Skrevet av Emne: Hans Jørgen - Mot pallen i -80 Strongman  (Lest 51582 ganger)

Utlogget HansJ

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 582
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 582

Sv: Hans Jørgen - Mot NSM -80 kg!
« #345 : 28. august 2013, 08:40 »
Nå nærmer det seg farlig fort folkens! NSM står for døren.
Morgenvekta sier 81,1 kg. Så vekta blir ikke noe issue i år Smiley
Begynte deff i starten av Juni, da var jeg 92 kg. Så føler det har gått riktig vei i hvert fall.
Vært vanskelig å øke styrken og holde kroppen i overskudd samtidig. Krasjet litt en uke men har kommet seg igjen nå egentlig.

Stokken ser ikke ut til å gå i år heller. Men tar ikke det så tungt. Vet at den sitter til neste år!
Farmers oppløft kan bli tungt, men farten er det ikke noe å si på...

Gleder meg veldig til konken. Men også til den er overstått så treninga kan legges litt om. Og heller fokusere mot neste år. Var litt krampetak å droppe så mye vekt samtidig som en skulle trene opp styrken etter en vinter med litt for lite trening..
11.plass - Norges Sterkeste mann -90 2011
3.plass - NM Yoke 2012 -90
15.plass - Norges Sterkeste mann -90 2012
6.plass Norges Sterkeste mann - 80 2013

Mål for 2014: Pall plass -80 NSM


Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget HansJ

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 582
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 582

Sv: Hans Jørgen - Mot pallen i -80 Strongman
« #346 : 11. september 2013, 12:40 »
Norges Sterkeste Mann -80 kg.

Veide inn på 79,9 kg fredagen. Veldig fornøyd med det. Ned 12 kg siden starten av Juni.
Var en noe vanskelig oppkjøring i perioder grunnet kcal underskuddet og den tunge treningen. Men det ordnet seg til slutt. Og veien videre nå er lagt, så jeg stiller i 80 klassen til neste år også...

På konk dagen våknet jeg klokka 7. Spiste stor porsjon med havregryns grøt og drakk en shake. Lunsj klokken 9 med 100 gram ris og 150 gram biff. Formen var bra og første gang jeg ikke har spydd på morgenen før NM! nice

Stokkpress 100 kg:
0 reps, 0 poeng. Var litt som forventet. Enda alt for dårlig i press. Men fokuset på dette framover er stort og skal aldri skje igjen at jeg ikke får poeng i en press øvelse igjen! Mark my words Wink
Vendingen var tung og ikke noe trykk for å få opp stokken fra brystet. Nullstilte meg og fokuserte på farmers med en gang..

Farmers walk 105kg hver hånd:
35 sekunder, 4. plass. Hadde en tanke før jeg gikk ut at om avløftet føltes tungt skulle jeg gå fram og tilbake uten nedsett og heller bruke litt ekstra tid. Slik ble det også. Avløftet hadde ikke gått igjen, dermed gikk jeg hele distansen. De siste 2-3 meterne var skikkelig tungt. Ser også på film at ryggen krummer seg mer og mer. Gikk på hengende håret!

Yoke walk 300 kg:
3. plass. Dette er en av mine beste øvelser, både på tyngde og fart. Kun kjørt 2 økter hele oppkjøringa med Yoke. Måtte prioritere svakere øvelser.
Føltes tungt med en gang, hadde ett nedsett etter noen få meter. Løfta opp igjen gikk sakte men sikkert framover, og fikk en liten sprint mot slutten før jeg måtte sette ned igjen. Dette er en vekt som var all day every day forrige oppkjøring! Og skal trene det mer jevnt framover for å vedlikeholde styrken der. 300 kg burde gått lett! Misfornøyd med resultatet her.

Dekk velt 350?:
3 velt. Uvisst plassering: Dette dekket passer meg egentlig veldig bra. Lett fra bakken og heller vanskelig i vendingen. I fjor tok jeg en ganske god tid på dette dekket i 90 klassen. I år har jeg ikke trent dekk i oppkjøringen og var dermed alt for uforberedt! Holdt på med 4. vending men fikk den ikke over beltet. Alt for dårlig.

Stein 110-120-140-160-170:
Til og med 140 stein: Fått trent stein i oppkjøringa. Alle steinene gikk uten problemer. Men når jeg kom til 160 steinen rant den ut av hendene mine i oppløftet. Hadde godt med klister. Så bare styrken som sviktet kjentes det ut som… Forbedres med mer trening ?
Hadde 5. plass etter stein. Markløft next

Markløft 200 kg:
0 reps: Gikk fram til stanga. Spente beltet og gjorde meg klar. Dro til men ingenting skjedde. For svak!

Totalt 6. plass.
1 rep i stokken hadde gitt meg 4. plass. Sånne ting kan ikke skje igjen! Neste år når jeg stiller i 80 klassen igjen skal det ikke skje at noen øvelser blir uten poeng. Ikke minst 2 øvelser. Taper for mye på…
Nå er det fokus på grunnstyrken og trene øvelser jevnt og trutt slik at det ikke blir lange perioder uten øvelses trening som det har vært til nå i år.

Mål for 2014. Pallplass og EM deltakelse! Smiley
Volum trening er i gang
11.plass - Norges Sterkeste mann -90 2011
3.plass - NM Yoke 2012 -90
15.plass - Norges Sterkeste mann -90 2012
6.plass Norges Sterkeste mann - 80 2013

Mål for 2014: Pall plass -80 NSM


Medlem av Kristiansand Strongteam

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!