Skrevet av Emne: Spør naprapaten!  (Lest 103374 ganger)

Utlogget haakonhauk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Spør naprapaten!
« #150 : 11. mars 2013, 11:50 »
Hei !

Sliter litt med en "skade" eller har vertfall vondt på høyre side av rumpa, denne smerten kom første gang da jeg tok utfall og varte i rundt en uke, fikk beskjed av legen at det var overbelastning og at jeg bare skulle ta det litt med ro.
Men etter smertene var over og jeg følte meg helt fin så prøvde jeg meg på litt knebøy igjen, og da kom det jaggu meg tilbake igjen. Så nå har jeg smerter når jeg går, skal stå opp om morgenen eller om jeg har sittet i ro lenge.
Jo mer jeg går jo mer "løsner" det seg opp, og smertene forsvinner gradvis. Har vel egentlig tatt en pause fra bein-trening har jeg funnet ut, i håp om at det skal gå over, så la jeg merke til denne forumsposten og tenkte jeg skulle spøre deg Smiley
PS: Når jeg står og løfter opp låret/foten, og vrir den utover så er smertene på sitt verste.

Håper det ikke ble altfor mye tull i den forklaringen, prøvde å få me meg alt viktige Smiley

Mvh. Håkon

Utlogget Student89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 64

Sv: Spør naprapaten!
« #151 : 11. mars 2013, 23:23 »
Hei!

Jeg løper ofte (ca 3 dager i uken, en langcardio og to intervalldager), trener styrke 4 ganger i uken og går på ski gjennomsnittlig to ganger i uken. På sommeren padler jeg også mye. Jeg anser altså meg selv derfor som svært aktiv, og er godt trent!

Men hver gang jeg løper for jeg vondt nederst i korsryggen, rett over rumpa. Virker som alt er virkelig stramt i muskelaturen eller noe. Har løpt med Nikes toppmodeller de siste to årene, men har for 3 mnd siden byttet til 5-Fingers, uten at det har hjulpet. Som sagt så trener jeg mye, og mener ellers at samtlige muskler i kroppen er i god stand, så skjønner meg ikke helt på dette     

Noen forslag til hva jeg gjør feil eller tiltak som kan redusere smerten??

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Spør naprapaten!
« #152 : 12. mars 2013, 00:26 »
Hei, har i lengere tid slittet med tilt av bekkenet pga kortere venstre fot, i form av at det blir en del muskel knutter i rygg og settet. Har nå fått orden på dette etter flere behandlinger, såle og opptrening av muskler rundt bekkenet ved hjelp av manuell terapaut. Så og si vær gang bekkenet har tiltet på plass igjen der det mener selv det skal være har et bryst virvel (mener det heter det) også fulgt etter.  Bekkenet har vært stabilt i snart 1 år nå uten tilbakefall, men bryst virvelen har poppet ut 6 ganger siden den gang, å det blir veldig thigth i rundt Traps og skulder blad området. Trudde lenge dette hadde sammenheng med bekkenet, men da dette begynte å skje hadde manuell terapeuten min gått ut i mamma permisjon.

Føler ikke jeg for noe bruktbart svar på hva det evt kommer av og hva jeg selv kan gjøre for å styrke omerådet rundt.

Føler den klinikken jeg går på nå, ikke har annen interesse enn at de skal knekke på plass og betale dyre dommer for å løse opp muskel knutene rundt området som ofte kan ta 3 behandlinger. Har de 3 siste gangene knekt på plass igjen det sjæl med hjelp av å løsne opp muskel knutene selv med enn hard ball og knekkt det på plass igjen med PP rør.

Vis du har tips og triks på hva som kan hindre at slike tilbakefall hindrer at jeg ikke for trent med bra teknik på 2 ukers tid å må skippe dem vær gang dette skjer, må gå flere stegg tilbake på vektene i de øvelsene og ødelegger motivasjonen min, så ville jeg være evig takknemmelig for det Smiley På forhånd takk

PS: Det virker ikke til å være noe mønster i hva slags øvelse dette skjer i annet enn at det er en flere ledds øvelse og ofte lette vekter

Mvh Emil

Utlogget alehol

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Spør naprapaten!
« #153 : 15. mars 2013, 21:39 »
Hei

i fjor syklet jeg veldig mye( 4-5 økter i uka). Jeg syklet hele sommeren uten noen problemer med kne, men plutselig på en langtur i høst fikk jeg skikkelig vondt i høyre kne. Smerten oppsto midt i kneskålen og nedover 4-5 cm i leggen. Det kjentes ut som om det var en kniv som stakk nedover når jeg tråkket nedover. Etter dette tok jeg en pause på ca 1 mnd før jeg startet og sykle igjen. Kneet ble bedre, den intense smerten er borte, men jeg tørr ikke å sykle beinhardt igjen. For kneet føles på en måte løst og slappt. Jeg har lette smerter bak i knehas og på venstre side av kneskål når jeg både trener og slapper av.

Det er litt vanskelig og forklare på nett hvordan smertene er, men jeg håper det kan gi gi en pekepinn på hva det kan være.

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #154 : 19. mars 2013, 16:13 »
Hei !

Sliter litt med en "skade" eller har vertfall vondt på høyre side av rumpa, denne smerten kom første gang da jeg tok utfall og varte i rundt en uke, fikk beskjed av legen at det var overbelastning og at jeg bare skulle ta det litt med ro.
Men etter smertene var over og jeg følte meg helt fin så prøvde jeg meg på litt knebøy igjen, og da kom det jaggu meg tilbake igjen. Så nå har jeg smerter når jeg går, skal stå opp om morgenen eller om jeg har sittet i ro lenge.
Jo mer jeg går jo mer "løsner" det seg opp, og smertene forsvinner gradvis. Har vel egentlig tatt en pause fra bein-trening har jeg funnet ut, i håp om at det skal gå over, så la jeg merke til denne forumsposten og tenkte jeg skulle spøre deg Smiley
PS: Når jeg står og løfter opp låret/foten, og vrir den utover så er smertene på sitt verste.

Håper det ikke ble altfor mye tull i den forklaringen, prøvde å få me meg alt viktige Smiley

Mvh. Håkon

Hei!

Det virker som at muskelen i setet ditt har fått seg en lettere semiruptur. Så selv om smertene forsvinner så er det veldig lett å slå det opp igjen. Uten noen form for behandling kreves det ca 5-8 uker med hvile. Ettersom smerten sitter bare på en side, vil det med stor sannsynlighet være en instabilitet i bekkenet ditt. En av sidene er sterkere enn andre. Dette gjelder både bekken, lårmuskler, ryggmuskler og ikke minst magemuskler.

Så enten må du trene lett i 5-8 uker, og være flink med coreøvelser i mellomtiden. Ellers så får du ta kontakt med en terapeut og få dette behandlet.

Lykke til

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #155 : 19. mars 2013, 16:24 »
Hei!

Jeg løper ofte (ca 3 dager i uken, en langcardio og to intervalldager), trener styrke 4 ganger i uken og går på ski gjennomsnittlig to ganger i uken. På sommeren padler jeg også mye. Jeg anser altså meg selv derfor som svært aktiv, og er godt trent!

Men hver gang jeg løper for jeg vondt nederst i korsryggen, rett over rumpa. Virker som alt er virkelig stramt i muskelaturen eller noe. Har løpt med Nikes toppmodeller de siste to årene, men har for 3 mnd siden byttet til 5-Fingers, uten at det har hjulpet. Som sagt så trener jeg mye, og mener ellers at samtlige muskler i kroppen er i god stand, så skjønner meg ikke helt på dette     

Noen forslag til hva jeg gjør feil eller tiltak som kan redusere smerten??

Det kan være ganske mange ting som som er feil her, nevner de vanligste:
- ustabile føtter! ( superfeet
Har du ustabile føtter så er det å løpe med fivefingers vanskelig! Og det kreves også en såle i skoen, samme hvor "bra" selve skoen er.
- inskrenkt bevegelse i lumbalryggen! Mye belastning, i form av trening, vil kreve litt behandling fra tid til annen. Særlig kan de nederste lumballeddene låse seg. Dette vil føre til at musklene i området spenner seg.
- inhibert (Svak) M. gluteus medius/minimus. Svake bekkenstabilisatorer.


Få sjekket bena dine, og bekkenet. Og om det trengs, få deg en såle. Viktig at du får deg en skikkelig såle. Det må en fagperson til!

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #156 : 19. mars 2013, 16:31 »
Hei, har i lengere tid slittet med tilt av bekkenet pga kortere venstre fot, i form av at det blir en del muskel knutter i rygg og settet. Har nå fått orden på dette etter flere behandlinger, såle og opptrening av muskler rundt bekkenet ved hjelp av manuell terapaut. Så og si vær gang bekkenet har tiltet på plass igjen der det mener selv det skal være har et bryst virvel (mener det heter det) også fulgt etter.  Bekkenet har vært stabilt i snart 1 år nå uten tilbakefall, men bryst virvelen har poppet ut 6 ganger siden den gang, å det blir veldig thigth i rundt Traps og skulder blad området. Trudde lenge dette hadde sammenheng med bekkenet, men da dette begynte å skje hadde manuell terapeuten min gått ut i mamma permisjon.

Føler ikke jeg for noe bruktbart svar på hva det evt kommer av og hva jeg selv kan gjøre for å styrke omerådet rundt.

Føler den klinikken jeg går på nå, ikke har annen interesse enn at de skal knekke på plass og betale dyre dommer for å løse opp muskel knutene rundt området som ofte kan ta 3 behandlinger. Har de 3 siste gangene knekt på plass igjen det sjæl med hjelp av å løsne opp muskel knutene selv med enn hard ball og knekkt det på plass igjen med PP rør.

Vis du har tips og triks på hva som kan hindre at slike tilbakefall hindrer at jeg ikke for trent med bra teknik på 2 ukers tid å må skippe dem vær gang dette skjer, må gå flere stegg tilbake på vektene i de øvelsene og ødelegger motivasjonen min, så ville jeg være evig takknemmelig for det Smiley På forhånd takk

PS: Det virker ikke til å være noe mønster i hva slags øvelse dette skjer i annet enn at det er en flere ledds øvelse og ofte lette vekter

Mvh Emil

Først av alt må det sies at et ledd ikke popper ut, men den kan låse seg.
Dette problemet blir veldig vanskelig å svare på uten å få testet deg.
Det som MÅ gjøres er å undersøke den "øvre kontrollsonen" din, og se hvor svakheten sitter. Det er alltid en grunn for at et ledd låser seg oftere enn andre.

Og om du må din nåværende klinikk bare blir symtombehandlet, kan det tenkes at det ikke skader å skifte .

Kan dessverre ikke gi deg et bedre svar.

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #157 : 19. mars 2013, 16:44 »
Hei

i fjor syklet jeg veldig mye( 4-5 økter i uka). Jeg syklet hele sommeren uten noen problemer med kne, men plutselig på en langtur i høst fikk jeg skikkelig vondt i høyre kne. Smerten oppsto midt i kneskålen og nedover 4-5 cm i leggen. Det kjentes ut som om det var en kniv som stakk nedover når jeg tråkket nedover. Etter dette tok jeg en pause på ca 1 mnd før jeg startet og sykle igjen. Kneet ble bedre, den intense smerten er borte, men jeg tørr ikke å sykle beinhardt igjen. For kneet føles på en måte løst og slappt. Jeg har lette smerter bak i knehas og på venstre side av kneskål når jeg både trener og slapper av.

Det er litt vanskelig og forklare på nett hvordan smertene er, men jeg håper det kan gi gi en pekepinn på hva det kan være.

Det virker som at brusket under kneskålen kan være skadet.
Men det høres også ut som en skade på noe som kalles Plica.

Dette gir smerter framside kne, gjerne medialt.
Smertene du kjenner på bakside kne kan være muskulære spenninger som har komt etter skaden.

Det skal derimot ikke være ustabilt kneet ditt. Dette kan være noe bare du selv kjenner, men vanskelig å si.

Vil du fortsette å sykle så oppsøk enten legen din for en artroskopi, eller en terapeut for å se om det er noe som kan behandles manuelt

Utlogget thomas1992

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Spør naprapaten!
« #158 : 08. april 2013, 21:25 »
Hei! Etter sist armdag ( Torsdag 4.4 ) fikk jeg vondt i triceps/albueområdet, sånn rett over albuen på utsiden.. jeg trente først smalbenk, nedpress før jeg merket noe men når jeg tok dips så kom det plutselig, prøvde nedpress tau etter det, men måtte bryte fordi det var smerter i albueområdet der..
Prøvde meg på en press dag på lørdag, prøvde med benkpress hantler men kjente det veldig godt i albueområdet, var smerter med en gang.. både når jeg senket vektene og pressa..

virka som det kneppa i noe der som ikke var noe særlig godt..

Noe peiling på hva det kan være?
hva jeg burde gjøre osv? Smiley
Kroppsvekt 90 kg (2012). 103 kg (2014).
Maksløft:
Markløft 230 kg (2011)
Knebøy 170 kg (2011)
Benk 150 kg (2012)

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #159 : 24. mai 2013, 14:40 »
Hei! Etter sist armdag ( Torsdag 4.4 ) fikk jeg vondt i triceps/albueområdet, sånn rett over albuen på utsiden.. jeg trente først smalbenk, nedpress før jeg merket noe men når jeg tok dips så kom det plutselig, prøvde nedpress tau etter det, men måtte bryte fordi det var smerter i albueområdet der..
Prøvde meg på en press dag på lørdag, prøvde med benkpress hantler men kjente det veldig godt i albueområdet, var smerter med en gang.. både når jeg senket vektene og pressa..

virka som det kneppa i noe der som ikke var noe særlig godt..

Noe peiling på hva det kan være?
hva jeg burde gjøre osv? Smiley

Må nesten vite om du har hatt noen småskader i albuen, tricepsfestet eler lignende før. Det høres ut som om du har en skade på senen, gjerne en tendinos, som da gir smerter når du trener.

I så fall så er det eksentrisk trening av triceps i 12 uker som gir best resultat.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Spør naprapaten!
« #160 : 24. mai 2013, 14:57 »
Her skal du få en nøtt å bryne deg på:

Har siden oktober i fjor (8 mnd) slitt med smerter/betent tilstand i området der pectoralis fester seg midt på brystkassen. Det sitter på begge sider, og fordelt over flere "fester". Det smalt plutselig når jeg skulle ta ut noe fra lomma. Det virker som at dette har oppstått pga for stram muskulatur i ryggen over tid og/eller anstrengt pusteteknikk og stram brystmuskulatur. Stramheten i ryggen drar i ribbeina som igjen drar i festene fremme. Løser jeg opp i ryggen med massasje eller trening så blir jeg med ett "ledigere" fremme ved festene. Har pga dette ikke trent tung styrketrening på 8 mnd, har kun kjørt lette vekter på rygg, skuldre, armer og bein - og tilnærmet ingenting på bryst.

Begynte først med kiropraktor som drev med manipulasjon av ryggen, i et par måneder, uten at det hjalp.  Deretter har jeg drevet med egenmassasje av ryggen med ball, tøying av rygg, rolige sirkulasjonsøvelser på brystet med strikk, samt 1-2 timer i uka hos fysio med tverrfriksjoner. I tillegg forbedre den daglige pusteteknikken med å starte med å puste med magen istedet for med brystet, for å øke bevegeligheten i brystkassa. Det har virket som om brystkassa/ribbeina har vært "anspent" og låst i en posisjon.

Det har blitt gradvis bedre, men det vil ikke slippe helt taket. Strategien min er nå:

- Fortsette å trene rolig og unngå smerter ved trening
- Løse opp ryggen daglig med massasjeball + lett tøying
- Fokus på pusteteknikk for å holde bevegelighet i brystområdet oppe
- Lette sirkulasjonsøvelser med strikk èn gang daglig for å øke blodgjennomstrømning til området
- Tverrfriksjoner hver 3. dag for å øke blodgjennomstrømning

Når smertene i området er avtatt så er målet å begynne å tøye og belaste området mer, for å bygge det opp. Nå er det rimelig stramt - men om jeg tøyer så blir det fort verre. Det er "dragninger" i festene som har gjort at de har blitt betente, og tøying er jo slike dragninger. Men jeg ser for meg at når det er smertefritt så vil man kunne introdusere lett tøying uten at det forverres.

Har også vurdert andre metoder for å øke blodgjennomstrømning til det betente området som kontrastdusjing osv.

Hva tror du er den smarteste strategien her? Dette er den verste skaden jeg har hatt ever, og den påvirker så og si alt man gjør både på trening og i hverdagen. Er det smertefult i brystområdet så får jeg f.eks ikke til å puste så dypt som jeg vil. Som igjen fører til anspent diafragma, som igjen fører til arytmi osv.. jævelskap!  Angry

Edit: Har etter et tips begynt med eksentrisk trening, som skal være gunstig mot tendinose - som jeg antar at jeg har. Kjører 2 økter med eksentriske flyes per dag. Logger fremgangen her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57011.msg1876044;topicseen#new
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Supra spin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Spør naprapaten!
« #161 : 24. mai 2013, 19:08 »
Heisann.
Har fått en skade i muskulaturen inntil ryggraden for andre gang på 7 år, etter å ha dyttet biler.
På legevakten sa de at de var rift i muskulaturen. Klarte knapt og puste etterpå. Hørte en lyd da det skjedde. Nå spiser jeg voltaren, paracet og nozinan. Er dette noe en naprapat kan fikse på, slik at ikke helingstiden tar mange uker?

Supra spin

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #162 : 28. mai 2013, 16:15 »
Her skal du få en nøtt å bryne deg på:

Har siden oktober i fjor (8 mnd) slitt med smerter/betent tilstand i området der pectoralis fester seg midt på brystkassen. Det sitter på begge sider, og fordelt over flere "fester". Det smalt plutselig når jeg skulle ta ut noe fra lomma. Det virker som at dette har oppstått pga for stram muskulatur i ryggen over tid og/eller anstrengt pusteteknikk og stram brystmuskulatur. Stramheten i ryggen drar i ribbeina som igjen drar i festene fremme. Løser jeg opp i ryggen med massasje eller trening så blir jeg med ett "ledigere" fremme ved festene. Har pga dette ikke trent tung styrketrening på 8 mnd, har kun kjørt lette vekter på rygg, skuldre, armer og bein - og tilnærmet ingenting på bryst.

Begynte først med kiropraktor som drev med manipulasjon av ryggen, i et par måneder, uten at det hjalp.  Deretter har jeg drevet med egenmassasje av ryggen med ball, tøying av rygg, rolige sirkulasjonsøvelser på brystet med strikk, samt 1-2 timer i uka hos fysio med tverrfriksjoner. I tillegg forbedre den daglige pusteteknikken med å starte med å puste med magen istedet for med brystet, for å øke bevegeligheten i brystkassa. Det har virket som om brystkassa/ribbeina har vært "anspent" og låst i en posisjon.

Det har blitt gradvis bedre, men det vil ikke slippe helt taket. Strategien min er nå:

- Fortsette å trene rolig og unngå smerter ved trening
- Løse opp ryggen daglig med massasjeball + lett tøying
- Fokus på pusteteknikk for å holde bevegelighet i brystområdet oppe
- Lette sirkulasjonsøvelser med strikk èn gang daglig for å øke blodgjennomstrømning til området
- Tverrfriksjoner hver 3. dag for å øke blodgjennomstrømning

Når smertene i området er avtatt så er målet å begynne å tøye og belaste området mer, for å bygge det opp. Nå er det rimelig stramt - men om jeg tøyer så blir det fort verre. Det er "dragninger" i festene som har gjort at de har blitt betente, og tøying er jo slike dragninger. Men jeg ser for meg at når det er smertefritt så vil man kunne introdusere lett tøying uten at det forverres.

Har også vurdert andre metoder for å øke blodgjennomstrømning til det betente området som kontrastdusjing osv.

Hva tror du er den smarteste strategien her? Dette er den verste skaden jeg har hatt ever, og den påvirker så og si alt man gjør både på trening og i hverdagen. Er det smertefult i brystområdet så får jeg f.eks ikke til å puste så dypt som jeg vil. Som igjen fører til anspent diafragma, som igjen fører til arytmi osv.. jævelskap!  Angry

Edit: Har etter et tips begynt med eksentrisk trening, som skal være gunstig mot tendinose - som jeg antar at jeg har. Kjører 2 økter med eksentriske flyes per dag. Logger fremgangen her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57011.msg1876044;topicseen#new


Hei!

Om det du har gjort til nå sakte men sikkert gir deg en bedring, så trenger du ikke noe særlig med tips ifra meg.
Ribbebeina fester inn i brystbeinet via brusk. Det vil være en idê å ta en MR eller lignende og se om det faktisk er en strukturell skade her. Da kan det tenkes at litt sterkere krutt enn trenings må til.

Er det en tendinos så er det eksentrisk trening 15*3 i 12 uker som gjelder.

Lykke til!

Utlogget oskar naprapat

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 115

  • Din naprapat i trondheim, haugesund, kristiansund
Sv: Spør naprapaten!
« #163 : 28. mai 2013, 16:17 »
Heisann.
Har fått en skade i muskulaturen inntil ryggraden for andre gang på 7 år, etter å ha dyttet biler.
På legevakten sa de at de var rift i muskulaturen. Klarte knapt og puste etterpå. Hørte en lyd da det skjedde. Nå spiser jeg voltaren, paracet og nozinan. Er dette noe en naprapat kan fikse på, slik at ikke helingstiden tar mange uker?

Supra spin

Har det skjedd to ganger på 7 år så vil nok neste "ulykke" skje innen enda kortere tid. Da vil vi kunne se over hvilke svakheter du har, i tillegg til å få fortgang i lekningsperioden!

Ta kontakt med din nærmeste Naprapat!

Utlogget Supra spin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Spør naprapaten!
« #164 : 28. mai 2013, 20:38 »
Takker så mye Smiley Skal kontakte naprapat i morra.

Supra spin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!