper på lørdag. Har tenkt å prøve tunfisk. Har sett et bilde av det. Så så usælt ut at jeg må prøve Tongue

God påske til deg og Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!