Skrevet av Emne: Styrkeløfter tatt i doping  (Lest 53578 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #15 : 27. februar 2012, 19:13 »

Forøvrig blir alle dopingdommer publisert, så nødvendigvis er ikke dette noen som er kjente i miljøet, sjekk den andre tråden om dette.

Dette har jeg vært totalt uviten om.

Og noe rart er det, jeg bor omtrent på samtlige nettaviser pga samfunnsengasjement men får med meg svært lite artikler om utøvere som har blitt tatt. Ikke det at det er så ofte det forekommer. Jeg mener dette er første gang jeg har kommet over en slik artikkel.
Sikker på at _alle_ dopingdommer blir publisert...? Og med alle så menes _absolutt_ alle, ikke 1-3 som unnlates.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #16 : 27. februar 2012, 19:14 »
Å dope seg innen organisert idrett er latterlig tragisk uansett hvordan man ser på det. Er man seriøs i sporten styrkeløft (innen IPF), så doper man seg ikke, punktum. Har man lyst til å drive med styrkeløft og samtidig dope seg får man konkurrere i WPC feks, så slipper man å ødelegge for andre
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #17 : 27. februar 2012, 19:17 »
Å dope seg innen organisert idrett er latterlig tragisk uansett hvordan man ser på det. Er man seriøs i sporten styrkeløft (innen IPF), så doper man seg ikke, punktum. Har man lyst til å drive med styrkeløft og samtidig dope seg får man konkurrere i WPC feks, så slipper man å ødelegge for andre

Word

Edit: Nei jeg mener Auk89; Du er forresten en sterking, ser(leser) jeg.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget MAXx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #18 : 27. februar 2012, 19:23 »
Hva ville vært best, være clean og være på samme sted om to år, eller ta AAS og få stor fremgang men utestengt i to år. Hva ville du valgt

Ikke rart mange mødre er skeptsike til at ungene sine skal begynne på treningstudio, når man i det hele tatt vurderer å lure på om hva som er best av å være clean eller ikke Tongue  

Å dope seg innen organisert idrett er latterlig tragisk uansett hvordan man ser på det. Er man seriøs i sporten styrkeløft (innen IPF), så doper man seg ikke, punktum. Har man lyst til å drive med styrkeløft og samtidig dope seg får man konkurrere i WPC feks, så slipper man å ødelegge for andre

Bra det er noen som skjønt det Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #19 : 27. februar 2012, 20:26 »
Tror det er mest slitsomt at bare fordi enkelte styrkeløftere visstnok skal være så veldig overlegne så skal enkelte alltid rakke ned på idretten styrkeløft i sin helhet. Siden du reagerer på at styrkeløftere rakker ned på bygging bør jo du tenke deg om et par ganger ettersom du gjør akkurat det samme med styrkeløftere vel? Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #20 : 27. februar 2012, 20:28 »
Dette har jeg vært totalt uviten om.

Og noe rart er det, jeg bor omtrent på samtlige nettaviser pga samfunnsengasjement men får med meg svært lite artikler om utøvere som har blitt tatt. Ikke det at det er så ofte det forekommer. Jeg mener dette er første gang jeg har kommet over en slik artikkel.
Sikker på at _alle_ dopingdommer blir publisert...? Og med alle så menes _absolutt_ alle, ikke 1-3 som unnlates.

Som du sier forekommer det ganske sjelden, ikke rart de lager artikkel ut av det med andre ord.

Se her for alle dommer.

Er vel ikke mer enn noen år tilbake at det var en del artikler på en navngitt styrkeløfter som hadde blitt tatt for doping heller.. Smiley

Dette er min tolkning, så du ike fortsetter å missforstå;
1. Vedkommende har tydligvis vært medlem av en klubb, og deretter tatt AAS. Da regner jeg med at han har tatt dette i sammenheng med å få økt fremgang, dette kan vitne om en seriøs og engasjert utøver.
2. Mitt avsluttende spørsmål er fremstilt med en slik retorikk for å "konkludere" til alle de som skulle vurdere AAS, at det kanskje kan være lurt å heller være clean. Forkortet versjon.

Det INTERESSANTE her, er dessuten om denne utøveren er en seriøs og engasjert utøver, derfor grunnet AAS bruken, - hvorfor da også røyke THC som vil slå den motsatte vei, kanskje for å balansere? hehe.

Doper han seg er han på ingen måte seriøst og engasjert. Det at han faktisk har blitt tatt for THC i tillegg understreker vel dette greit.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #21 : 27. februar 2012, 20:34 »
Hvis det ikke har stått noe annet andre steder så vet vi ikke hvordan denne styrkeløfteren ble tatt heller. Det kan være at det egentlig er en fotballspiller som hadde prøvetime på en styrkeløftklubb akkurat da det var dopingkontroll. Alle som blir tatt for doping på en styrkeløftklubb, uansett om de er medlemmer av klubben eller ikke og uansett om de driver med styrkeløft eller ikke, blir omtalt som styrkeløftere. Så det er ikke sikkert gutten var en aktiv styrkeløfter engang. Hvis Styrketreneren derimot vet hvem det er så vet han vel sikkert om han er styrkeløfter eller ikke og det virker som om at han mener at han faktisk ér det, så spennende og se hvem.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #22 : 27. februar 2012, 20:34 »
For min del er jeg sjeleglade for at styrkeløftere blir opprørte når det skjer en dopingsak da det viser at det er noe en tar alvorlig. Alltid trist at en person skal ødelegge ryktet til styrkeløft. Heller ikke noe gøy at folk starter tråder bare for å håne.

Syns at folk skal holde seg for gode til å håne om de er styrkeløftere eller ikke jeg Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #23 : 27. februar 2012, 20:39 »
ALLE som driver med styrkeløft er sære, punktum

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #24 : 27. februar 2012, 20:48 »
Men siden det alltid skal bli dratt frem doping i alle andre 'sporter', så hvorfor da ikke opplyse om at det skjer i styrkeløft og.

kunne ikke sagt det bedre selv Wink
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #25 : 27. februar 2012, 21:01 »
Hva er greia med styrkeløftere vs. kroppsbyggere? Er det litt sånn som Crips vs. Bloods?

 what

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #26 : 27. februar 2012, 21:11 »
Hva er greia med styrkeløftere vs. kroppsbyggere? Er det litt sånn som Crips vs. Bloods?

 what

For noen er det slik ja, dessverre
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #27 : 27. februar 2012, 22:42 »
Var vel mer rettet mot at dette faktisk skjer i styrkeløft og. Ikke håning. Har ingenting imot styrkeløft eller løftere. Greit nok jeg kunne spart meg for den sarkasmen, men jeg valgte å ikke gjøre det.
Men siden det alltid skal bli dratt frem doping i alle andre 'sporter', så hvorfor da ikke opplyse om at det skjer i styrkeløft og.

Ingenting mot at det blir opprettet tråd som saklig opplyser om det, er det i det hele tatt noen som sier det? Du sier jo selv at du er unødvendig sarkastisk i starten av tråden, og det er jo nettopp det som er problemet.

Viktig å ihvertfall forsøke å holde et godt debattklima selv, uansett hvor teit en mener de (sett inn styrkeløftere/byggere her..)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #28 : 27. februar 2012, 22:57 »
Who is it?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Styrkeløfter tatt for AAS og THC.
« #29 : 27. februar 2012, 23:05 »
Dette er min tolkning, så du ike fortsetter å missforstå;
1. Vedkommende har tydligvis vært medlem av en klubb, og deretter tatt AAS. Da regner jeg med at han har tatt dette i sammenheng med å få økt fremgang, dette kan vitne om en seriøs og engasjert utøver.
2. Mitt avsluttende spørsmål er fremstilt med en slik retorikk for å "konkludere" til alle de som skulle vurdere AAS, at det kanskje kan være lurt å heller være clean. Forkortet versjon.

Det INTERESSANTE her, er dessuten om denne utøveren er en seriøs og engasjert utøver, derfor grunnet AAS bruken, - hvorfor da også røyke THC som vil slå den motsatte vei, kanskje for å balansere? hehe.

Sånn jeg forstår det dreier det seg om en en person som har kun ett benkløft på stevne de siste tre årene, og i grunn er mer aktiv innen MMA.


Ikke PM meg om hvem det er.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!