Skrevet av Emne: Hvorfor skal ABB behandles annerledes enn andre mordere?  (Lest 5458 ganger)

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/22-juli-terror-oslo-og-utoya/slik-skal-breivik-holdes-innesperret-resten-av-livet-3737958.html

Denne tok jeg ikke. Skal ABB holdes innesperret for resten av livet pga han drepte AUF-medlemmer, mens andre mordere skal få de vanlige 21 årene fordi de ikke drepte AUF-medlemmer? Jeg er ikke veldig uenig i forslaget, jeg bare undres på hvor stort omfanget må være før AP forstår realitetene i det norske samfunnet. Klart, flere drap er værre enn et. Men man har altså personer i det norske samfunnet som har flere liv på samvittigheten og som har sonet ganske stusselige dommer. Hvorfor skal ABB holdes innesperret resten av livet mens andre slipper ut etter 15 år?


Ville man bygd tryggere veier i Norge om de trafikkdrepte besto av 90 % AUF-medlemmer?

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Lovforslaget kommer ikke pga at han har drept AUF medlemmer, men nettopp fordi han har drept syttitalls uskyldige barn og unge, og derfor er en reell trussel mot samfunnet og rikets sikkerhet.
Tildels er jeg enig med deg, hvorfor skal ikke andre mordere bli behandlet som ham? Hvilken nytte får samfunnet av en j*vel som har drept et menneske? Norges lover angående mordere er så tåpelig at det er til å grine av. Kaldblodige mordere mister verdigheten sin i det de dreper et menneske, og bør få et forferdelig gjenværende liv i fengsel, og ikke i en behandlings sykehus der de lever et høyverdig liv, før de slippes ut i samfunnet som om ingenting har hendt...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Rettferdighet og likhet for loven er aldri viktigere enn flertallets stemmer. Uansett, blir ikke dette en lov med tilbakevirkende kraft om den skal gjelde for Breivik? Siden denne loven ikke eksistert da han gjorde det han gjorde.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Om ABB er mer utsatt i det norske samfunnet enn baneheiamorderen, Nokasranerne osv. blir jo bare spekulasjoner. Dette er jo kun et desperat forsøk fra en justisminister som endelig begynner å forstå realiteten av det hånlige straffenivået vi har i Norge.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Han er jo syk i hodet sitt, og har ikke noe ute i samfunnet å gjøre. Noen gang.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Han er jo syk i hodet sitt, og har ikke noe ute i samfunnet å gjøre. Noen gang.

Hvorfor skal andre mordere få en sjangse til mens ABB ikke får? Hvor går grensa?
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Hvorfor skal andre mordere få en sjangse til mens ABB ikke får? Hvor går grensa?

Det er Norge i ett nøtteskall. Veldig mye i dette landet gjøres feil/dumt. Selv syns jeg Norge burde trå til med hardere straffereglementer, å begynne å åpne øynene for at samfunnet er på vei nedover. Hvis en person begår et mord, er det ikke veldig mange årene som må tilbringes i en luksus leilighet. De fikser seg som regel en skikkelig advokat, og vips vas, så var det ordnet. Jeg er enig i at alle burde få en lik linje på straff. Poenget mitt ligger vel heller i at dette kanskje er veien til et strengere Norge??
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Han er jo syk i hodet sitt

Vel, hvorvidt han er syk eller ei er opp til rettspsykiaterne å avgjøre, men en ting er sikkert og vist, og det er at ideologien hans, som baserer seg på kristen ekstremist, legitimerte slike handlinger til rikets "beste".
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Det er Norge i ett nøtteskall. Veldig mye i dette landet gjøres feil/dumt. Selv syns jeg Norge burde trå til med hardere straffereglementer, å begynne å åpne øynene for at samfunnet er på vei nedover. Hvis en person begår et mord, er det ikke veldig mange årene som må tilbringes i en luksus leilighet. De fikser seg som regel en skikkelig advokat, og vips vas, så var det ordnet. Jeg er enig i at alle burde få en lik linje på straff. Poenget mitt ligger vel heller i at dette kanskje er veien til et strengere Norge??
Forstår jeg deg som at samfunnet er på vei nedover fordi straffene er for lave, eller mener du at samfunnet er på vei ned på generelt grunnlag?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

poenget er vel kanskje at abb ser ikke hvahan har gjort, og mener oppriktig at hva han gjorde er riktig. Får han en sjangse til vil han sikkert gjøre det samme. Det er snakk om folks trygghet, ikke bare hva han gjorde.

fengsel er vel en straff men også en måte å ivarta andres sikkerhet

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

poenget er vel kanskje at abb ser ikke hvahan har gjort, og mener oppriktig at hva han gjorde er riktig. Får han en sjangse til vil han sikkert gjøre det samme. Det er snakk om folks trygghet, ikke bare hva han gjorde.

fengsel er vel en straff men også en måte å ivarta andres sikkerhet
Og der kommer forvaring/tvungen psykisk helsevern inn i bildet

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Og der kommer forvaring/tvungen psykisk helsevern inn i bildet

han kan ikke få forvaring om han blir dømt for noe mot menneskeheten med en strafferamme på, var det 25? dvs da er han en fri mann etterpå

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

han kan ikke få forvaring om han blir dømt for noe mot menneskeheten med en strafferamme på, var det 25? dvs da er han en fri mann etterpå
Det er er tatt ut tiltale med strafferamme på 21år med mulighet for forvaring og/eller tvungent psykisk helsevern

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Det er er tatt ut tiltale med strafferamme på 21år med mulighet for forvaring og/eller tvungent psykisk helsevern

da er jo den saken klar:)

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/22-juli-terror-oslo-og-utoya/slik-skal-breivik-holdes-innesperret-resten-av-livet-3737958.html

Denne tok jeg ikke. Skal ABB holdes innesperret for resten av livet pga han drepte AUF-medlemmer, mens andre mordere skal få de vanlige 21 årene fordi de ikke drepte AUF-medlemmer? Jeg er ikke veldig uenig i forslaget, jeg bare undres på hvor stort omfanget må være før AP forstår realitetene i det norske samfunnet. Klart, flere drap er værre enn et. Men man har altså personer i det norske samfunnet som har flere liv på samvittigheten og som har sonet ganske stusselige dommer. Hvorfor skal ABB holdes innesperret resten av livet mens andre slipper ut etter 15 år?


Ville man bygd tryggere veier i Norge om de trafikkdrepte besto av 90 % AUF-medlemmer?



Hva i HELVETTE er det du snakker om !?!?!??!?!?!?!?!

For å stille spørsmålet på et språk du kanskje forstår, hva om det var Fpu'ere som ble drept? Du mener altså at da ville han sikkert fått en mildere straff ??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!