Skrevet av Emne: Bør steroider kriminaliseres  (Lest 98593 ganger)

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #345 : 31. mars 2012, 19:33 »
Hvordan blir da effekten av at noe er lovlig, men de fleste som gjør dette er av oppfatningen av at det er ulovlig? Jeg vil påstå at det er et lite kjent faktum at bruk av steroider er lov i Norge.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #346 : 31. mars 2012, 19:44 »
Det kan tenkes at mange tror det er ulovlig, men det ihvertfall ikke sånn at man blir tutet ørene fulle med at AAS bruk er ulovlig. For eksempel på skolen. Bare at det er farlig.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #347 : 31. mars 2012, 19:57 »
Lover påvirker holdninger, men det tar gjerne tid. Spesielt hvis strafferisikoen er liten. Hvis de hadde innført dødsstraff for hinking i Saudi-Arabia så hadde nok holdningene til å hinke endret seg iløpet av den tiden det tar for folk å finne ut av at det fins et nytt forbud.

Jeg syns ikke synet på rusmidler har blitt mer negativt med tiden selv om de er ulovlige(da sammenligner jeg til dels med slik jeg har fått inntrykk av at det var før det var ulovlig.)

Man ville jo ikke hatt en negativ holdning mot det å hinke selv om det skulle vært ulovlig. Det er straffen for å hinke man vil forbinde med negativitet. Så jeg vil tro at holdningen til å hinke ikke vil forandre seg, og holdningen til det å bli straffet med døden vil heller ikke endre seg. Det som endrer seg er koblingen mellom hinking og dødsstraff. Men jeg er ikke på eget felt her nå så hva vet jeg..
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #348 : 31. mars 2012, 20:03 »
Der er du inne på noe, at holdningene blir påtatte hvis lover og strafferammer er urimelige. Det ender med at de holder anti-hinke-kurs samtidig som de drømmer om å få lov til å hinke eller drar ut i ørkenen for å driste seg til et hink.

Jeg nevnte i begynnelsen av denne tråden at en kriminalisering av bruk av AAS vil ha en (holdningsskapende) signaleffekt fordi det fins en grobunn for en respekt for en slik lov og håndhevelsen av den blant befolkningen. I motsetning til et forbud mot all bruk av alkohol som ikke har en slik grobunn. Det vil si at det blir bare kaos hvis man innfører et forbud mot bruk av alkohol, eller eventuelt Saudi-Arabiske tilstander hvis straffene blir strenge nok.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #349 : 31. mars 2012, 20:13 »
Virker uansett ikke som de fleste brukere av AAS er ærlige og innrømmer dette selv om bruken er lovlig. Er vel da andre "moralske" grunner til at få er ærlige om bruk? Er på tynn is her, da jeg ikke er veldig godt kjent i miljøet, men dette er vel inntrykket mitt... Dersom folk hadde rettferdiggjort bruk ved at det var lovlig hadde vel flere vært ærlige, eller ror jeg i feil retning her?
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #350 : 31. mars 2012, 20:20 »
Jeg har inntrykket av at AAS bruk har en veldig lav grad av sosial aksept utenfor subkulturer. Man blir stigmatisert som ærlig eller mistenkt AAS bruker. Kanskje til og med i for stor grad, etter min oppfatning. Alkoholbruk har derimot en veldig høy grad av sosial aksept i Norge, hele veien opp til der folk er på grensa til å bli alkoholikere. Og da blir det lett for nye folk å drikke ekstremt mye alkohol og vanskelig/upopulært for myndighetene å regulere alkoholsalg eller bruk.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #351 : 01. april 2012, 11:29 »
I Sverige ble det forbudt å lage, selge, håndtere og inneha steroider, testosteron og derivater, veksthormon og kjemiske substanser som påvirker disse stoffene allerede i 1992. I 1999 kom det i tillegg et forbud mot bruk av disse stoffene.
Straffen for brudd mot dopingloven er ved mindre forbrytelser fra bøter till seks måneders fengsel. Ved alvorligere forbrytelser blir det som oftest fengsel, straffen for grove forbrytelser (f.eks. yrkesmessig handel, produksjon) er minst seks måneder og maksimum fire års fengsel.

Det er ikke veldig my info om bruk i disse landene, men det er en del snakk om 150,000 brukere i Norge og tre kilder nevner tallet 100,000 i Sverige. Nå er det 5 millioner innbyggere i Norge og 9.5 millioner i Sverige, så det blir da rundt 3% misbrukere i Norge og rundt 1% misbrukere i Sverige.

Det siste er ganske overraskende tall. Jeg klarer ikke å se noen grunn til at det skulle være noen forskjell mellom landene annet enn at Sverige lenge har hatt en lov mot både å inneha og bruke steroider. Det kan tyde på at de lovene har vært med på å demme opp for den generelle økningen i bruk siden 70-tallet.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #352 : 02. april 2012, 23:57 »
Eg vet om 10-12 butikker/forum i sverige der du kan kjøpe både amfetamin/kokain/AAS/tyvgods og div, og det er flere tusen aktive brukere, i Norge vet eg om 2 og der er det kun AAS, og fåreløbig er det kun 1 av de store selgerne som har blitt tatt i Sverige, i Norge er de fleste tatt den siste måneden, og resten er ikke på siden lengre. Fortsatt selgere igjen men ikke grønne selgere.

Og det er dobbelt så mange aktive per side en det er i Norge. Så tror ikke at det er noe særlig forskjell på Norge og Sverige selv om det har vert forbudt i mangen år i Sverige.

Det skal også vere mye enklere å produsere og smugle AAS inn i Sverige en det er i Norge. Flere ganger det blir smugle pulver til Sverige og lagd til olje i UG labber/garajer/kjøkken og så smuglet over til Norge.

og no fortiden er det vistnok lav tilgang til apotek oljer og div andre ting i deler av landet og, men i Sverige er det i full sving.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #353 : 03. april 2012, 00:14 »
Sverige som distribusjonsknutepunkt og Norge som sluttadresse ?  dry
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #354 : 03. april 2012, 00:21 »
Ja er jo ikke akkurat en bombe, i allefall for en god del av UG produktet, både fra Danmark/Sverige/Tyskland.

Er jo et gigantisk nettverk. Kommer jo UG produkt ifra Danmark til Amerika og fra Asia til Norge og alle rettninger. Ifra Iran og Egypt kommer det mye og, men masse fakes ifra de landene der og.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #355 : 03. april 2012, 21:06 »
Ergo.... Det stopper aldri.

Sverige har hatt dette kriminalisert lenge, men forretningene blomstrer der borte.. Og smitter til Norge.. Enda til tross for de radikale tiltakene i sverige..

Selv med massive pågripelser, storming av familier, og et skikkelig "trakkaseringsregime" av politiet, så stopper det ikke.......

Og av det kan vi tolke....?

At kriminalisering ikke stopper noen verdens ting,

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #356 : 03. april 2012, 21:09 »
Det kan tenkes at Sverige fungerer som et distribusjonsknutepunkt men det betyr ikke nødvendigvis at det havner mer bol ute hos brukere der enn det gjør andre steder. Spørsmålet er hvor sluttadressen for bolet er. Dessuten så er det som nevnes over om Sverige kontra Norge en svært så subjektiv oppfatning. Som om Seppron har oversikt over alt som foregår av sånne ting i både Sverige og Norge. Det har han ikke.

 


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Panus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør steroider kriminaliseres
« #357 : 04. april 2012, 19:46 »

Hehehe hadde eg bare hatt oversikt over 1% av steroide virksomheten i norden Smiley Er så jævlig stort nettverk med personer at det er det ingen som har oversikten over.

Og eg vill tro at det havner like mye steroider ute hos brukerne i Sverige som hos oss i Norge. Men fins jo ingen statestikk på dette og er umulig å finne ut. Må jo vere enklere å selge der en å smugle.

Og Sverige er nok noe av distribusjons punktet for noen av UG labbene, og Danmark har sine egne UG labber/distribusjon. Men det er fortsatt masse som blir frakta med lastebiler til Norge som ikke plukker opp i verken Danmark eller Sverige men frakter ifra andre land rett til Norge.

Kunne lagt med litt navn og info ang merkene men velger å ikke gjøre dette. Dette er bare generel info, som de fleste med ørliten insikt allerede vet. Ikke akkurat vanskelig å finne ut.

Får vistnok og en del mer info vist du ser ett Norsk og ett Dansk tv program om dette, men har ikke sett disse sjøl så vet ikke navnene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!