Skrevet av Emne: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!  (Lest 4780 ganger)

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #15 : 20. mars 2012, 16:38 »
Da har jeg fått mye hjelp, og det setter jeg STOR pris på! Lurer bare på ett par ting til: Bør jeg trene oftere enn jeg gjør nå? Trener fast Mandag, Onsdag og Fredag + litt løping utenom. Og så sitter jeg å ser på proteiner/tilskudd, og har kommet innpå Fit & Smart serien. Er dette noe å prøve?
SMMO

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #16 : 20. mars 2012, 16:46 »
3 dager i uka er mer enn nok, men det kan være lurt å skifte program om du føler at du har stagnert generelt Smiley

5x5 og RYP er 2 ålrighte programmer å følge Smiley
Smiley

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #17 : 20. mars 2012, 17:00 »
3 dager i uka er mer enn nok, men det kan være lurt å skifte program om du føler at du har stagnert generelt Smiley

5x5 og RYP er 2 ålrighte programmer å følge Smiley

Ok, da fortsetter jeg med 3 dager i uken Smiley
Jeg skifter program hver mnd ca, og har nettopp fårr mitt første splitprogram,
hvor jeg skal trene bein/mage/rumpe på det ene + løping, og armer/rygg/skuldre + løping på det andre.
SMMO

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #18 : 20. mars 2012, 23:34 »
For det første, kult du trener, ser ikke mange jenter gidder å setter seg helt inn i det. Anyways, mye er allerede sagt, men som de fleste nevner er kalorioverskudd nødvendig. Med mye kardio så forbrenner du også det du lager for muskler selvsagt. Du mister jo fett men samtidig musler. Du kan fortsette med kardioen din, om du vil holde deg sprek på dette området, men prøv å spis mer. Proteinshake gjør deg heller ikke feit, du skal ha mye proteiner etter en økt med litt karbo slik kroppen jobber og får i gang hjulet som gir proteiner ut til kroppen.
Men hvor lenge har du trent? Du kan jo trene 4 ganger i uka. Gjøre dem om til en splitt feks. Da kan du fokusere feks på musklene bedre (flere øvelser). Og ikke bli redd du blir ikke større på sekundet, det tar tid og dette gjelder også menn. 

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #19 : 21. mars 2012, 08:25 »
For det første, kult du trener, ser ikke mange jenter gidder å setter seg helt inn i det. Anyways, mye er allerede sagt, men som de fleste nevner er kalorioverskudd nødvendig. Med mye kardio så forbrenner du også det du lager for muskler selvsagt. Du mister jo fett men samtidig musler. Du kan fortsette med kardioen din, om du vil holde deg sprek på dette området, men prøv å spis mer. Proteinshake gjør deg heller ikke feit, du skal ha mye proteiner etter en økt med litt karbo slik kroppen jobber og får i gang hjulet som gir proteiner ut til kroppen.
Men hvor lenge har du trent? Du kan jo trene 4 ganger i uka. Gjøre dem om til en splitt feks. Da kan du fokusere feks på musklene bedre (flere øvelser). Og ikke bli redd du blir ikke større på sekundet, det tar tid og dette gjelder også menn. 
Tusen takk for hjelpen! Jeg har trent i 3 mnd nå, 3 dager i uken. Har akkurat fått splittprogram, så nå får jeg prøvd det også :-D er fortsatt litt i tvil om proteinene, men jeg skal prøve å spise litt mer, selv om det er alt jeg gjør om dagene :-D
SMMO

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #20 : 21. mars 2012, 08:56 »
Proteinpulver er bare proteiner....det er like lite farlig som å spise en kyllingfilet, spise kesam, eller spise egg Smiley
Smiley

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #21 : 21. mars 2012, 09:07 »
Proteinpulver er bare proteiner....det er like lite farlig som å spise en kyllingfilet, spise kesam, eller spise egg Smiley
Vell, kanskje jeg skal vurdere det da Smiley
SMMO

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #22 : 21. mars 2012, 09:34 »
Vell, kanskje jeg skal vurdere det da Smiley

Hvis det er deg det er bilde av på avataren din trenger du ikke proteintilskudd. Man trenger ca 2gram protein per kg kroppsvekt, kanskje mindre, noe som tilsier 100-120 gram proteiner for deg. Hvis du spiser sunt med kylling, fisk, rødt kjøtt, egg, avokado, nøtter, melk, bønner, ost, kesam, skyr, cottage cheese, yoghurt etc. så når du 100 gram uten å bruke tilskudd.

Som det er sagt over her så er proteintilskudd mat i pulverform og ikke magi som mange vil ha det til. Når man nærmer seg 100 kg med normal fettprosent kan proteintilskudd være greit for å slippe å spise ende en kyllingfilet, enda en kesam etc.

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #23 : 21. mars 2012, 09:45 »
Hvis det er deg det er bilde av på avataren din trenger du ikke proteintilskudd. Man trenger ca 2gram protein per kg kroppsvekt, kanskje mindre, noe som tilsier 100-120 gram proteiner for deg. Hvis du spiser sunt med kylling, fisk, rødt kjøtt, egg, avokado, nøtter, melk, bønner, ost, kesam, skyr, cottage cheese, yoghurt etc. så når du 100 gram uten å bruke tilskudd.

Som det er sagt over her så er proteintilskudd mat i pulverform og ikke magi som mange vil ha det til. Når man nærmer seg 100 kg med normal fettprosent kan proteintilskudd være greit for å slippe å spise ende en kyllingfilet, enda en kesam etc.
Ja, det er meg på bildet ja Smiley Er 176 høy og veier 53 kg. Spiser mye kylling, rødt kjøtt, egg, nøtter, youghurt og drikker MASSE melk! Smiley Så da holder kanskje det?
SMMO

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #24 : 21. mars 2012, 14:03 »
Ja, det er meg på bildet ja Smiley Er 176 høy og veier 53 kg. Spiser mye kylling, rødt kjøtt, egg, nøtter, youghurt og drikker MASSE melk! Smiley Så da holder kanskje det?
Du vil ha 2-3 gram per kroppsvekt, så om du er flink og eter nok vil dette gå bra. Bare prøv å få i deg proteiner rimelig kjapt etter trening, greier du det, så kommer du deg langt. Mat + raske proteiner rett etter trening om du har lagd istand maten ferdig, så vil det fungere for deg.

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #25 : 21. mars 2012, 16:18 »
Du vil ha 2-3 gram per kroppsvekt, så om du er flink og eter nok vil dette gå bra. Bare prøv å få i deg proteiner rimelig kjapt etter trening, greier du det, så kommer du deg langt. Mat + raske proteiner rett etter trening om du har lagd istand maten ferdig, så vil det fungere for deg.
Takk for tipset Smiley Prøver nå å spise litt mer, men kan nok bli flinkere på å få i meg proteiner etter trening, ettersom jeg ikke tar det i form av tilskudd. Tips til hva som er bra å ta etter trening?
SMMO

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #26 : 21. mars 2012, 16:27 »
Takk for tipset Smiley Prøver nå å spise litt mer, men kan nok bli flinkere på å få i meg proteiner etter trening, ettersom jeg ikke tar det i form av tilskudd. Tips til hva som er bra å ta etter trening?
Jeg aner ikke hvordan din hverdag ser ut som, skole eller jobb. Men om du har tid, lag maten litt ferdig før du stikker på trening, så når du er hjemme så varmer du opp maten/steker litt mer og du kan spise omtrent med en gang! Siden du ikke tar kostilskudd, så funker litago sjokolade melk bra og om du liker riskaker, så er dette bra karbo rett etter trening, du du også trenger.
Maten du kan få i deg rett etter trening kan jo være alt av protein, fisk, kylling osv osv. Men det må selvsagt være med karbo, fordi kroppen trenger det. Men ja, bra tips... om du har tid, lag maten litt ferdig før du skal trene, da har du den klar i allefall når du er hjemme Smiley. Siden du ikke tar kost tilskudd:).

Btw finnes forresten veldig bra ris som ikke har alt for mye karbo i butikken. Er 50 gram per pose (du får 6 poser i en pakke for 30kr ca). Heter bygg fullkorns ris eller noe. Når den er ferdig kokt så er det ca 22 gram karbo som er trege, som er bra før treningen. Kan brukes til alt omtrent! Du kan prøve ut dette også om du vil.

Utlogget SMMO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 37

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #27 : 21. mars 2012, 17:00 »
Jeg aner ikke hvordan din hverdag ser ut som, skole eller jobb. Men om du har tid, lag maten litt ferdig før du stikker på trening, så når du er hjemme så varmer du opp maten/steker litt mer og du kan spise omtrent med en gang! Siden du ikke tar kostilskudd, så funker litago sjokolade melk bra og om du liker riskaker, så er dette bra karbo rett etter trening, du du også trenger.
Maten du kan få i deg rett etter trening kan jo være alt av protein, fisk, kylling osv osv. Men det må selvsagt være med karbo, fordi kroppen trenger det. Men ja, bra tips... om du har tid, lag maten litt ferdig før du skal trene, da har du den klar i allefall når du er hjemme Smiley. Siden du ikke tar kost tilskudd:).

Btw finnes forresten veldig bra ris som ikke har alt for mye karbo i butikken. Er 50 gram per pose (du får 6 poser i en pakke for 30kr ca). Heter bygg fullkorns ris eller noe. Når den er ferdig kokt så er det ca 22 gram karbo som er trege, som er bra før treningen. Kan brukes til alt omtrent! Du kan prøve ut dette også om du vil.
Tusen takk for mange gode tips! Jeg har som regel veldig god tid før jeg trener, så da kan jeg begynne å lage noe halvveis klart før jeg går. Har hørt at sjokomelk skal være bra, men så er det også mange som sier at det bare er tull... Men altså, proteiner OG karbo ETTER trening? Smiley
SMMO

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Får ikke de resultatene jeg ønsker.. Hjelp!
« #28 : 21. mars 2012, 17:21 »
Tusen takk for mange gode tips! Jeg har som regel veldig god tid før jeg trener, så da kan jeg begynne å lage noe halvveis klart før jeg går. Har hørt at sjokomelk skal være bra, men så er det også mange som sier at det bare er tull... Men altså, proteiner OG karbo ETTER trening? Smiley
Jepp. Om du liker riskaker ta 2-3 stk rett etter trening. Finnes forskjellige smaker. En med sånn ostepop ish smak, en som er nøytral (ikke smak) så har du karamell og siste er BBQ smak. Så tar du feks 1 litago etter treningen, så når du er på vei hjem spiser du ta protein, karbo rik mat. Feks kylling, fisk, biff osv med ris, pasta, poteter. Ta selvsagt med noe grønt Smiley Men ja, den risen jeg nevnte, genialt for deg, bra karbo som ikke er for mye av og ikke minst dette er fullkorn Wink.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!