Skrevet av Emne: Cool_Vibes - Nybegynner  (Lest 795 ganger)

Utlogget Cool_Vibes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Cool_Vibes - Nybegynner
« : 30. mars 2012, 17:19 »
Generell Info
Hei. Jeg er Cool_Vibes. Jeg er 22 år gammel, 170 cm og vekten før jeg startet å trene var 58 kg. Har tenkt lenge at tiden er inne for å legge på meg noe muskler. Jeg har satt meg brukbart inn i både trening, kosthold og ernæring. Jeg har trent et fullkroppsprogram i ca én måned nå, og føler tiden er inne til å gå over på 3 splitt treningsprogram. Jeg har forresten tatt et "FØR" bilde som ble tatt før jeg startet på fullkroppsprogram. Hvis det blir noe fremgang kommer det kanskje bilder også Wink

Midjemål: 72 cm
Lår omkrets: 48 cm
Overarm omkrets: 26 cm

Jeg har myyye å jobbe med altså...

Treningsprogram
Mange kjenner kanskje til grunnlinjene i dette programmet. Kjører 12 reps, tre sett med unntak av knebøy.
Det er et par tanker som jeg hører om igjen og om igjen. Tren beina. Tren beina. Tren beina. Tren ryggen. Tren ryggen. Tren ryggen. Ingen problem. Det er notért og takk for tipset :-) Jeg har forresten en veldig stillestående jobb så jeg er veldig svak i musklene pr dags dato, men jeg håper det utvikler seg.

Dag 1: Lår og legg
Knebøy
Utfall (Smith)
Utspark
Markløft
Lårcurl
Donkey tåhev
Sittende tåhev

Dag 2: Bryst, Skuldre, Triceps
Benkpress
Brystpress
Flyes (maskin)
Militærpress
Sidehev
Omvendt Pec Dec
Franskpress
Nedpress
Enarms tricepspress i maskin

Dag 3: Rygg, Biceps
Knebøy
Markløft
Roing m/stang
Nedtrekk
Shrugs
Curls m/stang
Hammer Curl
----
Magemaskin: Minst to ganger i uken.
Knebøy: Jeg har aldri trent knebøy før. Jeg driver med teknikktrening nå, og foreløpig tar jeg 40 kg x 20-25 reps. Jeg velger å følge "Less is more - More is more"-prinsippet til en på forumet; ikke ta tunge vekter, og ta øvelsen ofte og med mange reps.

Denne er skamløst stjålet etter et kjapt googlesøk. Hva vil dere erfarne si om dette programmet?
Jeg har to ting jeg reagerer på. Jeg har markløft både mandag og fredag. Jeg har forstått at markløft er en basisøvelse og kan forstå at den er bra for flere muskelgrupper og gunstig å ta to ganger i uken. Er dette korrekt, og kan noen begrunne dette for meg?

Og forøvrig, hva er Donkey tåhev og omvendt pec dec?

Kosthold & Kosttilskudd
Slik ser en "typisk" dag ut nå for tiden:

Frokost: Shake, Rundstykker med speilegg (2 halve og 2 speilegg) eller Havregryn med sukker (oops) og melk.
Middag: 300g kylling eller 200g kjøtt, salat, med ris eller brød til.
Kvelds: Et mindre måltid ut fra hva som er av rester i kjøleskapet og så videre. Shake.

Shake - 1 skje protein, 1 skje karbs.
1x Omega 3
1x Multivitamin
1x Mineraler
1x Eple
Et par glass juice
Mye vann.

Har også shake før og etter trening.

Utlogget Cool_Vibes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Sv: Cool_Vibes - Nybegynner
« #1 : 30. mars 2012, 17:30 »
Jeg har forresten hatt første økten idag.

3x12

Knebøy 40 kg, 3 sett, 20-25 reps
Markløft 30 kg
Roing m/stang 30 kg
Nedtrekk --
Shrugs (manualer) 9 kg
Curls m/stang (?) Stangen + 5kg. Stangen er 10 kg? Da tok jeg 15 kg da.
Hammer Curl 6 kg

Siste treningsøvelse var nedtrekk. Jeg var helt i kjelleren når jeg hadde kommet til den øvelsen, og jeg har en medisinsk grunn som gjør at jeg helst ikke skal belaste kroppen altfor kraftig. Jeg er nødt til å tolke kroppens signaler. Og med tanke på at jeg egentlig skal starte på programmet først på mandag, så var jeg veldig fornøyd med dagens økt.

Jeg har tatt knebøy med riktig teknikk for første gang idag. Kommer til å drive teknikktrening helt til jeg føler jeg er komfortabel, stødig og bevegelig nok til å foreta en forsvarlig vektøkning. I markløft er det en annen historie... Det var vanskeligere og mer å tenke på enn jeg hadde trodd. Hovedproblemet var at jeg bøyde ryggen for mye, spesielt på tredje sett..

Ja, sånn er det altså å være skikkelig utrent..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!