Skrevet av Emne: Fowler logger mot AF - Nye bilder side 10.  (Lest 40985 ganger)

Utlogget fowler

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #60 : 13. mars 2012, 19:51 »
Veldig bra overkropp!

Er spent på å se beina. Med en så bra overkropp og så høy(cm) på så lav kroppsvekt kan det ikke være så alt for mye kjøtt på de beina?

Er 100% enig med Sigg1, om at det må være noe som ikke stemmer helt.

Noe som ikke stemmer?
Beina er et klart weak point, men det jobbes med saken. Samtidig er det jo begrenset hvor mye man klarer å bygge på 1400 kcal/dag.
With all due respect, enkelte her inne viser en mangel på kunnskap som kun overgås av deres overmot. Dersom verden ikke er kongruent med deres forhåndsoppfatninger om hvordan ting skal fungere, er det tankesettet deres som må endres. Ikke verden.

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #61 : 13. mars 2012, 19:58 »
Her har vi en som utnytter hver eneste milliJoule i maten - Stor respekt!

Bra jobba Wink
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Dingus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 172
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 172

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #62 : 13. mars 2012, 20:06 »
Til oss som faktisk driter i hva Sigg1 og enkelte sier, du kunne ikke tenke deg å skrive litt om hvordan du trene iløpet av en uke da ? Og hvor gammel du er, og hvor lenge du har trent ? Smiley

Trener litt

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #63 : 13. mars 2012, 20:09 »
du kunne ikke tenke deg å skrive litt om hvordan du trene iløpet av en uke da ? Og hvor gammel du er, og hvor lenge du har trent ? Smiley



Jaa. Og litt nærmere om matkonseptet. Tenkt hvor mye tid og penger man sparer på denne måten!! Hvis dette stemmer er det jo helt fantastisk.

Det skal være klart at jeg ikke "driter i hva Sigg1 sier" men vil fortsatt vite litt mer om Fowler sin treningsopplegg Smiley
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #64 : 13. mars 2012, 20:12 »
With all due respect, enkelte her inne viser en mangel på kunnskap som kun overgås av deres overmot. Dersom verden ikke er kongruent med deres forhåndsoppfatninger om hvordan ting skal fungere, er det tankesettet deres som må endres. Ikke verden.

Selvfølgelig! Mennesket handler ut i fra de kunnskapene som de har klart å erkjenne, dvs. at hvis noen kommer med en radikal "teori" vil det være vanskelig for dem å akseptere da det ikke stemmer med deres natur. Nettopp derfor(som du også sier) må menneskets "natur" endres og ikke verden.
(Så fremt det du sier om de 1600 Kcal/dag er sant da Wink )
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #65 : 13. mars 2012, 20:20 »
Hvis du spiser 1400kcal daglig, hva har du da satt hu dama i filmen til å spise?

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #66 : 13. mars 2012, 20:27 »
Må bare først få sagt, sinnsykt bra form Fowler, respekt!

Deretter, 1400 kalorier til dagen og du holder vekta stabil? Sorry, enten har du regnet helt feil på kaloriene eller så er det noe som skurrer. En mann på 83kg har hvileforbrenning som garantert er høyere enn det, og når du i tillegg lever et normalt liv, trener styrke og kardio i tillegg er det da ikke mulig å ikke rase ned i vekt?
Ligger selv på rundt 1400 kalorier til dagen for tiden når jeg er på ekstremdiett, jeg veger 83kg og går ned godt over 1kg i uka.

Til slutt, når folk "driter i" hva Sigg1 skriver, og du Fowler mener det er mangel på kunnskap når folk sier du vil gå ned i vekt og evt. miste muskelmasse på 1400 kalorier, syns jeg det blir for dumt. All forskning viser at du vil rase ned i vekt på ekstreme underskudd, og det er en grunn til at svært få bodybuildere/fitnessutøvere ligger på slike ekstreme underskudd. Smiley

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #67 : 13. mars 2012, 20:33 »
Noe som ikke stemmer?
Beina er et klart weak point, men det jobbes med saken. Samtidig er det jo begrenset hvor mye man klarer å bygge på 1400 kcal/dag.
With all due respect, enkelte her inne viser en mangel på kunnskap som kun overgås av deres overmot. Dersom verden ikke er kongruent med deres forhåndsoppfatninger om hvordan ting skal fungere, er det tankesettet deres som må endres. Ikke verden.

Var ikke meningen på noen som helst måte å gå til angrep, om det ble tolket slik.

Med at det er noe som ikke stemmer sikter jeg til mengden kcal/dagen. Som du skriver om at enkelte ikke har nokk kunnskap og dersom verden ikke er kongruent med deres forhåndsoppfatninger om hvordan ting skal fungere, er det tankesettet deres som må endres. I mitt tilfelle tar jeg utgangspunktet i hva som bli lært og er bevist, hvordan kroppen fungerer og hva hvilke organ og liknende krever av energi. Første tanke som slo meg var at det var en feilberegning, som jeg fort endret meningen om etter litt mer "lesing om deg".

For å sammenlikne mengden energi du får i deg med iForm's kaloriforbruk's beregner:
En person mellom 19-30år(deg?) + 82kg kroppsvekt + mann = 1933kcal. Dette skal tilsvare din BMR, det vil si mengden kalorier hjerte og andre organ krever for at alt skal gå sin gang. Dette er uten medreknet PAL-verdi'en din for en dag. Som blir endel i og med du trener styrke å går kardio hver dag. At du da spiser 1400kalorier daglig virker støtende og noe spesielt med at du sier at selv om du spiser (500kcal) mindre enn din BMR trenger du ikke være redd for å "trene bort" muskler.

Jeg tar bare raskt utgangspunkt i hva som er normalen, og bevist.

Er selvfølgelig åpen for din forklaring.
(Er jo i mange tilfeller ligger enkelte så lavt i kcal rett før konkurranse, men de er i fare for å miste unødvendig mye muskelmasse).

Når det er sagt er jo alle forskjellige og ting fungerer annerledes på forskjellige folk. Har kjennskap til en fra lithauen som er 80kg, beist av en overkropp, bein som et spedbarn. Han ligger på rundt 1000kcal dagen spiser ikke etter 1800, selv om han trener rundt 2000. Men han "sammarbeider" med andre typer "kosttilskudd".
Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #68 : 13. mars 2012, 20:34 »
Taler ikke resultatene for seg selv da? Kjenner til Fowler fra andre forum og kunnskapsnivået hans ligger høyt over de fleste broscientistene her inne. Liker spesielt godt at små dvaskinger som Cartman tror at Fower ikke kan telle kalorier.

Har sagt det før og sier det igjen, RÅ form som alltid Smiley

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #69 : 13. mars 2012, 21:21 »
Hvis du på noen måte har tolket det jeg har skrevet fornærmende eller noe, så beklager jeg det. Det var absolutt ikke meningen! Men når man sier at man spiser 1400 kcal med din (knallgode) form, så blir man jo nysgjerrig på hvordan inni huleste du skal klare det uten å forsvinne ut i intet. Videre ble jeg vel litt småprovosert av å få " Smiley " til svar på en rekke spørsmål.. Du er vel åpen for litt spørsmål og diskusjon i loggen din!?
Jeg er bare nysgjerrig på det de to under her har skrevet så greit Wink :

Må bare først få sagt, sinnsykt bra form Fowler, respekt!

Deretter, 1400 kalorier til dagen og du holder vekta stabil? Sorry, enten har du regnet helt feil på kaloriene eller så er det noe som skurrer. En mann på 83kg har hvileforbrenning som garantert er høyere enn det, og når du i tillegg lever et normalt liv, trener styrke og kardio i tillegg er det da ikke mulig å ikke rase ned i vekt?
Ligger selv på rundt 1400 kalorier til dagen for tiden når jeg er på ekstremdiett, jeg veger 83kg og går ned godt over 1kg i uka.

Til slutt, når folk "driter i" hva Sigg1 skriver, og du Fowler mener det er mangel på kunnskap når folk sier du vil gå ned i vekt og evt. miste muskelmasse på 1400 kalorier, syns jeg det blir for dumt. All forskning viser at du vil rase ned i vekt på ekstreme underskudd, og det er en grunn til at svært få bodybuildere/fitnessutøvere ligger på slike ekstreme underskudd. Smiley
Var ikke meningen på noen som helst måte å gå til angrep, om det ble tolket slik.

Med at det er noe som ikke stemmer sikter jeg til mengden kcal/dagen. Som du skriver om at enkelte ikke har nokk kunnskap og dersom verden ikke er kongruent med deres forhåndsoppfatninger om hvordan ting skal fungere, er det tankesettet deres som må endres. I mitt tilfelle tar jeg utgangspunktet i hva som bli lært og er bevist, hvordan kroppen fungerer og hva hvilke organ og liknende krever av energi. Første tanke som slo meg var at det var en feilberegning, som jeg fort endret meningen om etter litt mer "lesing om deg".

For å sammenlikne mengden energi du får i deg med iForm's kaloriforbruk's beregner:
En person mellom 19-30år(deg?) + 82kg kroppsvekt + mann = 1933kcal. Dette skal tilsvare din BMR, det vil si mengden kalorier hjerte og andre organ krever for at alt skal gå sin gang. Dette er uten medreknet PAL-verdi'en din for en dag. Som blir endel i og med du trener styrke å går kardio hver dag. At du da spiser 1400kalorier daglig virker støtende og noe spesielt med at du sier at selv om du spiser (500kcal) mindre enn din BMR trenger du ikke være redd for å "trene bort" muskler.

Jeg tar bare raskt utgangspunkt i hva som er normalen, og bevist.

Er selvfølgelig åpen for din forklaring.
(Er jo i mange tilfeller ligger enkelte så lavt i kcal rett før konkurranse, men de er i fare for å miste unødvendig mye muskelmasse).

Når det er sagt er jo alle forskjellige og ting fungerer annerledes på forskjellige folk. Har kjennskap til en fra lithauen som er 80kg, beist av en overkropp, bein som et spedbarn. Han ligger på rundt 1000kcal dagen spiser ikke etter 1800, selv om han trener rundt 2000. Men han "sammarbeider" med andre typer "kosttilskudd".

PS. Du sier du prøvde romaskin og dips for første gang nå nylig - hvordan gikk det?
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #70 : 13. mars 2012, 21:49 »
Noe som ikke stemmer?
Beina er et klart weak point, men det jobbes med saken. Samtidig er det jo begrenset hvor mye man klarer å bygge på 1400 kcal/dag.

Nei er ikke rart beina er et weak point om du ligger på 1400Kcal daglig... Hvordan kan du egentlig tro at musklene kan VOKSE noe særlig når du ligger i underskudd? fortell fortell!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #71 : 13. mars 2012, 21:52 »
Nei er ikke rart beina er et weak point om du ligger på 1400Kcal daglig... Hvordan kan du egentlig tro at musklene kan VOKSE noe særlig når du ligger i underskudd? fortell fortell!

strengttatt ikke mye muskler man trenger i AF heller da!

uansett rå form på dg, fowler!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #72 : 13. mars 2012, 21:53 »
strengttatt ikke mye muskler man trenger i AF heller da!

Nei er sant det, men når man har såpass bra form som han er det jo ønskelig å beholde mest mulig skulle man tro?Smiley

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #73 : 13. mars 2012, 22:02 »
Ser skambra ut! Hva gjorde du for å nå den fettprosenten, og har du den helårs?

Hvordan trener du, regner med at det går mye i kardio og styrke kombinert?
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget fowler

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1)
« #74 : 13. mars 2012, 22:05 »
Mye spørsmål her, men hyggelig det Smiley

1400 kcal/dag er jo DIETT-regimet mitt. Ikke det jeg spiser for å bulke eller vedlikeholde.
Jeg har trent i ca 10 år av og på, aldri brukt AAS, så det er ingen fare for at musklene mine skal falle av beinet dersom jeg går lavt på kcal i noen mnd.

Beina er crap, delvis p.g.a. jeg hadde to prolapser som var ganske kjipe i en 4-års periode. Delvis derfor Smiley

Jeg trener ofte ettersom jeg jobber 10m fra gymmet. Jeg følger ikke noe program, men trener det jeg føler for. En rød tråd er vel høy treningsfrekvens og høyt volum. Masse øvelser.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!