Skrevet av Emne: Funker protein pulver eller ikke?  (Lest 3219 ganger)

Utlogget einz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Funker protein pulver eller ikke?
« : 08. mars 2012, 19:03 »
Hei, jeg lurer bare på om protein pulver funker eller ikke..?Shocked har kompiser som bruker det og kompiser som ikke bruker det og sier det ikke funker. Naturfaglærern min sier til og med at det ikke funker.

Hva tror dere?

Utlogget Luke Skywalker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #1 : 08. mars 2012, 19:16 »
Tror og tror..
For å legge på deg muskelmasse (veldig forenklet) trenger du mellom 1,5 - 2 ganger kroppsvekt  i gram med protein, og et kalorioverskudd i forhold til kroppens energiforbruk.
Proteinpulver er lagd av mat (whey produseres av melk feks.). Derfor kan man si at proteinpulver = mat.
Hvis du sliter med å nå proteinbehovet ditt ved ditt vanlige kosthold kan det være en grei måte å få i seg nok protein.
Med andre ord blir spørsmålet ditt egentlig: funker det med mat...svaret er ja, hvis du får i deg nok.

Enkelt fortalt

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #2 : 09. mars 2012, 00:57 »
Det funker på lik linje som kylling - bortsett fra at kylling og ordentlig mat alltid er best. Som skrevet ovenfor også.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #3 : 09. mars 2012, 12:43 »
Proteinpulver er proteiner. Tør naturfaglæreren din å si at proteiner "ikke funker" og stå for det? Det kan han/hun ikke forsvare faglig.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #4 : 09. mars 2012, 13:21 »
Funker og funker fru blom... Blir vel som nevnt som å si at kyllingfilet ikke funker? Funker for hva? Bygge muskler? Er nok litt mer sammensatt enn hvorvidt proteinpulveret "funker". Snodig...
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #5 : 09. mars 2012, 13:31 »
Jeg trente en del år uten å gå nevneverdig opp i vekt og så begynte jeg å spise proteinpulver. Ca. 40 gram per dag. Det var på 90-tallet. Resultatet var at jeg gikk opp 8 kilo på 6 måneder, stort sett muskler. Det var tydeligvis det jeg trengte.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #6 : 09. mars 2012, 13:40 »
Folk som den naturfaglæreren får folk til å begynne med steroider, det er vel den ene tingen de ikke tør påstå ikke virker. 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #7 : 09. mars 2012, 13:50 »
Folk som den naturfaglæreren får folk til å begynne med steroider, det er vel den ene tingen de ikke tør påstå ikke virker. 

Ja, einz... Spør lærern din om steroider funker, se hva han sier da Tongue
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Ratking

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #8 : 09. mars 2012, 14:05 »
Folk som den naturfaglæreren får folk til å begynne med steroider, det er vel den ene tingen de ikke tør påstå ikke virker. 





Det er helt utrolig hva noen lærere kan påstå. Noen kan f.eks velge å fokusere så hardt på bivirkningene at steroider knapt funker.

Myten om at proteinpulver ikke fungerer er vel nettopp fordi muskelbygging ikke skjer over natta, ergo så får man heller ikke knallresultater over kort tid heller. Det er ofte nok argument for at noe ikke fungerer.

Selv synes jeg det er drøyt å spise mer enn 600gr kjøtt om dagen og prøver å supplere med pulver, egg og div annet. Ikke bare er det dyrt, men grenser til frotsing om man skal spise en kilo kjøtt om dagen. Det blir 365 kilo kjøtt i året. Det er unødvendig, ihvertfall når proteinpulver er effektivt, billig og mer miljøvenelig.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Funker protein pulver eller ikke?
« #9 : 09. mars 2012, 14:29 »
Diskusjon hvorvidt proteinpulver virker eller ikke høres så jævla retardert ut. Det at slike spørsmål i hele tatt kommer opp, vitner om at enkelte ikke har en anelse hva de prater om, eller hvordan de skal ordlegge seg.

Jeg håper trådstarter stikker til Rema og klager på at MELKA VIRKER IKKE! ..IKKE BANANEN HELLER!

Hva med å gjøre et liiiiite forsøk på å sette deg inn i hva proteiner er, før du kaster bort tiden til folk med slik spørsmål?

Also; det er skremmende hvor mange lærere som tror de besitter noen slags kunnskaps-autoritet, og at deres dumme uvitenhet og spekulasjon skulle ha noen form for tyngde. Spark læreren din i balla fra meg.

 Drikke
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!