Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98582 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #90 : 07. mars 2012, 10:43 »
Selvfølgelig markedsfører og selger de tobakk hvis de har lov til det. Poenget var? Det er en evig debatt om de "vet" mer enn de sier om skadevirkningene, både historisk og nå. Sannsynligvis gjør de ikke det, da forskning ikke bare gjøres innad i tobakksindustrien. Tobakksindustrien har uansett hatt helseadvarsler på produktene sine siden det ble kjent at det er helseskadelig, har de ikke?

@@@Kun i land der myndighetene krever det. Selvfølgelig vet de alt om skadevirkningene, men de betaler forskere og advokater enorme summer for å produsere bogus forskningsresultater og for å motgå reelle forskningsresultater og søksmål. I tillegg så jukser de med innholdet så det holder. En test av "light" sigaretter nylig viste at innholdet av div. stoffer var omtrent det samme som i vanlige sigaretter. I tillegg så beskyldes de for å tilsette stoffer som gjør folk mer avhengige for å motvirke trenden at færre og færre røyker. Tobakksindustrien er så notorisk som det går an. Internasjonalt så tør jeg påstå at de opererer akkurat så skruppelløst som du ville forvente deg av "ekte" kriminelle. Det er bare at deres nisje er at de opererer innenfor loven, formelt sett.
Hvorfor gjør de det ? Fordi det er enormt med penger å tjene på å pushe avhengighetsskapende varer så skruppelløst som mulig.


Du misforstår meg uansett om du tror jeg mener at alle kan selge hva de vil(AAS) uten å opplyse om skadevirkningene, om skadevirkningene ikke er allment kjent. På samme måte som at jeg ikke lovlig skal kunne selge lemonade blandet med rottegift. Om noen selger noe med viten om, eller noe de burde vite er skadelig, så skal de opplyse om dette om det ikke er allment kjent at det er skadelig. Om jeg f.eks. lager et substitutt for sukker som jeg vet fører til innskrumpede genitalier, og ikke opplyser om dette, så forgifter jeg kundene mine med vilje og dette skal selvfølgelig være ulovlig. Om jeg derimot lager et substitutt for sukker og jeg ikke kjenner til skadevirkninger, kan jeg selge det med forbehold om at det kan være, eller ikke er skadelig uten at dette burde være ulovlig.

Denne fyren er et eksempel på det siste: http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Midgley,_Jr.

Påstand: Tobakksindustrien hadde vært mye farligere om den ikke var lovlig.

@@@De kunne nok klart å bli litt mer skruppelløse i praksis om de ikke hadde hatt loven å forholde seg til men da ville også brukermassen gått veldig ned over tid og de ville uansett tjent mindre penger. Og de totale samfunnskonsekvensene ville ha blitt betydelig mindre.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #91 : 07. mars 2012, 11:48 »
Det er vell ikke meg du stiller spm til , men svarer alikevel

@@@Har du det kjedelig hvis du ikke får gjort noe som er farlig ?
 
-Ja...

@@@I Norge styres steroidmarkedet neppe av våpen. Ikke narkotikamarkedet heller, i noen stor grad. Så det har mer med hvordan generelt kriminelle opererer i forskjellige deler av verden.


-Dette vet du Veldig lite om


@@@Men så er spørsmålet, hvorfor har du det kjedelig og føler det som en stor innskrenkning i din individuelle frihet bare fordi du ikke får lov til å gjøre noe som er farlig ?


-Fordi jeg lever En gang, og muligens 80-90år..  Da ønsker iallefall jeg å leve livet mitt mest og best mulig på de årene.  Og ja i mitt tilfelle har det hittil innbært både steroider og pot , noe som har økt min livskvalitet på lik linje med sunn mat og alkohol.
Men har ingen problemer med å se at andre ikke takler det like godt.


Det at du/dere fortsatt ønsker å omtale Heroin i samme diskusjon som steroider har jeg vanskelig for å skjønne

Dog tror jeg at jeg har gjort meg opp en mening om at salg ikke trenger å legaliseres , men at bruk skal kriminaliseres er jeg imot.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #92 : 07. mars 2012, 12:11 »
@@@I Norge styres steroidmarkedet neppe av våpen. Ikke narkotikamarkedet heller, i noen stor grad. Så det har mer med hvordan generelt kriminelle opererer i forskjellige deler av verden.

-Dette vet du Veldig lite om

Jeg vet iallfall at vi ikke har en epidemi av likvideringer relatert til vinningskriminalitet i Norge sånn som man har i Mexico for tiden. Ikke utnyttes arbeidere under nær dødelige forhold, heller. Hverken som slaver eller i full offentlighet sånn som i India.

Du klarer sikkert å finne noen eksempler på et eller annet fra Norge men i forhold til i den tredje verden så blir det en vits.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget iknutis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #93 : 07. mars 2012, 12:21 »
Det syns jeg ikke. Jeg syns det burde være opp til hver enkelt om man vil bruke prestasjonsfremmende midler for å nå sine mål.
Jeg syns vi har nok overformynderi i Norge fra før.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #94 : 07. mars 2012, 12:31 »
Dog tror jeg at jeg har gjort meg opp en mening om at salg ikke trenger å legaliseres , men at bruk skal kriminaliseres er jeg imot.

Med dette får du det verste av begge sider. Du får et utvidet kriminelt miljø og store muligheter for å tjene skattefrie kroner, samtidig som brukerne både må komme i kontakt med dette miljøet og får et produkt uten noen form for kvalitetssikring. Samtidig er dette en merkelig måte å løse problemet på. Det er ulovlig å produsere og selge, men ikke å bruke? Så hvor kommer dette fra? "Åhja, du bare bruker ja... null stress da."

Dette er en debatt man har sett mye ift. cannabis, og avkriminalisering har blitt avslått som en heller dårlig løsning, uten at jeg skal dra andre stoffer for mye inn i diskusjonen(selv om dette på mange måter er relevant).

Man må ta et standpunkt for hvordan man skal løse dette problemet, og forbud har vist seg å ikke funke særlig bra, og dette gjelder for de fleste stoffer som er aktuelle i en slik diskusjon. Mennesker er individer, og vil aldri ha en fullstendig samlet vurdering av verdier. Derfor vil man komme langt med å la folk velge selv. Jeg tar selv en avgjørelse om å ikke drikke alkohol hver dag, bruke steroider, røyke, eller spise på McDonalds fordi jeg vet at dette ikke er sunt for meg. Er for øvrig ikke vanskeligere å anskaffe steroider enn røyk bare fordi dette er ulovlig, kanskje til å med lettere, ettersom dette ikke er regulert av noen statlig instans. Er sannsynligvis ikke særlig vanskelig for en 12-åring å bestille steroider fra nettet, men det vil være vanskelig å kjøpe røyk.

For øvrig ser jeg stadig feite idioter på diverse TV-debatter som argumenterer for statlig inngrepen og styring av både folks inntak og behandling av fedme. Dette betyr ikke at vi kan kriminalisere fett eller sukker, det høres jo ut som en vits når jeg skriver det. Det er imidlertidig ingen vits, da ganske mange dør hvert år av overvekt. Overvekt er farlig, men mat kan ikke forbys av den grunn.

Tror som Ryu nevner at spørsmålet ikke bør være om hvor "farlig" steroider er ift. kriminalisering. Jeg ser vel heller at folk er litt sutrete over at noen skal ha visse fordeler uten at man selv er villig til å ta risikoen. Selvfølgelig er det urettferdig dersom noen har unormalt store fordeler enn andre i en konkurransesammenheng, men de fleste som argumenterer for kriminalisering bruker ikke dette argumentet. Det hadde derimot ikke vært veldig lett å argumentere for et forbud dersom det ikke fantes noen som helst helserisiko ved bruk.

Personlig vil jeg leve til jeg blir 80 med god helse, selv om jeg gjerne skulle hatt både bedre og raskere fremgang i treningen. Det er imidlertidig ikke på grunn av norske lover jeg velger å ikke bruke steroider. De fleste har brutt loven på en eller flere måter i løpet av livet, og jeg tror ikke de som velger å bruke steroider hadde sluttet ved kriminalisering....
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #95 : 07. mars 2012, 12:58 »
@@@Har du det kjedelig hvis du ikke får gjort noe som er farlig ?

Ja.

@@@I Norge styres steroidmarkedet neppe av våpen. Ikke narkotikamarkedet heller, i noen stor grad. Så det har mer med hvordan generelt kriminelle opererer i forskjellige deler av verden.

Ikke?

@@@Det er vel ingen som må ty til kriminalitet for å ha råd til å kjøpe litt steroider. Når det gjelder ekstreme stoffer som heroin så er det vel mer det at et heroinvrak ikke lenger fungerer i en jobb og må ha stoff for tusenvis av kroner og derfor må ty til kriminalitet for å få tak i nok penger.

Ikke nødvendigvis steroider, da det ikke er avhengighetsskapende nok.

Grunnen til at det er så dyrt er jo fordi det er ulovlig. En narkoman som ikke fungerer i samfunnet ville nok fungert svært dårlig i en jobb uansett narkomani eller ikke, da det er underliggende årsaker til at folk blir narkomane som gjør at de ikke fungerer i samfunnet. Det er mange narkomane som holder på jobber og tjener samfunnet bedre enn de fleste av oss.

@@@Det høres ut som et argument for at kriminelle må ut av fengselet sånn at det ikke blir et "klasseskille" mellom de og de lovlydige. Kriminalitet bør ha konsekvenser i et samfunn.

Selvfølgelig skal det ha konsekvenser, men jeg mener ikke dopbruk er galt i seg selv. Det mente vel ikke du heller? Problemet her er at kriminalisering av dop skaper kriminelle miljøer da det har en etterspørsel- og en tilbudsside, mens kriminalisering av drap og vold skaper ikke kriminelle miljøer da det ikke er en etterspørselside for drap og vold. Men du har rett i at jeg mener mange av de som i dag er kriminelle ikke burde være kriminelle, men dette er et mye større problem i andre land enn i Norge.

@@@Men så er spørsmålet, hvorfor har du det kjedelig og føler det som en stor innskrenkning i din individuelle frihet bare fordi du ikke får lov til å gjøre noe som er farlig ? De fleste føler det som en svært liten innskrenkning at de ikke skal få lov til å kjøpe narkotika eller steroider. De føler det heller som en trygghet at terskelen blir høy, at man må gå inn for det for å gjøre det. Ikke bare klikke på en knapp man kom over hos nettbutikken "heroin og steroider AS" og så blir varene sendt til deres folkeregistrerte adresse ? De føler det som en trygghet at heroin, steroider og hva det måtte være ikke blir markedsført hverken aggressivt eller subtilt gjennom alle mulige kanaler både til de selv og deres barn.

"De fleste" ja. Nå er det slik at dop faktisk blir aggressivt markedsført gjennom flere ulovlige kanaler.

Sitat
Prohibition has not merely failed to cut the supply of illicit drugs: it has actively spread drug use. The easiest way for new users to fund their habit is to sell drugs and consume the profit; so they go out and find new users to sell to; so it is that when one child in the classroom starts using, others soon join in; one user in the street and neighbours soon follow. Black-market drug use spreads geometrically. The Health Education Authority in 1995 found that 70% of people aged between 11 and 35 had been offered drugs at some time. Pushers push. When Britain began to impose prohibition of heroin, in 1968, there were fewer then 500 heroin addicts in Britain - a few jazz musicians, some poets, some Soho Chinese. Now, the Home Office says there may be as many as 500,000. This is pyramid selling at its most brilliantly effective.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119974.msg1783562;topicseen#new

Du har selvfølgelig rett i at det er en høyere terskel for å begynne med noe om det er ulovlig, men at det er en trygghet at markedsføringen går igjennom ulovlige kanaler og at de som faktisk velger å bruke selv om det er ulovlig går en stor risiko i møte, det vil ikke jeg kalle trygghet. Kriminalisering ville fungert fint om ingen valgte å trosse forbudet, men nå er det ikke slik ting fungerer. Kriminalisering skaper trygghet fra bruk for de som ikke bruker, og fare ved bruk for de som bruker. Det skaper også mye sekundær kriminalitet.  Jeg er forøvrig imot forbud uansett om en kriminalisering hadde fungert.

Dessuten er det ingenting i veien for å reservere seg mot reklame, unngå kanaler eller reklamepauser der det vises reklame, og unngå hele områder der det vises reklame. Det er derimot ingen måte å unngå å være kriminell om man vil kjøpe steroider. Istedenfor å sentralisere forbudet kan man drive lobbyvirksomhet mot bruk og kjøp/salg/reklame overfor enkeltpersoner eller bedrifter istedenfor overfor staten(appellere til individet istedenfor å tre forbudet over hodet på samtlige).
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #96 : 07. mars 2012, 13:02 »
Det er vell ikke meg du stiller spm til , men svarer alikevel

@@@Har du det kjedelig hvis du ikke får gjort noe som er farlig ?
 
-Ja...

Med andre ord :

Hvis steroider hadde sluttet å ha androgen / hormonell virkning og bare hadde muskeloppbyggende virkning, så ville det ha blitt kjedelig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #97 : 07. mars 2012, 13:17 »
@@@Kun i land der myndighetene krever det.

Land som krever at man oppgir om produktet er gift? Det er jeg ikke imot som nevnt.

Selvfølgelig vet de alt om skadevirkningene, men de betaler forskere og advokater enorme summer for å produsere bogus forskningsresultater og for å motgå reelle forskningsresultater og søksmål. I tillegg så jukser de med innholdet så det holder. En test av "light" sigaretter nylig viste at innholdet av div. stoffer var omtrent det samme som i vanlige sigaretter. I tillegg så beskyldes de for å tilsette stoffer som gjør folk mer avhengige for å motvirke trenden at færre og færre røyker.

Som samtlige andre bedrifter gjør da. Som sagt er jeg imot at man skal selge noe annet enn det man sier man selger. Dette er løgn og isåfall brudd på kontrakt overfor kundene.


@@@De kunne nok klart å bli litt mer skruppelløse i praksis om de ikke hadde hatt loven å forholde seg til men da ville også brukermassen gått veldig ned over tid og de ville uansett tjent mindre penger. Og de totale samfunnskonsekvensene ville ha blitt betydelig mindre.

Hvorfor tror du brukermassen ville gått ned? Det holder at de tilsetter enda mer nikotin, litt heroin, og koffein i sigarettene da, så vil brukermassen holde seg den. Prisene ville gått opp også. Vanskelig å si hva som ville ha skjedd. Sammenlignbart med andre stoffer?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #98 : 07. mars 2012, 13:30 »
Det at du/dere fortsatt ønsker å omtale Heroin i samme diskusjon som steroider har jeg vanskelig for å skjønne

Grunnen til at jeg drar det inn er ikke fordi de to stoffene er sammenlignbare, men fordi kriminalisering av begge stoffer(og mange andre stoffer og ting) oftest blir begrunnet på samme måte. Så det å diskutere enkelte stoffer blir lite produktivt da det ikke finnes noen måte å klassifisere hvor grensen går mellom farlig/ikke farlig. Jeg ser det da som bedre å diskutere på etisk og generelt grunnlag da mange som mener f.eks. AAS skal være ulovlig, mener også at fallskjermhopping eller alkohol skal være lovlig. Det gir liksom ingen mening å være for det ene og mot det andre når det ikke går an å klassifisere hvor grensen går mellom de.

Hvis man for eksempel godtar en legalisering av cannabis, betyr ikke det at vi også godtar khat? Om vi godtar motorbåter, betyr ikke det at vi godtar seilbåter? etc.

Epler er greit fordi det er så sterkt rotfestet i vår kultur, men papaya er unødvendig og burde være ulovlig fordi man kan få de samme næringsstoffene som er i papaya fra andre frukter. Dessuten kjenner jeg flere som spiser papaya som er gått skikkelig på trynet på grunn av det. Liksom.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #99 : 07. mars 2012, 13:47 »
Med andre ord :

Hvis steroider hadde sluttet å ha androgen / hormonell virkning og bare hadde muskeloppbyggende virkning, så ville det ha blitt kjedelig.

Det kan jo tenkes at man setter kapslene i halsen og blir kvalt, eller setter luft i blodet med sprøyta. Og det er farlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #100 : 07. mars 2012, 14:11 »
Det kan jo tenkes at man setter kapslene i halsen og blir kvalt, eller setter luft i blodet med sprøyta. Og det er farlig.

Okay, men det ville ikke vært særlig farlig ved normal bruk hvis det ikke hadde vært noen androgen effekt. Og alt er farlig i ytterste forstand. Du kan jo sette mat i halsen også.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #101 : 07. mars 2012, 14:21 »
Okay, men det ville ikke vært særlig farlig ved normal bruk hvis det ikke hadde vært noen androgen effekt. Og alt er farlig i ytterste forstand. Du kan jo sette mat i halsen også.

Nettopp. Hvor og hvordan setter du grensen farlig=ulovlig?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #102 : 07. mars 2012, 14:24 »
Det er selvfølgelig et vanskelig spørsmål når ting blir veldig komplisert sånn som f.eks. med matvarer og tilsetningsstoffer. Litt klarere når det gjelder avhengighetsskapende stoffer som er farlige i seg selv og som det ikke engang er en generell kultur for sånn som er tilfelle med tobakk per idag.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #103 : 07. mars 2012, 14:51 »
Det er selvfølgelig et vanskelig spørsmål når ting blir veldig komplisert sånn som f.eks. med matvarer og tilsetningsstoffer. Litt klarere når det gjelder avhengighetsskapende stoffer som er farlige i seg selv og som det ikke engang er en generell kultur for sånn som er tilfelle med tobakk per idag.

Du svarte egentlig ikke da. Hvor avhengighetsskapende må det være, og hvor farlig må det være? Må det være farlig og avhengighetsskapende samtidig?

F.eks. prosent sjanse for å dø innen 10 års bruk, og prosent sjanse for å bli avhengig etter første gangs bruk eller lignende.

Det er fortsatt en femtedel av de over 16 år som røyker i Norge. Hvor generell må kulturen være for at det er greit at noe er lov?

Jeg regner med at du ihvertfall har gjort deg opp en generell mening om dette siden du mener at AAS-bruk burde kriminaliseres.

Du snakker bare om stoffer? BASE-hopping var ulovlig en periode det også. Jeg ser det som like relevant her da det også handler om kjemi.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #104 : 07. mars 2012, 15:34 »
Hvorfor tror du brukermassen ville gått ned? Det holder at de tilsetter enda mer nikotin, litt heroin, og koffein i sigarettene da, så vil brukermassen holde seg den. Prisene ville gått opp også. Vanskelig å si hva som ville ha skjedd. Sammenlignbart med andre stoffer?

Fordi færre enn 34% av befolkningen (røykere + av og til røykere) gidder å holde på særlig lenge med å skaffe seg tobakk ulovlig hvis det ikke en gang finnes i lovlige butikker lenger. Det finnes alternativer til tobakk som fortsatt hadde vært lovlig, f.eks. nikotinplaster. Eller snus hvis sigaretter hadde blitt forbudt. Men det betyr ikke at jeg er for et umiddelbart forbud mot sigaretter. Det er bedre å få ned brukerprosenten over tid.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!