Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98607 ganger)

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #60 : 05. mars 2012, 19:21 »
Men poenget ditt SFV er at det eneste som stopper deg og de andre som er mot steroider er det faktumet at det er ulovlig å omsette ?


Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #61 : 05. mars 2012, 19:24 »
Unskyld men du høres latterlig naiv ut SVF, det er lettere og få tak i heroin/amfetamin/piller i en norsk storby enn det er og få tak i polsprit per dags dato! (på polet blir dem hvertfall spurt om legg)

Så det og tro at legalisering ville gjort norge om til ville vesten er latterlig spør du meg.


Edit: Narkotika/steroider trenger ingen markedsføring, det selger seg selv og legalisering ville om noe, bare ført til en liten økning i bruk, tror heller det hadde gått andre veien da det ikke hadde vært like "spennende" for enkelte lengre.
8*145/7*80/7*135

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #62 : 05. mars 2012, 19:40 »
Unskyld men du høres latterlig naiv ut SVF, det er lettere og få tak i heroin/amfetamin/piller i en norsk storby enn det er og få tak i polsprit per dags dato! (på polet blir dem hvertfall spurt om legg)

Så det og tro at legalisering ville gjort norge om til ville vesten er latterlig spør du meg.


Edit: Narkotika/steroider trenger ingen markedsføring, det selger seg selv og legalisering ville om noe, bare ført til en liten økning i bruk, tror heller det hadde gått andre veien da det ikke hadde vært like "spennende" for enkelte lengre.

Du kan få den effekten også, det er klart. At enkelte ikke gidder fordi det er lovlig. Markedsføring hjelper på alt, det vet jeg som jobber i en relatert bransje. Til og med negativ publisitet kan være god reklame i enkelte tilfeller.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #63 : 05. mars 2012, 19:41 »
Men poenget ditt SFV er at det eneste som stopper deg og de andre som er mot steroider er det faktumet at det er ulovlig å omsette ?

Du mener at jeg ville ha kjøpt steroider hvis det var lovlig å selge det ? Nei, det ville jeg ikke.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #64 : 05. mars 2012, 20:08 »
Så du og de andre som er imot steroider ville fortsatt å ikke bruke det , vi som ikke er imot kunne fått velge å bruke det , deilig tanke ?

noen tåler ikke tilgang på alkohol, noen tåler ikke tilgang på junkfood , noen tåler ikke tilgang på steroider

men majoriteten vil nok tåle det , så får vi jobbe med de som har andre problemer enn at staten forteller de hva de skal bruke livet sitt til.

Det største problemet iforhold til steroider er jo de som bruker det i idretter hvor det ikke er tillatt , og det illegale markedet med alt snusk det innebærer

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #65 : 05. mars 2012, 23:01 »
Det største problemet iforhold til steroider er jo de som bruker det i idretter hvor det ikke er tillatt , og det illegale markedet med alt snusk det innebærer

Nei, det største problemet med steroider er at det er skadelig.
Det er en haug av bivirkninger og noen kan være fatale ved misbruk eller gi livsvarige problemer.
Du og de fleste brukerene ser ikke lenger enn til egen nesetipp og gir blanke faen i om de er med på indirekte eller direkte å rekrutere nye og veldig unge brukere inn i en verden de aldri bør tre inn i.

Det er sterk økning i bruk av AAS blant unge. Mye takker være personer som bagatelliserer bivirkningene. Skulle en tro på enkelte av debattantene her, er jo AAS ett "wonder drug" det bare er å stappe i seg. Du blir stor fort og ingen problemer. Sannheten er en annen og det vet alle som har levd noen år i ett treningsmiljø. De unge ser opp til de med de beste fysikkene. De vil oppnå det samme og de vil dit så fort som mulig.

Når de de leser seg opp på internett på steder som f.eks treningsforum, hva er de ser?
Jo en mengde brukere av AAS som bagatelliserer skadevirkninger, eller nærmest nekter for at de eksisterer.

De av dere som forfekter dette syn burde skamme dere. Det virker som om dere har en agenda, og det er å ufarliggjøre bruk. Antagelig for å rettferdigjøre bruken ovenfor dere selv.
En helt vanlig forsvarsmekanisme blant alle typer av misbrukere.

For dealere er det også viktig å fremtstille AAS som problemfritt. Det fulle og hele bildet ville jo sørget for at de fleste ville tenke seg om både en og to ganger før de startet leken med egen helse.

I brukerens verden får brukerens valg bare konsekvenser for brukeren selv.
Nå er det nå en gang sånn at vi lever i ett samspill med andre mennesker i ett storsamfunn. Nesten alle våre valg og handlinger angår og påvirker andre på godt og vondt. Både venner, familie, bekjente og folk vi ikke kjenner.

Brukernes holdninger og utalelser gjør at terskelen for at ungdom begynner med AAS blir lavere.
Nettopp derfor bør bruk av AAS kriminaliseres.
Det at færre unge begynner med AAS er langt viktigere enn voksne personers valgfrihet til å gjøre akkurat som de vil med egen helse.

Dersom bruk av AAS blir kriminalisert, vil brukerene bli kriminelle.
Jeg tror at det er nok til at enkelte vil slutte med AAS.
Jeg tror at det blir færre unge som vil begynne med AAS om bruk blir kriminalisert.

Det er det viktigste argumentet for kriminalisering. Preventiv virkning.
Med ett korrekt satt straffe og bøte nivå vil dette fungere.



Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #66 : 05. mars 2012, 23:18 »
Dersom bruk av AAS blir kriminalisert, vil brukerene bli kriminelle.
Lurt!, la oss gjøre masse folk som ikke skader andre enn eventuelt seg selv kriminelle.
Jeg tror at det er nok til at enkelte vil slutte med AAS.
Isåfall mest sannsynlig bare de som er redd for og miste jobben/lignende.
Jeg tror at det blir færre unge som vil begynne med AAS om bruk blir kriminalisert.
Nei, mener du linket til noen spørreundersøkelser fra sesjon hvor de kom fram til at det var de som hadde prøvd steroider som brukte mest narkotika/hadde noe med barnevernet og gjøre osv. tror du virkelig disse som gjerne er "problembarn" fra før av tenker om igjen pga. noe er kriminalisert eller ikke?, naivt.
Det er det viktigste argumentet for kriminalisering. Preventiv virkning.
Med ett korrekt satt straffe og bøte nivå vil dette fungere.
Ja når vi har en så fin narkotikapolitikk kan vi jo inføre den mot steroider og, sånn at politimenn ikke bare må bruke ressurser på og kjeppjage Ronny og Arne for hasjrøyking men de må vente på lur uttafor progym sånn at de kan få hanka in Roy Petter og Broiler for blodprøve og. 




Edit: "De unge" ser opp til brad pitt, zyzz og vin diesel, dette er alle fysikker som ikke er umulig for gjennomsnittspersonen og nå noe lignende som gjennom riktig trening og kosthold, det er ytterst få som ser opp til Lee Priest og Jay Cuttler og tillogmen av de så er det bare noen få som faktisk vil se ut som dem.

Løsningen sånn jeg ser det er en mer liberal doping-politikk utenfor idretten hvor kunnskap om trening, kosthold og AAS står høyere, fordi mye av grunnen til at ungdommer velger og dytte ned/trøkke AAS er rett og slett pga. for like kunnskap om hvordan kroppen fungerer og hvordan man får resulater.

Snakket med en på 16 for ikke så lenge siden som sa at det eneste han trente var bicepscurls med manualer, noe han hadde gjort 3 ganger i uka i over ett år og var kjempestolt av at han nå fulførte sett på 12 med 15 kilo i hver hånd, tynn var han og. Ikke rart mange tror de må bruke bol for å bli SHREDDED som brad pitt, selv om det er latterlig feil.
8*145/7*80/7*135

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #67 : 06. mars 2012, 11:14 »
Nei, det største problemet med steroider er at det er skadelig.

Det virker på meg som du har en personlig agenda selv, med å forby nettopp steroider. Det viser du også ved å si at "vi diskuterer steroider og ikke alt annet". Det virker som du har tunnelsyn, og at AAS er det farligste som finnes her i verden, samtidig som det finnes massevis av andre ting unge kan dope seg på, eller gjøre som er enklere å få tak i, som flere bruker, og er farligere. Hvorfor tror du kriminalisering av bruk vil gjøre det vanskeligere å ta steget til å begynne med AAS? Er det så lenge siden du var ung? Barn og unge er, tør jeg påstå det segmentet som uansett bryr seg minst om lover og regler. Det de er opptatt av er at foreldrene ikke skal vite noenting.

Bruken av dop har gått veldig opp de siste hundre årene. Det har alkoholbruken også. Dette er samtidig som det meste har blitt ulovlig eller regulert. Det kan jo selvfølgelig tenkes at bruken hadde vært enda høyere av diverse stoffer om de hadde vært lovlige, men det kan man ikke vite før man har prøvd. Denne korrelasjonen har nok aller mest med en økning i kjøpekraft over perioden.

Jeg tror uansett sukker er en mye større trussel for unges helse enn AAS, og det burde du også. Hvorfor ikke slå et slag for kriminalisering av sukker? Selvfølgelig for å hjelpe de unge. Dette vil gjøre terskelen høyere for å ta steget over i fedmehelvete.

Hvis du ikke skjønner hvorfor jeg stiller det siste spørsmålet der, så er det fordi om man mener én ting er farlig nok til å forbys, så mener man i praksis at alt som er farlig skal kunne forbys. Slik er det uansett hvordan du vrir på det, fordi man ellers måtte ha hatt en internasjonalt godkjent måleenhet til å sjekke om akkurat denne tingen(f.eks. AAS) burde være lovlig eller ikke. Og selv da blir det en subjektiv vurdering. Med andre ord bare tull.

Det er fint verden har slike som deg. Slike som bryr seg om helsa til de unge og sånn. Men altfor ofte så skal dere bruke loven til å få ting slik dere vil, istedenfor å ta grep på andre måter. "Folk må beskyttes fra seg selv!"
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #68 : 06. mars 2012, 12:06 »
På 1800-tallet så var den norske avholdsbevegelsen fornøyd med at det ble opprettet bryggerier fordi det ville føre til at nordmenn drakk mindre sprit.

På 15-1600 tallet så var en dagsrasjon på et norsk sykehus 4 liter øl med ca 4 % alkohol for en voksen mann, pluss brød. Unger drakk svakere øl, gjerne ca. 2 %. Men det var før den store spritbølgen kom. På den tiden var det veldig sunt å drikke øl fordi mange typer bakterier trives dårlig i øl og man ble mindre syk enn av å drikke vann.

Alkoholkonsum i Norge har nok gått litt opp og ned gjennom tidene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #69 : 06. mars 2012, 12:53 »
På 1800-tallet så var den norske avholdsbevegelsen fornøyd med at det ble opprettet bryggerier fordi det ville føre til at nordmenn drakk mindre sprit.

På 15-1600 tallet så var en dagsrasjon på et norsk sykehus 4 liter øl med ca 4 % alkohol for en voksen mann, pluss brød. Unger drakk svakere øl, gjerne ca. 2 %. Men det var før den store spritbølgen kom. På den tiden var det veldig sunt å drikke øl fordi mange typer bakterier trives dårlig i øl og man ble mindre syk enn av å drikke vann.

Alkoholkonsum i Norge har nok gått litt opp og ned gjennom tidene.

¨Ok¨

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #70 : 06. mars 2012, 13:30 »

Dersom bruk av AAS blir kriminalisert, vil brukerene bli kriminelle.
Jeg tror at det er nok til at enkelte vil slutte med AAS.
Jeg tror at det blir færre unge som vil begynne med AAS om bruk blir kriminalisert.

Det er det viktigste argumentet for kriminalisering. Preventiv virkning.
Med ett korrekt satt straffe og bøte nivå vil dette fungere.

De færreste som bruker AAS gjør vel dette fordi det er "lovlig". Moralsk sett virker det som de fleste brukerne skammer seg, og skjuler dette for offentligheten/familie/venner. Tror også de fleste, ihvertfall unge som begynner å bruke AAS ikke er klar over at bruk formelt sett er lovlig, så argumentet med at kriminalisering vil virke avskrekkende har jeg lite tro på.

Samtidig tror jeg en fullstendig åpning av lovverket, og lovliggjøring av både produksjon, salg og bruk vil føre til en sunnere kultur rundt dette. Produktet de fleste propper i seg pr. i dag er laget i asiatiske og østeuropeiske laboratorier som sannsynligvis prioriterer profitt, og ikke kvalitet. Ville ikke da et norsk farmasøytfirma kunne lage et produkt med mindre urenheter og bedre veiledning, som igjen ville ført til mindre helserisiko?

Jeg er på ingen måte forkjemper for steroidebruk, men vi har i Norge og mange andre deler av den vestlige verden hatt alkoholforbud for snart 100 år siden. Dette førte på ingen måte til mindre fyll og elendighet, tvert imot. Når han som produserer råvarene til drinken din ikke har noen regler eller reguleringer å følge, og hans personlige profitt er det eneste han tenker på, er det du som forbruker som taper. Alkoholrelaterte dødsfall steg kraftig under forbudet, ihvertfall i USA(har ikke tall for Norge), sammen med kriminaliteten.

Edit: "De unge" ser opp til brad pitt, zyzz og vin diesel, dette er alle fysikker som ikke er umulig for gjennomsnittspersonen og nå noe lignende som gjennom riktig trening og kosthold...

What a load of crap... Dette er vel noe av grunnen til at enkelte velger å gå for AAS i utgangspunktet, fordi de undervurderer sine egen fysiske begrensninger. Dersom noen gjør endel riktig, både med tanke på trening og kosthold, skal jeg faen meg banne på (see what i did there?) at de har en imponerende og beundringsverdig fysikk.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #71 : 06. mars 2012, 14:07 »
¨Ok¨

Jepp, alkohol er ikke noe nordmenn har begynt å drikke mye av helt nylig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #72 : 06. mars 2012, 14:18 »
De færreste som bruker AAS gjør vel dette fordi det er "lovlig". Moralsk sett virker det som de fleste brukerne skammer seg, og skjuler dette for offentligheten/familie/venner. Tror også de fleste, ihvertfall unge som begynner å bruke AAS ikke er klar over at bruk formelt sett er lovlig, så argumentet med at kriminalisering vil virke avskrekkende har jeg lite tro på.

Samtidig tror jeg en fullstendig åpning av lovverket, og lovliggjøring av både produksjon, salg og bruk vil føre til en sunnere kultur rundt dette. Produktet de fleste propper i seg pr. i dag er laget i asiatiske og østeuropeiske laboratorier som sannsynligvis prioriterer profitt, og ikke kvalitet. Ville ikke da et norsk farmasøytfirma kunne lage et produkt med mindre urenheter og bedre veiledning, som igjen ville ført til mindre helserisiko?

Pakketilbud hos nettbutikken "Prottis & div AS"

Proteinpulver
Gainer
Bol
Kreatin
Omega-3

Reklame : "Bolet koster nesten ingenting hvis du sammenligner med totalprisen på de andre varene enkeltvis"

Bruksanvisning og telefonnummer til 24 timers kundeservice følger med.

Løp og kjøp !

(Eller eventuelt "ett-klikks kjøp" knapp under teksten)

----

Lurer på om de klarer å kapre noen helt nye kunder på den måten ? Noen tenåringer som føler seg trygge i forhold til oppfølging etc, kanskje ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget mr.secret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #73 : 06. mars 2012, 14:29 »
Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvorvidt andre mennesker skader seg selv ved bruk av AAS når de har tatt det valget å bruke, jeg kommer aldri til å bruke, lovlig eller ikke lovlig. Det jeg derimot bryr meg om er hvorvidt bruken til en person kan få negative ringvirkninger for andre mennesker, noe som etter min erfaring skjer gang på gang.

Jeg kan nevne mange volds episoder som har skjedd rundt meg de siste par årene som aldri ville skjedd om ikke voldsutøver hadde hatt tilgang på AAS, og det av en meget åpenbar grunn. Det hersker ingen tvil om hvor kraftig snarvei steroider er til styrke og størrelse, absolutt ikke noe folk med manglende sosial intelligens og psykiske problemer burde ha tilgang på(Eller noen andre for den saks skyld). Det er ganske trist å gang på gang se steroide infuste "voksne" mennesker gå løs på uskyldige mennesker, fordi de "kan".

En ting er at folk tar AAS i konkuranse sammenheng (Hvor det er "lovlig"), en annen ting er at en usikker liten "drittunge"(Som såvell kan være en tredveåring) som har X antall problemer med seg selv trøkker i seg for å bli svær snarest mulig så han kan få "makt" / "heve" seg over andre mennesker.

Hvordan noen i det heletatt kan argumentere for at AAS er en bra ting kan ikke jeg fatte når man tar i betraktning de negative ringvirkninger for mennesker rundt, juksing i konkuranse, bivirkninger osv.

Ryū - denne topicen omhandler steroider.. Men når det er sagt så er jeg 100% for kriminalisering av alkohol og sukker. Eventuelt opplysning til folket om hvor farlig både alkohol og sukker faktisk er, kontra situasjonen i dag hvor sukkerfylte matvarer blir opplyst som SUNN matvare... Sykt villedende, og folk flest er jo så uvitende at... Når jeg sier opplysning så mener jeg merking på hver enkelt mat- og drikke vare som inneholder sukker, alkohol og annet dritt og ikke minst TV kampanjer osv. Men det er noe som aldri kommer til å skje, så jeg holder en knapp på kriminalisering(Og ta gjerne da også tobakk i samme slengen sier nå jeg)! Så får de som tar valget om å distribuere, kjøpe eller bruke til tross for det ta konsekvensene det måtte medfølge..

Hvorvidt kriminalisering virker avskremmende eller ikke er en helt annen diskusjon, men om det er hovedargumentet for å ikke kriminalisere aas så kan vi jo bare legge ned hele rettsystemet.. Det virker ikke akkurat som at drapsmenn har blitt skremt av at å drepe er ulovlig? Skal vi da tillate drap? Satt litt på spissen men poenget mitt er at selvom kriminalisering ikke alltid virker avskremmende så betyr ikke det nødvendigvis at å lovliggjøre det istedet er en bra ting.
Tror dere virkelig ikke at heroin m.mer hadde blitt brukt i en mye større skala hadde det blitt solgt i enhver butikk? Jøye meg..

Mandodiado - dette har ingenting å gjøre med ett "ønske" om at staten skal fortelle alt en skal foreta seg, jeg er den strake motsetning av det den fremstillingen.. Smiley

Til sist vil jeg si: Styrke og størrelse er ikke en rettighet, det er noe man tjener seg ved en årekke med dedikasjon, rette valg og rett og slett hardt arbeid. Det gjelder forsåvidt mange andre aspekter i livet som suksess i karriere osv. Sier det som en kompis sa(Han er forøvrig en person som er større og sterkere enn det mange bare kan drømme om å bli, takket være over ett tiår med serriøs trening, så han har ingen grunn til å "misunne" brukere, siden enkelte tydeligvis skal argumentere for at det er en viktig grunn til at folk er imot bruken): "Hvem som helst kan bli stor og sterk ved bruk av steroider, de som bruker får NULL respekt av meg, å oppnå noe stort uten å jukse - DET gir respekt".

Når det er sagt så ønsker jeg ikke å pisse på de som har oppnådd store ting innen sterkmanns sporten og kroppsbyggning, de har selvfølgelig gjennomgått blod, svette og tårer for å oppnå det de har. Mennesker som Magnus Samuelsson og Arnold Schwarzenegger er noen av mine mange forbilder, så jeg har ikke ett firkantet syn på dette. Dette er sporter hvor aas nesten er å anse som ett selvfølge om man skal hevde seg, så i den sammenheng er det jo ikke like ille (Såfremst det ikke blir kriminalisert og/eller ulovliggjort i de sportene. Jeg klandrer ikke en som ønsker å bruke for å kunne hevde seg i WSM, iogmed at det er urealistisk å oppnå uten å bruke og det ikke er å anse som juks).

Let the flaming begin Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #74 : 06. mars 2012, 16:00 »
Alkoholkonsum i Norge har nok gått litt opp og ned gjennom tidene.

Nå skrev jeg de siste hundre år. Om man går lenger tilbake så ser man store svingninger. Men det er fortsatt større salg nå enn noengang iløpet av det 1900 århundre. Det er også større grensehandel og taxfreehandel nå enn før. Når det gjelder hjemmebrenning er det vanskelig å si noe. Poenget mitt er at det er vanskelig å si noe sikkert om kausaliteten mellom bruk og lovlighet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!