Skrevet av Emne: Vurderer RYP  (Lest 17233 ganger)

Utlogget OvermettetFett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

  • Bor på Mallorca og drikker palmeolje.
Sv: Vurderer RYP
« #15 : 02. april 2012, 01:50 »
Trådstarter: Hvordan gikk RYP-opplegget ditt? Jeg leste gjennom posten, informative svar. Har nå startet på RYP EF: første økt var i dag. Kjenner forskjellen på 12reps og 5reps, ja. Gud bedre, så deilig følelse det var på slitsomheten. Blir mye sånt fremover.

Lurte på hva du erfarte ut fra din gjennomføring, om du da gjennomførte det. Personlig er jeg mest spent på intervall-treningen. Alltid fryktet intervaller. Jogging har vært helt greit, men intervaller, nei. Trosser hjernens illusjon og kjører på. Så får vi se.
Rydder alltid opp vektene etter seg.

Utlogget Geriljakardio

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Vurderer RYP
« #16 : 05. april 2012, 15:42 »
Hei! Har selv kjørt gjennom RYP et par ganger før så skal prøve å svare så godt jeg kan Smiley

1. Øvelsene som er listet opp skal utføres 3 ganger i uken. Mandag, onsdag og fredag normalt. 4x4 intervallene kan du enten utføre før eller etter øktene, eller på dager der du ikke trener Smiley [....]

Aldri intervalltrening etter en styrkeøkt, har jeg lært - fordi! Glykogenlagrene er tomme etter en slik styrkeøkt, og å kjøre på med intervalltrening med tomme glykogenlagre - vel, det tærer VELDIG på musklene! Det samme gjelder vel forsåvidt også motsatt; hvis man tømmer lagrene med intervalltrening, og så kjører på med en styrkeøkt etter intervalltreningen. Tror det tar 45 - 60 min (eller 80 min?) før glykogenlagrene er tomme...
Jeg pleier bare å ta en 20-30 min cardio på mølla med snakketempo etter en styrkeøkt. Helt OK, mener jeg (correct me if I'm wrong).

It's amazing what you can accomplish if you just put your mind to it!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!