Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98574 ganger)

Utlogget Vrimmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #15 : 03. mars 2012, 00:23 »
Kriminalisering vil være en uting. De som vil ha AAS vil klare å få tak i det. Salg vil være like ulovlig som i dag, altså ikke noe vanskeligere å få tak i.

Kriminalisering er noe man ikke skal ta lett på. Resultatet er at vanlige mennesker som ikke har gjort noe fortred mot andre enn seg selv vil ende opp som kriminelle med rulleblad og alle konsekvensene det medfører. De vil falle enda lenger utenfor samfunnet, ha større vansker med å få en skikkelig jobb samtidig som de risikerer å miste tillit blant venner, bekjente og kolleger.

"Focusing on drug markets rather than users means less crime":
http://www.economist.com/node/21548989

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #16 : 03. mars 2012, 00:27 »
Det vil alltid være noen som opererer utenfor loven, enten det gjelder salg eller kjøp. Med mindre man innfører Saudi Arabiske tilstander med offentlig halshogging osv. Spørsmålet er hvordan den jevne potensielle bruker vil reagere, og der listet du opp en del momenter som har preventiv effekt på nettopp den jevne potensielle bruker. Noe å tenke over før man prøver steroider eller vurderer om man skal fortsette med steroider.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #17 : 03. mars 2012, 00:41 »
Det beste hadde vært å avkriminalisere steroider for privatbruk.
Hva folk gjør utenfor idretter og konkurranser er strengt tatt deres valg. Dette hadde også gitt politiet noen flere midler mot; vold, drap osv.

Jeg blir sikkert flama som faen på grunn av dette, men det får så være.
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #18 : 03. mars 2012, 00:43 »
Risikomomentene ved bruk, akkurat som med sigaretter som også godt kunne fases ut av samfunnet, dog ikke ved et øyeblikkelig forbud. Bortsett fra i medisinske tilfeller sånn som muskelsvinn o.l. så er det egentlig ingen som har noen bruk for steroider. Samme gjelder sannsynligvis cannabis. Alkohol er en ingrediens in mange drikker : øl, vin, drinker etc. så det blir en annen verden der mengde ved bruk har mer betydning. Jeg har selv pløyd meg gjennom 100+ ølsorter selv om jeg ikke drikker noe i nærheten av hva de fleste ville karakterisere som "mye".

Som sagt tidligere, hvis noen fant opp et absolutt ikke-androgent stoff med anabole egenskaper og få/milde bivirkninger så er det vel ingen grunn til å forby salg/kjøp av det. AAS betyr derimot androgene anabole steroider, og det er stort sett "androgen" delen som produserer risikomomentene.

Ok... Nå begynner vi å komme inn på noe!
Du mener altså at steroider er et unødvendig og skadelig stoff, men sier samtidig at hvis bivirkningene uteblir vil det ikke være ønskelig å forby selv om det er unødvendig.
La meg ta noen sammenligninger du selv hinter til. Nikotinpreparater er i dag et av de desidert mest skadelige stoffene vi tillater i samfunnet. Faktumet er at så mye som 50% av de som røyker fast vil dø av en sykdom relatert til nikotinbruk. 50%! Her kan jeg forstå hva man mener med skadelig. Samtidige er røyk ikke bare selvskadende, men kan også føre til passiv røyking som er meget skadelig det også.
Med dagens utvikling vil nikotinrelaterte sykdommer være den mest utbredte dødsårsaken på verdensbasis innen 2020! WHOs statistikk som kan leses i deres rapporter.
Så når du sier akkurat som sigaretter så vil jeg forvente at det ligger noen lignende, eller i alle fall noen tall, som kan vise til bare en brøkdel av et lignende risikomoment...?
Og om du nå sier hjerte- karsykdommer så bør du forsikre deg om at det ikke er snakk om tilsvarend “en
flaske 60% i døgnet”-doser du omtaler. Og selv om disse dosene tror jeg du skal slite med å finne de store skadetallene. Og om du vil kan jeg dra frem statistikk på diverse legemiddel som blir skrevet ut av leger i Norge og antall dødsfall pr år.

Og så drar du frem alkohol som du synes er helt greit. Det du egentlig sier er at siden det er sosialt akseptert i dag
Sitat
-“Alkohol er en ingrediens in mange drikker : øl, vin, drinker etc. så det blir en annen verden der mengde ved bruk har mer betydning.”
-så burde vi ikke vurdere å vurdere det ut fra et nøytralt synspunkt. Du slenger også på at DETTE stoffet er mengdeavhengig. Tror du ikke ALLE andre nytelsesstoffer er det...?
Her har du litt statistikk om alkohol!

-Alkoholrelaterte kostander( skader, fravær, sykdom, krim, MERK ikke trygdekostnader i disse tallene!) koster samfunnet ca 20 milliarder i året(2004). Vi tar inn ca 12 milliarder i alkoholavgift(2011).
Vi har altså et netto underskudd på realistisk(8 år pluss trygdekostander) 15 milliarder årlig.

-Når det gjelder vold. I hjemmet er 60-90% av alle overgrep utført av en alkoholruset mannsperson, av kvinner som er utsatt for vold er 40-50% alkoholpåvirket. Når det gjelder barnemisshandling er alkohol innblandet i ca 40% av tilfellene.

-En spørreundersøkelse fra 1984 viste at i løpet av ett år ønsker rundt 126 000 mennesker å tilkalle hjelp fordi de har følt seg plaget eller truet av andre menneskers fylleadferd (Baklien 1985). Samme undersøkelse viste at 764 000 nordmenn mellom 20 og 70 år hadde fått minst en hyggelig kveld ødelagt p.g.a. andres fyll. Barna kommer i tillegg.

-50% av antall drap i Norge I perioden 2004-2009 ble utført I alkoholrus.

-ca 70% av voldskader som kommer inn på legevakt er akoholrelatert.

-Ca 40% av dødelige bilulykker involverer rus, og her vil statistisk sett 90% være alkohol.

Såe... Du sa noe om at det var en annen sak med alkohol. Vel her igjen, finn UANSETT statistikk som tilsier noe i nærheten av slike tall.
Nå har jeg ikke funnet frem en rapport som viser aggresivitet hos mennesker i forhold til alkoholpåvirkning. Men min egen erfaring tilsier at det skal ikke mange enhetene til før hemninger og aggresivitet er meget merkbar. Og når vi snakker om hemninger, hvor mange utroskap og hva det medfølger, tror du ikke skjer i alkoholrus...
Og bare for å ha det sagt, alkoholkonsumet har økt drastiskt i Norge de siste ti årene. Altså en økning liter pr person.

Og videre til unødvendig. Jeg siterer meg selv her.
“Ikke laget for å ha det morro? Eller ikke laget for hva du finner innen rimelighetens grenser? Og regner med du likestiller morro og unødvendighet. Altså, vi kutter legebehandling til røykere, folk som tryna i fylla, folk som kjørte litt for fort og hoppetihoppet seg ut av veien, folk som spiser for mye, folk som spiser for lite sunt, folk som går på fjellet og tryner ned, folk som sykkler for morro skyld, folk som drikker for mye kaffe, folk som løfter vekter eller trener på treningsstudio og drar på litt mye og sliter over en muskel... osv, osv, osv... ZZzzZZ.

Ja, la oss for guds skyld lage et samfunn der vi alle kun får gjøre det nødvendige. Vi står opp, inntar næringen vår, pakker oss inn i bobbleplast og ruller/kryper på kne til jobben, sitter på jobb i en polstret boks slik at vi ikke slår hode hvis vi faller, og hjemme sitter vi fint fastspent i en stol til det blir natt og stolen blir omgjort til en seng,  det er farlig å bevege seg... EUTOPIA!

Min mening er at hvis du drikker alkohol, spiser unødig mye sukker eller fett, eller skader deg når du gjør noe annet enn det høyst nødvendige, så skal du få ligge i gørra med brukket, knust, avrevet whatever og lide. Jeg gidder da FAEN ikke betale for at DU har hatt det MORRO! Eller var det muligens hva du fant innenfor rimelighetens grenser du mente...? “


Nå føler jeg på mange måter jeg har tatt fra deg momentene dine, for du vil ikke finne skadestatistikker som er i nærheten av hva du linker det opp mot. Heller noe i nærheten av C-vitamin eller høyst paracetamol. Og dette er i et land der det missbrukes i doser som er abnormale i forhold til hva jeg anser som fornuftige brukerdoser. Ikke bare det, men vi har et forbud mot kjøp og salg i Norge som fører til hjemmelaget garasjebol, og er det en ting di siste store aksjonene i Norge har vist, så er det at du får ikke importvarer fra farmasier, du får garasjemekka bol laget av pulver fra en slavefabrikk i kina! Og selv dette dreper ikke! Shocked

Og når det kommer til nødvendighet. Vel, her er det jo selvfølgelig litt forskjellig hva man anser som nødvendig! Men, jeg tror du vil finne sitatet fra meg litt tankevekkende.
Og streng tatt kan man finne mye nytte i å bruke aas og ikke minst nye peptider! Nå er jo forskningen litt
vag på det sistnevnte, men om man tenker litt teoretisk vil man kunne se for seg en eldregenerasjone
som ikke har behov for 24/7 hjelp, siden de er så svak at de ikke kan stå oppreist. Men i Norge bruker vi
ikke prestasjonsfremmende middler! Vi lar heller gamle menesker lide under underernæring og liggesår.
Så pakker vi de full av sovemedisin, valium, kortison, antiinflamatoriske middler(som tar livet av 150
mennesker i året)  og alt annet som skal knipe dem til livet! Tenk hvor mye helse som er i det å klare seg
selv i hverdagen!

Det kunne også vært interessant å sett hvor effektiv AAS er mot typiske idrettsskader. Her bruker man jo i dag veldig mye kortison som man har utallige studier på og som viser seg å ha meget uønsket effekt.
Og når det kommer til all annen nødvendighet så velger jeg å sammenligne det med det å bruke ting for morro skyld. Det er strengt tatt ikke nødvendig å sminke seg heller, men jeg hører ikke mange syte og klage over at dama pakker allergifremkallende stoffer i tryne 24/7 Wink

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #19 : 03. mars 2012, 00:50 »
Det er vel få som gidder å bruke cannabis eller steroider i så små mengder at det er ufarlig. Sånn er det ikke med alkohol, selv om ekstrem bruk av alkohol sikkert er mer skadelig enn begge deler. Tobakk kan man bruke i små mengder, men tobakk er som oftest avhengighetsskapende selv i små mengder. Alkohol er hos de fleste ikke avhengighetsskapende i små mengder. Jeg sier ikke det fordi alkoholbruk er sosialt akseptert. Tvert i mot så synes jeg at alkoholbruk har en alt for høy grad av sosial aksept i Norge.

Hva som skjer hvis 50% av befolkningen går på steroider, det vet du ikke. Før det skjer er det ikke så lett å sammenligne statistikk. Konsekvensanalyser av tobakksbruk er tross alt basert mer på statistikk enn på håndfaste vitenskapelige fakta.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Vrimmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #20 : 03. mars 2012, 00:52 »
Det vil alltid være noen som opererer utenfor loven, enten det gjelder salg eller kjøp. Med mindre man innfører Saudi Arabiske tilstander med offentlig halshogging osv. Spørsmålet er hvordan den jevne potensielle bruker vil reagere, og der listet du opp en del momenter som har preventiv effekt på nettopp den jevne potensielle bruker. Noe å tenke over før man prøver steroider eller vurderer om man skal fortsette med steroider.

Straff er en veldig svak motivator for å ikke være kriminell. Folk tar ikke dop foran politistasjonen. De regner ikke med å bli tatt.

Som jeg sa så skaper du kriminelle ved å kriminalisere dette. En på AAS er en person som kan jobbe og være en ressurs i samfunnet. Ved å kriminalisere så mister man ikke bare hans arbeidsinnsats i samfunnet, men mine og dine skattepenger må brukes på å betale for livsoppholdet. Dette fordi han tok et medikament som gjorde ham sterkere? Kriminalisering er elendig samfunnspolitikk.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #21 : 03. mars 2012, 00:54 »
Kostnader ved fengsling er et annet tema. Det finnes jo alternativer for mindre alvorlige forbrytelser. For eksempel bøter, samfunnstjeneste, anmerkning på rullebladet uten fengsling osv.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kris_92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #22 : 03. mars 2012, 00:58 »
Det er vel få som gidder å bruke cannabis eller steroider i så små mengder at det er ufarlig. Sånn er det ikke med alkohol, selv om ekstrem bruk av alkohol sikkert er mer skadelig enn begge deler. Tobakk kan man bruke i små mengder, men tobakk er som oftest avhengighetsskapende selv i små mengder. Alkohol er hos de fleste ikke avhengighetsskapende i små mengder. Jeg sier ikke det fordi alkoholbruk er sosialt akseptert. Tvert i mot så synes jeg at alkoholbruk har en alt for høy grad av sosial aksept i Norge.

Få som gidder bruke cannabis eller steroider i så små mengder att det er ufarlig??? Om vi starter med cannabis så er mesteparten av brukerne voksne folk som liker og bruke det i små mengder i ny og ned, flesteparten er ikke de tungt narkomane eller 14-16 år gamle sporadisk røykende smågangstere.

Når det gjelder steroider er vel det casual-brukerne er mest interesserte i gainsene de sitter igjenn med etter kuren, noe som ikke krever Tsjernobyl-radioaktivsuperhulk-doser.
8*145/7*80/7*135

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #23 : 03. mars 2012, 01:01 »
faan, klikka jo helt henne
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #24 : 03. mars 2012, 01:11 »
Få som gidder bruke cannabis eller steroider i så små mengder att det er ufarlig??? Om vi starter med cannabis så er mesteparten av brukerne voksne folk som liker og bruke det i små mengder i ny og ned, flesteparten er ikke de tungt narkomane eller 14-16 år gamle sporadisk røykende smågangstere.

Når det gjelder steroider er vel det casual-brukerne er mest interesserte i gainsene de sitter igjenn med etter kuren, noe som ikke krever Tsjernobyl-radioaktivsuperhulk-doser.

Spørs hva du mener med "små mengder". Men jeg gidder ikke å holde på med en detaljert diskusjon om cannabis, temaet for tråden er steroider og det andre er bare for å sammenligne.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #25 : 03. mars 2012, 01:15 »
Det er vel få som gidder å bruke cannabis eller steroider i så små mengder at det er ufarlig. Sånn er det ikke med alkohol, selv om ekstrem bruk av alkohol sikkert er mer skadelig enn begge deler. Tobakk kan man bruke i små mengder, men tobakk er som oftest avhengighetsskapende selv i små mengder. Alkohol er hos de fleste ikke avhengighetsskapende i små mengder. Jeg sier ikke det fordi alkoholbruk er sosialt akseptert. Tvert i mot så synes jeg at alkoholbruk har en alt for høy grad av sosial aksept i Norge.

Hva som skjer hvis 50% av befolkningen går på steroider, det vet du ikke. Før det skjer er det ikke så lett å sammenligne statistikk. Konsekvensanalyser av tobakksbruk er tross alt basert mer på statistikk enn på håndfaste vitenskapelige fakta.




Wow... Mind blown! 
“Konsekvensanalyser av tobakksbruk er tross alt basert mer på statistikk enn på håndfaste vitenskapelige fakta. “
Tross alt ikke en av de desidert største og lengstgående undersøkelsene som noen sinne er gjort... Sikkert bare flåsete kvasivitenskaplige fakta som kommer derfra ja!

Og ufarlig... leser du overhode hva jeg skriver...? Alkohol er det desidert mest skadeskapende stoffet i Norge etter luften vi puster! Ca 3% av befolkningen har problemer med alkohol om man da velger å mene at 6 av 8 positive problemer med/mot alkohol er nok til å kunne si man har et alkoholproblem. Det betyr at hver tredje menneske du møter over 18 år har et alkoholproblem. Små mengder og ufarlig...
Og “er vel få som gidder” er vel det man kalle subjektive meninger. Det vet du overhode ingenting om utenom statistikken og om man trekker inn skadevirkninger viser den strengt tatt til det motsatte av hva du sier!

Og når du selv har sitert til statistikk i tidligere poster så bør du lære deg hvordan man leser det.
Ingen problemer å gi et estimat på hvor mye skader man kan forvente hvis 50% av norges mannlige befolkning brukte aas. Det er bare å gange opp det...

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #26 : 03. mars 2012, 01:15 »
Turanabol synes jeg kunne blitt avkriminalisert! Det er høy anabolt og lavt androgent, så de er lite bivirkninger. Er vel nesten mindre bivirkninger med den denn det er med cannabis. Selv om begge burde bli legalisert tho.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #27 : 03. mars 2012, 01:21 »


Wow... Mind blown! 
“Konsekvensanalyser av tobakksbruk er tross alt basert mer på statistikk enn på håndfaste vitenskapelige fakta. “
Tross alt ikke en av de desidert største og lengstgående undersøkelsene som noen sinne er gjort... Sikkert bare flåsete kvasivitenskaplige fakta som kommer derfra ja!

Og ufarlig... leser du overhode hva jeg skriver...? Alkohol er det desidert mest skadeskapende stoffet i Norge etter luften vi puster! Ca 3% av befolkningen har problemer med alkohol om man da velger å mene at 6 av 8 positive problemer med/mot alkohol er nok til å kunne si man har et alkoholproblem. Det betyr at hver tredje menneske du møter over 18 år har et alkoholproblem. Små mengder og ufarlig...
Og “er vel få som gidder” er vel det man kalle subjektive meninger. Det vet du overhode ingenting om utenom statistikken og om man trekker inn skadevirkninger viser den strengt tatt til det motsatte av hva du sier!

Og når du selv har sitert til statistikk i tidligere poster så bør du lære deg hvordan man leser det.
Ingen problemer å gi et estimat på hvor mye skader man kan forvente hvis 50% av norges mannlige befolkning brukte aas. Det er bare å gange opp det...

Har du god statistikk på utbredelsen av diverse sykdommer/problemer hos steroidbrukere kontra almenn befolkning ?

Det er veldig stor forskjell på skadevirkningene av alkoholbruk i små mengder og i store mengder. Alkoholbruk i små mengder kan til og med være sunt. Og det er svært mange som bruker alkohol i små mengder.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #28 : 03. mars 2012, 01:23 »
Turanabol synes jeg kunne blitt avkriminalisert! Det er høy anabolt og lavt androgent, så de er lite bivirkninger. Er vel nesten mindre bivirkninger med den denn det er med cannabis. Selv om begge burde bli legalisert tho.

Den evige søken etter bol som er bare anabolt og ikke androgent. Personlig så tror jeg at du må over i noe helt annet enn steroider for å finne noe som virkelig er sånn bortsett fra hypinga (og det er i så fall noe som ikke er oppfunnet enda). Steroider er hormoner, det er sakens natur.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #29 : 03. mars 2012, 01:26 »
Den evige søken etter bol som er bare anabolt og ikke androgent. Personlig så tror jeg at du må over i noe helt annet enn steroider for å finne noe som virkelig er sånn bortsett fra hypinga (og det er i så fall noe som ikke er oppfunnet enda). Steroider er hormoner, det er sakens natur.




Det har faktisk vært forskere som har funnet ut at det er mulig. med bare anabiolt ikke androgent. at det er mulig å lage. men de har blitt betalt til å ikke si noe. Så det er bare tull å si at det er vanskelig å lage. Man har oppskriften, hadde vært krise hvis noe sånt ble kjent på markedet, da hadde mange flere vært for legaliseringen av den type bol pga ingen bivirjkninger.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!