Skrevet av Emne: Prioritering? eller hvordan organiserer dere treningsøktene?  (Lest 10647 ganger)

Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Det er ikke vanskelig å få organisert treningsøktene sine hvis man kun har seg selv å tenke på.
Men spørsmålet mitt er, hvordan får dere organisert treningen når man har full jobb, 3 små barn, hus, osv...

Føler at ikke tiden strekker til på en måte. opp om morgenen ca 06.00, ordne unger, mat, barnehage, jobb fra 08.00-16.30. hjemme igjen ca kl 17.00. middag, og det som hører med kveldstell... så er fort kl 20.00 før alle ungene er i seng. så er det hive seg på treningen som stenger 21.30. så er man ikke hjemme igjen før kl 22.00. døgnet har for få timer, rekker ikke alt liksom.

hordan har dere andre flerbarns-familiene det?

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Det er ikke lett bestandig! Men hva med og trene rett etter jobb? Så kommer du hjem og kan kose deg med barna og leggestunden, snakker da ikke om hver dag. Men kanskje 2 dager i uka? Når åpner sentret i helgene? Stå opp litt tidlig og reise ned ta en tidlig økt? Komme hjem og ha resten av dagen sammen med familien? Eller se deg om etter et senter med nøkkelkort eller lengre åpningstider?

Men hva er målet? Hvor mange ganger i uka vil du trene? Hva trener du?

Utlogget Strøm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Spander på deg litt utstyr og ha i heimen Smiley
Go hard or go home!

Ingen maksløft testet foreløpig.

Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=119915.new#new

Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Det er ikke lett bestandig! Men hva med og trene rett etter jobb? Så kommer du hjem og kan kose deg med barna og leggestunden, snakker da ikke om hver dag. Men kanskje 2 dager i uka? Når åpner sentret i helgene? Stå opp litt tidlig og reise ned ta en tidlig økt? Komme hjem og ha resten av dagen sammen med familien? Eller se deg om etter et senter med nøkkelkort eller lengre åpningstider?

Men hva er målet? Hvor mange ganger i uka vil du trene? Hva trener du?

joa, rett etter jobb er jo en mulighet :)men har ikke blitt gjort pga henting igjen i barnehage, og middag etter jobb osv...

Hadde vært greit med et senter med nøkkelkort ja, men det nermeste er 2 mil unna, så det blir litt langt synes jeg.

klarer somregel 2 ganger i uka, noen ganger 3 Smiley
hovedsakelig blir det støtteøvelser jeg trener, for å holde musklaturen ved like. sitter bare på en kontorstol på jobb, så det er greit å røre på seg litt ellers.
men kunne tenkt meg å få "litt" mer trent kropp såklart.
Har blitt mer bevisst på hva jeg spiser, så det hjelper... Smiley


Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Spander på deg litt utstyr og ha i heimen Smiley


heheh... ja, det hadde vært det beste Wink


Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

joa, rett etter jobb er jo en mulighet :)men har ikke blitt gjort pga henting igjen i barnehage, og middag etter jobb osv...

Hadde vært greit med et senter med nøkkelkort ja, men det nermeste er 2 mil unna, så det blir litt langt synes jeg.

klarer somregel 2 ganger i uka, noen ganger 3 Smiley
hovedsakelig blir det støtteøvelser jeg trener, for å holde musklaturen ved like. sitter bare på en kontorstol på jobb, så det er greit å røre på seg litt ellers.
men kunne tenkt meg å få "litt" mer trent kropp såklart.
Har blitt mer bevisst på hva jeg spiser, så det hjelper... Smiley


Hvor bor du da? Hvis du bor i Oslo, så har de et trenings senter med nøkkelkort som jeg kjenner til. Er sikkert andre steder som har det samme. Jeg anbefaler deg å melde deg inn på et sånt sted, er kurant å trene når du vil...

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

2mil unna med bil er ikke mye å klage over. Det kommer du bedre ut av etter hvert. Du trener jo bare 2 ganger i uka, så ikke mye stress da...  Smiley

Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

2mil unna med bil er ikke mye å klage over. Det kommer du bedre ut av etter hvert. Du trener jo bare 2 ganger i uka, så ikke mye stress da...  Smiley

Bor i hedmark. et lite stykke fra sentrum.
Nei, det er vel ikke så mye å klage over det. om man bruker 10 min på trening, eller 20 min. Smiley

prioritering er vel alt Smiley

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Jeg bare lurer, Siden du har barn har du kanskje også en samboer/kjæreste ? Godt mulig du er alene og, men jeg bare tenker på at om du ikke bor alene kan jo noen andre lette litt av tiden for deg, f.eks henting i barnehage slik at du får trent tidligere..  Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Jeg bare lurer, Siden du har barn har du kanskje også en samboer/kjæreste ? Godt mulig du er alene og, men jeg bare tenker på at om du ikke bor alene kan jo noen andre lette litt av tiden for deg, f.eks henting i barnehage slik at du får trent tidligere..  Smiley

Joa, det er en mulighet det, men har ikke blitt gjort så mye i det siste pga tvillinger på 11 måneder, og at det da er lettere for meg og bare svinge innom å hente ham rett etter jobb, ettersom jeg uansett kjører forbi der når jeg skal hjem:)

men vi får se hvordan vi gjør det når tvillingene nå snart skal begynne i barnehage, eldstemann skal begynne på skole og samboer skal ut i jobb igjen.

som jeg har blitt fortalt her før, så skal det nok ikke bli noe problem ettersom jeg bare trener 2-3 ganger i uka og det samme gjør hun.

skal prøve meg på den RYP metoden, da holder det med ca 1 time i gymmen 3x i uka Smiley så får jeg se om det er bra fremgang på dette Smiley


i utgangspunktet så var jeg vel også nysjerrig på hvordan andre taklet en hverdagen ink trening Smiley

akkurat for øyeblikket så er jeg snart inne på den 7ènde uka med pappa-permisjon, så har hatt "litt" mer tid nå Smiley


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Trening på gymmen med småbarn i hus er veldig slitsomt. Problemet er at barna tar alt av tid på ettermiddagen frem til de er i stand til å spise, kle på seg selv og pusse tenner osv. Hvis den ene parten i forholdet "stikker av" på trening 3-4 ganger i uka blir det fort bråk i heimen...

Du får gjøre som meg og kjøpe det du trenger til hjemmegym og trene når ungene har lagt seg. På xxl får du kombinert benk/bøy-stativ. Kjøp en stang (gjerne en billigvariant, 25mm) og vektskiver. Kjøp også manualer med skrulås som du kan legge vektskiver på.

Dette funka for meg, fikk trent det jeg skulle og slipper å svi av hele kvelden med å komme meg til og fra gymmen Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Kjenner til problemet:))

Jeg er morgentrener for å få tiden til å strekke til med samboer som jobber turnus og 2 jenter på 3 og 7. Er dog så priviligert at jeg har treningsrom på jobb og dusj der.

I perioder trener jeg med strikk hjemme og løping ute først. Har også brukt Crossfit Bodyweigt WOD'er svært aktivt for å kutte inn på tid og få inn litt mere trening i løpet av en uke. Laget også en egen morgentreningsrutine som jeg trente 2-3 morgener per uke før resten av huset sto opp. Står opp kl 0515 og trener i 20-30 minutter før jeg hopper i dusjen og leverer barn i barnehage og SFO. Jeg henter også barn alle dagene etter jobb og har hele kvelden med familien.

Vinteren bruker jeg også sykkelrulla på kvelden innimellom. Å "sykle" en film er faktisk en god opplevelse Grin Og en periode i høst trente jeg sammen med jentene mine her hjemme... Finnes noe som heter Crossfit Kids som man kan gjøre da... Har en samboer som trener 1 gang i uken og jobber kvelder 2-3 ganger per uke så er mye alene med ungene og kan ikke reise ut på kveldene etter de er i seng uten å få tak i barnevakt.. Derfor denne type prioritering...

MEN det krever planlegging og prioritering... Som du ser er jeg av de som prioriterer trening rimelig høyt.. Jeg SKAL ha inn 5 timer trening per uke utenom det jeg trener i jobbsammenheng...

Så tipset er nok som mange andre her, men du trenger egentlig ikke så mye utstyr hjemme. Dersom du prioriterer vektene de kveldene du er på treningssenteret og trener kardio hjemme kommer du langt. RYP bruker 4x4, så dette går fint å legge inn på morgenen ved å stå opp tidligere...

Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Trening på gymmen med småbarn i hus er veldig slitsomt. Problemet er at barna tar alt av tid på ettermiddagen frem til de er i stand til å spise, kle på seg selv og pusse tenner osv. Hvis den ene parten i forholdet "stikker av" på trening 3-4 ganger i uka blir det fort bråk i heimen...

Du får gjøre som meg og kjøpe det du trenger til hjemmegym og trene når ungene har lagt seg. På xxl får du kombinert benk/bøy-stativ. Kjøp en stang (gjerne en billigvariant, 25mm) og vektskiver. Kjøp også manualer med skrulås som du kan legge vektskiver på.

Dette funka for meg, fikk trent det jeg skulle og slipper å svi av hele kvelden med å komme meg til og fra gymmen Smiley

Der har du helt rett, angående hvis den ene parten drar fra "jobben hjemme"
Er noen som tror det er så utrolig enkelt med 3 barn i hus Smiley såklart det er enkelt hvis man kun kan sitte hjemme Smiley ingen her på forumet som har sagt det altså, så jeg har det på det rene Wink

Ja, genialt å ha et mini gym hjemme da, da kan man eventuelt "ta igjen det tapte" når man ikke kommer seg på trening en kveld.
skal sjekke ut xxl Smiley takk for tipset.


Utlogget genexxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Kjenner til problemet:))

Jeg er morgentrener for å få tiden til å strekke til med samboer som jobber turnus og 2 jenter på 3 og 7. Er dog så priviligert at jeg har treningsrom på jobb og dusj der.

I perioder trener jeg med strikk hjemme og løping ute først. Har også brukt Crossfit Bodyweigt WOD'er svært aktivt for å kutte inn på tid og få inn litt mere trening i løpet av en uke. Laget også en egen morgentreningsrutine som jeg trente 2-3 morgener per uke før resten av huset sto opp. Står opp kl 0515 og trener i 20-30 minutter før jeg hopper i dusjen og leverer barn i barnehage og SFO. Jeg henter også barn alle dagene etter jobb og har hele kvelden med familien.

Vinteren bruker jeg også sykkelrulla på kvelden innimellom. Å "sykle" en film er faktisk en god opplevelse Grin Og en periode i høst trente jeg sammen med jentene mine her hjemme... Finnes noe som heter Crossfit Kids som man kan gjøre da... Har en samboer som trener 1 gang i uken og jobber kvelder 2-3 ganger per uke så er mye alene med ungene og kan ikke reise ut på kveldene etter de er i seng uten å få tak i barnevakt.. Derfor denne type prioritering...

MEN det krever planlegging og prioritering... Som du ser er jeg av de som prioriterer trening rimelig høyt.. Jeg SKAL ha inn 5 timer trening per uke utenom det jeg trener i jobbsammenheng...

Så tipset er nok som mange andre her, men du trenger egentlig ikke så mye utstyr hjemme. Dersom du prioriterer vektene de kveldene du er på treningssenteret og trener kardio hjemme kommer du langt. RYP bruker 4x4, så dette går fint å legge inn på morgenen ved å stå opp tidligere...

Se her ja! Dette var gøy å lese Smiley En som virkelig tar vare på familien sin, men alikevel klarer å få til treningen så bra Smiley
Jobber i forsvaret du høres det ut som, ettersom dere har gym på jobben Smiley
Crossfit Kids, skal jeg søke etter og lese litt om. Takk for tipset.
Skal sette meg ned i kveld å sette meg litt inn i RYP, så begynner alvoret på mandag.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!