Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98902 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #225 : 24. mars 2012, 20:56 »
Hva med 2000-tallet ? Har opiumseksplosjonen i 1800-tallets Kina noen relevans ? La oss ta en titt på Afghanistan :

http://www.eurasianet.org/node/61362

8 prosent av befolkningen er opiumsavhengige. 1 av 12 personer. Hvorfor det ? Fordi tilgangen er enkel, prisen er lav og sannsynligheten for å bli straffet for lokal distribusjon, salg og bruk er svært liten.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #226 : 24. mars 2012, 23:00 »
Feil, Ryu. Import av Opium nådde en høyde på ca. 2000 tonn per år før legaliseringen (30,000 chests * 60-65 kilo per chest) og var oppe i 6700 tonn per år 19 år senere, i 1879. Til tross for at Kina da produserte 35,000 tonn per år selv.

I 2006 så var verdens totale opiumsproduksjon 6610 tonn (heroin er et opiumsderivat). Per idag er det ingen land der det offisielt er lovlig å produsere eller eksportere/distribuere opium/opiumsderivater. Det er en litt annen situasjon enn da Storbritannia gikk til krig mot Kina for å sikre tilgangen til det kinesiske markedet, noe som resulterte i at det ble eksportert mer opium til Kina i 1879 enn det som produseres på verdensbasis idag, i tillegg til at kineserene selv produserte 5 ganger så mye som det som produseres på verdensbasis idag.

Der har du det direkte resultatet av legaliseringsspøkelset som heldigvis har få tilhengere når det gjelder den typen stoffer, idag :

"legaliser alt, nå"
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #227 : 24. mars 2012, 23:21 »
Angående Kina og statens forhold til opiumsproduksjon. Husk at Kina ikke på noen måte var en kommuniststat på den tiden, statsstyrt produksjon var nok ikke oppfunnet enda. Mye galt kan sies om kommunist-Kina med Mao i spissen fra 1949-1976, men ikke nødvendigvis dette :

http://en.wikipedia.org/wiki/Opium

"The Mao Zedong government is generally credited with eradicating both consumption and production of opium during the 1950s using unrestrained repression and social reform. Ten million addicts were forced into compulsory treatment, dealers were executed, and opium-producing regions were planted with new crops."

Det samme skjedde i Afghanistan under Taliban i en kort periode før de ble nedkjempet i 2001. Med samme type metoder.

Harde virkemidler ser ut til å hjelpe bedre enn det motsatte.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #228 : 25. mars 2012, 00:46 »
Ok,

1) En bot; den stopper hva? Hasjrøykerene stopper ikke, fyllakjørerene stopper ikke, og de som urinerer på gata på fylla stopper ikke.. Bot er ikke effektivt, det er bare en måte våre myndigheter genererer inntekter til staten. (visste du at staten stipulerer en sum per anno som skal tas inn på bøter i statsbudskjettet??)

2) Hvordan kan en garantere at alle treningsstudio vil teste folket igjen?? Lage en liste over de som er tatt?? Vedder på at datatilsynet stopper den før den er tenkt på en gang.. Og det finnes mange gymmer der ute som også (faktisk) ikke bryr seg om medlemmene boler etc, så lenge de betaler hver måned for å være nettopp der.. Cash is King vettu.

3) Om bolegutta utespærres, og på mystisk vis blir ekskludert fra gymmet, så gjør vi med andre ord følgende; "Noen trener, og gjøre noe potensiellt usunnt, derfor nekter vi de å trene".... Som vil generere hvilke samfunnsproblemer på sikt? Disse individene er troligvis mye sunnere med AAS og trening, en at de ikke gjør noe.

4) Miljøet; Joda. Om det lykkes, er det renere. Men fortsatt vil "de andre" vises der ute.. Og skuespillerene er der.. Og modellene er der.. Og proffene er der... Og folk vil uansett la seg dra mot det de ser på som idealene på TV, laaangt mer en de dem treffer på gymmet.. Spør en av dagens mellomtrinnselever i skolen; hva vil de?  Da nevner de John Ceena (usikker på stavinga) og andre wrestling profiler.. Er dette sunne idealer?? Deres ideal legges ikke i gymmet, men av sekundære påvirkningskilder som er rundt dem de fleste av timene de er våkne i døgnet.

5) De ekstreme bolerene er kanskje større en snittet ja.. (slettes ikke alle)... Men da snakker du om de som utgjør kanskje 1% av de som boler.. Å angripe disse blir litt som å ta heroinisten i kampen mot hasj.

6) Media; Skal vi SENSURERE barna fra media? Deres fokus styrer mye, men legger vi sensur... Jaja, det finnes enda slike regimer (Kina og Iran), men friheten i media er et grunnleggende prinsipp i det demokratiske norge.. Ser tanken, men umulig å gjennomføre.

7) Det er en viss sannhet, rekruttering skjer av kriminelle ja.. men at de begynner med AAS pga at det er en stor fyr på gymmet? Jeg kunne lett i mine helt unge dager veddet handa mi på at de styrkeløftgutta jeg traff måtte være dopa.. De var ikke det, men ingen snakket om slikt, og det finnes rene "bjørner" der ute også.

Og disse likene... De har hatt 60 år å sprette opp på. Det er bevisst at AAS innebærer risk for helsen, men i hvilken grad er ikke stadfestet.. Ja, bla gjerne frem en liste med wrestlere og byggere som døde unge, men hvor mange er de i forhold til de troligvis millionene der ute i verdenen som trøkker?

I forhold til antallet brukere vil jeg si at de livstruende effektene fremmstår som svært lave.. Se på USA, AAS er illegalt der, men hundretusener bruker det hele tiden... Dør de som fluer? Faktisk ikke.

Missforstå meg rett, jeg er i mot aas i konkuranseidrett (NIF), samt for de som er for unge, men å kriminalisere stopper ikke det.. Det gjør prevantivt arbeid som informasjon, undervisning.. Røyken dreper i fleng, men tror du røyksalget hadde stoppa om det ble kriminalisert? Nei. De har satt skremselsbilder på pakkene, og det fungerer i noen grad.

I forsøket på å skjerme våre barn og unge fra alle farene ute i den store verdenen kan vi gjøre hva vi vil.. Men bøter, fengsel, konsekvenser har ikke ført til noe mindre en at 50% av dagens unge voksne under 30 år har prøvd hasj, til tross for farene for konsekvenser.

Forbud stopper ikke noe, tvert i mot.. Kanskje vil de som uansett bruker AAS også begynne å gjemme dette fra legen sin siden det er illegalt, og dermed påføre seg selv langt mer reelle problemer.


Se i USA; The american medical assosiation, FDA (food and drug assosiasion og DEA (Drug enforcement assosiation) gikk imot kriminalisering.. I norge ble forrige krimhøring avvist ettersom det ikke forelå klare linjer med AAS og aggresjon.. Dersom dette hadde vært SÅ farlig, og så fælt som enkelte påstår, hvorfor ville dette landets store fagkretser og lovutøvende organisasjoner gå i mot en kriminalisering??

1) Tror du det hadde vært mer eller mindre fyllekjøring om vi legaliserte fyllekjøring eller fjernet konsekvensene av å bli tatt?

2) Det er ikke treningsenterene selv som skal teste. Det kan gjøres av politi eller av antidoping Norge eller andre. Tester skal i så fall gjøres uanmeldt.
Om de som driver gymmet tolererer doping betyr lite om de som blir tatt blir utestengt fra og trene der, ikke av eieren av senteret men av myndighetene. Da er det i eierens egeninteresse at senteret hans/hennes er dopingfritt.

3)Effekten av av langt flere vil trene rent og at det blir færre som trøkker med slik lovgivning vil gi en større helsegevinst enn om det fortsetter som i dag med stadig flere bolere.
Flere bolere gir flere misbrukere. Flere misbrukere gir flere som får alvorlige bivirkninger og mulig tidlig død.

4)Helt uenig. Personene man møter i hverdagen er langt viktigere enn folk man ser på tv. Man har en enorm påvirkningskraft ovenfor unge gutter om man er godt trent og i ett treningsmiljø.
Får man bort dopere fra gymmene vil det være sunne idealer i fokus fra mosjonister, idrettsutøvere, pt'er og pv'er. I dag blir desverre bole Ole alt for ofte personen de unge gutta identifiserer seg med og ser opp til på trening.

5) Nesten 100% av alle bolere vil være større enn sine gjevnaldrende som trener rent. Og grantert ha langt mer muskelmasse enn de som ikke trener. Hvis ikke det var tilfellet, hva skulle da være poenget med AAS?

6) Nei vi skal ikke sensurere barna fra media, men journalistene har ett ansvar for å fortelle hele historien. Når man skriver om Hulk Haugen og at han gikk opp over 40 kg muskelmasse på 2 år (eget utsagn i dagbladet for noen år siden), da bør journalisten grave dypere enn å stole på at Haugens nei til at han dopet seg var riktig.

7) Hoved problemet er ikke korttidseffeter av AAS bruk, det er lang tids effekter. De kan komme å bite deg i rompa, ikke som 25 åring men senere i livet. I 30 årene, i 40 årene, i 50 årene.
I tillegg kommer alle de som vil slite med depresjoner og hormonforstyrrelser.

Tror du røykeloven har gitt færre eller flere røykere? Du kan ikke røyke innendørs på offentlig sted lenger, du kan ikke røyke på offenlig transport. Det har i det hele tatt blitt vanskeligere å være røyker. Dermed er det færre røykere. Røyking har gått fra å være kult til å være ukult.

Det samme kan man oppnå ved kriminalisering av AAS. Dersom du blir tatt for AAS bruk får du ikke lenger trene sammen med oss rene, men blir henvist til din egen garage, om du har noen.
Dopere vil bli ytterligere uglesett og stigmatisert. Det vil bli mindre attraktivt å være boler. Du vil få høye bøter om du blir tatt og du vil bli kriminell.

Det vil samlet gjøre at voksne vil tenke seg om både en og 2 ganger før sprøyta settes i rompa. Færre vil dope seg. Det vil være færre synlige dopere for de unge og det medfører at færre unge vil begynne med AAS.

Du er mot at unge skal få tilgang på doping. Skal man unngå at 15 år gamle gutter begynner å trøkke må de omgås "rene" forbilder på gymmene og ikke bole Oler.

Siden dopere ikke ser lenger enn til sin egen sprøytespiss, og dette har medført at flere og flere ungutter har blitt brukere og misbrukere før myndighetsalder, er samfunnet nødt til å sette ned foten.

Jeg håper at det som skjedde i Trondheim er starten på en slik prosess. Jeg vil ikke gamble med helsen til norske ungdommer. At du synes det er helt greit, sier en hel masse om deg som person, og hvor utrolig egoistiske mange AAS brukere er. (aner ikke om du bruker eller ikke, men holdningene dine tilsier bruk)

Dopere er i disse dager engstlige for at de ikke lenger skal kunne trøkke i seg som de selv vil uten konsekvenser. De er redd for at de kan komme til å bli tvunget til å velge.

Valget står mellom å bli kriminelle og fortsette å trøkke fordi de ikke takler ett liv uten doping.
Eller de kan slutte med doping og jobbe hardt og ærlig for treningsfremgang i en sunn kropp og være ett godt forbilde for unggutte på det lokale gymmet.

Man kan ikke både være for legal doping bruk og mot at ungdom skal trøkke fra de er 15 år gamle.
Verden er ikke adskildt. De unges helse er langt viktigere enn din "rett" til å trøkke...
 

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #229 : 25. mars 2012, 11:14 »
Hei

Eg er snart 21år gammel og har skal begynne på min første kur om kort tid, den blir på 3 måneder. Har hatt planer om dette i ca 3år men har valgt å vente til eg ble over 20år, og sånn at eg er nærmere å være ferdig utvokst. Og samle mer informasjon.

Eg har trent aktivt i 3 år så traff eg veggen(overtrening) og kom meg ikke igang igjen før 1år seinere, og har trent i ca 1,5 år no. Eg har trent både på gym og hjemme.

Eg vet om 1 person som har brukt steroider her eg bor, eg har aldri trent med han og han har ikke påvirka noe av valget mitt om å ta AAS. Har eg trener er det ingen som er gigantiske men alikevell skal eg gå på kur?

Eg kan heller ikke forstå hvordan en bot eller utestenging fra et gym skal hindre folk i å ta AAS. Eg har nå fått bøter å prikker for å kjøre for fort men 2 uker seinere så kjører eg likt igjen. Kjenner flere som har mista lappen og og mindre en 1 måned seinere så er høyrefoten like tung igjen.



MEN vist dere vill at ungdom ikke skal trykke i seg AAS ifra de er 15år gamle så må dere gi INFO Shocked Istede for skremsel taktikk som dere Anti AAS kjører no. Har jo venner som tror at du bare trykker i deg litt piller så vokser du over natten.....Sånn at vist du har bestemt deg for å ta det, så har du muligheten til å gjøre det så riktig som mulig(legebesøk,doser,injectioner++) Har hørt at en venn av fetteren min begynte på 1000mg XXX og 60mg XXX på første kuren pga han hadde leste det på nett. Ikke rart han fikk bitch tits.

Eg vet jo det at vist eg hadde begynt for 3 år siden så hadde det jo ikke vert bra, men det var pga manglende info og myter og drit som står på internett og ramler ut av kjeften til folk, er så mangen uvitende ute i verden er sikkert 1 av de sjøl og men føler eg vet mer no etter 3 år med research.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #230 : 25. mars 2012, 11:19 »
Sitat
Eg vet om 1 person som har brukt steroider her eg bor, eg har aldri trent med han og han har ikke påvirka noe av valget mitt om å ta AAS. Har eg trener er det ingen som er gigantiske men alikevell skal eg gå på kur?

Er det den samme personen som selger deg steroider ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #231 : 25. mars 2012, 11:20 »
Nei, ikke vanskelig å få tak i steroider selv uten bekjente

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #232 : 25. mars 2012, 11:26 »
Så det er nettet det går på, da. Der finnes det jo noen som vil påvirke noen til å kjøpe/bruke.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #233 : 25. mars 2012, 11:32 »
Ja kan jo alltids bli påvirket av det man eg begynte jo ikke å søke på det før eg fant ut at eg hadde lyst til å prøve det.

Såg jo for eksempel et tv program for 2 måneder siden som omhandla AAS. Vist du ikke viste hvor du kunne få tak i AAS før det programmet så vet du det iallefall etterpå. Eg viste om det sjøl med er jo litt dumt vist veldig unge ser på det og vill ta det pga de tror de blir svær over natten.
Har aldri hørt noe om AAS i skolesammenheng men om andre stoffer så hører du mye

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #234 : 25. mars 2012, 11:41 »
Da jeg var tenåring på 80-tallet så var det ikke noe som het internett. Boling tilhørte mer lukkede miljøer som man måtte gå inn for å oppsøke. Det var ikke sånn at man kunne seile inn i hele biblioteker med informasjon og bruker/salgssteder via et par museklikk. Den gangen så var det ganske vanskelig å finne publisert info som ikke var negativt innstilt i utgangspunktet. Per idag så er det meningsløst å snakke om at man "ikke blir påvirket av noen" når man har kommet seg fram til at man skal begynne å bruke steroider.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #235 : 25. mars 2012, 11:48 »
Eg har blitt påvirka av noe men er vanskelig å si av hva, PC bruker eg svært sjeldent og begynte ikke å bruke noe særlig før eg var 16år gammel(var jævlig kjedelig), pga bil interesse og andre intr. Han eg vet om begynte ikke før 2 år siden.

Eg tror at eg skulle begynne pga lite framgang(derfor eg begynner no) men er jo 3 år siden snart, mest sannsynelig er det tv, hørte om AAS da eg en gang såg på nyhetene på barneskolen(var lekse) og sett det flere ganger siden på forskjellige program, men alle kjører jo skremsel taktikk, mangen som søker spenning når de er ung.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #236 : 25. mars 2012, 12:23 »
http://www.2020site.org/opium/china.html

"The Chinese government regarded the use of opium as one of the most acute moral and economic questions which as a nation they had to face decided in 1906 to put an end to the use of the drug within ten years, and issued an edict on the 20th of September 1906, forbidding the consumption of opium and the cultivation of the poppy."

Det står ingenting om at de nedla statsstyrt produksjon. Det var kun snakk om at det var lovlig også å produsere innenlands mellom 1860 og 1906. I tillegg til at det var lovlig å importere. Det var et fritt marked, kort og godt.

ok, la oss si det for argumentets skyld. Hva er poenget ditt? Vi har jo nevnt tidligere i tråden at sammenhengen mellom kriminalisering og bruk er liten, hvis det er noen. Du kan ikke bruke et enkelteksempel på at markedet er farlig. Du må også ta med i betraktning alle gangene kriminalisering har gjort ting verre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #237 : 25. mars 2012, 12:28 »
8 prosent av befolkningen er opiumsavhengige. 1 av 12 personer. Hvorfor det ? Fordi tilgangen er enkel, prisen er lav og sannsynligheten for å bli straffet for lokal distribusjon, salg og bruk er svært liten.


Igjen, hva er poenget ditt? Ja opium er avhengighetsskapende, særlig når det brukes til å erstatte mat og særlig om folket er fattige.

Men igjen: Skal det være ulovlig så ingen skal bruke det, eller skal det være ulovlig fordi det er skadelig?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #238 : 25. mars 2012, 12:37 »
I 2006 så var verdens totale opiumsproduksjon 6610 tonn (heroin er et opiumsderivat).

Kilde?

Har du tatt i betraktning styrken og renhet på heroin vs. opium og gammel vs. ny? Jeg regner med at mesteparten var opium i 1879 og mesteparten var heroin i 2006.

Uansett: Hva skjedde når man prøvde å kriminalisere det? ting ble verre.

Edit: Og mange steder i verden så var opium lovlig i samme tidsrom uten storforbruk. Noe som tyder på kulturelle forhold og ikke lovlige forhold.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #239 : 25. mars 2012, 12:39 »
ok, la oss si det for argumentets skyld. Hva er poenget ditt? Vi har jo nevnt tidligere i tråden at sammenhengen mellom kriminalisering og bruk er liten, hvis det er noen. Du kan ikke bruke et enkelteksempel på at markedet er farlig. Du må også ta med i betraktning alle gangene kriminalisering har gjort ting verre.

Så det du påstår er at 27% av den mannlige befolkningen i Kina (eller flere) hadde brukt opium regelmessig i 1905 selv om opiumsproduksjon og opiumsimport hadde forblitt forbudt fra 1860-1905 ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!