Skrevet av Emne: Hvor sunt må man spise for å oppnå muskelvekst?  (Lest 6000 ganger)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvor sunt må man spise for å oppnå muskelvekst?
« #15 : 29. april 2012, 02:25 »
Jeg trodde mange av 90talls mytene hadde blitt avkreftet nå. Tydeligvis ikke Smiley Her er det bare å lese, det ligger MYE informasjon på dette forumet..

Jeg vil si at TF er et heller dårlig sted å oppdatere ernæringskunnskapene sine og få avkreftet myter Tongue Dette forumet oser av både broscience og ernæringsmyter. Det er selvfølgelig veldig forståelig, man må gi folk tid til å orientere seg, selvom det jo begynner å dra på åra..

Jeg ville anbefale ALLE og begynne å henge på http://forum.bodybuilding.com/forumdisplay.php?f=13 (bodybuilding.com sin nutrition section). Der er folk VELDIG oppdaterte og forskningsorienterte (kontra myteoritenterte), og kan lære dere mye Cheesy Read the stickies !
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Hvor sunt må man spise for å oppnå muskelvekst?
« #16 : 29. april 2012, 02:29 »

Musklene vil alltid lagre inn glykogen om den har muligheten til det. Om du spiser raske karbohydrater kontra "trege" så vil den eneste forskjellen være at musklene lagrer inn glykogenet fortere. Det er det blant annet myten om "du må få i deg raske carbs etter trening" stammer fra, fordi raske karbohydrater fyller opp glykonlagrene mye fortere en "trege". Problemet men den teorien er jo at styrketrening alene umulig kan tømme glykonlagrene med mindre du spiser ingen eller veldig lite karbohydrater, og derfor eksisterer det ikke noe behov for å "fylle opp glykogenlagrene" etter trening.

Myter
Myter everywhere Tongue

At raske karbs etter trening er en myte kan jeg være enig men det var jo ikke det jeg snakket om Wink Raske karbs tas ikke bare raskere opp, de forbrukes raskere også og av den grunn (og andre grunner) så var mitt poeng at komplekse karbs er å foretrekke.

Alle skjønner jo at musklene ikke kan se forskjell på karbohydratene Cheesy Derfor kan man si at en kalori er en kalori men en kalori er jo ikke en kalori Wink Alt henger sammen, om du stapper i deg mye raske karbs så vil du i lengden ikke føle deg bra og øktene vil bli deretter. Men om man KUN snakker om teoretisk muskelvekst så er jeg enig i det du sier, men muskelvekst i praksis avhenger jo av mange faktorer.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvor sunt må man spise for å oppnå muskelvekst?
« #17 : 29. april 2012, 02:48 »
At raske karbs etter trening er en myte kan jeg være enig men det var jo ikke det jeg snakket om Wink

Det vet jeg, det var bare noe jeg nevnte for komme noen i forkjøpet siden jeg skrev "raske carbs etter trening" og "myte" i samme settning Smiley

Raske karbs tas ikke bare raskere opp, de forbrukes raskere også og av den grunn (og andre grunner) så var mitt poeng at komplekse karbs er å foretrekke.

Yup... som jeg sa. Dette handler om blodsukker, og fungerer uavhengig av muskelglykogen Smiley Glykogenet i musklene dine vil ikke tappes raskere fordi det kom fra raske carbs Tongue (kan være at du ikke mente det slik heller men du nevnte dette med glykogen osv:))

Alt henger sammen, om du stapper i deg mye raske karbs så vil du i lengden ikke føle deg bra og øktene vil bli deretter.

Beware of the strawman! Dårligere helse og konstante svingninger i blodsukkeret/lavt blodsukker vil over tid få deg til å føle deg crap og gi deg dårligere økter ja Tongue Men bare fordi du kan spise "usunn" mat på deff betyr ikke at du bevisst skal spise så usunt som mulig eller strebe etter å spise karbohydratene dine fra rent sukker. Dette er et urealistisk scenario Tongue Det det jo heller handler om er at man fint kan ta seg en pizza, en burger, en kebab, en is, litt godteri, eller hva som helst for å kose seg litt en eller flere ganger i uka uten at det skader deffen din, SOM SÅ VELDIG MANGE TROR. Dette vil jo også umulig skade øktene og energinivået ditt. Alt forutsatt at du holder deg innenfor makrofordelingen selvfølgelig Smiley
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Hvor sunt må man spise for å oppnå muskelvekst?
« #18 : 29. april 2012, 03:12 »
Sitat
Beware of the strawman! Dårligere helse og konstante svingninger i blodsukkeret/lavt blodsukker vil over tid få deg til å føle deg crap og gi deg dårligere økter ja  Men bare fordi du kan spise "usunn" mat på deff betyr ikke at du bevisst skal spise så usunt som mulig eller strebe etter å spise karbohydratene dine fra rent sukker. Dette er et urealistisk scenario  Det det jo heller handler om er at man fint kan ta seg en pizza, en burger, en kebab, en is, litt godteri, eller hva som helst for å kose seg litt en eller flere ganger i uka uten at det skader deffen din, SOM SÅ VELDIG MANGE TROR. Dette vil jo også umulig skade øktene og energinivået ditt. Alt forutsatt at du holder deg innenfor makrofordelingen selvfølgelig

Ja, jeg er helt enig i hva du sier men jeg bare føler du argumenter mot noe jeg ikke har argumentert for Smiley. Jeg vet at man fint kan gå ned i vekt med "dårlig" kost samt at man også kan legge på seg av "sunn" mat og karbs påvirker blodsukkeret. Poenget mitt, og det eneste poenget jeg hadde til en trådstarter som lurer på hva slags kost som er best for muskelbygging, var at komplekse karbohydrater er bedre enn simple. Om du spør den jevne bygger, enten her eller på bodybuilding.com så vil jeg tro de nevner havregrøt og grønnsaker oftere en brus og slikkerier, og jeg snakker her om det generelle kostholdet, ikke unntakene Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!