Bør steroider kriminaliseres

Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98578 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #75 : 06. mars 2012, 16:02 »
Lurer på om de klarer å kapre noen helt nye kunder på den måten ? Noen tenåringer som føler seg trygge i forhold til oppfølging etc, kanskje ?

Skal målet være at ingen bruker det, eller at det er sikrere å bruke for de som velger å bruke det?

Det første er nærmest umulig å få til, det siste er mye lettere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #76 : 06. mars 2012, 16:09 »
Edit: "De unge" ser opp til brad pitt, zyzz og vin diesel

For min egen del, så har jeg aldri interessert meg i BB eller trening generelt. Jeg var/er en gamer type, som "sitter og nørder hele tiden", og kom over Zyzz en gang, fordi han var visstnok en WoW-gamer før han begynte. Jeg slutta å røyke, slutta å game så jævlig og har begynt å trene i september. Jeg er ikke flau over det at jeg ser opp til Zyzz. Jeg vet også at han brukte bol, men MITT mål er å bli shredded uten bol, med min egen innsats og de gener jeg har.

Tror det går på sunn fornuft uansett. Er man ikke villig til å gjøre litt research på forhånd, ha tro på seg selv, og rett og slett prøve seg på sine egne gener først, så.....ja. Så tror man sikkert at bol er det eneste som drar en over til målet.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Mandodiao

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #77 : 06. mars 2012, 16:28 »
Jepp, alkohol er ikke noe nordmenn har begynt å drikke mye av helt nylig.

SÃ¥ flott da...


Jeg kan nevne mange volds episoder som har skjedd rundt meg de siste par årene som aldri ville skjedd om ikke voldsutøver hadde hatt tilgang på AAS, og det av en meget åpenbar grunn. Det hersker ingen tvil om hvor kraftig snarvei steroider er til styrke og størrelse, absolutt ikke noe folk med manglende sosial intelligens og psykiske problemer burde ha tilgang på(Eller noen andre for den saks skyld). Det er ganske trist å gang på gang se steroide infuste "voksne" mennesker gå løs på uskyldige mennesker, fordi de "kan".

Jeg må vell være ærlig å si at jeg har observert idioter som har fått mere selvtillit av muskler for så å oppføre seg som ¨større¨idioter
Men jeg har og sett pupertet gjøre det samme , og styrke/kampsport-trening , og alkohol , og sjalusi , kreatin for den del
Poenget er jo at det er alt for enkelt å skylde på steroidene.. Om de bidrar? helt klart , om vold forsvinner med kriminalisering av steroider? trokke det


Mandodiado - dette har ingenting å gjøre med ett "ønske" om at staten skal fortelle alt en skal foreta seg, jeg er den strake motsetning av det den fremstillingen.. Smiley

Det er jo akkurat det det er... Jeg har brukt ¨fornuftige¨doser med testoseron, livet mitt er uforandret og jeg har fortsatt fine verdier bÃ¥de i kroppen og i hodet mitt...  Hvorfor vil du at jeg skal bli fremstillt som en kriminell ?


Når det er sagt så ønsker jeg ikke å pisse på de som har oppnådd store ting innen sterkmanns sporten og kroppsbyggning, de har selvfølgelig gjennomgått blod, svette og tårer for å oppnå det de har. Mennesker som Magnus Samuelsson og Arnold Schwarzenegger er noen av mine mange forbilder, så jeg har ikke ett firkantet syn på dette. Dette er sporter hvor aas nesten er å anse som ett selvfølge om man skal hevde seg, så i den sammenheng er det jo ikke like ille (Såfremst det ikke blir kriminalisert og/eller ulovliggjort i de sportene. Jeg klandrer ikke en som ønsker å bruke for å kunne hevde seg i WSM, iogmed at det er urealistisk å oppnå uten å bruke og det ikke er å anse som juks).


Så du klandrer ikke misbrukerene som tjener penger på å lyge... Men vil du klandre meg som den vanlige mann i gaten, som vil bruke testosterontilskudd for å holde kroppen i ekstra god form?


*En påstand til slutt Smiley
Kostilskuddsbransjen er faktisk mye mindre ærlig enn de jeg har handlet steroider av




Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #78 : 06. mars 2012, 16:41 »
Jeg kan nevne mange volds episoder som har skjedd rundt meg de siste par årene som aldri ville skjedd om ikke voldsutøver hadde hatt tilgang på AAS, og det av en meget åpenbar grunn. Det hersker ingen tvil om hvor kraftig snarvei steroider er til styrke og størrelse, absolutt ikke noe folk med manglende sosial intelligens og psykiske problemer burde ha tilgang på(Eller noen andre for den saks skyld). Det er ganske trist å gang på gang se steroide infuste "voksne" mennesker gå løs på uskyldige mennesker, fordi de "kan".

Huff.. Er du imot kampsporttrening og styrketrening også da? Dette er vel de to tingene som gjør folk farligst av alt.

Jeg syns uansett du gjør en klassisk feil her. Om en person slåss på byen, er det byens skyld, eller er det personens skyld?

Mange angriper problemstillingen helt feil her, og kommer med forslag som at byen må stenge tidligere, man må ha strengere skjenkelovgivning, eller forby kampsport. Dette er kollektiv avstraffing og gir "alle" skylden for det noen få har gjort av eget valg. Dette er "ulovlig" by the way.


En ting er at folk tar AAS i konkuranse sammenheng (Hvor det er "lovlig"), en annen ting er at en usikker liten "drittunge"(Som såvell kan være en tredveåring) som har X antall problemer med seg selv trøkker i seg for å bli svær snarest mulig så han kan få "makt" / "heve" seg over andre mennesker.

Her viser du at du egentlig ikke har problem med bruk i det hele tatt?

kontra situasjonen i dag hvor sukkerfylte matvarer blir opplyst som SUNN matvare...

Mener du den statlige nøkkelhullsmerkingen?

Når jeg sier opplysning så mener jeg merking på hver enkelt mat- og drikke vare som inneholder sukker, alkohol og annet dritt og ikke minst TV kampanjer osv.

Det er bare å sette igang å opplyse det. Det er fortsatt lov, foreløpig.

jeg holder en knapp på kriminalisering(Og ta gjerne da også tobakk i samme slengen sier nå jeg)! Så får de som tar valget om å distribuere, kjøpe eller bruke til tross for det ta konsekvensene det måtte medfølge..

Eller så kan vi gjøre det motsatte, og påby bruk av alt. Dette vil skape masse arbeidsplasser. Så får heller de som trosser påbudet ta konsekvensene av dette..

Hvorvidt kriminalisering virker avskremmende eller ikke er en helt annen diskusjon, men om det er hovedargumentet for å ikke kriminalisere aas så kan vi jo bare legge ned hele rettsystemet.. Det virker ikke akkurat som at drapsmenn har blitt skremt av at å drepe er ulovlig? Skal vi da tillate drap? Satt litt på spissen men poenget mitt er at selvom kriminalisering ikke alltid virker avskremmende så betyr ikke det nødvendigvis at å lovliggjøre det istedet er en bra ting.

Poenget er er at mange argumenterer for at kriminalisering vil beskytte folk fra seg selv, føre til at de ikke tar steget til å bruke osv.

Poenget med lov mot drap er at det skal være forebyggende mot drap. Poenget med lov mot bruk av AAS skal være at det er forebyggende mot å begynne med AAS så folk ikke skader seg selv. Men nå viser det seg at kriminalisering faktisk kan føre til at disse personene skader seg selv mer enn om AAS er lovlig. Man kan angripe denne problemstillingen fra flere forskjellige sider, og motargumentet må tilpasses hvordan man ser på saken.

Til sist vil jeg si: Styrke og størrelse er ikke en rettighet, det er noe man tjener seg ved en årekke med dedikasjon, rette valg og rett og slett hardt arbeid.

Du har tidligere argumentert indirekte for at alle skal være svake så vi ikke kan skade hverandre, så det er litt vanskelig å ta det her seriøst. Du er en skikkelig autoritær fyr, du har ikke tilfeldigvis slekt i Italia?

Edit: Litt ironisk at du selv bruker Jac3d som det ikke er lov å selge i Norge eller?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #79 : 06. mars 2012, 17:12 »
For å sette ting i perspektiv:

Sitat
Excessive use of video games may have some or all of the symptoms of drug addiction or other proposed psychological addictions. Some players become more concerned with their interactions in the game than in their broader lives. Players may play many hours per day, having late baths and regarding personal hygiene as a waste of time, gain or lose significant weight due to playing, disrupt sleep patterns to play and suffer sleep deprivation as an effect, play at work, standing in the middle of nowhere looking into space for a considerable amount of time, avoiding phone calls from friends and/or lying about play time.[3][22] An example of this to the extreme is “A seventeen year old boy named Zach Richardson would go on streaks of fifteen hours of straight playing. He skipped meals and only stopped when he blacked out.â

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaming_addiction

Dette er fullt lovlig å markedsføre til barn, og de fleste foreldre kjøper dette til barna sine.

For å gjøre det klart så mener jeg ikke at dette er like ille som å bruke ihvertfall de mest skadelige stoffene som er ulovlige i dag, men det viser inkonsistensen i "forbudskulturen".
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget mr.secret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #80 : 06. mars 2012, 21:21 »
Det er en forskjell på at en elite utøver bruker det for å hevde seg i en sport hvor det lovlig å bruke, altså gode hensikter, kontra ola nordmann som vil bruke for andre hensikter(Hvilket oftere enn unntaket er tilfelle, dessverre, iallefall ved mitt bosted og ifølge mine observasjoner). Derfor aksepterer jeg, sålenge det er lovlig, at elite utøvere bruker (I sterkmann og bodybuilding), men på en generell basis så vil jeg at det skal total forbys og hvis aas kriminaliseres vil jeg selvfølgelig ikke akseptere at disse elite utøverne fortsetter å bruke.

Selvfølgelig, alle som bruker har ikke dårlige hensikter med bruken, men jeg ser ikke hvordan det kan være ett argument for at aas ikke skal kriminaliseres.

Jeg er ikke imot kampsport eller styrketrening, er ikke det jeg sier, om en person har trent i årevis og blitt sterk, så skal jeg ikke ta ifra ham det. Men om en faktisk har vært såpass dedikert over en årrekke så er sjansen stor for at formålet med treningen er noe annen enn for han som hopper øyeblikkelig på en snarvei så han kan bli stor og sterk så fort som mulig.

Jeg har mine observasjoner i mitt nærmiljø, men man kan jo også ta en titt på diverse treningsforum online, nok av folk som vil bli stor og sterk så fort som mulig slik at andre skal frykte vedkommende, bare for å ta ett eksempel på hvilke folk det er som bruker. Hvordan noen kan påstå at å servere en slik person aas på ett sølvfat ikke kan føre til negative ringvirkninger vet nå ikke jeg...

Mandodiado - nå er jo saken den at aas ikke er ulovlig idag, men hvis det blir ulovliggjort og du fortsetter å bruke til tross så vil du bli stemplet som kriminell ja.. Er det så rart?..

Ryū - Hva har jack3d med saken Ã¥ gjøre i denne sammenheng? DMAA er ulovlig i idrett ja, pÃ¥ lik linje med koffein (kaffe, energidrikke Etc) og veldig mye annet som ikke kan sammenlignes med steroidebruk overhodet.

edit: Jeg har aldri påstått at steroider er ene og alene skyldig i det og det, men jeg venter ennå på argumentene til hvorfor steroidebruk er positivt.. Slik jeg ser er det ingen grunner til at steroidebruk skal aksepteres og mange gode grunner til at det skal forbys.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #81 : 06. mars 2012, 21:56 »
For å sette ting i perspektiv:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gaming_addiction

Dette er fullt lovlig å markedsføre til barn, og de fleste foreldre kjøper dette til barna sine.

For å gjøre det klart så mener jeg ikke at dette er like ille som å bruke ihvertfall de mest skadelige stoffene som er ulovlige i dag, men det viser inkonsistensen i "forbudskulturen".
Hmm mener du at det er lov at markedsføring av spill er rettet mot barn? (Mulig jeg sporer av her litt nå - jeg tok bare ikke helt hva du mente)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mandodiao

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #82 : 06. mars 2012, 22:07 »
Mandodiado - nå er jo saken den at aas ikke er ulovlig idag, men hvis det blir ulovliggjort og du fortsetter å bruke til tross så vil du bli stemplet som kriminell ja.. Er det så rart?..


Rart at jeg blir stemplet som kriminell, nei, det er jo ikke rart siden folk som du brenner for at jeg i så tilfelle skal være kriminell...
Men jeg håper du skjønner hvorfor jeg ikke har lyst til det ?


For all del , for Ã¥ drepe diskusjonen sÃ¥ kan jeg jo bare være enig med deg.  Hvorfor skal jeg kjempe for legalisering nÃ¥r jeg fÃ¥r tak i akkurat det jeg mÃ¥tte ønske uansett , og med minimale odds for Ã¥ bli dømt for det.. Samtidig som jeg kan trene mindre enn deg, og fortsatt være bedre trent   Wink

Utlogget Mandodiao

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #83 : 06. mars 2012, 22:08 »
Proteingutn:  wow Avatar-match ?  ^_^

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #84 : 06. mars 2012, 22:10 »
Proteingutn:  wow Avatar-match ?  ^_^
Hehe yeah
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #85 : 06. mars 2012, 22:24 »
Påstand "når alt er legalisert så blir alt ærlig, redelig, sikkert osv"

Hvorfor gjelder ikke det tobakksindustrien ? De selger tobakk overalt og i de fleste land er det lov å markedsføre tobakk også. Hva er det de ikke snusker med ?

Og så påstår noen at de han kjøper steroider av er mer ærlige enn de som selger kosttilskudd lovlig. Det er vel ikke akkurat noe argument for at alt blir så ærlig, redelig, sikkert osv bare fordi at noe går over fra å være illegalt til å bli legalt.

Kanskje det eneste som i praksis skjer er at det blir enklere å markedsføre og selge bol til nye brukere.

Med mindre man innfører et statlig bolepol med et tilsvarende bolemiddelverk. Men da har man også sagt klart og tydelig i fra til Hvermansen at boling er stuereint. "Kom og bol med bolepolet".

Dessuten så vil folk uansett skaffe seg varer som bolepolet ikke fører og ikke selger til mindreårige og til en lavere pris. Så det blir bare et supplement til et svart marked uansett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #86 : 07. mars 2012, 07:33 »
Ryū - Hva har jack3d med saken Ã¥ gjøre i denne sammenheng? DMAA er ulovlig i idrett ja, pÃ¥ lik linje med koffein (kaffe, energidrikke Etc) og veldig mye annet som ikke kan sammenlignes med steroidebruk overhodet.

Jack3d er jo ulovlig å selge i Norge er det ikke? På lik linje med AAS som vi diskuterer her. Jeg syns ihvertfall det var litt ironisk.

edit: Jeg har aldri påstått at steroider er ene og alene skyldig i det og det, men jeg venter ennå på argumentene til hvorfor steroidebruk er positivt.. Slik jeg ser er det ingen grunner til at steroidebruk skal aksepteres og mange gode grunner til at det skal forbys.

Jeg vet ikke om noen har sagt det er positivt utenom til medisinsk bruk. Jeg mener ihvertfall ikke det.

Det jeg har sagt er at friheten til å bruke er viktigere enn det er å forby. Jeg har også prøvd å få frem at en kriminalisering bare flytter "problemet" og skaper andre problemer i stedet, det løser det ikke. Men nå er det slik jeg ser det, forbudsfolkene som må komme med argumentene her. Det er jo tross alt dere som argumenterer for kriminalisering, en innskrenkning av fri vilje.

Om du får det slik du vil, blir det:

-Veldig kjedelig å følge loven da alt som er farlig/usunt skal forbys.
-Veldig farlig da alt som er farlig/usunt heller selges i undergrunnsmarkeder, dog muligens med noen færre brukere* grunnet kriminell-stemplet. Størstedelen av kapitalen blir styrt av kriminelle, og konkurransen bestemmes med våpen istedenfor kundebehandling. Brukerne av avhengighetsskapende stoffer må ty til kriminalitet for å ha råd til de høye prisene i det svarte markedet, og flere blir skadet av dårlig kvalitet på stoffene. Selgerne får større politisk makt da de sitter på store deler av kapitalen.
-Et veldig stort klasseskille. De lovlydige og kjedelige, vs. de kriminelle og syke.
-et stor innskrenkning i individuell frihet.

*Det eneste positive?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #87 : 07. mars 2012, 07:37 »
Hmm mener du at det er lov at markedsføring av spill er rettet mot barn? (Mulig jeg sporer av her litt nå - jeg tok bare ikke helt hva du mente)

Så vidt jeg vet er det ikke lov med reklame rettet direkte mot barn i Norge, men flere internasjonale TV-kanaler og internett er ikke nødvendigvis underlagt dette. Men uansett er ikke dette, noe som appellerer til barn?

http://www.youtube.com/watch?v=2JC3UMJ2It4#noexternalembed

Men ja, det var det jeg mente.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #88 : 07. mars 2012, 08:23 »
Hvorfor gjelder ikke det tobakksindustrien ? De selger tobakk overalt og i de fleste land er det lov å markedsføre tobakk også. Hva er det de ikke snusker med ?

Selvfølgelig markedsfører og selger de tobakk hvis de har lov til det. Poenget var? Det er en evig debatt om de "vet" mer enn de sier om skadevirkningene, både historisk og nå. Sannsynligvis gjør de ikke det, da forskning ikke bare gjøres innad i tobakksindustrien. Tobakksindustrien har uansett hatt helseadvarsler på produktene sine siden det ble kjent at det er helseskadelig, har de ikke?

Du misforstår meg uansett om du tror jeg mener at alle kan selge hva de vil(AAS) uten å opplyse om skadevirkningene, om skadevirkningene ikke er allment kjent. På samme måte som at jeg ikke lovlig skal kunne selge lemonade blandet med rottegift. Om noen selger noe med viten om, eller noe de burde vite er skadelig, så skal de opplyse om dette om det ikke er allment kjent at det er skadelig. Om jeg f.eks. lager et substitutt for sukker som jeg vet fører til innskrumpede genitalier, og ikke opplyser om dette, så forgifter jeg kundene mine med vilje og dette skal selvfølgelig være ulovlig. Om jeg derimot lager et substitutt for sukker og jeg ikke kjenner til skadevirkninger, kan jeg selge det med forbehold om at det kan være, eller ikke er skadelig uten at dette burde være ulovlig.

Denne fyren er et eksempel på det siste: http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Midgley,_Jr.

Påstand: Tobakksindustrien hadde vært mye farligere om den ikke var lovlig.

Kanskje det eneste som i praksis skjer er at det blir enklere å markedsføre og selge bol til nye brukere.

Og kanskje det blir tryggere å bruke. Skal vi stoppe all bruk eller skal vi gjøre bruken tryggere?

Med mindre man innfører et statlig bolepol med et tilsvarende bolemiddelverk. Men da har man også sagt klart og tydelig i fra til Hvermansen at boling er stuereint. "Kom og bol med bolepolet".

Jeg er ikke for dette.

Dessuten så vil folk uansett skaffe seg varer som bolepolet ikke fører og ikke selger til mindreårige og til en lavere pris. Så det blir bare et supplement til et svart marked uansett.

Nettopp.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #89 : 07. mars 2012, 10:30 »
Det jeg har sagt er at friheten til å bruke er viktigere enn det er å forby. Jeg har også prøvd å få frem at en kriminalisering bare flytter "problemet" og skaper andre problemer i stedet, det løser det ikke. Men nå er det slik jeg ser det, forbudsfolkene som må komme med argumentene her. Det er jo tross alt dere som argumenterer for kriminalisering, en innskrenkning av fri vilje.

Om du får det slik du vil, blir det:

-Veldig kjedelig å følge loven da alt som er farlig/usunt skal forbys.

@@@Har du det kjedelig hvis du ikke får gjort noe som er farlig ?

-Veldig farlig da alt som er farlig/usunt heller selges i undergrunnsmarkeder, dog muligens med noen færre brukere* grunnet kriminell-stemplet. Størstedelen av kapitalen blir styrt av kriminelle, og konkurransen bestemmes med våpen istedenfor kundebehandling.

@@@I Norge styres steroidmarkedet neppe av våpen. Ikke narkotikamarkedet heller, i noen stor grad. Så det har mer med hvordan generelt kriminelle opererer i forskjellige deler av verden.

Brukerne av avhengighetsskapende stoffer må ty til kriminalitet for å ha råd til de høye prisene i det svarte markedet, og flere blir skadet av dårlig kvalitet på stoffene. Selgerne får større politisk makt da de sitter på store deler av kapitalen.

@@@Det er vel ingen som må ty til kriminalitet for å ha råd til å kjøpe litt steroider. Når det gjelder ekstreme stoffer som heroin så er det vel mer det at et heroinvrak ikke lenger fungerer i en jobb og må ha stoff for tusenvis av kroner og derfor må ty til kriminalitet for å få tak i nok penger.


-Et veldig stort klasseskille. De lovlydige og kjedelige, vs. de kriminelle og syke.

@@@Det høres ut som et argument for at kriminelle må ut av fengselet sånn at det ikke blir et "klasseskille" mellom de og de lovlydige. Kriminalitet bør ha konsekvenser i et samfunn.


-et stor innskrenkning i individuell frihet.

@@@Men så er spørsmålet, hvorfor har du det kjedelig og føler det som en stor innskrenkning i din individuelle frihet bare fordi du ikke får lov til å gjøre noe som er farlig ? De fleste føler det som en svært liten innskrenkning at de ikke skal få lov til å kjøpe narkotika eller steroider. De føler det heller som en trygghet at terskelen blir høy, at man må gå inn for det for å gjøre det. Ikke bare klikke på en knapp man kom over hos nettbutikken "heroin og steroider AS" og så blir varene sendt til deres folkeregistrerte adresse ? De føler det som en trygghet at heroin, steroider og hva det måtte være ikke blir markedsført hverken aggressivt eller subtilt gjennom alle mulige kanaler både til de selv og deres barn.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.
Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!