Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 99003 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #285 : 26. mars 2012, 16:43 »
I min fag historiebok står det at Kina hadde en befolkningsvekst som var for stor til at den daværende samfunnstrukturen kunne takle det. Det står ingenting om doppmissbruk når det gjelder hva som presset frem revolusjonen/borgerkrigen 1911 og utover.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #286 : 26. mars 2012, 16:56 »
Det var nok fordi forfatteren var opptatt med å kritisere Mao & co og Mao var altfor effektiv i forhold til opium til at det ble nevnt.

Tenk å kritisere verdens største massemorder, istedenfor å hause opp at et folk er så fattig og jævlige at de bruker dop for å slippe unna virkeligheten.

Kanskje må det tilsvarende knallharde metoder til for å forhindre at halve verden ender opp med å se ut som Kina anno 1905.

Får virkelig ikke håpe det.

Legalisering ? Ta deg en tur til Afghanistan og Iran så får du se hvordan det blir når det er tilnærmet fri tilgang til opiater. I Teheran så forbrukes det 4 tonn opium hver dag.

Der er det jo ulovlig. Og hvor mange mennesker dør eller får skader av bruken sin i disse landene?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #287 : 26. mars 2012, 16:57 »
I min fag historiebok står det at Kina hadde en befolkningsvekst som var for stor til at den daværende samfunnstrukturen kunne takle det. Det står ingenting om doppmissbruk når det gjelder hva som presset frem revolusjonen/borgerkrigen 1911 og utover.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opium_Wars
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #288 : 26. mars 2012, 16:58 »
I min fag historiebok står det at Kina hadde en befolkningsvekst som var for stor til at den daværende samfunnstrukturen kunne takle det. Det står ingenting om doppmissbruk når det gjelder hva som presset frem revolusjonen/borgerkrigen 1911 og utover.

Det virker for meg som om kommunister ikke har noen sjanse til å komme til makten uten at de har et føydalt samfunn å styrte. Beskrivelsen til han kommunisten av et land styrt av føydalherrer og utenlandske kapitalister stemmer nok.

Ikke det at jeg er kommunist. Jeg er ikke en gang sosialist. Etter eget skjønn iallfall. Spør jeg amerikanere så sier de noe annet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #289 : 26. mars 2012, 17:00 »
Lavere pris krever mye større volum for å tjene like mye penger

Pushere er interessert i å selge så mye som mulig uansett, så prisen er ganske uaktuell sånn sett. Hva folk har råd til derimot, det er aktuelt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #290 : 26. mars 2012, 17:23 »

SFV gammel : Det som er interessant i dag er hva som skjer når man går fra forbud til re-legalisering. Ikke hva som hadde skjedd hvis det aldri hadde vært et forbud.

Ryu : Ikke interessant i det hele tatt? Men hvis man skal vite hva som skjer med legalisering i dag, blir det ikke da feil å bruke et over hundre år gammelt eksempel?

@@@Kun hvis man antar at de var flinkere til å distribuere, selge, markedsføre og drive med kundeoppfølging da enn folk er nå.

----

SFV gammel : I dag så finnes det knapt noe sted der man ikke prøver å pushe opiater og det er forbud i hele verden, så vidt jeg vet.

Ryu : En trend som begynte ganske så nøyaktig samtidig som det ble forbudt. Og mange har dødd på grunn av det.

@@@Det er mye penger å tjene på å innarbeide avhengighetsskapende stoffer, uavhengig av et forbud. Så lenge det ikke er umulig å operere uten å bli straffet hardt - som kan bety dødsstraff ettersom mange er fornøyd med å operere fra fengselet. Eller at det er umulig å operere ganske enkelt fordi produksjonen har blitt utradert så derfor er det ikke noe å pushe.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #291 : 26. mars 2012, 17:39 »
Her har du nok grunnen. Det virker som om du kanskje snur ting litt på hodet her. Slik jeg ser det er det fattigdom som er problemet. Slik du ser det er det dopbruk for å unnslippe virkeligheten som er problemet.

@@@Det har ikke jeg sagt noe om. Det fins nok av rike folk (i verdensperspektiv) over hele verden som bruker harde stoffer, f.eks. kokain. Men hovedpoenget mitt er at folk er påvirkelige uansett utgangspunkt. Ikke nødvendigvis hvert enkelt individ, men de er det når man ser på folk som en gruppe og statistisk. 27% av den mannlige befolkningen i Kina ville aldri ha vært storbrukere av opium uten at noen pushet på med produksjon, import, salg, markedsføring og kundeoppfølging. Supply creates demand, ikke bare omvendt. Som ble nevnt i beskrivelsen av tilstanden i Afghanistan.

Lettere tilgjengelig enn mat kanskje?

@@@Det er jo et generelt problem, at opiumsdyrking bruker opp land som kunne vært brukt til å dyrke mat.

Hm, ser man en sammenheng her kanskje?
Det er ulovlig å bruke i Afganistan. Det var det vel også i Kina? Det måtte faktisk et TOTALITÆRT styre til for å få bukt med bruken. Folk fortsatte selvfølgelig å sulte da, men det er ikke så viktig.

@@@Sjansen for å bli tatt på lokalnivå i Afghanistan er nok tilnærmet lik null. Alt med opium var lovlig i Kina mellom 1860 og 1906. Sjansen og straffenivået for å bli tatt før kommunistene tok over i 1949 var nok liten.

Barnemishandling. Men en vanskelig sak. Sulte eller sulte med rus. Det er to veldig vanskelige valg for foreldrene.
Her kommer man inn på økonomi igjen. Valmuer er mer profitabelt å dyrke enn mat på grunn av forbudet. Da blir opium relativt lettere tilgjengelig enn mat. For ikke å snakke om at det er krig i landet.

@@@Og opium finansierer krig. Taliban stoppet produksjon før USA dukket opp, men satte igang igjen for å finansiere krigen etter at USA dukket opp.

Dette har jeg ikke noe imot. Fritt valg. Selg for penger, selg for trygghet, selg for kjærlighet, selg for opium.
Slaveri, noe du burde skjønne at jeg er imot. Har nevnt tidligere.
Nei.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mexican_Drug_War
For å bruke samme retorikk tilbake: Er det et sånt samfunn du vil ha?

@@@Nei. Spørsmålet er hvordan det har blitt sånn akkurat der, og det er nok en svært innfløkt sak. Tror jeg.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #292 : 26. mars 2012, 17:43 »
Tenk å kritisere verdens største massemorder, istedenfor å hause opp at et folk er så fattig og jævlige at de bruker dop for å slippe unna virkeligheten.

@@@Jeg syns det er helt greit å kritisere Mao. Hans Røde Garde er nok noe av det mest fanatisk hjernevasket morderiske som har vært de siste 100 årene iallfall. Det betyr ikke at alt han gjorde var helt feil.

Får virkelig ikke håpe det.
Der er det jo ulovlig. Og hvor mange mennesker dør eller får skader av bruken sin i disse landene?

@@@Hvor mange dør av å bli slave ? Det er fullt mulig å holde slaver uten at de dør av det. Er det et argument for at slaveri er okay, siden det ikke er dødelig ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #293 : 26. mars 2012, 18:09 »
Det er forskjell på å være slave for seg selv, og slave for noen andre.

Det er forresten mye penger å tjene på å drive med avrusing også Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #294 : 26. mars 2012, 18:12 »

Hva med den? Den utløsende årsaken for sammenbruddet var en skeiv ressursfordeling og den underliggende var en for stor befolkningsvekst i forhold til hva samfunnet kunne takle(før industrielt osv)

Utenlandske krigsherrer gjorde ikke ting bedre, men de var bare med på å dytte.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #295 : 26. mars 2012, 19:01 »
Hva med den? Den utløsende årsaken for sammenbruddet var en skeiv ressursfordeling og den underliggende var en for stor befolkningsvekst i forhold til hva samfunnet kunne takle(før industrielt osv)

Utenlandske krigsherrer gjorde ikke ting bedre, men de var bare med på å dytte.

Misforsto nok ditt forrige innlegg... Opiumskrigen var noe annet enn revolusjonen, og kanskje mer relevant i forhold den pågående diskusjonen i forhold til den kinesiske problematikken ift opium på den tiden. Anyways, skjønner hva du ville frem til nå, så se evt bort fra linken... Tongue
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #296 : 26. mars 2012, 19:03 »
Milton Friedman tar for seg legalisering:

http://www.youtube.com/watch?v=nLsCC0LZxkY#noexternalembed
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #297 : 26. mars 2012, 20:58 »
@@@Det spiller ikke så stor rolle hvem som hadde sterkest rus.

Det er jo høyst aktuelt, da det relaterer seg til at de flest kineserne ikke var tunge brukre allikevel.

EDIT:
Sitat
At a very rough estimate, a smoker would have to smoke 300 or 400 grains of opium to get a dose equivalent to the intravenous injection ("mainlining-) of one grain of heroin. Even heavy opium smokers actually smoke less than this daily. * And the opium-smoking dose is necessarily spread over a considerable span of time rather than being absorbed into the bloodstream almost instantaneously, as in mainlining. Surely the nineteenth-century enemies of opium smoking did not and could not foresee that the new laws were starting this country down the dismal road from that relatively innocent "vice" to the intravenous injection of heroin--- the dominant form of illegal opiate use today; yet that was in fact the sequel. **

*Dr. Charles B. Towns wrote (1912) "The average opium-smoker consuming twenty-five pills a day gets only the equivalent of about a quarter grain [15 milligrams] of morphine taken hypodermically or of a half grain taken by the mouth.

Det der blir i høyeste grad teori utifra det man vet om hvordan det var og er å være opiumsavhengig og følgene av det. For eksempel at de brukte pengene til å kjøpe opium istedenfor mat, sluttet å gidde å ta hånd om barna sine eller solgte dem for litt ekstra opium.



Med mindre poenget ditt er at det er 20-25 ganger så jævlig som det å være et heroinvrak - og tilsvarende avhengighetsskapende å bruke det, så la oss nå for Dante's inferno's alle smådjevler se til å legalisere heroin !

 Drikke
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #298 : 26. mars 2012, 23:13 »
Det der blir i høyeste grad teori utifra det man vet om hvordan det var og er å være opiumsavhengig og følgene av det. For eksempel at de brukte pengene til å kjøpe opium istedenfor mat, sluttet å gidde å ta hånd om barna sine eller solgte dem for litt ekstra opium.



Med mindre poenget ditt er at det er 20-25 ganger så jævlig som det å være et heroinvrak - og tilsvarende avhengighetsskapende å bruke det, så la oss nå for Dante's inferno's alle smådjevler se til å legalisere heroin !

 Drikke



Du har nå en ganske svart/hvit- oppfatning av argumentasjonen her. Bare fordi man innser at forbudet ikke har funket særlig bra, betyr det ikke at man ønsker et uregulert marked og markedsføring på TV midt i barne-tv. Samtidig er samfunnet, ihvertfall det norske, helt annerledes enn det kinesiske var for 150 år siden. I tillegg er tror jeg ikke de som boler bruker pengene på bol i stedet for mat, da dette vil være ganske motstridende ift. hele trenings-greia. Også er nå ikke bol kjemisk avhengighetsskapende.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #299 : 26. mars 2012, 23:24 »
Jeg har aldri sagt at bol er på linje med opiater.

Tilstanden i områder i USA ligner litt på det som blir beskrevet fra Kina på slutten av 1800-tallet. Hvis man regner crack cocaine for å være på linje med opiater. Eller methamphetamine. Det amerikanske samfunnet er nok ikke så ulikt det norske. Det tror iallfall ikke jeg som har bodd i USA en gang i tiden. Ellers så er det rundt 7,000 heroinavhengige i Oslo per idag, men en god del av de kommer vel opprinnelig fra andre områder. En situasjon som kanskje ikke er så veldig ulik den som var i Kina akkurat før legaliseringen i 1860 og den påfølgende eksplosjonen i bruk. Et stort men ikke et enormt problem.

Ryu's premiss er derimot at staten ikke skal blande seg borti at folk selger og kjøper narkotika. Ikke at staten skal overta alt og selge eller distribuere det selv etter egne regler.

Sitat
Ryu : Jeg er mer en slags klassisk liberal. Dvs. at staten skal holde seg unna ting som med enkelthet kan gjøres uten planstyring. Eneste innblanding i markedet skal da være å overholde kontrakter og å tilby sikkerhetstjenester for befolkningen. Altså ikke ulikt mange land for 100-200 år tilbake i tid

Og det var nettopp sånn det var i Kina i perioden 1860-1906 i forhold til opium.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!