Skrevet av Emne: Store underarmer?  (Lest 5652 ganger)

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Store underarmer?
« #15 : 16. mars 2012, 14:55 »
jeg har hatt vondt i underarmer lenge, har litt fortsatt tennisalbu. Den dagen jeg begynte å trene underarmer direkte, forsvant skadene, jeg ble sterkere i biceps. Men føler ikke at underamer har blitt noe større, men har bare trent dem i 1 mnd. Regner med at underarmer tar tid å bygge.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Store underarmer?
« #16 : 16. mars 2012, 15:17 »
Har aldri tenkt på det før, men kanske underarmer er omtrent som legger, vanskelig å ha med å gjøre sånn treningsmessig.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Store underarmer?
« #17 : 16. mars 2012, 15:41 »
Mine vokser som faen bare jeg trener mye uten reimer, tunge dra øvelser og tunge biceps øvelser..
Kjørte på med mye underarmsøvelser da jeg hadde noen måneder jeg hadde dilla på håndbak (og håndbak i seg selv og) det tok mye på underarmene, men følte ikke at de vokste så grasalt av det.

Underarmer blir som alle andre muskler i kroppen, de må trenes. MEN enn skal være litt forsiktig og kjenne kroppen sin litt, for det er vel de muskelene som er lettest å få betenelse i, og de muskelene det er værst å være "foruten" / ikke i stand til å bruke.. Med tanke på alt du gjør i hverdagen, OG alt av draøvelser/biceps etc.
Så start i det små og bygg deg oppover med antall sett og frekvens.. Smiley

Utlogget StoreRoger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

  • Do work!
Sv: Store underarmer?
« #18 : 18. mars 2012, 00:06 »
har hørt om fatgripz? Men hvordan funker dem og hvor kan man kjøpe slikt? OG hva slags øvelser bruker du dem på?


www.fatgripz.com - Fatgrips er bare noen greier du fester på stanga/hantlene som gjør de tjukkere. Jeg bruker de på armdager + til benkpress noen ganger. Men er anbefalt å bruke de til de fleste øvelser. Man merker med en gang at man bruker underarmene mye mer, blir helt latterlig støl dagen etter du har prøvd de Smiley.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Store underarmer?
« #19 : 18. mars 2012, 00:10 »
De så veldig tjukke ut. Har en mistanke om at du må en del ned i vekt på øvelsene når du bruker det der ?

Fra linken :

“I use them for deadlifts, farmer walks, and pullups/chinups. I get a serious workout in much shorter time, especially when I want to increase grip strength without wearing down other muscles.”

Det er tydelig at han sliter ut grepet før de musklene som vanligvis trenes i øvelsene.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget StoreRoger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

  • Do work!
Sv: Store underarmer?
« #20 : 18. mars 2012, 17:15 »
Ja, må gå ned endel på vektene i begynnelsen, men det tar seg opp veldig fort, får mye sterkere grep.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!