Skrevet av Emne: Tina trener - Going strong nye bilder  (Lest 136709 ganger)

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Slenger inn et spor! Alltid (nesten) like spennende med PSMF-dietter Smiley

Håper jeg lever opp til forventningene da Smiley
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Du velger selvfølgelig helt selv. Men utifra filmer osv, ser det (fra en gutt sitt ståsted) ut som om du ikke trenger å deffe. Vet jo at alle jenter har en anorektiker inne i seg, så du vil nok aldri bli enig :p

Men: om du går ned like mye i muskler som i fett, for så å gå opp igjen til samme vekt etter en (kort) tid, vil jo fettprosenten da sannsynligvis være høyere enn nå. Bruker du litt lenger tid, vil det være lettere å beholde muskelmasse, noe som også vil holde basalforbrenningen din oppe. Bare en betraktning Smiley

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Du velger selvfølgelig helt selv. Men utifra filmer osv, ser det (fra en gutt sitt ståsted) ut som om du ikke trenger å deffe. Vet jo at alle jenter har en anorektiker inne i seg, så du vil nok aldri bli enig :p

Men: om du går ned like mye i muskler som i fett, for så å gå opp igjen til samme vekt etter en (kort) tid, vil jo fettprosenten da sannsynligvis være høyere enn nå. Bruker du litt lenger tid, vil det være lettere å beholde muskelmasse, noe som også vil holde basalforbrenningen din oppe. Bare en betraktning Smiley

Haha ser poenget ditt, men langt fra noen anorektiker her i gården. Vil ha muskler og med denne dietten med så mye protein og styrketrening for vedlikehold er det fett og vann som forsvinner. Kommer til å gå opp 1-2kg i vann etter dietten er over og det er jeg fullt klar over.
Skal ta den inbody testen etter endt diett også så da kan jeg jo se om musklene har blitt mindre. Per dags dato veier musklene mine 31,6 kg.

Tidsperspektivet er lavt bare for at jeg ikke skal hoppe av dietten midt i. Går det bra kan jeg øke litt og holde på lengre. Er vant til diett, har ligget i underskudd i over 1 år nå Tongue

Takk uansett for betraktning/bekymring!! Smiley Og for at du mener at jeg ikke må deffe. Er vel en grunn til at du også ønsker lav fett% og synlige blodårer. Og da er det ingen som kaller deg anorektisk;)
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Hva tror du kroppen bruker som brennstoff hvis den bare har alkohol tilgjengelig Smiley? Selvfølgelig er det hensiktsmessig å ligge høyt på protein(både ift metthetsfølelse, termisk effekt og muskelbesparelse), men noe muskeltap må du nok påregne. Det kommer du sannsynligvis til å se på testen. Du bør forøvrig ikke stole blindt på den testen. Det blir estimater, og maskinene er lette å manipulere.

Grunnen til at jeg går ned i vekt er verken for å se bra ut eller å se blodårerer. Da hadde jeg trent overkropp. Jeg går ned i vekt for å få vekk overkroppen, samt å bli lettere på skøyter. Men jeg bruker tid på det, for jeg ønsker å beholde mest mulig muskelmasse. At man ser bedre ut i baris med lav fettprosent er bare en bonus Wink

 

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Hva tror du kroppen bruker som brennstoff hvis den bare har alkohol tilgjengelig Smiley? Selvfølgelig er det hensiktsmessig å ligge høyt på protein(både ift metthetsfølelse, termisk effekt og muskelbesparelse), men noe muskeltap må du nok påregne. Det kommer du sannsynligvis til å se på testen. Du bør forøvrig ikke stole blindt på den testen. Det blir estimater, og maskinene er lette å manipulere.

Grunnen til at jeg går ned i vekt er verken for å se bra ut eller å se blodårerer. Da hadde jeg trent overkropp. Jeg går ned i vekt for å få vekk overkroppen, samt å bli lettere på skøyter. Men jeg bruker tid på det, for jeg ønsker å beholde mest mulig muskelmasse. At man ser bedre ut i baris med lav fettprosent er bare en bonus Wink


Joa klart jeg sikkert mister litt muskelmasse og jeg vet også at jeg ikke skal stole blindt på testene. Men finner det kjapt ut når jeg skal begynne å løfte vekter igjen da. Men det skal sies at har lest om folk som gainer muskler og blir sterkere selv om de går på psmf diett.

Det er en grunn til at jeg skal gå på den dietten i 14 dager bare, for å miste minst mulig av det jeg vil beholde og miste mest mulig fett!

Edit:Proteinsparende Modifisert Faste (PSMF) er den beste ekstrem-dietten for hurtig vektnedgang på kort tid. Helt ulik de andre “sultekurene” vil du tilføre kroppen de viktigste næringsemnene for å bevare muskelmasse og energi, og uten endeløse timer på tredemølle!

Vekttrening er imidlertid viktig, da det vil bevare muskelmasse, styrke og gi en økt forbrenning. Det er vanskelig å trene lange økter med tunge vekter, så her skal du kun kjøre et minimalt helkroppsprogram med noen få enkle øvelser. Du bør også kjenne at du trener på overskudd, så hvert sett skal avsluttes med minst 1-2 repetisjoner i reserve eller når du ser at det går merkbart tregere å løfte vekta. Det vil faktisk være mulig å øke i styrke på et slikt program, spesielt for de av dere som har trent til utmattelse flere ganger i uka de siste månedene. Kroppen trenger å restituere seg med jevne mellomrom og på PSMF er restitusjon av høyeste prioritet.

Satser på at jeg overlever og kommer ut av det med ca like mye muskler som syntes litt bedre enn før, litt mindre fett og at jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut.

MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Dag 4 på diett:
- 500gram igjen.


Dette går veldig bra, er ikke spesiellt sulten. Skal sies at jeg ikke gjorde stort på dagen i dag, gått litt rundt i butikker før jobb. Blir lang kveld da jeg ikke slutter før 22.30 Sad
Har heller ikke trent, det er det eneste som river meg litt i hjertet..

Dagens høydepunkt var i midlertidig og til min store overraskelse at 1 boks cottage cheese med 8-10 dråper vanilje-essens og litt jordbær fun light var super digg!!
Skikkelig julaften følelse med riskrem og rød saus Smiley

MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Dag 5

Vekten er lik som i går, men forventet ikke stort annet.

Nå merker jeg at energi nivået synker litt, men ikke noe carbo cravings foreløpig. Har også sovet litt lite i natt så må taes i betraktning. Skal jobbe en 11,5 timers vakt på jobben så det er jo ikke en helt vanlig dag. Bare 2 timer igjen så kan jeg dra hjem å slappe av. Smiley

Satser på en liten styrkeøkt i morgen Tongue

MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Legger inn et spor her, holder på med samme opplegget selv Smiley

Lykke til videre!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Legger inn et spor her, holder på med samme opplegget selv Smiley

Lykke til videre!

Takk trenger det:)

Masse lykke til, til deg også
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Kan du si litt om hvordan du håndterer spisedagen? Midt problem er at etter en stund på dietten så blir jeg så fort mett av større måltider og orker nesten ikke spise mer i løpet av dagen, men da kommer jeg jo ikke opp i ønsket inntak. Holder du fast på et seks timers spisevindu eller sprer du det utover dagen?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Redstrek

  • Gjest
Kan du si litt om hvordan du håndterer spisedagen? Midt problem er at etter en stund på dietten så blir jeg så fort mett av større måltider og orker nesten ikke spise mer i løpet av dagen, men da kommer jeg jo ikke opp i ønsket inntak. Holder du fast på et seks timers spisevindu eller sprer du det utover dagen?
Jeg vil heller anbefale deg å spise fokusere på mye karbohydrater og lite fett…noe som dessverre begrenser matutvalget litt. Nå kan du spise masse frukt og bær igjen, ris (ikke brunris) og riskaker (Snack-A-Jacks med barbecue, eller vanlige riskaker med kanel), potet og for de som tåler hveteprodukter (mange gjør ikke det) – finbrød, bagels og baguetter med syltetøy eller annet godt pålegg. Serveres sammen med litt kjøtt, kylling eller proteinshaker – men strengt tatt er ikke proteininntaket så kritisk akkurat i denne korte perioden for karbohydrat-oppfylling. Spis til du er mett, og gjenta det samme noen timer senere. Etter dette kan du unne deg litt sukkerbasert godteri, men begrens deg litt og spis det kun etter at du har fått i deg de andre måltidene.

Oppkarbing og spisedag legges fortrinnsvis på samme dag som du trener, og kan starte 1-2 timer før med et lett måltid og frukt som karbkilde (oppfylling av leverglykogen er en såkalt anabol, eller oppbyggende, trigger).


Hentet fra MyRevolution. Muligens det kna hjelpe Smiley

Ref: http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Kan du si litt om hvordan du håndterer spisedagen? Midt problem er at etter en stund på dietten så blir jeg så fort mett av større måltider og orker nesten ikke spise mer i løpet av dagen, men da kommer jeg jo ikke opp i ønsket inntak. Holder du fast på et seks timers spisevindu eller sprer du det utover dagen?

Litt uklart, har første spisedag idag..tenkte å spise ett måltid som jeg har lyst på, og det blir kyllingtaco :)Satser ikke på VM i oppkarbing;) Blir nok maks 1300 kcal totalt for idag Cheesy
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Shocked Ikke mer? Såvidt jeg forstod skulle man ligge opp mot eller litt over vedlikeholdsnivå (i følge L. McDonald), hvertfall om man er i kategori 2, men jeg ser jo av bildene at du har en del mindre enn meg å gå på Cheesy Så dette er sikkert riktig for deg.

Redstrek, takk for fin link. Jeg har ganske grei oversikt over akkurat hva jeg skal få i meg, var mer tanker om hvordan man får alt ned.. hehe.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Shocked Ikke mer? Såvidt jeg forstod skulle man ligge opp mot eller litt over vedlikeholdsnivå (i følge L. McDonald), hvertfall om man er i kategori 2, men jeg ser jo av bildene at du har en del mindre enn meg å gå på Cheesy Så dette er sikkert riktig for deg.

Redstrek, takk for fin link. Jeg har ganske grei oversikt over akkurat hva jeg skal få i meg, var mer tanker om hvordan man får alt ned.. hehe.

Til nå har jeg fått i meg ca 1000 kcal! Så blir det ett måltid til nå, med da rundt 200g kylling og 2 tacolefser, samt grønnsaker og kesam! Smiley
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

med andre ord blir mer enn 1300 kcal Tongue
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!