Skrevet av Emne: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?  (Lest 3747 ganger)

Utlogget TreningsNoob

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« : 18. mars 2012, 20:20 »
Halla folkens, kjører nå et treningsprogram der jeg kjører 4x4 på noen øvelser og 3x8-12 på andre. Det jeg da lurer på er om man kan kjøre 4x4 på biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps. Eller burde jeg holde meg til 3x8-12 der?

Takker for alle svar!

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #1 : 18. mars 2012, 20:24 »
Er vanlig å ha eks 4x4 på baseøvelser ( markløft, knebøy, benkpress osv.) og høyere reps antall på isolasjons øvelser som bicepscurl, tricepspress osv.

Utlogget TreningsNoob

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #2 : 18. mars 2012, 20:36 »
Er vanlig å ha eks 4x4 på baseøvelser ( markløft, knebøy, benkpress osv.) og høyere reps antall på isolasjons øvelser som bicepscurl, tricepspress osv.


Det er det jeg gjør nå, men lurer bare på om det vil være effektivt og gjøre det på biceps også! Smiley

Redstrek

  • Gjest
Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #3 : 18. mars 2012, 20:44 »
Kan fint kjøre 4x4 på biceps også avogtil. 3x10, 4x4, HST-7, Myo-reps...... You name it. Prøv deg frem og se hva som gir best resultat. Smiley

Utlogget TreningsNoob

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #4 : 18. mars 2012, 20:50 »
Kan fint kjøre 4x4 på biceps også avogtil. 3x10, 4x4, HST-7, Myo-reps...... You name it. Prøv deg frem og se hva som gir best resultat. Smiley
Takker for svar! Cheesy Da blir det testing av 4x4 på biceps + foroverbøyd roing i morgen! Cheesy

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #5 : 19. mars 2012, 11:16 »
vær litt forsiktig, lett å skadde seg på så tung belastning når det gjelder bicepsen. Varm opp iallefall godt nok.

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #6 : 21. mars 2012, 12:50 »
Halla folkens, kjører nå et treningsprogram der jeg kjører 4x4 på noen øvelser og 3x8-12 på andre. Det jeg da lurer på er om man kan kjøre 4x4 på biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps. Eller burde jeg holde meg til 3x8-12 der?

Du er inne på essensen av trening her, ja..:

kan kjøre 4x4 på biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps for økt styrke som vil resultere i og kunne Curle mer som vil gi større biceps.

Gjenta dette hver uke.

Redstrek

  • Gjest
Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #7 : 21. mars 2012, 13:08 »
Det holder som regel å skrive det en gang, muligens 2 ganger skal tolereres om det er ytterst nødvendig

Utlogget Albo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #8 : 21. mars 2012, 21:01 »
Likte den tanken Grin hvorfor har jeg ikke tenkt på det før  woot !

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #9 : 21. mars 2012, 23:03 »
vær litt forsiktig, lett å skadde seg på så tung belastning når det gjelder bicepsen. Varm opp iallefall godt nok.



^
Dette, så absolutt. Men ja, klart det er mulig å øke i progresjon i curl på samme måte som i mark, benk og bøy osv.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #10 : 22. mars 2012, 07:58 »
Som nevnt vær litt forsiktig med tunge curls, og varm opp. Men jeg kan også nevne at de siste to årene har jeg eksperimentert MYE med biceps.

Det eneste som har fungert og gitt den litt størrelse er tung tung biceps. Tung biceps for meg har vært 6 rep.
Eller det andre som har fungert er at jeg har trent supersett med biceps og triceps. Valgt 3 øvelers hver med 2 sett. Alt har blitt kjørt med en viss belastning og på TID. feks 3 øvelser, 2 sett hver, supersett, alt under 15 min. Når jeg har klart å øke antall reps med 20 % på 15 min, har jeg økt belastningeng.

Men igjen, GOD OPPVARMING. Jeg har mange ganger fått betennelse av biceps grunnet dårlig oppvarming. Jeg er vel en av de som faktisk mener NÅ at chins og roing ikke holder som oppvarming dersom du skal kjøre tunge curls.

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget gjessing

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #11 : 13. april 2012, 17:48 »
biceps er jo en forholdsvis liten muskel, så sjangsen for akutte skader er stor, om man ikkje varmer opp skikkelig.. jeg for min del mener at det er bedre å trene mye triceps, viss du skal øke volum i armene. triceps er jo en større muskel Smiley det er min mening da..

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Økt styrke i Biceps, Reps og sett?
« #12 : 13. april 2012, 21:37 »
biceps er jo en forholdsvis liten muskel, så sjangsen for akutte skader er stor, om man ikkje varmer opp skikkelig.. jeg for min del mener at det er bedre å trene mye triceps, viss du skal øke volum i armene. triceps er jo en større muskel Smiley det er min mening da..

true story! Men husk at biceps er jo beach muscle nr 1 Wink hehe
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!