Skrevet av Emne: Jeg vil bli fallskjermjeger! Tips/veiledning ang. kosthold/styrke trening?  (Lest 7195 ganger)

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Jojo, kan være greit å løpe med sekk, men da bør man bygge seg veldig gradvis! Tenker på i forhold til å skade seg FØR opptak jeg. Det er jo lite vits når man kan presse seg mer om man får det der inne.

Men selv skal jeg løpe litt med sekk. Lett sekk og i terreng. Ikke mer enn 10 kg tenker jeg. Starte på 5 eln.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Har de begynt med speedmarsjtest?

Edit: Da jeg var med så avsluttet de hele opptaket med noe jeg mener å huske var 7 km løp inn til leir. Dette var med fullt utstyr og sekk. Vet ikke hva tidskravet var da, om det var et tidskrav. Men uansett lønner det seg å klare dette i den tilstanden man er i helt på slutten av opptaket.

Det har de så vidt jeg vet hatt i en del år nå.

Her er de formelle opptakskravene:
Sitat
Søkeren må klare de fysiske minstekravene som er:
• 5 hang ups (opptrekk)
• 35 situps (festede bein)
• 20 ryggups (ryggrulle)
• 30 armhevinger (pushups)
• 5000m landeveisløp - tidskrav: 26 minutter
• 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler)
• Kunne svømme 200 meter
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget pimenez

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

"Styrke: Kravene til FJK, som pushups, situps, pullups er ingen problem."

En ting er at de kravene der er forholdsvis enkle når du er uthvilt. Blir fort hakket verre når du har vært ute i to døgn nesten uten mat og søvn og det feks blir kjørt en utsiling av folk med disse testene. Kjenner mange som har falt av på nettopp slike ting på diverse opptak. Når du er så utkjørt så er ikke 5 hangups like enkelt som det vanligvis er.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High


Forøvrig bør en klare kravene de har med veldig god margin.. Da en ofte ikke utfører testene når en er i topp form rett fra køya med mors kjøttkaker innabords Tongue


Sannhet i dette. Lå på over 40situps før jeg dro inn i forcen nå, på testdagen fikk jeg 10godkjente pga vi ble grisekjørt i dagene og ukene før testen. Så det å ligge godt over er en lur ting Smiley Er noe annet å bli testet når man er fucked up kontra det å være uthvilt
Non Plus Ultra

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Mye er nevnt er allerede, men her er noen pointers fra meg etter nesten ett år på befalskolen.

AEROB utholdenhet. gå/jogg/spring langt og lenge, med og uten mat. Om du tror du presterer bra hjemme, så er det under gode forhold søvn- og matmessig. Prøv en dag uten mat for så å ta deg en joggetur med 15kg i sekken, sov i et par timer og ta en tur til  Wink

Under opptaket kommer du til å bli rævkjørt i lang tid, med veldig lite mat og søvn. De forholdene er ikke lett å vende seg til, men med vilje og pågangsmot er det meste gjort. Alt ligger i psyken og evnen til å presse seg selv når kroppen sier nei. Lykke til  Smiley Smiley

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Lær deg å elske det å hate livet ditt.

Beste rådet så langt, her er det noen som vet hva de prater om. Honnør.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Begynn å løp 3 ganger i uken, tren pushups/pullups/situps 3 ganger i uken og sekke trening 1 gang i uken. Alt må bygges opp veldig gradvis.
Fks. start uken kan se slik ut:
man: løp 3km
tirs: 3x15 pushups / 3x20situps / 3x3 pullups
ons: løp 3km
tors: 3x15 pushups / 3x20situps / 3x3 pullups
fre: løp 3km
lør: 3x15 pushups / 3x20situps / 3x3 pullups
søn: fjelltur ~5km-10km med 15-20kg

En av de siste ukene bør se slik ut (oppkjørings uken før opptaket):
man: løp 7km
tirs: løp 10km + 6x30 pushups / 6x30situps / 3x10 pullups
ons:
tors: løp 7km + 6x30 pushups / 6x30situps / 3x10 pullups
fre: løp 8km
lør: 6x30 pushups / 6x30situps / 3x10 pullups
søn: fjelltur ~3 mil med 25-35kg sekk

Vær og klar over at du kommer til å bære andre på bårer til hendene dine faktisk faller av. Bære båter til du faller sammen under båten osv.

Flere timer med helvete, hver dag i 3 uker (+ de 5-6-7-8 ukene eller hva det nå er med rekruttskole). ~500 møter, ~25 kommer igjennom, det sier sitt.

Lykke til, du kommer til å trenge det.
Blablabla

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!