Skrevet av Emne: Smerter i brystet.  (Lest 3917 ganger)

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Smerter i brystet.
« : 20. mars 2012, 20:11 »
Har slitt litt med sykdom de siste 5-6ukene.. Trodde først det var noe influensa lignende og lot det være. Ettervært har det bare blitt værre og har vært hos legen og tatt en rekke blodprøver som viser at alt skal være i orden. Var der seneste i går og tok nye blodprøver og tok en blåsetest for å sjekke om det kan være noe astma lignende. Jeg har også slitt en del med mye slim i halsen og slimhoste.

Har da ikke trent på rundt 4-5uker og trente for første gang i går og merket på kvelden etter økten at jeg fikk smerter i høyre delen av brystet. Smerten var stikkende og veldig ubehagelig. Fikk også de samme samme smertene i dag på venstre side, smertene var værre i dag og mye mer stikkende. Når jeg får smertene i brystet blir jeg veldig tungpustet.

Noen som har hatt noe lignende? Eller noe some helst.
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Jares

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • .
Uhm... Jai lika å trena

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Smerter i brystet.
« #2 : 14. april 2012, 01:35 »
Leger har 6 års grunnutdanning på universitet, ofte med et par år spesialisering i tillegg. Leger flest vil ikke diagnostisere uten å få ta en skikkelig titt på deg.

Konklusjon - noe så alvorlig som smerter i brystet bør du gå å få en lege til å se på, ikke bare la hvemsomhelst gjette på hva det kan være over nettet! Smiley Lykke til"






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Smerter i brystet.
« #3 : 14. april 2012, 08:10 »
Bra svar over her av Slux, nettdiagnostisering er er blitt utrolig vanlig, og sørger for at mange pasienter trapper opp på døre med sin egen diagnose og bekymringer Wink Symptomene du beskriver er "vanlige" i den form av at de er litt diffuse, legen din har nok startet i riktig retning med å undersøke vanlige årsaker relatert til symptombildet ditt, alder etc. At infeksjonsprøvene dine er negative utelukker ingen ting, for det kan skyldes andre ting en bakterie (som gjerne slår ut på infeksjonparametre i blodet), f.eks ett virus. At du får smerter kan skyldes infeksjon/væske i lungene, eller det kan komme fra intercostale muskler. Tungpust kan også skyldes infeksjon/væske i lungene, eller at brystsmerter induserer angst, noe som påvirker din persepsjon av pusten din osv. Så har vi allergi, som kan manifestere seg i mange former, og som også kan skape en del liknende symptomer du beskriver.

Jeg tror nok legen din har tenkt i retning en luftveisinfeksjon som f.eks lungebetennelse, som i noen tilfeller kan gi normale funn både når man lytter på lungene, og på blodprøver. Hvis det vedvarer og man ikke har funnet sikre tegn så pleier man å ta ett røntgen av lungene for å bekrefte/avkrefte. Som du ser så er det mye som skal på plass og vurderes, det får man ikke gjort over nettet, og hva andre har hatt av symptomer sier ingen ting om din sykdomstilstand.

Husk at prøvene som tas av deg ikke viser at "alt er i orden", men "hva som er i orden", det er nyttige svar det også når man beveger seg i jungelen av mulige sykdomsårsaker Wink

Ta en ny tur til legen din!  Smiley

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Smerter i brystet.
« #4 : 20. april 2012, 09:58 »
Veldig enig i det at det ikke er noe smart å selv diagnosere seg siden, hvis man søker opp symptomene så finner jeg brått ut at jeg ikke har så veldig lenge igjen.. :p

Men dette var mest for å se, for en lege kan også overse ting andre har vært borti før.. Jeg har vært å tatt rønken av thorax eller lungene da.. Og bildene var bra, men jeg fortsetter med dårlig allmenntilstand, hodepine, generellt dårlig immunforsvar og vondt i brystet når jeg anstrenger meg. Jeg har også fått stiv nakke og merker at det er mye knuter rundt på øvre del av ryggen. Dette kommer mest sannsynlig av stress eller bekymringer uten at jeg har egentlig merket noe ..
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!