Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98564 ganger)

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #180 : 12. mars 2012, 21:15 »
Ser folk på steroider isolert sett på som et samfunnsproblem? Det går under doping som er ett samfunnsproblem ja, men altså, de som driver med steroider påvirker ikke samfunnet på en negativ måte slik som heroinmisbrukere f.eks gjør, ved å være en belastning økonomisk og på andre måter?

Bi-effektene som kan komme etter 10-40år men det er vel en langt mindre belastning enn bivirkningene fra andre dop/rusmidler.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #181 : 12. mars 2012, 21:38 »
Ser folk på steroider isolert sett på som et samfunnsproblem? Det går under doping som er ett samfunnsproblem ja, men altså, de som driver med steroider påvirker ikke samfunnet på en negativ måte slik som heroinmisbrukere f.eks gjør, ved å være en belastning økonomisk og på andre måter?

Bi-effektene som kan komme etter 10-40år men det er vel en langt mindre belastning enn bivirkningene fra andre dop/rusmidler.


Jeg ser på det som et samfunnsproblem i form av at det støtter krminielle handlinger og et miljø som gjerne driver med annet rusk enn KUN kjøp/salg av steroider..

Jeg gir personlig blanke faen i alle pussyene som bruker det og ødelegger seg selv.. (En uttalelse som jeg gleder meg til å høre responsen på! Cheesy )

virker for meg tullete slik som regelverket er nå.. Jeg mener det må totalt kriminaliseres. Noe som selvsagt vil være negativt for internasjonal deltakelse i bygging og strongman..

Bring me your hate, people! Smiley
Mandal Treningssenter.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #182 : 12. mars 2012, 21:49 »
Jeg ser på det som et samfunnsproblem i form av at det støtter krminielle handlinger og et miljø som gjerne driver med annet rusk enn KUN kjøp/salg av steroider..

Jeg gir personlig blanke faen i alle pussyene som bruker det og ødelegger seg selv.. (En uttalelse som jeg gleder meg til å høre responsen på! Cheesy )

virker for meg tullete slik som regelverket er nå.. Jeg mener det må totalt kriminaliseres. Noe som selvsagt vil være negativt for internasjonal deltakelse i bygging og strongman..

Bring me your hate, people! Smiley

Selvfølgelig, enig i det første der, det er visse (dårlige) miljøer som står for størsteparten av bruken sikkert, men det finnes vel ikke statistikk på dette. Men de driver vel gjerne med flere ting og.

Jeg driter egentlig i om folk bruker steroider, hvis de vil det så får de gjøre det for min del. Men jeg kan ikke si at jeg personlig har blitt påvirket på noen måte av folk som bruker steroider, så jeg kan ikke si at jeg har noen negative opplevelser med folk som bruker det.
Alkohol, som er lovlig, kan jeg si at jeg har negative erfaringer med knyttet til andre folk, heroinmisbruk og, men ikke steroider. Det kan vel komme av at det ikke er like mange som bruker steroider som det finnes av heroinmisbrukere, umulig å finne ut, men mitt inntrykk er at den gjennomsnittlige personen som bruker steroider egentlig ikke er noen belastning på samfunnet.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #183 : 12. mars 2012, 21:51 »
Jeg ser på det som et samfunnsproblem i form av at det støtter krminielle handlinger og et miljø som gjerne driver med annet rusk enn KUN kjøp/salg av steroider..

Da virker det tullete at du ønsker å bekjempe dette med mer kriminalisering, IOM at det ifølge deg er nettopp kriminaliteten som er et problem.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #184 : 12. mars 2012, 22:03 »
Selvfølgelig, enig i det første der, det er visse (dårlige) miljøer som står for størsteparten av bruken sikkert, men det finnes vel ikke statistikk på dette. Men de driver vel gjerne med flere ting og.

Jeg driter egentlig i om folk bruker steroider, hvis de vil det så får de gjøre det for min del. Men jeg kan ikke si at jeg personlig har blitt påvirket på noen måte av folk som bruker steroider, så jeg kan ikke si at jeg har noen negative opplevelser med folk som bruker det.
Alkohol, som er lovlig, kan jeg si at jeg har negative erfaringer med knyttet til andre folk, heroinmisbruk og, men ikke steroider. Det kan vel komme av at det ikke er like mange som bruker steroider som det finnes av heroinmisbrukere, umulig å finne ut, men mitt inntrykk er at den gjennomsnittlige personen som bruker steroider egentlig ikke er noen belastning på samfunnet.

jeg er nokså enig i mye der.. Det som steroider gjør for å påvirke MEG er jo at det gjør deltakelse i visse "sporter" nærmest umulig.. Man skal være rimelig velsignet skal man hevde seg i kroppsbygging mot de virkelig store gutta, uten å ty til steroider.. Samme i strongman.
Selvom en totalt legalisering av AAS hadde vært tilfelle, så kunne jeg aldri funnet det i meg å benytte det. Ikke primært pga helse risikoen, men pga tap av respekt blant kjente og ikke minst overfor meg selv..

Og ryu :
jeg velger å ignorere innspill fra deg, for jeg er ikke så flink til å formulere meg.. Og som de fleste vet er det klin umulig å diskutere noe som helst med deg.. ! Grin
Mandal Treningssenter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #185 : 12. mars 2012, 22:21 »
Bi-effektene som kan komme etter 10-40år men det er vel en langt mindre belastning enn bivirkningene fra andre dop/rusmidler.

Jeg har lest noen artikler som har beskrevet tilstanden til et par eks-bolere i 50-60 årsalderen. De hadde nok brukt mye rart som de ikke hadde særlig styring på i forbindelse med sport på høyt nivå. Utifra beskrivelsene så tror jeg ikke livet fortonet seg som noe særlig mer positivt enn livet til et heroinvrak. Der var det snakk om tung steroidbruk. Det blir nok potensielt sett verre hvis man tar med andre typer doping som folk har begynt å bruke. Sjekk linken for et innblikk i en profesjonell bodybuilder's tilværelse, og det er før langtidsvirkningene har satt inn :

http://www.trulyhuge.com/pro_bodybuilding.htm

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #186 : 13. mars 2012, 12:31 »
Og ryu :
jeg velger å ignorere innspill fra deg, for jeg er ikke så flink til å formulere meg.. Og som de fleste vet er det klin umulig å diskutere noe som helst med deg.. ! Grin

Jeg tar det som et kompliment.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #187 : 13. mars 2012, 12:37 »
Jeg tar det som et kompliment.

By all means! Grin
Mandal Treningssenter.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #188 : 13. mars 2012, 12:38 »
Jeg har lest noen artikler som har beskrevet tilstanden til et par eks-bolere i 50-60 årsalderen. De hadde nok brukt mye rart som de ikke hadde særlig styring på i forbindelse med sport på høyt nivå. Utifra beskrivelsene så tror jeg ikke livet fortonet seg som noe særlig mer positivt enn livet til et heroinvrak. Der var det snakk om tung steroidbruk. Det blir nok potensielt sett verre hvis man tar med andre typer doping som folk har begynt å bruke. Sjekk linken for et innblikk i en profesjonell bodybuilder's tilværelse, og det er før langtidsvirkningene har satt inn :

http://www.trulyhuge.com/pro_bodybuilding.htm



Men så er spørsmålet da: Er det et så stort problem for deg og meg at kanskje tusen mennesker totalt i verden tar AAS(m.m.)-forbruket så langt som dette, at det burde være ulovlig. Man vil alltid ha noen som tar det til det ekstreme, uansett hva det er.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #189 : 13. mars 2012, 13:58 »
Som en annen her sa (sånn ca), go ahead knock yourself out. Hvis du holder deg for deg selv. Det har lite å si for meg personlig. Hvordan samfunnet utvikler seg ut i fra forskjellige konsepter for hvordan man skal forholde seg til fenomenet doping og hobbydoping, det er en annen sak. Og det har jeg diskutert fra forskjellige vinkler gjennom denne tråden.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #190 : 13. mars 2012, 14:19 »
Kort og greit svar ; JA!!
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #191 : 13. mars 2012, 14:55 »

Og ryu :
jeg velger å ignorere innspill fra deg, for jeg er ikke så flink til å formulere meg.. Og som de fleste vet er det klin umulig å diskutere noe som helst med deg.. ! Grin

Han hadde jo et utrolig solid poeng. Snakk om dobbeltmoral. Du synes det er problem pga kriminelle miljøer som oppstår, derfor vil du at det skal bli forbudt?

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #192 : 13. mars 2012, 15:05 »
Han hadde jo et utrolig solid poeng. Snakk om dobbeltmoral. Du synes det er problem pga kriminelle miljøer som oppstår, derfor vil du at det skal bli forbudt?

Forstår jo at jeg har formulert meg helt galt..
Men dette var for å få frem et poeng når noen trekker inn sammenligninger med photoshop...

Jeg har ingen tro på legalisering, og det kommer ALDRI til å skje uansett..
Slik som det er nå, er jo helt tullete.. Man kan ikke kjøpe, ikke selge, ikke lage.. Men man kan bruke. Ingen leger i norge som vil gi deg resept på anabole steroider fordi du har lyst til å ta en snarvei i livet.
Så eneste løsningen er da å trylle det frem....?

Totalt forbud vil kanskje gjøre at flere tenker seg om flere ganger før de tar i bruk AAS.. noe som vil føre til mindre omsetning blant de kriminelle gjengene/miljøene som driver import og salg av dette.

men mulig jeg skal bare gi meg.. Er litt for mange brukere her inne som helst ville fått stoffet tilsendt i posten, på frikort fra staten...
Mandal Treningssenter.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #193 : 13. mars 2012, 15:24 »
Forstår jo at jeg har formulert meg helt galt..
Men dette var for å få frem et poeng når noen trekker inn sammenligninger med photoshop...

Jeg har ingen tro på legalisering, og det kommer ALDRI til å skje uansett..
Slik som det er nå, er jo helt tullete.. Man kan ikke kjøpe, ikke selge, ikke lage.. Men man kan bruke. Ingen leger i norge som vil gi deg resept på anabole steroider fordi du har lyst til å ta en snarvei i livet.
Så eneste løsningen er da å trylle det frem....?

Totalt forbud vil kanskje gjøre at flere tenker seg om flere ganger før de tar i bruk AAS.. noe som vil føre til mindre omsetning blant de kriminelle gjengene/miljøene som driver import og salg av dette.

men mulig jeg skal bare gi meg.. Er litt for mange brukere her inne som helst ville fått stoffet tilsendt i posten, på frikort fra staten...


Jeg vet ikke med andre, men jeg hadde ikke startet med det hvis hadde blitt lovlig å selge/kjøpe heller.
Det jeg mener er at det plager ikke meg hvis noen velger å bruke det. Se på bodybuildere, hvilken målbevissthet og stå-på-vilje de har, det finnes nesten ikke makan til det i samfunnet. Det er de som har dårligst tid om dagen, men de får det til å gå rundt på jobb, familie og trening. Bare for at man bruker steroider betyr ikke det at man ikke er en oppegående person.

Så finnes det selvfølgelig de som ikke er så målbevisste og starter med dette relativt tidlig i treningskarrieren for de ikke får de resultatene de ønsker, men de plager meg heller ikke, og jeg tviler på at de har gjort innbrudd i div. butikker, hus, firmaer osv. for å få penger til steroidbruken sin slik som andre rusmidler.

Det er nå sånn engang at loven nå sier at det ikke er lov å kjøpe/selge/lage, så man bør forholde seg til det selvfølgelig, men jeg skjønner ikke at dette skal være en prioritert sak hos politiet.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #194 : 13. mars 2012, 15:43 »
Jeg har ingen tro på legalisering, og det kommer ALDRI til å skje uansett..

Jeg har ingen tro på gud, så da burde det være ulovlig?

Neida, jeg tuller.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!