Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98967 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #240 : 25. mars 2012, 12:41 »
Kilde?

Har du tatt i betraktning styrken og renhet på heroin vs. opium og gammel vs. ny? Jeg regner med at mesteparten var opium i 1879 og mesteparten var heroin i 2006.

Uansett: Hva skjedde når man prøvde å kriminalisere det? ting ble verre.

Nei, heroin er et derivat av opium, så tallene relaterer det samme. Produksjon av råopium.

Og nei, ting ble verst etter at det ble legalisert igjen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #241 : 25. mars 2012, 12:42 »
De eneste som tjener på at ting blir kriminalisert er jo de som selger/smugler/lager det.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #242 : 25. mars 2012, 12:43 »
Kilde?

Har du tatt i betraktning styrken og renhet på heroin vs. opium og gammel vs. ny? Jeg regner med at mesteparten var opium i 1879 og mesteparten var heroin i 2006.

Uansett: Hva skjedde når man prøvde å kriminalisere det? ting ble verre.

Edit: Og mange steder i verden så var opium lovlig i samme tidsrom uten storforbruk. Noe som tyder på kulturelle forhold og ikke lovlige forhold.

Eller kanskje det hadde noe med hvor selgerne hadde minst skrupler med å pushe hardt. Det var import av opium til Storbritannia også men i mindre grad. Det var vel ikke like kult å pushe opium til landsmenn som å pushe til en gjeng med kinesere.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #243 : 25. mars 2012, 12:43 »
Så det du påstår er at 27% av den mannlige befolkningen i Kina (eller flere) hadde brukt opium regelmessig i 1905 selv om opiumsproduksjon og opiumsimport hadde forblitt forbudt fra 1860-1905 ?

Det er ingen måte å vite det på, men nei. Jeg tror mange ville skiftet konsum til en annen vare.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #244 : 25. mars 2012, 12:46 »
Så for å ha noen oppfatning om det der så måtte man lage seg to parallelle univers, ett der opium ble forbudt i 1860 og ett der det ikke ble det og så sammenligne resultatet, ellers så kan man ikke vite noen ting ?  dry

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #245 : 25. mars 2012, 12:52 »
Historisk har forbud mot harde narkotiske stoffer kommet som en respons til at det har blitt et samfunnsproblem. Men forbudet har kommet på et så tidlig tidspunkt at problemet fortsetter å vokse likevel. Men det er ikke fordi det har blitt innført et forbud, det er på tross av at det har blitt innført et forbud. Når det skjer en re-legalisering så får man se hvordan det her egentlig ligger an.

Det er poenget, Ryu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opium

"Opium prohibition began in 1729, when Emperor Yongzheng of the Qing Dynasty, disturbed by madak smoking at court and carrying out the government's role of upholding Confucian virtue, officially prohibited the sale of opium, except for a small amount for medicinal purposes. The ban punished sellers and opium den keepers, but not users of the drug. Opium was banned completely in 1799 and this prohibition continued until 1860."

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #246 : 25. mars 2012, 12:57 »
Bare ta alkohol for eksempel er nå mye større problem for samfunnet det en AAS, tenkt vist de skulle kriminalisert alkohol Shocked

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #247 : 25. mars 2012, 12:57 »
De eneste som tjener på at ting blir kriminalisert er jo de som selger/smugler/lager det.

Snakker du om steroider nå eller heroin ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #248 : 25. mars 2012, 13:02 »
Snakker du om steroider nå eller heroin ?

Snakker om dop som har vert lovlig som så blir ulovlig. eller omvendt
Sånn som dealerene som solgte cannabis i america i de statene som det er lovlig i no, måtte jo begynne å selge andre ting eller flytte på seg. Usikker på hvordan det blir med de som dyrker det. For i Nederland så kjøper jo Hasj cafene store mengder ulovlig og selger.

Er litt rusten på akkurat dette, stund siden eg har hørt det, men for alt eg vet så er det noen som er for cannabis som sier dette. Men har sett et program om dette, Drugs Inc eller noe sånt

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #249 : 25. mars 2012, 13:26 »
Taliban tok knekken på opiumsproduksjon i Afghanistan en kort periode. Kommunist-Kina tok knekken på opium som et samfunnsonde i Kina, generelt. I Saudi-Arabia så har de tatt knekken på det aller meste, inkludert ting som helt sikkert ikke burde være forbudt. Bilkjøring for kvinner, for eksempel (ja ja, kommenter i vei). Smile

Her er det snakk om mer eller mindre totalitære regimer, også regimer som har en viss backing fra befolkningen og derfor er i stand til å regulere ting på lokalnivå.

Man skal være litt forsiktig med å være turist i Saudi-Arabia, der kan det når som helst kjøre en bil inn på torget og ut kommer en haug med politifolk med en fyr som sporenstreks blir halshogd mens alle ser på. Type forbrytelse kan variere sterkt.

Ofte så klager pro-legaliserings folk på at det florerer av narkotika og lignende og i tillegg så er det sterkt kriminelle som styrer det hele og tjener millioner og milliarder på det. De mener at det ville ha blitt bedre om alt var lovlig. Det ville selvfølgelig ha betydd at de samme folkene (pluss nye) ville ha begynt å operere lovlig, bare med sterkt økende brukermasse. Sånn som i Kina.

Men problemet er at man ikke klarer å bekjempe narkotikaproblemet selv om det blir ulovlig. I Norge og i de fleste steder i verden.

Mao klarte det. I Saudi-Arabia klarer man det. Ved å være hard nok.

Nå vet jeg ikke om det noen gang har blitt produsert narkotika i Saudi-Arabia, men der er alt helt absurd uansett. Så der klarer de det de vil klare.
Mao hadde derimot kontroll på produksjonen av opium, som i stor grad foregikk nettopp i Kina. Og den klarte han å utradere.

I Norge så hjelper det ikke veldig mye å kriminalisere narkotika av den enkle grunn at vi ikke har noen særlig kontroll på selve produksjonen. Sånn sett så er kanskje den eneste måten å utradere problemet på å sette mer fokus på det, på verdensbasis.

Så å klage på at kriminalisering ikke løser problemet betyr ikke at legalisering er en bedre løsning. Det betyr bare at man må se nærmere på hva mer man kan gjøre for å stoppe ondet. Ingen som ikke er en religiøs eller ideologisk fanatiker vil ha et samfunn ala Saudi-Arabia, så da gjelder det å finne på noe smartere enn rett og slett bare å halshogge alt som er involvert i saken på en eller annen måte.

Hardere/smartere er nok veien å gå. Kanskje gjelder dette også prestasjonsfremmende og muskeloppbyggende dopingmidler. Som 1simen1 er inne på.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #250 : 25. mars 2012, 13:45 »
I Saudi Arabia er at det er forbudt med Alkohol? Iallefall over en viss prosent.

Det var en amerikaner som fikk seg jobb i noe matproduksjon der, han begynte etter 1 år der og lage hjemmebrent, så begynte han å selge til folk og det ble flere og flere. Så på noen av festene han var på traff han på Saudi arabere som ville begynne og kjøpe av han og.

Så var han på ferie i nabolandet og på et utested der, så fikk han kontakt emd noen som smugla whisky inn i landet og han begynte å selge whisky.
Så etter en lang peride med salg, banka plutselig en politimann på døren og han var på oppdrag ifra en Saudi arabisk pris som ville ha whisky. Så når prinsen hadde fått Whiskyen sin så lot han politiet arrestere amerikaneren kort tid etterpå. For da hadde han fått kontakt med de som smugla og kjøpte av de istede....

Sier jo litt mer om Saudi Arabia, skal se om eg finner igjen der eg leste/sett dette


Og Afghanistan er jo på topp i cannabis produksjon.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #251 : 25. mars 2012, 13:48 »
Det er klart, samfunnstoppene gjør stort sett hva de vil uansett. Sånn er det nok i de aller fleste totalitære land. Kim Il-Jong levde så vestlig han bare klarte samtidig som befolkningen ellers ikke hadde mat.

Det der er nok snakk om fester for amerikanere der det også dukket opp noen rike Saudiere. Straffen i Saudi-Arabia for å innta alkohol er offentlig pisking. Men det er ikke sikkert at de bryr seg like mye om hva amerikanere stasjonert i landet gjør. USA og Saudi-Arabia har veldig gode relasjoner bygd på olje.

Taliban styrer ikke lenger i Afghanistan.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #252 : 25. mars 2012, 13:50 »
Hei

Eg er snart 21år gammel og har skal begynne på min første kur om kort tid, den blir på 3 måneder. Har hatt planer om dette i ca 3år men har valgt å vente til eg ble over 20år, og sånn at eg er nærmere å være ferdig utvokst. Og samle mer informasjon.

Eg har trent aktivt i 3 år så traff eg veggen(overtrening) og kom meg ikke igang igjen før 1år seinere, og har trent i ca 1,5 år no. Eg har trent både på gym og hjemme.

Eg vet om 1 person som har brukt steroider her eg bor, eg har aldri trent med han og han har ikke påvirka noe av valget mitt om å ta AAS. Har eg trener er det ingen som er gigantiske men alikevell skal eg gå på kur?

Eg kan heller ikke forstå hvordan en bot eller utestenging fra et gym skal hindre folk i å ta AAS. Eg har nå fått bøter å prikker for å kjøre for fort men 2 uker seinere så kjører eg likt igjen. Kjenner flere som har mista lappen og og mindre en 1 måned seinere så er høyrefoten like tung igjen.



MEN vist dere vill at ungdom ikke skal trykke i seg AAS ifra de er 15år gamle så må dere gi INFO Shocked Istede for skremsel taktikk som dere Anti AAS kjører no. Har jo venner som tror at du bare trykker i deg litt piller så vokser du over natten.....Sånn at vist du har bestemt deg for å ta det, så har du muligheten til å gjøre det så riktig som mulig(legebesøk,doser,injectioner++) Har hørt at en venn av fetteren min begynte på 1000mg XXX og 60mg XXX på første kuren pga han hadde leste det på nett. Ikke rart han fikk bitch tits.

Eg vet jo det at vist eg hadde begynt for 3 år siden så hadde det jo ikke vert bra, men det var pga manglende info og myter og drit som står på internett og ramler ut av kjeften til folk, er så mangen uvitende ute i verden er sikkert 1 av de sjøl og men føler eg vet mer no etter 3 år med research.

Seppron, noen spørsmål til deg.

Forutsatt at det hadde vært kriminelt å bruke AAS.
Om du hadde blitt tatt ville du fått en alvorlig anmerkning på ditt rulleblad.
Ville du fortsatt tatt det?

Dersom du ble tatt for bruk og måtte betale f.eks en mndslønn brutto i bot, ville det gjort at du tenkte deg om to ganger?

Dersom du hadde blitt tatt for dopingbruk og det medførte at du ble utestengt fra alle norske gymmer i f.eks 2 år, ville det hatt noe å si for valget ditt?

Informasjonen som du finner på nett om AAS bruk som du refererer til,l hvem har skrevet den ned.
Hvilken interesse har de som skriver av det som skrives?
Vil de deg alt godt her i livet, har de noen baktanker?
På hvilke nettsider har du funnet din info om "trygg" bruk. På samme sidene der doping selges?
Er det i disse sidenes interesse at bruk fremstilles som uproblematisk for helsen?
Er det i forum for slike sider du har funnet informasjon?
I forum for AAS brukere der alle diskuterer hvordan man kan minimere risiko?
Hvis man er nødt til å diskutere minimering av risiko er det kanskje ett hint om at det er farlig?

Det er ikke mange AAS brukere som skriver om skyggesidene ved doping.
Det er snakk om tunge legemidler her og risiko vil aldri bli borte.

I tillegg kommer de psykiske aspektene. Verdensmester følelse mens du går på kur, noe som gjør deg disponert til å blir "avhengig", du får lyst til å ha den følelsen igjen. Jo mer du trøkker og over lenger tid gir større risiko for bivirkninger, langt mer alvorlige enn bitchtits.

Hormonelle forstyrreler når du går av kur, depresjon og for noen problemer med å gjenoppta egenproduksjon av testo.

Alt dette her og mere til vil du risikere for hva?
Pen kropp? Du vil få mer en pen nok kropp med ren trening. Det tar bare lenger tid.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #253 : 25. mars 2012, 13:54 »
1) Tror du det hadde vært mer eller mindre fyllekjøring om vi legaliserte fyllekjøring eller fjernet konsekvensene av å bli tatt?

2) Det er ikke treningsenterene selv som skal teste. Det kan gjøres av politi eller av antidoping Norge eller andre. Tester skal i så fall gjøres uanmeldt.
Om de som driver gymmet tolererer doping betyr lite om de som blir tatt blir utestengt fra og trene der, ikke av eieren av senteret men av myndighetene. Da er det i eierens egeninteresse at senteret hans/hennes er dopingfritt.

3)Effekten av av langt flere vil trene rent og at det blir færre som trøkker med slik lovgivning vil gi en større helsegevinst enn om det fortsetter som i dag med stadig flere bolere.
Flere bolere gir flere misbrukere. Flere misbrukere gir flere som får alvorlige bivirkninger og mulig tidlig død.

4)Helt uenig. Personene man møter i hverdagen er langt viktigere enn folk man ser på tv. Man har en enorm påvirkningskraft ovenfor unge gutter om man er godt trent og i ett treningsmiljø.
Får man bort dopere fra gymmene vil det være sunne idealer i fokus fra mosjonister, idrettsutøvere, pt'er og pv'er. I dag blir desverre bole Ole alt for ofte personen de unge gutta identifiserer seg med og ser opp til på trening.

5) Nesten 100% av alle bolere vil være større enn sine gjevnaldrende som trener rent. Og grantert ha langt mer muskelmasse enn de som ikke trener. Hvis ikke det var tilfellet, hva skulle da være poenget med AAS?

6) Nei vi skal ikke sensurere barna fra media, men journalistene har ett ansvar for å fortelle hele historien. Når man skriver om Hulk Haugen og at han gikk opp over 40 kg muskelmasse på 2 år (eget utsagn i dagbladet for noen år siden), da bør journalisten grave dypere enn å stole på at Haugens nei til at han dopet seg var riktig.

7) Hoved problemet er ikke korttidseffeter av AAS bruk, det er lang tids effekter. De kan komme å bite deg i rompa, ikke som 25 åring men senere i livet. I 30 årene, i 40 årene, i 50 årene.
I tillegg kommer alle de som vil slite med depresjoner og hormonforstyrrelser.

Tror du røykeloven har gitt færre eller flere røykere? Du kan ikke røyke innendørs på offentlig sted lenger, du kan ikke røyke på offenlig transport. Det har i det hele tatt blitt vanskeligere å være røyker. Dermed er det færre røykere. Røyking har gått fra å være kult til å være ukult.

Det samme kan man oppnå ved kriminalisering av AAS. Dersom du blir tatt for AAS bruk får du ikke lenger trene sammen med oss rene, men blir henvist til din egen garage, om du har noen.
Dopere vil bli ytterligere uglesett og stigmatisert. Det vil bli mindre attraktivt å være boler. Du vil få høye bøter om du blir tatt og du vil bli kriminell.

Det vil samlet gjøre at voksne vil tenke seg om både en og 2 ganger før sprøyta settes i rompa. Færre vil dope seg. Det vil være færre synlige dopere for de unge og det medfører at færre unge vil begynne med AAS.

Du er mot at unge skal få tilgang på doping. Skal man unngå at 15 år gamle gutter begynner å trøkke må de omgås "rene" forbilder på gymmene og ikke bole Oler.

Siden dopere ikke ser lenger enn til sin egen sprøytespiss, og dette har medført at flere og flere ungutter har blitt brukere og misbrukere før myndighetsalder, er samfunnet nødt til å sette ned foten.

Jeg håper at det som skjedde i Trondheim er starten på en slik prosess. Jeg vil ikke gamble med helsen til norske ungdommer. At du synes det er helt greit, sier en hel masse om deg som person, og hvor utrolig egoistiske mange AAS brukere er. (aner ikke om du bruker eller ikke, men holdningene dine tilsier bruk)

Dopere er i disse dager engstlige for at de ikke lenger skal kunne trøkke i seg som de selv vil uten konsekvenser. De er redd for at de kan komme til å bli tvunget til å velge.

Valget står mellom å bli kriminelle og fortsette å trøkke fordi de ikke takler ett liv uten doping.
Eller de kan slutte med doping og jobbe hardt og ærlig for treningsfremgang i en sunn kropp og være ett godt forbilde for unggutte på det lokale gymmet.

Man kan ikke både være for legal doping bruk og mot at ungdom skal trøkke fra de er 15 år gamle.
Verden er ikke adskildt. De unges helse er langt viktigere enn din "rett" til å trøkke...
 

Da følger vi opp Smiley Alltid bra med en god diskusjon:)

1) Nei, selvsagt ikke. Men, fyllakjøring er per definisjon i mine øyne farligere en Heroinbruk.. Ingenting er så dumt, farlig, og idiotisk å gjøre som å kjøre ruset.. Hvorfor? SMekk, så dreper en mange mennesker på sekundet.. Om det er heldige nok til å dø. Å bruke den lovgivningen mot noe vi tror kan være farlig, henger ikke på greip... Men påfallende nok; det er MASSE idioter til tross for farene som kjører rusa. Det stopper ikke til tross for at det er illegalt. Det jeg sier der er bare at kriminalisering ikke stopper noe som helst.

2) Politi eller ADN ja. Helt klart, men hvor mye penger, tid,energi og penger har politiet til å løpe etter folk som oppsumerbart "bare er på trening" ? Og når kommer det at noen på så måte går rettens vei for å si at misstanken mot dem var ubegrunnet? Jeg venter faktisk enda på at noen prøver antidopingreglene for ikke NIF medlemmer for retten. Og politiet henlegger tyveri, vold, ja til og med overgrepssaker på resursjmangel... Og i den ligninga skulle masse folk som ikke er kriminelle per definisjon bli en prioritet??

3) Jeg tviler- jeg tolker det som om at folk tror det er så sinnsykt mange som trøkker.. Men hvor mange trener i norge?? Dette er en "subkultur", akkurat som mange andre mindre avvik fra normal væremåte.. Mange som bruker, men ellers er de ikke kriminelle, eller belaster samfunnet på noen måte. SKal vi kriminalisere mennesker som betaler sin skatt, jobber, har familie, og gjør alt rett, utenom at de er "usunt" optatt av kroppen sin? Skal vi gjøre alle disse menneskene kriminelle?? Politiet jobber allerede med salg/import, og det er der en forskjell gjøres. Det er allerede kriminellt.

4) Forbilder... Sunne idealer. Der er vi også helt uenige, for det finnes mange bamser der ute som er "rene". Hva har vi hørt her på TF? Joda, til og med styrkeløftere, store sterke imponerende mennesker som er bevisst rene, blir allikevel kastet misstanke på.. "da må de ha brukt (navn) etc, men det er ikke lett å spore..."

5) Vanlig missforståelse egentlig; De fleste bolere er IKKE så store. Jeg forstår ikkle hvorfor folk tror det, men det er klart, det er målet, men på en annen side, så tør jeg påstå at dette er nettopp et av problemene med AAS-- brukerene aner ikke hva de gjør, kan ingenting om medisinene, og trener/spiser så dårlig at de egentlig bare kjøper seg bi-effekter på glass og bokser.

6) Media kan ikke dra ut folk som dopere når de ikke har formelle bevis for det. I hulkens eksempel; Vi vet ikke at han har dopet seg. Mange kan tro det, men enda i rettsstaten norge har du krav på å være uskyldig til det motsatte er bevisst. Dette gjeler alle, og er en verdi som vi absolutt aldri bør offre for noe.

7) Langtidseffektene... Det er hundretusener, troligvis millioner på denne kloden som har brukt AAS siden de kom ut på markedet. Mange av disse er gamle folk i dag. Ja, noen har dødd, ja noen har blitt syke.. Men det finnes INGEN vitenskap som sier at dette er pga AAS, og ikke alder, genetiske forutsetninger, eller andre faktorer som vi gjør i det lange løp. Satt på spissen kan jeg lett misstenke at mobiltelefoner som vi går med i lomma året rundt, døgnet rundt kan gi oss en eller annen form for skade... Men det er ikke bevisst, og å begrunne et forbud på grunnlag av hva vi TROR er livsfarlig.. Til og med i USA sitter en fagkrets og mener at kriminaliseringen bare skjedde som følge av mediahysteri, og ikke på grunn av livsfare for brukerene.

Jeg er imot at unge skal bruke doping.. Udiskutabelt, for de er ikke gamle, reflekterte nok, eller utlært på hva dette "valget" medfører.. Akkurat som alkohol, illegalt under 18 år. Men det er liksom greit, siden staten får sine skattekroner for det.. Til tross for at psykoser, vold, kriminalitet, lever og nyreskader, og plutselig død er kjente fenomener for alkohol... og at 99% av norges befolkning nyter alkohol. Noen drikker for mye, andre drikker måteholdent. Dette gjelder AAS, medisiner, til og med narkotika. Det er brukere som er ekstreme, og de som er "forsiktige".. Men vi ser tydelig forskjellen på de som haller på hver sin ende av skalaen.

Dopere er redde.... Tviler jeg på. Hva skjer? Jo, 5-6-7 personer som bruker starter et "privat/ikke komersiellt gym" der de har egne stenger, hantler etc.. Og kulturen fortsetter.. Eller folk går lengre skritt for å gjemme seg fra ADN testingen på sitt gym.. Det er katt og mus, som alle "lyssky" aktiviteter alltid har vært.

Jeg har brukt AAS tidligere i livet, det har du helt rett i. GJør det ikke nå lengre. Gjør dette meg til en dårlig person? Har mitt BRUK belastet samfunnet på noen som helst måte? Hvem ble så støtt av at jeg satt hjemme og gjorde det jeg gjorde mht bruken?

Og jo; Jeg mener faktisk det. Man kan mene at unge ikke skal bruke AAS, men være for individets frihet til å velge.. Jeg lever nemmelig ikke i en svart/hvit verden... Det er så enormt mange nyanser av grått i mellom..

Hovedesakelig her kvervulerer jeg bare fordi jeg er "liberal" politisk sett. Å innføre stadig flere kriminaliseringer mot alt som er skadelig er ikke et land med fremmtid i mine øyne. Sauene i saueflokken her på berget må kan få tillit til at de selv kan gjøre sine egne valg og meninger, og heller stå for dem. "Frihet under ansvar" er et prinsipp. Og det er frustrerende å se hvilken vei norge går.

DLD; Systematisk overvåkning av hele befolkningen, en invasjon i privatlivet til alle dem som ike gjør noe galt.

Mat; Forslag om høyere skatt på usunne matvarer (usunt, derfor er det kun greit om du betaler mer for det...?!?!?!?!?!)

Drikke/tobakk; Helt greit at du dreper deg selv raskere eller saktere, så lenge staten får 25% av salgsummen du betaler i kassa..

Et samfunn som skal regulere ALT folket gjør er, som jeg har nevnt, Sovjettilstander.
Og det løser ingenting, se på gamle USSR, hva skjedde når staten tok mer kontroll? Den røde mafiaen er sterkere en noensinne.

En kriminalisering vil i beste fall redusere bruken bittelitt, gi politiet enda mer de ikke klarer med, og øke prisene på gata.. som ikke fører til mindre salg, men faktisk mer fortjeneste for de som driver gesjeften.

Men men, vi har seff retten til å være uenige, det er heldigvis fortsatt lovlig i dette landet..

Men jeg tenker bare; Hvor er hasjen? Hvor er narkoen? Hvor er hjemmebrenningen? Hvor er pillene? Jo, ute blant oss, hver eneste dag.. Til tross for at det er ulovlig.. Å forby AAS vil føre til mer penger i statskassa om de gidder dele ut bøter på området.. Men det endrer ingenting,.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #254 : 25. mars 2012, 14:10 »
Hei

Eg hadde fortsatt brukt AAS selv om det var kriminelt å bruke, må jo allerede krysse den grensen for å få tak i det.

Vist eg hadde blitt tatt så hadde det nok svidd litt å betale bot, men vet egentlig ikke om det hadde påvirket meg.

Har trent hjemme no i ca 1,5 år og har fungert bra, så hadde nok ikke påvirka valget mitt.


Den infoen eg har funnet har vert ifra steroider.net og fetteren min(har ikke lyst til å bruke sjøl men kjenner folk) Dette syns eg er en veldig bra side der det står det meste av info du trenger og lister opp bivirkningene og det står spesefikke steroideprofiler for de forskjellige stoffene. Eg har sett litt på utenlandske sider men der er det mye bullshit, og folk som anbefaler de rareste ting.

Eg vet selfølgelig at du tuller med hormoner i kroppen når du går på kur og stopper opp din egen testo produksjon. Og denne kan vende tilbake av seg sjøl eller du må bruke stoffer for å få den tilbake eller den kan alldri komme tilbake/redusert tilbake.

Eg har sett folk som må ha hjelp av lege til å gå på dass 6-8 ganger om dagen og diverse andre ting, men de har jo sakt at de hadde lite og ingen info da de begynte og tok alt for mye over alt for lang tid.

Eg vet om hva eg kan ta og PCT kur etter kuren og hva eg kan ta evt under kuren.

Men vill ikke liste opp noe kur og PCT pga regelbrud på forumet.


Og eg vill foresten legge til at her omkring er det større problem med hasj og div annet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!