Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98563 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #210 : 24. mars 2012, 19:16 »
Man kan mistenke at det der utvikler seg til en form for stat eller eventuelt krigsherre-grupperinger ganske fort.

Tanken er at om en befolkning klarer å støtte opp om en Stat for å ordne politi, lover, etc. slik vi har det de fleste steder i verden i dag, så klarer befolkningen også å gjøre dette i et marked. Forskjellen er monopol vs. marked. På sikt vil det bli konkurrerende "stater", som tilbyr sikkerhet, lover, velferd etc. Forskjellen fra i dag er at det vil være mulig å velge, og "statene" har et større incentiv til å tilby gode tjenester. Dette kan relateres til nåværende system ved at noen velger å geografisk flytte på seg for å leve under andre regler. Skatteflyktninger, kulturflyktninger, velferdssøkere, osv.

Det er nok hovedsaklig lovsystemet folk har et problem med liberalisere, noe jeg kan forstå. Det har jo forsåvidt vært lite utprøvd. Det eneste jeg vet om er USA i postkoloniseringstiden, der det var lite kriminalitet. Om det var lite kriminalitet på grunn av "markedslover" det er et annet spørsmål.

Men om man skal sammenligne markedslover med vår måte å gjøre dette på, er det hovedsaklig tildels markedsstyrt allerede, eller egentlig plan(økonomisk) styrt. Slik det er nå "planlegger" vi 4 år frem i tid hvem som skal kunne fremme nye lover. Disse blir stemt over av planleggerne. Andre eksempler på markedslover er de lovene(reglene) du og jeg bestemmer skal gjelde på vår eiendom, butikker(f.eks. kun 3 ungdommer om gangen), kontraktstyrte lover bedrifter og personer imellom, osv.

Poenget er uansett at noe må til for å beskytte det frie marked.

Her er tanken at markedet beskytter markedet. Konkurranse mellom de forskjellige sikkerhetsselskapene vil da gjøre at ingen kommer ut av kontroll. Disse selskapene er avhengig av at kundene stoler på dem, ellers vil disse bytte leverandør. Sikkerhetsselskaper vil ha incentiv til å overvåke hverandre for kundenes sikkerhet. Hvis kundene ønsker fred og ro, er det dette selskapene vil etterstrebe å oppnå. Mange mener at et slikt samfunn vil føre ut i krig selskapene imellom. Økonomisk sett vil dette være svært uheldig da krig er dyrt(særlig om man ikke kan inflatere seg ut av kostnaden), men det kan allikevel tenkes at noen faktisk vil gjøre noe så irrasjonelt som å starte en krig. Noe som skjer ganske ofte i dagens samfunn. Saken er den at dette vil være vanskeligere med markedsstyrte stater, da kunder av krigshissende selskaper(om de ikke ser en egeninteresse i krig selv) ikke vil være kunder særlig lenge. Og uten kapital(som dagens stater har til fri disposisjon uavhengig av hva innbyggerne sier) vil krigen stoppe opp før den har begynt. Nå er ikke poenget at anarkokapitalisme nødvendigvis vil skape et utopisk samfunn, bare et bedre alternativ til dagens samfunn.

100-200 år siden ? La oss se hva som skjedde da Kina ble presset til å legalisere opiumshandelen i 1860 :


"Following China's defeat in the Second Opium War in 1858, China was forced to legalize opium and began massive domestic production. Importation of opium peaked in 1879 at 6,700 tons, and by 1906, China was producing 85% of the world's opium, some 35,000 tons, and 27% of its adult male population regularly used opium —13.5 million people consuming 39,000 tons of opium yearly.



From 1880 to the beginning of the Communist era, Britain attempted to discourage the use of opium in China, but this effectively promoted the use of morphine, heroin, and cocaine, further exacerbating the problem of addiction."

Fra samme link

Sitat
Opium prohibition in China began in 1729 yet was followed by nearly two centuries of increasing opium use.

Sitat
China had a positive balance sheet in trading with the British, which led to a decrease of the British silver stocks. Therefore, the British tried to encourage Chinese opium use to enhance their balance

England var pusher.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #211 : 24. mars 2012, 19:26 »
Noen tar en kamp mot AAS som om det var Heroin det var snakk om..

Hadde det vært så enkelt. Da kan kunne man bare vist til lett tilgjengelig fakta som at skadevirkningene av å bruke heroin er mindre enn å ha et usunt kosthold, og all kriminaliteten som kommer med det svarte narkotikamarkedet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #213 : 24. mars 2012, 19:53 »

Sør-Trøndelag Ap går inn for strengere fast food-lover. Det er justisministeren positiv til.

Forslaget ble enstemmig vedtatt på fylkeslagets årsmøte i Røros lørdag kveld.

- Mennesker som spiser fast food påfører seg selv og andre mennesker skader. Bivirkningene av fast food fører med seg vold og psykiske problemer som skaper problemer for samfunnet, sier Karianne Tung til adressa.no.

Positiv justisminister(testet positivt)
Grete Faremo var også på plass i Bergstaden lørdag kveld. Hun fikk høre Karianne Tung bruke talerstolen til å be henne om å bli justisministeren som innfører forbudet mot å spise fast food i Norge. Det er Faremo positiv til.

- Problemene rundt fast food-kriminalitet opptar også meg sterkt. På dette stadiet er det viktig at vi ikke utelukker et forbud blant mulige tiltak. Jeg tror også vi må ha fokus på holdningsskapende og forebyggende arbeid, sier justisministeren til adressa.no.

Ifølge Tung, som har frontet forslaget fra Rissa Arbeiderparti, er fraværet av et forbud et problem nettopp i forhold til forebyggende virksomhet.

- Det at vi ikke har et lovverk gjør at folk ikke tror det er farlig å spise fast food. Det gjør det vanskeligere for dem som er ute i skolene og skal snakke med ungdommene om fedme og diabetes.

Hun har engasjert seg i strengere matlovgivning i flere år. Politikeren har selv personlige erfaringer med de tragiske konsekvensene usunt kosthold kan føre til.

- Rissa har mistet flere ungdommer til dette, og selv har jeg hatt forstoppelse etter å ha spist kebab, sier Tung.

Noen vanlige bivirkninger som kan følge av fast food-inntak er hjerteinfarkt, leverskader, fedme, psykiske problemer, lav selvtillit, selvmord, problemer med å se eget kjønnsorgan, diabetes, lavt energinivå, og impotens.

Stor fast food-sak
Sju menn har sittet fengslet i over en måned i Trondheim, etter norgeshistoriens største koordinerte politiaksjon mot fast food-miljøet. Mennene nekter straffskyld. Politiet har gjort beslag av relativt store mengder hamburgere med ost i saken. De siktede har hevdet at burgerne er til eget bruk. Dette er i dag lov.


Høyesterett har i en uttalelse spesifisert hvor mye fast food som i lovens øyne er en akseptert mengde. Politiet i Trondheim mener imidlertid at mennene har drevet med grovt salg av fast food som del av en organisert, kriminell gruppe med hovedsete i byen siden 2007.

- Vi kan ikke sitte stille og se at kyniske bakmenn utnytter unge, usikre gutter og jenter, sier Karianne Tung.


Høyere politiprioritering
Tung er klar på at et eventuelt forbud må følges opp med økte ressurser til politiet. matkriminalitet har til nå ikke vært spesielt høyt prioritert. Justisministeren er klar på at prioriteringsnivået må vurderes på nytt.

- Med den sterke veksten av organisert kriminalitet på dette feltet gjør at jeg mener det er behov for å se nærmere på hvordan det prioriteres, sier hun.

Karianne Tung ønsker å løfte saken om fast food-forbud opp på et nasjonalt nivå. Allerede mandag begynner det arbeidet, gjennom møter med stortingspolitikere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #214 : 24. mars 2012, 19:54 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Opium

"Following China's defeat in the Second Opium War in 1858, China was forced to legalize opium and began massive domestic production. Importation of opium peaked in 1879 at 6,700 tons, and by 1906, China was producing 85% of the world's opium, some 35,000 tons, and 27% of its adult male population regularly used opium —13.5 million people consuming 39,000 tons of opium yearly.
From 1880 to the beginning of the Communist era, Britain attempted to discourage the use of opium in China, but this effectively promoted the use of morphine, heroin, and cocaine, further exacerbating the problem of addiction."

England var pusher.

Det var det jeg sa, Kina ble presset til å legalisere opium og da eksploderte både innenlands produksjon, bruk og import. Snart brukte 27% av den mannlige befolkningen i gjennomsnitt 8 gram opium hver eneste dag. Hvordan er det mulig ? Knallhard produksjon, distribusjon, markedsføring, salg og kundeoppfølging. I tilfellet avhengighetsskapende stoffer så produserer det en enorm økning i etterspørselen og tilsvarende økning i profitt selv om enhetsprisen går ned.
At kinesiske rikfolk og britiske handelsmenn brydde seg fint lite om at en gjeng med kinesiske bønder o.l. ble opiumvrak så lenge de betalte for det, det hører sikkert med til historien. Men sånn er nå en gang verden.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #215 : 24. mars 2012, 19:55 »
Helt uenig.

Hvorfor?

1) Treningssenterene kan teste folk... OK, dette foregår i dag, men allikevel er det mange hundre i disse senterene som doper seg. Hvordan går det an? Fordi det koster for mye å teste alle, og da går man på de som vises.. Noe som er et mindretall av brukerene.

Hvordan det går an?
Det får ikke alvorlige nok konsekvenser.
F.eks en brutto mnds. lønn i bot, ville gjort det litt mindre kult å avlegge positiv prøve.
DettE vil fungere som ved fyllekjøring, du blir tatt og må betale en bot og blir utestengt.


2) Brukeren får en bot, så hva? Noen av stoffene har laaaang sporingstid, du kan ikke straffe noen for samme lovbrudd to ganger, så om de ikke måler konsentrasjoner fra måned til måned, har da brukeren et "vindu" på opptil 18 måneder å bruke på, før resultatet av "boten" er borte.

Blir du tatt, blir du som sagt utestengt fra alle treningsstudioer i Norge i en tidsperiode på f.eks 1 år. Personen kan da gjerne trøkke i øst og vest hjemme i garagen sin. Kommer han tilbake til treningssenter 1 år senere og blir tatt igjen, vel da kan han trene hjemme i garagen i 2 år før han kan komme tilbake.
Blir han tatt igjen, Da blir det livstid med garage trening. Disse menneskene bør ikke trene sammen med ungdom. Noe av poenget med kriminalisering av bruk er å få brukere vekk fra treningssenterene.

3) Brukerene er der ute på gymmene der det testes også.. Flesteparten av dem vil jeg tro. Iallefall i min by.

Innføres ett forslag ala mitt, vil det bli langt vanskelig å være bruker i det offentlige rom. De blir tvunget ute av syne. Ned i kjellere og garager. Dermed blir det lite brukere igjen på gymmene.

4) De forsvinner ikke uansett. Sosialiseringsnettverk er så langt mer en gymmet, og de vil vises på stranden, i byen, overalt.. Gymmet er bare en liten del av de unges tidsforbruk i livet.

Gymmet er der folk treffes og man prater trening, kosthold m.m. Er brukerene vekk fra gymmet vil ungdom ikke treffe dem i treningssituasjon.
De vil i stedet møte andre mosjonister og idrettsmenn og kvinner med sunne holdninger og sunne kropper. Unge vil få en mer realistisk tilnærming til hva man kan oppnå med trening.
På gymmet knyttes kontakter som ikke ville blitt knyttet i det daglige mellom bolere og ikke bolere.
Mange bolere dealer eller kjenner noen som dealer. Ved å fjerne bolere fra gymmene blir det automatisk mindre rekruttering til AAS bruk.

5) Du fremstiller det som om bolere er vandrende tanks... De vises ikke! De ser ut som mannen i gata flesteparten av dem, og å da snakke om "smitteeffekten" blir feil i mine øyne, da inflytelsene unge utsettes for i dag er så mangt og mye mer en muskler.. hva med impulsene der dette kommer fra? Modeller? Klær? TV-serier? skal de kriminaliseres??

De ekstreme bolegutta er "vandrende tanks" ihvertfall utseendemessig. De fleste brukere ser ut som en større utave av mannen i gata, og de ble store langt før de skulle i forhold til sin alder og treningsmengde.
Når Bole Ole går fra liten til stor på ett par år på gymmet har det en stor påvirkningseffekt på unge gutter på samme gym. Denne inflytelsen fra "virkelige" mennesker de unge møter face to face flere ganger i uken, er langt større enn effekten fra mote, modeller og tv-serier.
Kostholdsbransjens lefling med bolere i sine reklamer for sine produkter derimot, er ett reelt problem.

Medias ukritiske håndtering av hollywoodstjerners vektøkninger er også ett problem.
Eks:skuespiller X trente knallhardt i 3 mnd og gikk opp 12 kg muskelmasse" Du ser aldri at de graver litt dypere og skriver hva skuespilleren faktisk stappet i seg for å klare dette.
I tillegg er media helt ukritiske i sin dekning av f.eks strongman miljøet.

6) Individets rett.... Så og si ALLE nordmenn gjør et eller annet som er skadelig for dem selv. Skal de holdes ansvarlige for at andre gjør det samme?? Og hvor er alle likene?? Om bruken er så utstrakt som media og andre nå indikerer, så burde det dukket opp hopetalls beviser for disse skadene for leeeenge siden. Medisinene har eksistert uforandret i 50-60 år..

Noen tar en kamp mot AAS som om det var Heroin det var snakk om.. Og som jeg nevnte tidligere; Se hvor langt nark forbudet har ført frem. En ustanselig kamp mellom politiet og miljøet som vokser og vokser uansett hva som gjøres fra politiet.

Politiet måtte så bruke syke resurrsjer på en gruppe som ikke gjør noen markante utslag i samfunnet.. På bekostning av hva? Færre domte voldtektsmenn? Færre oppklarte drapssaker? Mindre innsats mot nark??

Jeg ser virkelig på ingen måte at det vil forandre noe med kriminalisering.. Tvert imot, unge som blir dratt mot de "skyggelagte" sidene av samfunnet får enda en ting som er "litt ulovlig" og litt "badass" å prøve ut..

Da mener jeg at tobakk, alkohol, snus, sukker, fett, paracet, formfett og alt annet kriminaliseres også... Og da; Gratulerer:) Endelig er Norge UDISKUTABELT den siste sovjetstaten...

AAS bruk skader ikke bare deg selv så lenge du bruker det og vandrer blant ungdom på gymmet. Da blir du noe de ser opp til og mange har lyst til å bli som deg. Det kan de ikke klare uten å trøkke. Dermed er du indirekte årsak til at flere under myndighetsalder starter med AAS.

I tillegg har du de virkelig kyninske som jobber aktivt for å rekkrutere nye brukere. Dette er personer som driver gymmer eller jobber som PT og PV.

Hvor skadelig er AAS bruk? Det er det ingen som vet sikkert, men at det er overhyppighet blant misbrukere med tanke på hjertekar er ett faktum. Folk får hjerteinfart allerede i 30 og 40 årene og har plakkdannelse som oldinger. Det er bare en av mange alvorlige bivirkninger.

Hvor er likene? spør du. Vel de er under torva, og det kommer desverre til å bli flere og flere av dem etterhvert som dagens brukere blir litt eldre.

Kriminalisering vil ikke nødvendigvis medføre mye beslag av politiets ressureser. Man tar blod/urin prøve. Blir du tatt får du ett forenklet forelegg som svir. Du trenger ikke belaste rettsystemet i ett slikt cenario.

Det at noe blir forbudt ved lov er preventivt i seg selv. Får det konsekvenser for deg som svir i lommeboken i tillegg, virker det enda mere preventivt. Blir du utestengt fra gymmet i tillegg blir det enda kjipere å bli eller være boler.

Jeg koker egentlig ned denne "super anti aas" kampanjen til folk som er sjalu på de som lykkes... Bol eller ikke. Bol blir forklaringen på hvorfor de selv evt ikke klarer det, mens andre gjør det.

Lykkes med hva? å få en lite funksjonell fysikk til de fleste aktiviteter?
Her tar du skammelig feil. Jeg og andre som trener rent er ikke i nærheten av å være misunnelig på bolekropper. De er som oftest uproposjonale,oppblåste og rett og slett for svære til at det blir "pent".

Misunnelig fordi Bole Ole gikk opp 10 kg muskelmasse på ett år mens jeg bare gikk opp 2?
Ikke idet hele tatt, men jeg hadde blitt forbannet om han hadde konkurrert som en ren utøver i idrett året etter.
I tillegg er vi definitivt ikke misnunnelig på alle bivirkningene som mange bolere må slite med.
Hjerte kar, depresjoner, hormonell ubalanse, nyre problemer m.m

Det vi derimot er opptatt av er at færrest mulig av dagens unge skal begynne med AAS. Rett og slett fordi det er farlig og i verste fall kan misbruk være fatalt.

Vi er opptatt av at bolere i strongman, og styrkeidretter er ærlige om at de faktisk har dopet seg. Slik at ikke naiv ungdom tror at de kan bli helt Hulk Haugen som par og tyve åringer om de begynner å trene styrke.

Vi er opptatt av barna vi kjenner (eller har ) skal slippe å komme i en situasjon der de stiller seg spørsmålet: "Skal jeg begynne med AAS"

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #216 : 24. mars 2012, 20:07 »
Det var det jeg sa, Kina ble presset til å legalisere opium og da eksploderte både innenlands produksjon, bruk og import. Snart brukte 27% av den mannlige befolkningen i gjennomsnitt 8 gram opium hver eneste dag. Hvordan er det mulig ? Knallhard produksjon, distribusjon, markedsføring, salg og kundeoppfølging. I tilfellet avhengighetsskapende stoffer så produserer det en enorm økning i etterspørselen og tilsvarende økning i profitt selv om enhetsprisen går ned.

Ja det kan tenkes at det var slik det skjedde, det har jeg ikke satt meg inn i. Poenget mitt er at det var staten som var pusher, ikke markedet. Som det også står, fungerte ikke forbudet så bra heller.

Siden det står "China was forced to legalize opium and began massive domestic production." Er det vanskelig å si om det var markedet som styrte produksjonen eller om det var staten Kina som styrte den etter tvang fra England. Det er selvfølgelig ikke så rart at det blir mer bruk av opium om dette erstatter mat som ellers ville blitt dyrket der det muligens ble pålagt å nå dyrke opium. Vanskelig å si utifra informasjonen som står der. Uansett er det vel ikke den moralske pekefingeren som er viktig her, men heller om den økte bruken førte til større skadevirkninger.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #217 : 24. mars 2012, 20:10 »
Ja det kan tenkes at det var slik det skjedde, det har jeg ikke satt meg inn i. Poenget mitt er at det var staten som var pusher, ikke markedet. Som det også står, fungerte ikke forbudet så bra heller.

Siden det står "China was forced to legalize opium and began massive domestic production." Er det vanskelig å si om det var markedet som styrte produksjonen eller om det var staten Kina som styrte den etter tvang fra England. Det er selvfølgelig ikke så rart at det blir mer bruk av opium om dette erstatter mat som ellers ville blitt dyrket der det muligens ble pålagt å nå dyrke opium. Vanskelig å si utifra informasjonen som står der. Uansett er det vel ikke den moralske pekefingeren som er viktig her, men heller om den økte bruken førte til større skadevirkninger.

Feil, Ryu. Import av Opium nådde en høyde på ca. 2000 tonn per år før legaliseringen (30,000 chests * 60-65 kilo per chest) og var oppe i 6700 tonn per år 19 år senere, i 1879. Til tross for at Kina da produserte 35,000 tonn per år selv.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #218 : 24. mars 2012, 20:11 »
Da mener jeg at tobakk, alkohol, snus, sukker, fett, paracet, formfett og alt annet kriminaliseres også... Og da; Gratulerer:) Endelig er Norge UDISKUTABELT den siste sovjetstaten...

Du hoppet over denne da simen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #219 : 24. mars 2012, 20:14 »
Feil, Ryu. Import av Opium nådde en høyde på ca. 2000 tonn per år før legaliseringen (30,000 chests * 60-65 kilo per chest) og var oppe i 6700 tonn per år 19 år senere, i 1879. Til tross for at Kina da produserte 35,000 tonn per år selv.

Ja? Som jeg forsto det gikk både import og produksjon opp? Og bruk.

Hva er vi uenige om egentlig? Jeg er litt tregere en vanlig i dag..
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #220 : 24. mars 2012, 20:15 »
Hvor mange opiumsbrukere ble tvunget av den kinesiske staten til å bruke opium ?

Eller var det noen som markedsførte det der i et fritt marked ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #221 : 24. mars 2012, 20:43 »
Hvor har du fått det fra forresten at den kinesiske staten var involvert i produksjon av opium ? At innenlands produksjon eksploderte med legaliseringen betyr bare at kineserne selv fant ut at de ville ha sin del av opiumskaka.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #222 : 24. mars 2012, 20:44 »
Hvor mange opiumsbrukere ble tvunget av den kinesiske staten til å bruke opium ?

Eller var det noen som markedsførte det der i et fritt marked ?

Hvor har du fått det fra forresten at den kinesiske staten var involvert i produksjon av opium ? At innenlands produksjon eksploderte med legaliseringen betyr bare at kineserne selv fant ut at de ville ha sin del av opiumskaka.

Ja det var det som ikke kom frem i teksten.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #223 : 24. mars 2012, 20:48 »
http://www.2020site.org/opium/china.html

"The Chinese government regarded the use of opium as one of the most acute moral and economic questions which as a nation they had to face decided in 1906 to put an end to the use of the drug within ten years, and issued an edict on the 20th of September 1906, forbidding the consumption of opium and the cultivation of the poppy."

Det står ingenting om at de nedla statsstyrt produksjon. Det var kun snakk om at det var lovlig også å produsere innenlands mellom 1860 og 1906. I tillegg til at det var lovlig å importere. Det var et fritt marked, kort og godt.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #224 : 24. mars 2012, 20:56 »
Hvordan det går an?
Det får ikke alvorlige nok konsekvenser.
F.eks en brutto mnds. lønn i bot, ville gjort det litt mindre kult å avlegge positiv prøve.
DettE vil fungere som ved fyllekjøring, du blir tatt og må betale en bot og blir utestengt.


Blir du tatt, blir du som sagt utestengt fra alle treningsstudioer i Norge i en tidsperiode på f.eks 1 år. Personen kan da gjerne trøkke i øst og vest hjemme i garagen sin. Kommer han tilbake til treningssenter 1 år senere og blir tatt igjen, vel da kan han trene hjemme i garagen i 2 år før han kan komme tilbake.
Blir han tatt igjen, Da blir det livstid med garage trening. Disse menneskene bør ikke trene sammen med ungdom. Noe av poenget med kriminalisering av bruk er å få brukere vekk fra treningssenterene.

Innføres ett forslag ala mitt, vil det bli langt vanskelig å være bruker i det offentlige rom. De blir tvunget ute av syne. Ned i kjellere og garager. Dermed blir det lite brukere igjen på gymmene.

Gymmet er der folk treffes og man prater trening, kosthold m.m. Er brukerene vekk fra gymmet vil ungdom ikke treffe dem i treningssituasjon.
De vil i stedet møte andre mosjonister og idrettsmenn og kvinner med sunne holdninger og sunne kropper. Unge vil få en mer realistisk tilnærming til hva man kan oppnå med trening.
På gymmet knyttes kontakter som ikke ville blitt knyttet i det daglige mellom bolere og ikke bolere.
Mange bolere dealer eller kjenner noen som dealer. Ved å fjerne bolere fra gymmene blir det automatisk mindre rekruttering til AAS bruk.

De ekstreme bolegutta er "vandrende tanks" ihvertfall utseendemessig. De fleste brukere ser ut som en større utave av mannen i gata, og de ble store langt før de skulle i forhold til sin alder og treningsmengde.
Når Bole Ole går fra liten til stor på ett par år på gymmet har det en stor påvirkningseffekt på unge gutter på samme gym. Denne inflytelsen fra "virkelige" mennesker de unge møter face to face flere ganger i uken, er langt større enn effekten fra mote, modeller og tv-serier.
Kostholdsbransjens lefling med bolere i sine reklamer for sine produkter derimot, er ett reelt problem.

Medias ukritiske håndtering av hollywoodstjerners vektøkninger er også ett problem.
Eks:skuespiller X trente knallhardt i 3 mnd og gikk opp 12 kg muskelmasse" Du ser aldri at de graver litt dypere og skriver hva skuespilleren faktisk stappet i seg for å klare dette.
I tillegg er media helt ukritiske i sin dekning av f.eks strongman miljøet.

AAS bruk skader ikke bare deg selv så lenge du bruker det og vandrer blant ungdom på gymmet. Da blir du noe de ser opp til og mange har lyst til å bli som deg. Det kan de ikke klare uten å trøkke. Dermed er du indirekte årsak til at flere under myndighetsalder starter med AAS.

I tillegg har du de virkelig kyninske som jobber aktivt for å rekkrutere nye brukere. Dette er personer som driver gymmer eller jobber som PT og PV.

Hvor skadelig er AAS bruk? Det er det ingen som vet sikkert, men at det er overhyppighet blant misbrukere med tanke på hjertekar er ett faktum. Folk får hjerteinfart allerede i 30 og 40 årene og har plakkdannelse som oldinger. Det er bare en av mange alvorlige bivirkninger.

Hvor er likene? spør du. Vel de er under torva, og det kommer desverre til å bli flere og flere av dem etterhvert som dagens brukere blir litt eldre.

Kriminalisering vil ikke nødvendigvis medføre mye beslag av politiets ressureser. Man tar blod/urin prøve. Blir du tatt får du ett forenklet forelegg som svir. Du trenger ikke belaste rettsystemet i ett slikt cenario.

Det at noe blir forbudt ved lov er preventivt i seg selv. Får det konsekvenser for deg som svir i lommeboken i tillegg, virker det enda mere preventivt. Blir du utestengt fra gymmet i tillegg blir det enda kjipere å bli eller være boler.

Lykkes med hva? å få en lite funksjonell fysikk til de fleste aktiviteter?
Her tar du skammelig feil. Jeg og andre som trener rent er ikke i nærheten av å være misunnelig på bolekropper. De er som oftest uproposjonale,oppblåste og rett og slett for svære til at det blir "pent".

Misunnelig fordi Bole Ole gikk opp 10 kg muskelmasse på ett år mens jeg bare gikk opp 2?
Ikke idet hele tatt, men jeg hadde blitt forbannet om han hadde konkurrert som en ren utøver i idrett året etter.
I tillegg er vi definitivt ikke misnunnelig på alle bivirkningene som mange bolere må slite med.
Hjerte kar, depresjoner, hormonell ubalanse, nyre problemer m.m

Det vi derimot er opptatt av er at færrest mulig av dagens unge skal begynne med AAS. Rett og slett fordi det er farlig og i verste fall kan misbruk være fatalt.

Vi er opptatt av at bolere i strongman, og styrkeidretter er ærlige om at de faktisk har dopet seg. Slik at ikke naiv ungdom tror at de kan bli helt Hulk Haugen som par og tyve åringer om de begynner å trene styrke.

Vi er opptatt av barna vi kjenner (eller har ) skal slippe å komme i en situasjon der de stiller seg spørsmålet: "Skal jeg begynne med AAS"

Ok,

1) En bot; den stopper hva? Hasjrøykerene stopper ikke, fyllakjørerene stopper ikke, og de som urinerer på gata på fylla stopper ikke.. Bot er ikke effektivt, det er bare en måte våre myndigheter genererer inntekter til staten. (visste du at staten stipulerer en sum per anno som skal tas inn på bøter i statsbudskjettet??)

2) Hvordan kan en garantere at alle treningsstudio vil teste folket igjen?? Lage en liste over de som er tatt?? Vedder på at datatilsynet stopper den før den er tenkt på en gang.. Og det finnes mange gymmer der ute som også (faktisk) ikke bryr seg om medlemmene boler etc, så lenge de betaler hver måned for å være nettopp der.. Cash is King vettu.

3) Om bolegutta utespærres, og på mystisk vis blir ekskludert fra gymmet, så gjør vi med andre ord følgende; "Noen trener, og gjøre noe potensiellt usunnt, derfor nekter vi de å trene".... Som vil generere hvilke samfunnsproblemer på sikt? Disse individene er troligvis mye sunnere med AAS og trening, en at de ikke gjør noe.

4) Miljøet; Joda. Om det lykkes, er det renere. Men fortsatt vil "de andre" vises der ute.. Og skuespillerene er der.. Og modellene er der.. Og proffene er der... Og folk vil uansett la seg dra mot det de ser på som idealene på TV, laaangt mer en de dem treffer på gymmet.. Spør en av dagens mellomtrinnselever i skolen; hva vil de?  Da nevner de John Ceena (usikker på stavinga) og andre wrestling profiler.. Er dette sunne idealer?? Deres ideal legges ikke i gymmet, men av sekundære påvirkningskilder som er rundt dem de fleste av timene de er våkne i døgnet.

5) De ekstreme bolerene er kanskje større en snittet ja.. (slettes ikke alle)... Men da snakker du om de som utgjør kanskje 1% av de som boler.. Å angripe disse blir litt som å ta heroinisten i kampen mot hasj.

6) Media; Skal vi SENSURERE barna fra media? Deres fokus styrer mye, men legger vi sensur... Jaja, det finnes enda slike regimer (Kina og Iran), men friheten i media er et grunnleggende prinsipp i det demokratiske norge.. Ser tanken, men umulig å gjennomføre.

7) Det er en viss sannhet, rekruttering skjer av kriminelle ja.. men at de begynner med AAS pga at det er en stor fyr på gymmet? Jeg kunne lett i mine helt unge dager veddet handa mi på at de styrkeløftgutta jeg traff måtte være dopa.. De var ikke det, men ingen snakket om slikt, og det finnes rene "bjørner" der ute også.

Og disse likene... De har hatt 60 år å sprette opp på. Det er bevisst at AAS innebærer risk for helsen, men i hvilken grad er ikke stadfestet.. Ja, bla gjerne frem en liste med wrestlere og byggere som døde unge, men hvor mange er de i forhold til de troligvis millionene der ute i verdenen som trøkker?

I forhold til antallet brukere vil jeg si at de livstruende effektene fremmstår som svært lave.. Se på USA, AAS er illegalt der, men hundretusener bruker det hele tiden... Dør de som fluer? Faktisk ikke.

Missforstå meg rett, jeg er i mot aas i konkuranseidrett (NIF), samt for de som er for unge, men å kriminalisere stopper ikke det.. Det gjør prevantivt arbeid som informasjon, undervisning.. Røyken dreper i fleng, men tror du røyksalget hadde stoppa om det ble kriminalisert? Nei. De har satt skremselsbilder på pakkene, og det fungerer i noen grad.

I forsøket på å skjerme våre barn og unge fra alle farene ute i den store verdenen kan vi gjøre hva vi vil.. Men bøter, fengsel, konsekvenser har ikke ført til noe mindre en at 50% av dagens unge voksne under 30 år har prøvd hasj, til tross for farene for konsekvenser.

Forbud stopper ikke noe, tvert i mot.. Kanskje vil de som uansett bruker AAS også begynne å gjemme dette fra legen sin siden det er illegalt, og dermed påføre seg selv langt mer reelle problemer.


Se i USA; The american medical assosiation, FDA (food and drug assosiasion og DEA (Drug enforcement assosiation) gikk imot kriminalisering.. I norge ble forrige krimhøring avvist ettersom det ikke forelå klare linjer med AAS og aggresjon.. Dersom dette hadde vært SÅ farlig, og så fælt som enkelte påstår, hvorfor ville dette landets store fagkretser og lovutøvende organisasjoner gå i mot en kriminalisering??

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!