Skrevet av Emne: Kurdî's vei til suksess!  (Lest 361076 ganger)

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #930 : 16. oktober 2014, 21:31 »
Kroppsmåling 01.10.14

Unntatt midjen og vekta, så har endringene ikke vært så store. Forhåpentligvis vil endringene være mer til neste måned...


Maler du der muskelen er størst? Er kroppsmålingen tatt ved tanke på bulk, eller er det for å følge opp veksten under trening? Ellers var det gode mål syns jeg Smiley
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #931 : 17. oktober 2014, 10:40 »
Maler du der muskelen er størst? Er kroppsmålingen tatt ved tanke på bulk, eller er det for å følge opp veksten under trening? Ellers var det gode mål syns jeg Smiley

Prøver å måle på samme sted hver gang, dvs. der muskelen er størst.
Poenget med denne kroppsmålingen er følge med på fremgangen og se om det har skjedd endringer over tid. I tillegg er det en fin måte å se hvordan en muskelgruppe reagerer over tid etter at jeg har endret type trening i treningsplanen. Da har man mer informasjon enn kun speilet og vekta.
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #932 : 17. oktober 2014, 13:06 »
Hei! Nå har sett gjennom stooore deler av loggen din etter å ha lenge stusset litt på det du legger ut.

Ett par ting:
Cm målene dine endrer seg knapt.. litt opp og ned maks 1 cm måned til måned, men det går 1 cm opp, så gjerne ned igjen, og egentlig står de omtrent helt i ro. Ikke store endringer siden side 1 og målene du la ut da altså over 2 år siden.. og det siste året har det jo nærmest stått helt i ro?

Styrken din har jo heller ikke blitt særlig bedre, litt sterkere men på over 2 år burde du blitt betyyyydelig sterkere en det du var på side 1. Ser også at du trener med stort sett de samme vektene det siste året og heller ikke har utviklet deg særlig der.

Med tanke på hvor strukturert og flink du er med både kosthold og trenning så bør det jo være anderlede. Kanksje bytte treningsprogram og kostholdsplan ? For når man trener såppas seriøs og mye som deg så bør du på 2 år se ganske mye endringer.

Ikke noe negativt ment, men kanskje noe å tenke over? Nå vet jeg ikke om du trener kun for å vedlikeholde men utrifra det du skriver vil du jo bli sterk og swole og derfor du trener ^^

Again, på 2 år burde det ha skjedd masse.

Det eneste jeg har sett er litt opp og ned i fettprosent , men poenget er jo at du bør være større når du går ned i fettprosent 2.gangen en første gangen. Vis ikke er jo bulken bortkastet.. ikke sant.. Bulk-> vokse, deffe for å se hva du har--bulk --> vokse, deffe for å være litt større en sist deff.. osv osv osv..


Jeg syntes du er utrolig flink og står på skikkelig bra, så syntes det er rart at resultatene ikke er helt der.. Ikke mange som står på slik som deg å er så nøye og måler og slikt som du, så det skal du ha !
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #933 : 17. oktober 2014, 15:06 »
Først: Takk for den detaljerte kritikken, setter virkelig pris på slik tilbakemelding. Smiley

Når det gjelder kroppsmålingene, så er jeg enig med deg. Sammenlignet målingene med 1.10.2013 og det var minimal endring. Litt endring har skjedd, men langt under det tilsvarende arbeidet jeg har lagt i treningen det siste året. Litt av grunnen legger jeg på sykdom. Med engang jeg føler jeg har god fremgang og blir sterkere, da blir jeg selvfølgelig syk og det slår tilbake, men selvfølgelig dette er ikke hovedgrunnen.
Jeg har grublet en del på dette, men fortsatt klarer ikke å finne hva som er årsaken. Det var derfor jeg byttet treningsprogram for fire uker siden, tenkte å trene mer intens for å se om det blir endringer. Den siste uken har jeg faktisk merket grei fremgang når det gjelder styrken, men nå har jeg blitt syk og da vet jeg ikke hvor lang bak jeg blir slått tilbake...

Jeg føler også jeg har grei kontroll på kostholdet, der jeg har en plan som jeg følger. Kostholdsplanen som jeg for tiden følger er som følgende:



Minimum kaloriinntakk er 2600 kcal, men som oftest er jeg oppe på 3000 kcal.

For å være ærlig så vet jeg faktisk ikke hvor problemet ligger. Er jeg helt på bærtur når det gjelder kostholdet? Er det treningsplanen, eller kombinasjonen av de to.... Eller kanskje jeg har kommet i et punkt der jeg TROR jeg blir sterkere/større, men at det ikke er slik i realiteten.
Mao. jeg vet ikke...  Huh
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #934 : 17. oktober 2014, 15:41 »
hehe, nei heller ikke meningen å være negativ eller noe. jeg bare vet hvor frustrerende det er å jobbe knallhardt uten å få resultatetene man bør.. Jeg ser jo at du jobber ræva av deg og gjør alt grundig så derfor syntes jeg også du bør få resultater !


Det aller første du må gjøre er å sette deg ett konkret mål. F.eks, vil du opp i muskelmasse eller skal du deffe å bli markert? Nå er du vell på tur opp i vekt for å bygge eller ?

Du har jo ligget ganske stabil på vekta det siste året igrun på rundt 80kg ish +- . Når man skal bygge er det viktig å spise nok, jeg ville satset på å gå opp ca 3kg i måneden. Ikke noe mer, ikke no mindre. Da VET du at du har nok mat, men samtidig blir det ikke så mye ekstra fett. Tør å legge på deg litt vekt. Om du skal bulke i 6måneder ikke vær redd for å komme opp på 90kg +. Trener du så tungt du gjør og spiser skikkelig vil det være ihoved sak muskler og vann. Litt fett seff, men det må til når man skal vokse skikkelig.

Det at du har byttet treningsprogram er også bra. Du kjørte jo en splitt der hver muskel fikk kjørt seg bare 1 gang i uka, og det er ganske dårlig da du fint kan trene hele kroppen både 2 og 3 ganger. På 52 uker i året vil du da få trent hele kroppen 104 ganger om du kjører 2x per uke fremfor bare 52 ganger om du kjører 1x per uke. Det SKRIKER bedre resulater !


Maten din er veldig grei, men jeg ville økt kaloriene opp til 3100-3300 å sett hvordan det går. Du har en del muskelmasse og høy treningsmengde så du tåler nok mer mat enn du tror !


Så her er punktivis hva jeg ville gjort:
*Trene kroppen 2x i uka med ett skikkelig program, ikke for mange øvelser og sett men ett onklig program med fokus på å bli sterkere i baseøvelsene. Gode programmer er PHAT og X-Size for eksempel!

*Legge på 2,5kg på baseøvelsene hver uke. bli sterkere i benk, mark og bøy hver eneste uke! Start litt under det du klarer, å legg på 2,5kg helt til du når dit du er maks, og fortsett å legge på. Nøkkelen til progresjon er å bli sterkere og tørre å utfordre styrken.

*Øk kaloriene til 3100-3300. Du kan godt legge til litt mer fett, ca 15-20g til, så kan du øke karbsa med 50-60g Da får du ca 3100 kalorier.

Det aller vikgiste er egentlig det å bli sterkere. Ikke vær så opptatt av pump å  kjøre 1000 sett på hver gruppe, bare kjør tungt og intensitvt på hele kroppen 2 ganger i uka å spis litt mer mat. Da blir du sterkere, men for å vite det må du tørre å legge på mer vekt også.

F.eks benkpress:
Om du kjører 5 reps 110kg nå maks så start f.eks på 105kg x 5, neste uke 107,5kg x 5, neste uke 110kg x 5(der du hadde max) også bør du klare 112,5kg x 5, så 115kg x 5 osv osv osv.. skjønner? utfordring og progresjon!


Ikke kjør til failure på treningen, ha kontroll å øk lineært på vektene!
 
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #935 : 17. oktober 2014, 20:11 »
Målet nå er uten tvil å øke i muskelmasse siden jeg lå i vedlikeholdsfasen nesten hele sommerferien. Det kan også være derfor jeg har ligget på samme nivå i år, at jeg har ligget i vedlikehold og derfor ikke økt.

Jeg har alltid liten frykt for bulking da jeg legger på meg utrolig fort fett, men ikke så godt å si når det gjelder muskler. Dette er iallefall det jeg har erfart hittil.

Nå er det jo ny treningsprogram jeg følger, og det er mye mer energikrevende enn før. Når jeg ser på vekta de siste ukene, så har jeg bare økt med 0,7kg. Det er altså ikke nok med å ligge på 2600-3000kcal, så da må jeg øke som du også påpeker. Jeg tenker nå å øke til 3100-3300 kcal ish frem til mars, så får jeg se hvor mye masse jeg har lagt på meg. Om økningen er under 2kg i måneden så øker jeg bare kaloriinntaket.
Som du sier må jeg bare tør å legge på meg...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #936 : 17. oktober 2014, 21:55 »
Målet nå er uten tvil å øke i muskelmasse siden jeg lå i vedlikeholdsfasen nesten hele sommerferien. Det kan også være derfor jeg har ligget på samme nivå i år, at jeg har ligget i vedlikehold og derfor ikke økt.

Jeg har alltid liten frykt for bulking da jeg legger på meg utrolig fort fett, men ikke så godt å si når det gjelder muskler. Dette er iallefall det jeg har erfart hittil.

Nå er det jo ny treningsprogram jeg følger, og det er mye mer energikrevende enn før. Når jeg ser på vekta de siste ukene, så har jeg bare økt med 0,7kg. Det er altså ikke nok med å ligge på 2600-3000kcal, så da må jeg øke som du også påpeker. Jeg tenker nå å øke til 3100-3300 kcal ish frem til mars, så får jeg se hvor mye masse jeg har lagt på meg. Om økningen er under 2kg i måneden så øker jeg bare kaloriinntaket.
Som du sier må jeg bare tør å legge på meg...
Jepp! Stemmer nok bra at du har ligget på vedlikehold. Derav hverken mistet ellelr lagt på deg særlig med muskler/fett. Bare juster etterhvert.. om du ser de 2-3første ukene at du ikke går opp så mye på 3300 kalorier, så bare øk enda mer! Ikke vent flere måneder.. Juster smått og ofte så finner du en fin balanse. Går du for fort opp, så kutt litt ned eventuelt legg til litt cardio i uka.

legger du deg litt i overskudd med sunn og næringsrik mat, ikke alt for mye usunt fett og raske karbohydrater, og gjerne er litt nøye med NÅR du spiser karbohdrater osv så bør ikke fettlagring være noe problem. Mange små triks man kan bruke for å holde fettlagrinen på bulk enda bedre i sjakk! Men planen du har nå fremover blir no bra. Bare å gønne på å tren tungt og spis sunt og mye !

Tipper det blir helt andre mål om du gjør slik til mars/april Smiley! kjøra på!
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #937 : 19. oktober 2014, 22:08 »
Jepp! Stemmer nok bra at du har ligget på vedlikehold. Derav hverken mistet ellelr lagt på deg særlig med muskler/fett. Bare juster etterhvert.. om du ser de 2-3første ukene at du ikke går opp så mye på 3300 kalorier, så bare øk enda mer! Ikke vent flere måneder.. Juster smått og ofte så finner du en fin balanse. Går du for fort opp, så kutt litt ned eventuelt legg til litt cardio i uka.

Jeg mente at jeg skulle holde denne "bulkingen" gående frem til mars/april... men justeringer må jeg gjøre under veis, bådde når det gjelder treningsplanen og kostholdsplanen.
Men ja, jeg tror jeg vil lykkes bedre denne gangen enn før og er optimistisk, så da gjenstår det å bare se fremover. Gunner på som faen nå Cheesy.
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #938 : 19. oktober 2014, 22:23 »
Har nå vært hjemme siden torsdag pga. forkjølelse og hefig hoste. Dermed har jeg mistet to treningsøkter, og er litt usikker på når jeg skal begynne å trene igjen. Av mangel på bedre ting å gjør så lager jeg mat Cheesy. Har laget risboller som vi på kurdisk kaller "koba", veldig gode og fylt av karbohydrater til de dager man føler energinivået ikke er på topp. Klarte å stappe i meg fire stk, som totalt gir 1600 kalorier  Grin



Nam nam Cheesy
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #939 : 20. oktober 2014, 23:33 »
Morgenvekt: 82,1kg...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #940 : 21. oktober 2014, 00:14 »
Se der ja Wink! Husk at det nok er stort sett bare mer mat i mage og tarm+ glykogen og vann som gir rask vektoppgang om du plutselig begynner å spise litt mer. Kan fort gå opp ett par kg bare av det, men dette utgjevner seg etterhvert Smiley! Kjør på videre !
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #941 : 21. oktober 2014, 21:52 »
Se der ja Wink! Husk at det nok er stort sett bare mer mat i mage og tarm+ glykogen og vann som gir rask vektoppgang om du plutselig begynner å spise litt mer. Kan fort gå opp ett par kg bare av det, men dette utgjevner seg etterhvert Smiley! Kjør på videre !

Det er sant! Har ikke trent på fem dager, så ikke rart vekta gikk fort opp, men mya av det er vann som du også påpeker. I tillegg har jeg så og si bare ligget hjemme, så ikke mye energibruk der... :/
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #942 : 21. oktober 2014, 22:06 »
Week 5

Workout #2: Shoulders, Upper Arms and Calves

Kunne ikke ligge hjemme idag også, så tvang meg selv til trening og det var deilig.

Barbell Shoulder Press:
1*8 40kg
4*5 50kg

Barbell Shrugs ---> Dumbbell Laterals:
1*15 90kg ---> 1*10 6kg
2*12 90kg ---> 2*10 6kg

Barbell Biceps Curls:
1*12 30kg
1*08 40kg
1*06 40kg

Lying Triceps Extensions:
1*15 30kg
3*12 40kg

Bent-over Laterals:
4*8 6kg

Wide-grip Triceps Pushdowns:
1*12 20kg
1*12 25kg
3*10 30kg

Upright Rows:
1*10 17kg
3*10 21kg

Over-Head Triceps Press:
4*12 15kg

One-Arm Dumbbell Preacher Curls:
3*8 16kg

One-Arm Dumbbell Over-Head Triceps Press:
3*12 10kg

Seated Calve Raises:
2*15 25kg
2*12 50kg

Calved Press on Leg Press Machine:
1*20 50kg
1*15 100kg
1*15 130kg
1*15 150kg
2*12 180kg

Kommentar: Bra økt! Selv om jeg har tapt en del styrke den siste tiden, så ble økta overaskende bra. Kjørte rolig økt og droppet noen øvelser. Var likevel mest fornøyd med legg-økta, 180kg var mye lettere enn antatt.  Smiley
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #943 : 22. oktober 2014, 12:21 »
Droppet du en god del øvelser, også hadde du såpass mange fra før av? Syns ærlig talt du hadde ganske mange øvelser allerede idag jeg. Hva heter programmet ditt?

Flott at du kom deg på trening, er selv sengeliggende pga sykdom, det er hat Tongue
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Kurdî's vei til suksess!
« #944 : 22. oktober 2014, 19:57 »
Droppet du en god del øvelser, også hadde du såpass mange fra før av? Syns ærlig talt du hadde ganske mange øvelser allerede idag jeg. Hva heter programmet ditt?

Flott at du kom deg på trening, er selv sengeliggende pga sykdom, det er hat Tongue

Droppet egentlig 2-3 øvelser, hehe. Vet ikke hvordan jeg fikk det til å bli "en god del"... xD

Kjører vanlig tre splitt program, og siden jeg kjører skuldre, biceps, triceps, underarmer og legger i samme økt, så blir det fort mange øvelser.

God bedring da, å ikke kunne trene er det verste jeg vet :/
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!