Skrevet av Emne: Tina trener - Going strong nye bilder  (Lest 136700 ganger)

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #465 : 18. juni 2012, 17:26 »
Man må jo ha litt selvironi Wink

Er forøvrig fonøyd med 1,5 % lavre fettprosent siden forrige inbody test!! Pluss mer muskler. Så nærmer meg målet, med museskritt!! Da er den på 20 % , målet er rundt 18 %..
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #466 : 18. juni 2012, 18:57 »
Hvordan fungerer spiseopplegget ditt nå da? Spise mellom 12 og 20? Og et max antall kallorier eller?

Du er utrolig flink og standhaftig med kosten altså, jeg har mye og vinne hvis jeg får kosten til og funke.. Må bare finne noe som passer meg Smiley

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #467 : 18. juni 2012, 19:15 »
Hvordan fungerer spiseopplegget ditt nå da? Spise mellom 12 og 20? Og et max antall kallorier eller?

Du er utrolig flink og standhaftig med kosten altså, jeg har mye og vinne hvis jeg får kosten til og funke.. Må bare finne noe som passer meg Smiley

Sånn jeg har forstått det spiser du sikkert litt for lite!? Ca kcal om dagen??
Er viktig og ikke minst lettere å ha en strukturert plan og lage maten dagen i forveien.

Ja spiser mellom 12 og 21, jenter kan ha lengre spisevindu enn gutter. Så faster jeg i 15 timer.
Har tatt utgangspunkt i basalforbrenningen min (det jeg forbrenner ved hvile, hvis jeg bare skulle ligget i sengen i 24 timer) som er 1650 kcal i døgnet.

Anbefaler å lese deg opp på fitnessloggen, mange tråder der om akuratt dette. Der kan du legge inn forslag også får du svar! men bør være ca 40% protein, 40%karbs og 20% fett!! PS: fett er viktig for å forbrenne fett!!

Selv spiser jeg ca. 1900 kcal om dagen. Som er litt lite enda, men pga at jeg akuratt har gått på en diett med 800 kcal om dagen må jeg venne meg til all maten. Skal ligge på ca 2200 om dagen. Da er jeg med trening ca 500 i underskudd
.Kan hjelpe deg mer om det er noe du lurer på!

MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #468 : 18. juni 2012, 19:29 »
Tusen takk for svar!!

Jeg har ikke spist for lite hvertfall Tongue Det er veldig lenge siden, hadde jeg spist for lite hadde jeg gått ned og kanskje tapt meg i styrke.. Men jeg spiser vel bare helt feil kost, og er alt for glad i karbo og salte ting.. Jeg førte maten på diett.no før og lå vel da på mellom 1600-1800 kallorier per dag.. Så prøvde jeg dette høy protein opplegget og det funket supert de første ukene.. Men så blir jeg så innmari leeei!!

Nå har jeg vel ligget på 2000-2200 kallorier om dagen de siste ukene og skjønner at kroppen trives der, legger ikke på meg men går heller ikke ned et gr Tongue

Tror jeg bare må starte og føre inn kosten igjen så jeg ligger i underskudd Smiley Igjen takk for svar Cheesy

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #469 : 18. juni 2012, 20:07 »
Tusen takk for svar!!

Jeg har ikke spist for lite hvertfall Tongue Det er veldig lenge siden, hadde jeg spist for lite hadde jeg gått ned og kanskje tapt meg i styrke.. Men jeg spiser vel bare helt feil kost, og er alt for glad i karbo og salte ting.. Jeg førte maten på diett.no før og lå vel da på mellom 1600-1800 kallorier per dag.. Så prøvde jeg dette høy protein opplegget og det funket supert de første ukene.. Men så blir jeg så innmari leeei!!

Nå har jeg vel ligget på 2000-2200 kallorier om dagen de siste ukene og skjønner at kroppen trives der, legger ikke på meg men går heller ikke ned et gr Tongue

Tror jeg bare må starte og føre inn kosten igjen så jeg ligger i underskudd Smiley Igjen takk for svar Cheesy

Da kan du jo i første omgang begynne å redusere 300-400 kcal om dagen! Er ofte veldig lite som skal til for at vekten flytter på seg! Men salt er jo litt dumt da, binder mye vann og er ikke spesiellt bra for deg. Fordi aktivitets nivået ditt er jo bra, så det er bare små justeringer i matveien! Tenk at du skal foreta smarte valg og ikke bare kutte ut alt som er godt! som fullkorn-ris/pasta i stedet for ris/pasta. Hvis du liker cottage cheese og mager kesam er det jo en super eksta protein kilde!

Kan gi eksempel på hva jeg spiser iløpet av en dag (i dag feks)

Frokost:
Kaffe
10 gram BCAA pulver i vann( aminosyrer)

Kl. 12.00 etter trening (dagens største måltid, ca 50 % av total)
1 banan

200 gram salma (stekt i ovnen)
50 gram ris (ukokt)
1/2 avocado
150 gram mager kesam
60 gram blåbær
kanel

Kl. 16.30
270 gram kyllingfilet (stekt) med masse krydder
150 gram mager cottage cheese med funlight
stor salat (isberg, tomat, paprika og agurk)
litt balsamico

Kl.20.00
100 gram kyllinskinke
300 gram mager kesam
150 gram jordbær

ca. 1950 kcal, 65 gram fett, 126 gram karbs, 205 gram protein

Pluss Omega 3.




MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Vikike

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 981
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 981

  • It`s Hard To Beat A Person Who Never Gives Up
Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #470 : 18. juni 2012, 20:13 »
spor  Grin her skal jeg følge med  Smiley trodde egentlig at jeg allerede skrivet på din logg, men var nok visst noe feil med mobilen min! hehe
4.plass NM 2013
5.plass Stavanger Open 2013

1.plass Benkpresskonkuranse her på Treningsforum i 2012.  50 reps med halv kv=27,5kg

1. plass  på styrkekonkuranse på Basic Gym i 2010.
Syklet 2,6 km i 3 min
+ klarte 37 reps med havparten med vekta mi : 27,5 kg

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #471 : 18. juni 2012, 20:14 »
Tusen takk igjen Tina! Skal virkelig prøve nå altså, og passe på og variere så jeg ikke går lei!! Du er en knupp Cheesy

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #472 : 18. juni 2012, 20:23 »
Tusen takk igjen Tina! Skal virkelig prøve nå altså, og passe på og variere så jeg ikke går lei!! Du er en knupp Cheesy

Bare hyggelig å kunne bidra det:)
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #473 : 18. juni 2012, 20:24 »
spor  Grin her skal jeg følge med  Smiley trodde egentlig at jeg allerede skrivet på din logg, men var nok visst noe feil med mobilen min! hehe

Hehe sånn som skjer. Hyggelig at du vil følge med:)
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #474 : 18. juni 2012, 21:18 »
Lenge siden jeg har brukt tid på Treningsforum nå grunnet jobb, så har gått glipp av mye! Ser du har endret fra PSMF til PF og biorytme. Ble du lei av PSMF eller følte du at du stagnerte med så grovt Kcal underskudd?
Skal selv gi PSMF et forsøk nå i 12 dager, og håper du kunne slenge ut noen gode tips!
Det jeg har inntatt av mat i dag er en boks CC til frokost, 320g ytrefilet og 100g brokkoli til Lunch, samt akkurat det samme til middag. Etter trening ble det 30g Whey 80, og kveldsmaten er jeg litt usikker på enda!
Har du noen tips til hva jeg kan spise, og er det noe jeg burde investere i av vitaminer? Har ZMA, omega 3 kapsler og brokkoli, så får i meg noe. Har en gammel boks med noe vitamin piller kjøpt på apoteket, som visstnok skal dekke hele dagsbehovet for vitaminer.. Noe jeg kan ta om morgenen? Er redd for at om jeg tar det senere vil det kanskje ødelegge virkningen av ZMA(For mye Sink ødelegger opptaket av magnesium, eller omvendt)

Håper du kunne hjulpet meg litt!:)
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Redstrek

  • Gjest
Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #475 : 18. juni 2012, 21:39 »
Lenge siden jeg har brukt tid på Treningsforum nå grunnet jobb, så har gått glipp av mye! Ser du har endret fra PSMF til PF og biorytme. Ble du lei av PSMF eller følte du at du stagnerte med så grovt Kcal underskudd?
Skal selv gi PSMF et forsøk nå i 12 dager, og håper du kunne slenge ut noen gode tips!
Det jeg har inntatt av mat i dag er en boks CC til frokost, 320g ytrefilet og 100g brokkoli til Lunch, samt akkurat det samme til middag. Etter trening ble det 30g Whey 80, og kveldsmaten er jeg litt usikker på enda!
Har du noen tips til hva jeg kan spise, og er det noe jeg burde investere i av vitaminer? Har ZMA, omega 3 kapsler og brokkoli, så får i meg noe. Har en gammel boks med noe vitamin piller kjøpt på apoteket, som visstnok skal dekke hele dagsbehovet for vitaminer.. Noe jeg kan ta om morgenen? Er redd for at om jeg tar det senere vil det kanskje ødelegge virkningen av ZMA(For mye Sink ødelegger opptaket av magnesium, eller omvendt)

Håper du kunne hjulpet meg litt!:)
Regn ut inntaket i alt du spiser i løpet ac dagen. Protein bør ligge mellom 2-2.5, fett 10-15 og karbs 20-50g om dagen. Kalorier så lavt som overhode mulig.

Angående vitaminpiller kommer det litt an på hvor mye grønnsaker og slikt du får i deg. Personlig tar jeg alltid vitaminpiller. Er en av de mere smarte investeringene du kan gjøre når det kommer til kosttilskudd.

Multivitamintilskudd anser jeg som unødvendig siden du spiser så mye grønnsaker på denne dietten.
http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #476 : 18. juni 2012, 23:50 »
Lenge siden jeg har brukt tid på Treningsforum nå grunnet jobb, så har gått glipp av mye! Ser du har endret fra PSMF til PF og biorytme. Ble du lei av PSMF eller følte du at du stagnerte med så grovt Kcal underskudd?
Skal selv gi PSMF et forsøk nå i 12 dager, og håper du kunne slenge ut noen gode tips!
Det jeg har inntatt av mat i dag er en boks CC til frokost, 320g ytrefilet og 100g brokkoli til Lunch, samt akkurat det samme til middag. Etter trening ble det 30g Whey 80, og kveldsmaten er jeg litt usikker på enda!
Har du noen tips til hva jeg kan spise, og er det noe jeg burde investere i av vitaminer? Har ZMA, omega 3 kapsler og brokkoli, så får i meg noe. Har en gammel boks med noe vitamin piller kjøpt på apoteket, som visstnok skal dekke hele dagsbehovet for vitaminer.. Noe jeg kan ta om morgenen? Er redd for at om jeg tar det senere vil det kanskje ødelegge virkningen av ZMA(For mye Sink ødelegger opptaket av magnesium, eller omvendt)

Håper du kunne hjulpet meg litt!:)

Hei ja selvfølgelig kan jeg det:)

Har byttet ja! Ble lei også merket jeg bare på kroppen at det var på tide med en pause. Treningen ble pluttselig et ork og jeg stagnerte styrkemessig. Det likte jeg ikke, så satt meg inn i PF. Funker utmerket det altså, digg å kunne spise litt mer om gangen.

Men over til PSMF, mine største tips er kanskje å sammkjøre de to diettene da det er litt bedre å spise mer om gangen. Altså spise mellom 12 - 20 feks??

Ellers er det viktig å få i seg mengder vann da du blir drenert for væske, og kompansere med å få i deg nok salt. Krydre maten så mye du vil, men dropp posekrydder da det ofte inneholder hvetestivelse og sukker. Spiste cottage cheese med funlight og vanilje essens hver dag til frokost. NAM:)

Har oppskrift på noe krydder og sånn om du ønsker.

Husk oppkarbing, en dag i uken, evt hver tredje dag. Anbefaler protein pannekaker eller protein pizza.
Også Omega 3, jeg spiste 6-8 tabletter a 1000 mg.
Multivitamin, i hvertfall om du ikke spiser drit mye grønnsaker, (sjeldent gutter/menn gjør det)

Bare å spørre om det er noe du lurer på. Men bruk diett. no
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #477 : 19. juni 2012, 11:19 »
Tror proteininntaket mitt er opp mot 3g pr kg kroppsvekt. Et sted mellom 2.5-3.

Tina, om du har noen gode kryddervarianter, skrik gjerne ut! biggrin
Tror ikke jeg blir å kjøre PF, da det enkelte ganger ikke vil være forsvarlig for min del å ikke spise frokost, da jeg trenger energi til å være fokusert. Tror uansett at jeg vil nå målene(Eller veldig nært) hva jeg ønsker iløpet av 12 dager. Tenkte og ta oppkarbing på Lørdag. Noen tips til hva jeg kan lage da? Fullkornspizza som du sier er en favoritt, men Rema her har sluttet å selge fullkornsbunnene sine(!!!)
Burde jeg holde det kun til kvelden, eller spise karbs hele dagen? Fks stor porsjon havregrøt, smørklatt og sukrin til frokost?
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget Tina86

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 611
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 611

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #478 : 19. juni 2012, 11:33 »
Tror proteininntaket mitt er opp mot 3g pr kg kroppsvekt. Et sted mellom 2.5-3.

Tina, om du har noen gode kryddervarianter, skrik gjerne ut! biggrin
Tror ikke jeg blir å kjøre PF, da det enkelte ganger ikke vil være forsvarlig for min del å ikke spise frokost, da jeg trenger energi til å være fokusert. Tror uansett at jeg vil nå målene(Eller veldig nært) hva jeg ønsker iløpet av 12 dager. Tenkte og ta oppkarbing på Lørdag. Noen tips til hva jeg kan lage da? Fullkornspizza som du sier er en favoritt, men Rema her har sluttet å selge fullkornsbunnene sine(!!!)
Burde jeg holde det kun til kvelden, eller spise karbs hele dagen? Fks stor porsjon havregrøt, smørklatt og sukrin til frokost?

Protein inntaket er bra, men du bør ha et spise vindu med karbohydrater på ca 6 timer. Ikke mer fett eller protein enn de andre dagene, så ikke smør. Jeg lager hjemmelaget bunn til pizzaene mine. Prøvd litt forskjellioge varianter, men siste jeg lagde var fra forsiden på treningsforum..

Min oppkarbingsdag ser ofte slik ut:

Frokost: cc med funlight
Rett etter trening: 3 riskaker med sjoko pålegg (uten sukker/ syltetøy)
Lunsj etter trening: proteinpannekaker med syltetøy
Mellom: Noe jeg syntes er digg, med lite fett og sukker.
Middag: Kyllinggryte med masse ris og salat
Kvelds: Bare proteiner og grønt

Kan poste noen oppskrifter senere

Sjekk ut siden dedication.blogg.no
MÅL:
150 Kg Markløft
100 kg Knebøy
60 kg Benkpress

Film: s 1, 8, 9, 38, 39
Bilder: s. 3, 5, 6, 13, 19, 24, 27, 38, 39

TRENINGSLOGG:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119489.msg1782672;topicseen#new

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Tina´s jakt på lavere fett% PF og biorytme
« #479 : 19. juni 2012, 11:39 »
Skal sjekke ut bloggen Wink
Er det en ide å ta oppkarbingsdagen på en treningsdag, eller kan jeg spise litt karbs etter hver trening? En banan fks? Eller er det slik at inntaket skal være tilnærmet null(Da vil vel kroppen gå inn i ketose?) Skal sitte meg ned å finne frem noen gode sider om PSMF i løpet av dagen!
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!