Skrevet av Emne: Hva må jeg løfte for å ta gull?  (Lest 16385 ganger)

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #45 : 05. mars 2012, 00:28 »
Det er fint med mål, men man må samtidig ha litt perspektiv.

Der er nøkkelordet. Igjen, jeg mener ingenting vondt mot fyren, men man må være litt reflektert og ha beina på jorden. Fyren har trenet i snart 2 år, og dvs at nm 2013 har han trenet i 3 år og skal sloss om gullet ? Det skjer ikke... Hadde han sagt nm i 2016-2020 så ja kanskje.

For alt jeg vet så er fyren megaflink og super gener, men hva er sjansene for det ? De som ligger på toppen i styrkeløft er der for en grunn, det er ikke tilfeldig personer plukket fra gaten. Da har trenet i mange år og har bra anlegg for dette. Heldigvis så går det kun utover trådstarter og ikke oss. Er som sagt bra å ha høye mål, men blir nesten bare idiotisk å tro man kommer til toppen i styrkeløft på noen år. Egentlig så syntes jeg det blir direkte frekt mot de som jobber hardt og er i toppen av sine klasser. (Kun min mening.)

En annen ting er at holdningen og kunnskapene ikke er der ennå, og de spiller også en rolle samt blir ikke lært på noen få år. Og igjen det slår ut på fremgangen. Man er avhengi av hjelp og innspill fra andre, noe det blir lite av uten litt selvinnsikt og rikig holdning. Skal man blir virkelig sterk er det ikke bare å trene tungt og ofte, ligger veldig mye annet rundt det. Og da når folk ikke innser det eller vil innrømme det kommer man ikke langt...

(ones more, ikke noe negativt mot trådstarteren, just laying down some facts...)
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #46 : 05. mars 2012, 00:32 »
Der er nøkkelordet. Igjen, jeg mener ingenting vondt mot fyren, men man må være litt reflektert og ha beina på jorden. Fyren har trenet i snart 2 år, og dvs at nm 2013 har han trenet i 3 år og skal sloss om gullet ? Det skjer ikke... Hadde han sagt nm i 2016-2020 så ja kanskje.

For alt jeg vet så er fyren megaflink og super gener, men hva er sjansene for det ? De som ligger på toppen i styrkeløft er der for en grunn, det er ikke tilfeldig personer plukket fra gaten. Da har trenet i mange år og har bra anlegg for dette. Heldigvis så går det kun utover trådstarter og ikke oss. Er som sagt bra å ha høye mål, men blir nesten bare idiotisk å tro man kommer til toppen i styrkeløft på noen år. Egentlig så syntes jeg det blir direkte frekt mot de som jobber hardt og er i toppen av sine klasser. (Kun min mening.)

En annen ting er at holdningen og kunnskapene ikke er der ennå, og de spiller også en rolle samt blir ikke lært på noen få år. Og igjen det slår ut på fremgangen. Man er avhengi av hjelp og innspill fra andre, noe det blir lite av uten litt selvinnsikt og rikig holdning. Skal man blir virkelig sterk er det ikke bare å trene tungt og ofte, ligger veldig mye annet rundt det. Og da når folk ikke innser det eller vil innrømme det kommer man ikke langt...

(ones more, ikke noe negativt mot trådstarteren, just laying down some facts...)

slem du er Smiley hehe
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #47 : 05. mars 2012, 00:37 »
Der er nøkkelordet. Igjen, jeg mener ingenting vondt mot fyren, men man må være litt reflektert og ha beina på jorden. Fyren har trenet i snart 2 år, og dvs at nm 2013 har han trenet i 3 år og skal sloss om gullet ? Det skjer ikke... Hadde han sagt nm i 2016-2020 så ja kanskje.

For alt jeg vet så er fyren megaflink og super gener, men hva er sjansene for det ? De som ligger på toppen i styrkeløft er der for en grunn, det er ikke tilfeldig personer plukket fra gaten. Da har trenet i mange år og har bra anlegg for dette. Heldigvis så går det kun utover trådstarter og ikke oss. Er som sagt bra å ha høye mål, men blir nesten bare idiotisk å tro man kommer til toppen i styrkeløft på noen år. Egentlig så syntes jeg det blir direkte frekt mot de som jobber hardt og er i toppen av sine klasser. (Kun min mening.)

En annen ting er at holdningen og kunnskapene ikke er der ennå, og de spiller også en rolle samt blir ikke lært på noen få år. Og igjen det slår ut på fremgangen. Man er avhengi av hjelp og innspill fra andre, noe det blir lite av uten litt selvinnsikt og rikig holdning. Skal man blir virkelig sterk er det ikke bare å trene tungt og ofte, ligger veldig mye annet rundt det. Og da når folk ikke innser det eller vil innrømme det kommer man ikke langt...

(ones more, ikke noe negativt mot trådstarteren, just laying down some facts...)

Det dreier seg om junior-NM...

Akkurat -105 for tiden er det rimelig bra nivå.. men er absolutt ikke alle klassene det er så vanvittig høyt nivå for juniorer.

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #48 : 05. mars 2012, 00:44 »
Det dreier seg om junior-NM...

Akkurat -105 for tiden er det rimelig bra nivå.. men er absolutt ikke alle klassene det er så vanvittig høyt nivå for juniorer.

Nei, men er som du nevner junior -105kg. Følte det var unødvendig å nevne det da trådstarter skrev det i første post. +900kg sammenlagt med 3 år trening, det skjer ikke.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Kongen92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #49 : 05. mars 2012, 00:55 »
Takk til dere som kommer med oppmuntrende innspill. Hyggelig at ikke alle bare sier at det er umulig Tongue

Og dere andre må huske på at dette bare er mitt mål. Kan godt hende at jeg ikke klarer det- kanskje jeg ikke vinner før i 2014 feks. Men jeg skal uansett satse mot junior nm 2013, og da trenger jeg et mål for å motivere meg. Og mitt mål vil alltid være å bli best, det gir meg ikke noe motivasjon å trene for å bli nummer 5 liksom. Derfor er målet mitt gull.

Det er heller ikke sikkert at jeg stiller i 105 kilos klassen, kanskje jeg går opp så mye i vekt at jeg stiller i 120 hvis det er lettere motstand der.

Utlogget Kongen92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #50 : 05. mars 2012, 01:00 »
Nei, men er som du nevner junior -105kg. Følte det var unødvendig å nevne det da trådstarter skrev det i første post. +900kg sammenlagt med 3 år trening, det skjer ikke.
Hvor lenge har disse trent seriøst da?
Joachim Lindseth 370-230-330
Kristoffer Eikeland 335-250-335
Endre Wollan 350-250-312,5
De fleste begynner å trene etter at de er 16, og man er som regel ikke seriøs med en gang...Så de kan vel ikke ha trent så veldig mye mer enn 3 år hvis de er junior?
Det er jo noe av poenget med juniorklassen at man ikke har trent så lenge. Går fint an å bli ordentlig sterk på 2-3 år. Keiko'88 sa at han tok 160 i benken etter bare 1 år f.eks.

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #51 : 05. mars 2012, 01:04 »
Takk til dere som kommer med oppmuntrende innspill. Hyggelig at ikke alle bare sier at det er umulig Tongue

Og dere andre må huske på at dette bare er mitt mål. Kan godt hende at jeg ikke klarer det- kanskje jeg ikke vinner før i 2014 feks. Men jeg skal uansett satse mot junior nm 2013, og da trenger jeg et mål for å motivere meg. Og mitt mål vil alltid være å bli best, det gir meg ikke noe motivasjon å trene for å bli nummer 5 liksom. Derfor er målet mitt gull.

Det er heller ikke sikkert at jeg stiller i 105 kilos klassen, kanskje jeg går opp så mye i vekt at jeg stiller i 120 hvis det er lettere motstand der.

Må huske på at det er en bitteliten sjanse for at du ikke klarer å vinne før 2015 da.
Selv om det er svært usannsynlig.
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #52 : 05. mars 2012, 01:09 »
Hvor lenge har disse trent seriøst da?
Joachim Lindseth 370-230-330
Kristoffer Eikeland 335-250-335
Endre Wollan 350-250-312,5
De fleste begynner å trene etter at de er 16, og man er som regel ikke seriøs med en gang...Så de kan vel ikke ha trent så veldig mye mer enn 3 år hvis de er junior?
Det er jo noe av poenget med juniorklassen at man ikke har trent så lenge. Går fint an å bli ordentlig sterk på 2-3 år. Keiko'88 sa at han tok 160 i benken etter bare 1 år f.eks.

De har nok trent noen år, og har både gener og mulighetene tilgjengelig. Jeg sier ikke at du ikke skal satse, for all del. Kommer iallefall ikke langt uten å ha noen mål og satse, men det gjelder å være litt realistisk. Du skriver jo selv at mulig du ikke vinner i 2013 og ikke før 2014. Men litt mer selvinnsikt hadde du selv sett hvor dumt det blir hørendes ut.

Poenget mitt er at det ikke er så lett som det virker som du tror, det meste må være på plass. Og jeg vet godt hvem keiko er men hva han tok etter 1 år med trening hørtes veldig mye ut. Mulig han gjorde det, men i ditt tilfelle skal du ikke bare bli sterk i benk, du må bli godt i mark og bøy også + bli god med utstyr.

Men igjen, jeg er klar over at jeg virker veldig negativ mot deg, og det er ikke hensikten. Poenget er å være realistisk. Men kom deg inn i en styrkeløfterklubb fort som bare det, så du har størst mye sjanse å nå målene dine ! Smiley

Edit: Skal også legge til noen positive ord til deg. Jeg møter folk flere ganger i uka som kun kommer med unskyldninger, kan ikke trene tungt for da blir dem skadet, greier ikke løfte mer fordi (finn en tilfeldig dum grunn) osv osv... De kommer aldri til å bli sterke, det gjelder å ha mål slik som du har og virkelig gå inn for dette, hoppe inn med begge beina først slik som du gjør Smiley Jeg har venner og bekjente som har trenet mange år uten å komme så langt som du har, de trener og trener og aldri blir sterkere og skjønner faen ikke at de gjør noe feil..haha Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #53 : 05. mars 2012, 01:13 »
Still på NM i år også, og Nasjonalt. Nytter ikke å tenke at du skal bare trene frem til det store stevnet og vinne alt uten stevneerfaring.

Ja, og så må man jo kvalifisere seg da.. men det er relativt lave krav Smiley

Utlogget Kongen92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #54 : 05. mars 2012, 01:21 »
De har nok trent noen år, og har både gener og mulighetene tilgjengelig. Jeg sier ikke at du ikke skal satse, for all del. Kommer iallefall ikke langt uten å ha noen mål og satse, men det gjelder å være litt realistisk. Du skriver jo selv at mulig du ikke vinner i 2013 og ikke før 2014. Men litt mer selvinnsikt hadde du selv sett hvor dumt det blir hørendes ut.

Poenget mitt er at det ikke er så lett som det virker som du tror, det meste må være på plass. Og jeg vet godt hvem keiko er men hva han tok etter 1 år med trening hørtes veldig mye ut. Mulig han gjorde det, men i ditt tilfelle skal du ikke bare bli sterk i benk, du må bli godt i mark og bøy også + bli god med utstyr.

Men igjen, jeg er klar over at jeg virker veldig negativ mot deg, og det er ikke hensikten. Poenget er å være realistisk. Men kom deg inn i en styrkeløfterklubb fort som bare det, så du har størst mye sjanse å nå målene dine ! Smiley

Edit: Skal også legge til noen positive ord til deg. Jeg møter folk flere ganger i uka som kun kommer med unskyldninger, kan ikke trene tungt for da blir dem skadet, greier ikke løfte mer fordi (finn en tilfeldig dum grunn) osv osv... De kommer aldri til å bli sterke, det gjelder å ha mål slik som du har og virkelig gå inn for dette, hoppe inn med begge beina først slik som du gjør Smiley Jeg har venner og bekjente som har trenet mange år uten å komme så langt som du har, de trener og trener og aldri blir sterkere og skjønner faen ikke at de gjør noe feil..haha Smiley
Synes ikke du virker så negativ jeg, og hyggelig at du liker innstillingen min i hvertfall Smiley

Da jeg skrev "2014 feks."så mente jeg ikke at jeg helt sikkert vill vinne da, bare at jeg vet at det er en mulighet for at det kan ta mer enn 1,5 år å nå målet. 2014 var bare eksempel, kanskje må jeg vente til 2015, og kanskje vinner jeg ikke juniorgull. Men så lenge jeg satser vil målet mitt alltid være å vinne Smiley

Jeg tror ikke det er lett i det hele tatt. Derfor jeg er innstilt på å gi alt og ofre mye. Har feks kuttet ut alkohol nå, kanskje jeg også kommer til å jobbe mindre for å få energi til treningen. Jeg skjønner at det kanskje ikke virker sånn, men jeg er innstilt på å jobbe veldig hardt, trene mer og hardere enn alle andre. Så får vi se hvem som ler best til slutt Wink

Utlogget Kongen92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #55 : 05. mars 2012, 01:25 »
Still på NM i år også, og Nasjonalt. Nytter ikke å tenke at du skal bare trene frem til det store stevnet og vinne alt uten stevneerfaring.

Ja, og så må man jo kvalifisere seg da.. men det er relativt lave krav Smiley
Jeg bor litt ute i "ødemarken" så det er ikke bare bare å melde seg inn i kubb og stille på stevner og det styret der...I tilegg så liker jeg godt å jobbe for meg selv uten at alle andre skal fortelle meg hva jeg bør gjøre...

Men jeg tenker å ta et teststevne først, det må jeg vel kanskje uansett for å kvalifisere meg. Men det blir nok ikke før i 2013, gidder ikke å løfte på stevne før har blitt mye sterkere enn jeg er nå.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #56 : 05. mars 2012, 01:27 »
Hvor lenge har disse trent seriøst da?
Joachim Lindseth 370-230-330
Kristoffer Eikeland 335-250-335
Endre Wollan 350-250-312,5
De fleste begynner å trene etter at de er 16, og man er som regel ikke seriøs med en gang...Så de kan vel ikke ha trent så veldig mye mer enn 3 år hvis de er junior?
Det er jo noe av poenget med juniorklassen at man ikke har trent så lenge. Går fint an å bli ordentlig sterk på 2-3 år. Keiko'88 sa at han tok 160 i benken etter bare 1 år f.eks.
nå er man vel junior fram til man er 22? 23? år... Det blir altså 6-7 år med trening om man starter når man er 15-16år!
Bare at du igår ikke visste hvem CYC var sier jo litt om din kunnskap innen feltet "styrkeløft"... (Kanskje har du lest litt å fått med deg hvem han nå er, ikke vet jeg...)
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hva må jeg løfte for å ta gull?
« #57 : 05. mars 2012, 01:30 »
Jeg bor litt ute i "ødemarken" så det er ikke bare bare å melde seg inn i kubb og stille på stevner og det styret der...I tilegg så liker jeg godt å jobbe for meg selv uten at alle andre skal fortelle meg hva jeg bør gjøre...

Men jeg tenker å ta et teststevne først, det må jeg vel kanskje uansett for å kvalifisere meg. Men det blir nok ikke før i 2013, gidder ikke å løfte på stevne før har blitt mye sterkere enn jeg er nå.

Ganske vanlig innstilling det du har her. Kan fortelle deg med en gang at det vil holde deg igjen.

Gjelder å være innstilt på å lære alt man kan fra de som har vært der før en. Du sier at du ikke liker at folk skal fortelle deg hva du skal gjøre, men du har garantert stort forbedringspotensiale på flere områder. 100% sikkert.

En viktig del av det er å faktisk kunne prestere på et stevne, ikke bare alene på et gym uten dømming. Dømmingen på et NM er forøvrig rimelig streng.

I forhold til utstyret så er det også åpenbart at der trenger du mye hjelp for å kunne beherske det tilstrekkelig, og for ikke å ta livet av deg selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!