Skrevet av Emne: Styrkeløfter tatt i doping  (Lest 53580 ganger)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #90 : 06. mars 2012, 23:12 »
Må si det virkelig kom som et "sjokk" at det var en totalt ukjent løfter som ble tatt for dopingbruk.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #91 : 06. mars 2012, 23:33 »
http://www.antidoping.no/internett/dopingkontroll/dopingkontroll/dommer-oversikt/

Hm hm. En god del styrkeløftere tatt for doping etter 2005.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #92 : 06. mars 2012, 23:35 »
mange styrkeløftere er flinke til å lage båser.. Hvorav den største båsen er " alle som ikke er med i NSF". Ddet virker som "de" tror at alle som ikke frivillig har meldt seg inn i NSF/NIF står med vilje utenfor slik at de fritt kan dope seg. Nå er det ikke slik at resten av Norges befolkning som ikke er styrkeløftere automatisk doper seg.

det er vel mange grunner til at folk doper seg både innenfor organisert idrett og ellers. Det høye kroppsfokuset som er har vel skylden for mye. Raske resultater er andre grunner..

Jeg irriterer meg ofte av å bli satt i båsen sammen med "byggere" siden jeg har stilt i Athletic fitness. og alle vet jo at alle "byggere" doper seg..
En trenger ikke dope seg i Athletic Fitness. Det går fint å både delta og vinne der uten dop..

Jeg må ha et mål å trene for. Jeg liker å sette meg høye mål som å stille i en konkuranse. feks i Styrkeløft, strongman eller AF. Da har jeg noe å strekke meg etter på trening så jeg yter mere.. PGA jobben min har jeg ikke tid å være i en skitten kjeller 2-3 timer 5 kvelder i uken for å bli en sterk styrkeløfter. Så derfor har jeg ikke valgt å melde meg inn i NSF/NIF. Jeg har vudert det mange ganger. Men all nedsettende praten om "alle som ikke er med", som enkelte lirer av seg blant annet her inne, får meg til å la være å melde meg inn..

En må ikke være med der heller for å være under et testregime... Jeg har signert kontrakt om at jeg kan testes og har vært under testregime siden 1995.. Dette gjennom jobben min.. Det er mange yrkesgrupper som testes på jobben.. Jeg har blitt testet 5 ganger de siste årene.. Av en eller annen grunn blir jeg alltid plukket ut :p Tar det som en kompliment jeg.At jeg oppnår resultater med treningen min både styrkemessig og som "bygger"

"Styrkeløftere" er veldig flinke å sette andre i båser og skrike ut om doping alle steder. Da må dere finne dere i å bli satt i båsen "styrkeløfter" nå en fra deres egne rekker blir tatt. Slutt å unnskylde dere med at han egentlig er fotballspiller eller MMA utøver. La det heller være et vitnemål om at det er testing, dopere blir tatt, så det er ingen vits å vurdere å bruke dop i deres idrett..

Jeg er i mot doping.Både i og utenfor konkuranse.. Om jeg har dobbeltmoral som har bekjente og venner som jeg vet har brukt doping, eller trener på Kaliber eller Citygym eller arrangerer Strongmankonkuranser eller drar og ser på Bygging. Ja da får jeg bare bli satt i "dobbeltmoralbåsen" For jeg trives både med Strongman, på Kaliber, City, men også på Styrkeløfterkonkuranser. Noen styrkeløftere er faktisk trivlege også, om han får av dem alt for stramme knebind og benkskjorter så de får blod til de viktigste organene..

Jeg forstår hva du mener og du sikter vel bla. til meg går jeg ut i fra. Jeg kan fortelle at det er veldig krevende å klare å finne ut av hvordan en skal håndtere moralen i det hele; mtp. dette med hva slags avstand man faktisk skal ta fra ting som strongman, kroppsbygging og de som bruker doping.. Alt som skal til for å settes i styrkeløfterposisjonen er å melde seg inn.. ikke alltid helt enkelt for en ung mann å ta stilling til alt.

Jeg har ikke noe problem med å se at det definitivt finnes folk som har trent rent i årevis og oppnådd gode resultater på den måten. Det jeg derimot mener, er at kroppsbygging og strongman i all hovedsak står selv ansvarlig for ryktet disse miljøene har dratt på seg. Det er dog klart at det er synd at det skal gå utover de som driver med dette og har rent mel i posene.. men hva med å rette en finger mot de som faktisk gir strongman/bygging dette ryktet istedenfor alle som opplever det slik og dermed gjerne setter for mange i samme bås?

Hvis ikke man vil gjøre dette så tror jeg det er vanskelig å unngå å havne i samme båsen som de åpenbart dopede.

Igjen, veldig vanskelig tema å forholde seg til.. hvor skal man egentlig sette grensen osv..

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #93 : 06. mars 2012, 23:41 »
Hvordan kan vi være så sikre på at styrkeløftere ikke boler? Bol går vel ut av kroppen etterhvert(?)


“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #94 : 06. mars 2012, 23:45 »
Hvordan kan vi være så sikre på at styrkeløftere ikke boler? Bol går vel ut av kroppen etterhvert(?)




Det har såpass lang virkingstid at man ikke kan planlegge dette utifra når man er på trening, da styrkeløftere har mulighet til å bli testet på trening. Har ikke peiling på hvor lang tid det ligger i kroppen, men er langt over en måned vil jeg tro. Man kan aldri være sikker på noen ting, men å gå rundt å mene at de beste styrkeløfterne bruker prestasjonsfremmende doping midler blir ganske rart med tanke på omfanget på dopingtestinga de gjennomgår.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #95 : 06. mars 2012, 23:50 »
Det har såpass lang virkingstid at man ikke kan planlegge dette utifra når man er på trening, da styrkeløftere har mulighet til å bli testet på trening. Har ikke peiling på hvor lang tid det ligger i kroppen, men er langt over en måned vil jeg tro. Man kan aldri være sikker på noen ting, men å gå rundt å mene at de beste styrkeløfterne bruker prestasjonsfremmende doping midler blir ganske rart med tanke på omfanget på dopingtestinga de gjennomgår.

Enig med deg der, jeg har aldri ment at noen styrkeløftere i norgestoppen har brukt doping. Jeg støtter en dopingfri sport og blabla.
- Men om en ikke er meldt inn i en klubb, og trener hjemme i kjelleren til han har 800-1000 på totalen. Og deretter melder seg inn i en klubb, og da ikke går på bol. Hva gjør man da? Man kan ikke bevise noe.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #96 : 06. mars 2012, 23:52 »
Enig med deg der, jeg har aldri ment at noen styrkeløftere i norgestoppen har brukt doping. Jeg støtter en dopingfri sport og blabla.
- Men om en ikke er meldt inn i en klubb, og trener hjemme i kjelleren til han har 800-1000 på totalen. Og deretter melder seg inn i en klubb, og da ikke går på bol. Hva gjør man da? Man kan ikke bevise noe.

Er ikke noe å gjøre med det da, så lenge det er ute av kroppen hans til han melder seg inn Smiley Mente ikke at du anklaga styrkeløfterne forresten Tongue
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #97 : 06. mars 2012, 23:54 »
Enig med deg der, jeg har aldri ment at noen styrkeløftere i norgestoppen har brukt doping. Jeg støtter en dopingfri sport og blabla.
- Men om en ikke er meldt inn i en klubb, og trener hjemme i kjelleren til han har 800-1000 på totalen. Og deretter melder seg inn i en klubb, og da ikke går på bol. Hva gjør man da? Man kan ikke bevise noe.

Har hørt at man klipper av tre hamstringer på dem eller noe, men jeg er ikke helt sikker.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #98 : 06. mars 2012, 23:56 »
Mente ikke at du anklaga styrkeløfterne forresten Tongue

Better safe than sorry Wink

Har hørt at man klipper av tre hamstringer på dem eller noe, men jeg er ikke helt sikker.

Skal med hamstrings når du har bind og drakt Huh


“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #99 : 07. mars 2012, 09:18 »
Alle narkotiske stoffer er på dopinglista tror jeg, og er vel mer grunnet at man ønsker en ren og sunn idrett at det er på lista.

Alkohol også?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #100 : 07. mars 2012, 09:40 »
Alkohol også?

Bare i enkelte idretter. http://www.antidoping.no/internett/medisinsk-info/dopinglisten/p1_-alkohol/

Dette er å lese på Antidoping Norges hjemmeside:
Sitat
Alkohol er blant mange ansett for å være prestasjonsfremmende, spesielt for «å roe nervene» i presisjonsidretter. Det finnes lite vitenskapelig dokumentasjon som støtter denne teorien, faktisk er det påvist at alkohol er prestasjonsnedsettende, selv i små doser, når det gjelder både muskelstyrke, utholdenhet og presisjonsevne.
http://www.antidoping.no/internett/medisinsk-info/dopingmidler-metoder/alkohol/
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #101 : 07. mars 2012, 14:35 »
Om det er noen tvil - om det skal settes en internasjonal rekord er ikke denne gyldig uten dopingtest.

Samtidig har antidoping.no, ADN sin nettside følgende statistikk over tester for styrkeløftere:

2003: 151 tester
2004: 192 tester
2005: 174 tester
2006: 161 tester
2007: 166 tester
2008: 135 tester
2009: 136 tester
2010: 107 tester

Dette er mer enn skøyting, svømming, vektløfting, skiskyting, roing, padling, orientering, bryting, boksing, basketball, bandy og amerikansk fotball.

Det er bare 100-150 tester færre enn fotball (!) trass i den overlegne størrelsen på fotballforbundet.



Ikke at det har noe med tråden å gjøre, men vet du hvor høy andel blodprøver det er av de testene som tas i dag? Urinprøver er jo bra på det meste, men på et par av medikamentene som i hvertfall har vært mye i søkelyset internasjonalt, så er vel fortsatt blod eneste sikre påvisningsmulighet, så over tid bør en nok definitivt over på høyere andel blodtesting dersom en ønsker mer preventiv effekt.

Når det gjelder styrkeutøvere på "prioriteringslistene" så vil jeg jo tro at de må gi blod hyppigere enn andre, så akkurat der er det trolig litt mer på stell enn ellers.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #102 : 07. mars 2012, 16:29 »
Ikke at det har noe med tråden å gjøre, men vet du hvor høy andel blodprøver det er av de testene som tas i dag? Urinprøver er jo bra på det meste, men på et par av medikamentene som i hvertfall har vært mye i søkelyset internasjonalt, så er vel fortsatt blod eneste sikre påvisningsmulighet, så over tid bør en nok definitivt over på høyere andel blodtesting dersom en ønsker mer preventiv effekt.

Jeg vet at de på prioritert liste gir blodprøver sporadisk, ikke bare urinprøver. Ellers har jeg forstått det slik at ADN holder på med et prøveprosjekt i forbindelse med å teste for veksthormoner, og der er det blodprøver det går i. Forhåpentligvis er det noe som blir en del av normal testrutine etter hvert.
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #103 : 07. mars 2012, 16:32 »
Jeg vet at de på prioritert liste gir blodprøver sporadisk, ikke bare urinprøver. Ellers har jeg forstått det slik at ADN holder på med et prøveprosjekt i forbindelse med å teste for veksthormoner, og der er det blodprøver det går i. Forhåpentligvis er det noe som blir en del av normal testrutine etter hvert.

husker jg så på discovery ang hårtester. Der kunne de sjekke alt fler år tilbake. samlet seg i røttene eller noe

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Styrkeløfter tatt i doping
« #104 : 07. mars 2012, 16:41 »
Bare 107 tester i hele 2010 Huh Kan ikke bli mange testene pr topputøver, er det noen som i det heletatt blir testet hver måned?
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!