Skrevet av Emne: Hvorfor skal ABB behandles annerledes enn andre mordere?  (Lest 5460 ganger)

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Idelogien hans burde ikke sammenlignes med kristendommen da den har få eller ingen fellesnevnere.
Det er snakk om utvasking av raser, og hvor en etnisk opprinnelig folkerase i et land kan bli en minoritet med tiden.

Trodde vi hadde blitt såpass belært av media til nå, som ytrer synspunktene til abb.

Ideologien hans kan uten tvil sammenlignes med kristen ekstremist, men her må man se forskjellen mellom Kristendommen og kristen ekstremist, på lik linje med at det er forskjell mellom en muslim og en islamist. Begge bruker religionen som et ledd i deres politiske ideologi, og ABB benyttet Kristendommen som et ledd mot den kommende "invasjonen" av muslimer til Norge, ofre noen få for å "berge" fellesskapet.  
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Ideologien hans kan uten tvil sammenlignes med kristen ekstremist, men her må man se forskjellen mellom Kristendommen og kristen ekstremist, på lik linje med at det er forskjell mellom en muslim og en islamist. Begge bruker religionen som et ledd i deres politiske ideologi, og ABB benyttet Kristendommen som et ledd mot den kommende "invasjonen" av muslimer til Norge, ofre noen få for å "berge" fellesskapet.  
Ærlig talt ser jeg ikke så mye religiøst i ideologien. Virker på meg som han derimot er mer bevisst på å ikke blande kulturer, og idet ligger også kristendommen som norsk kulturarv fra Olav Hellige og som norsk grunnlov fra 1814

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Ærlig talt ser jeg ikke så mye religiøst i ideologien. Virker på meg som han derimot er mer bevisst på å ikke blande kulturer, og idet ligger også kristendommen som norsk kulturarv fra Olav Hellige og som norsk grunnlov fra 1814

Heising av tempelriddernes kors, utgi seg som helten som frigjør Europa fra muslimene og skape en konservativ kristent Europa, er ikke beviser nok for deg?
For å se sammenhenger må man kunne se på situasjonen fra et politisk og eller ideologisk synsvinkel, og da kan man se at vise ideer fra kristne fundamentalister eksisterer også hos han, men hvorvidt han bløffer eller ei er en annen sak...
Et menneske som har fascistiske trekk i ideologien, bryr egentlig seg ikke om hva religionens grunnverdier sier, men så lenge han kan bruke religionen til å nå målet sitt, så er det likegyldig. Dette kan vi også se hos islamister, ingen steder i koranen sier at du må drepe uskyldige kristne/jøder, men likevel blir de drept, folk blir halshugget og barn sprengt.

Jeg prøver ikke å angripe noen religioner her, selv er jeg i mot alle religioner, men mener at man må se saken sånn som den er, og ikke i lys av det som fremstilles for oss av ikke nøytrale media...
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Hva i HELVETTE er det du snakker om !?!?!??!?!?!?!?!

For å stille spørsmålet på et språk du kanskje forstår, hva om det var Fpu'ere som ble drept? Du mener altså at da ville han sikkert fått en mildere straff ??

Garantert. AP prøver nå å innføre en hastelov eller i verste fall en lov med tilbakevirkende kraft(?) for å få sperret inn noen de utnevner som mer utsatt i samfunnet enn andre.

Her skal altså politiet og fengsel (?) bestemme hvor farlig det er for ABB å være ute i samfunnet? Hvordan skal man bestemme trusselnivået her? Det foregår en rettsak her om dagen med en far som har mishandlet sønnen sin på det groveste slik at han ble funnet død i senga med papir i munnen. Denne personen skal sone 8 år, hvor han sikkert slipper ut etter 6. Hvordan kan vi vite helt sikkert at denne personen er trygg når han har sonet sin straff og ikke ABB? Eller mener du kanskje at vi skal sperre inne alle som kan tenkes ikke er trygge ut i samfunnet? Ingen setter politikere i fengsel når trusselnivået er høyt mot dem. For ikke å snakke om karikaturtegnere eller andre.

Jeg er ikke uenig i at man burde stenge folk inne mye mye lengre, men dette blir bare helt feil tidspunkt og på helt feil måte. AP har bidratt til det latterlig lave straffenivået i Norge, men når de først får smake på hvordan det føles ut å bli tatt fra noen man er glad i selv.. ja da skal vi plutselig innføre "livsstidsdommer".
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Pripps kan gjerne slutte å trolle om han ikke ser forskjell på 67(?) drap og ett drap. Om 8 år er greit for ett drap er det jo bare å gange det med 67 år så skjønner en jo hvorfor dommen blir som det blir. Lover med tilbakevirkende kraft fins ikke, så det er bare tull å snakke om det bare fordi en selv ikke forstår helt hvordan rettsgangen går. Forvaring er ikke noe nytt med denne saken Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Pripps kan gjerne slutte å trolle om han ikke ser forskjell på 67(?) drap og ett drap. Om 8 år er greit for ett drap er det jo bare å gange det med 67 år så skjønner en jo hvorfor dommen blir som det blir. Lover med tilbakevirkende kraft fins ikke, så det er bare tull å snakke om det bare fordi en selv ikke forstår helt hvordan rettsgangen går. Forvaring er ikke noe nytt med denne saken Smiley

Klart jeg ser forskjell. Men tror du pårørende etter baneheiadrapene har mindre grunn til å føle at gjerningsmann skal dømmes hardt, enn pårørende etter 22/7? Jeg troller ikke, seriøst. Om mine nærmeste hadde blitt drept hadde jeg uansett ønsket hard straff, om det så var på utøya eller på baneheia.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget kn1fe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Til trådstarter:
Tror ikke det har noe med at det er AUF-ere som ble drept, men har heller noe med omfanget av saken og gjøre. Når en person dreper 69 mennesker for å "få fram sin mening", er det ikke snakk om normale omstendigheter, og derfor må tiltak endres. På lik linje med at hvis en veistrekning hadde 100 dødsulykker hvert år, ville noe blitt gjort med den.

Det er en vanskelig sak, som er vanskelig og håndtere. Norge har aldri opplevd noe lignende siden "WW2", og derfor har det aldri vært nødvendig med noen andre former for strafferammer.


Hvis vi sier at ABB får 21 år, og kommer ut om 14 år, hva tror du ville skje med han?
Han har frarøvet flere 1000-talls etterlatte sine nære, skadeomfang(og hva hele saken kommer til å koste) på flere milliarder, de ødelagte livene til de overlevende(mange av disse kan aldri returnere til et normalt fungerende liv) etc.
Hvis han slapp ut etter 14 år, noe jeg ser på som sannsynlig med en normal 21-års dom med god oppførsel, tror jeg han ville vært drept etter 1 uke i frihet.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Forvaring er ikke noe nytt med denne saken Smiley

Og da skjønner jeg ikke behovet for denne loven. Jeg mener det er enklere for psykiatere eller påtalemyndighet å avgjøre om ABB er frisk eller om det er fare for gjentagelse enn å avgjøre hvem som vil ha han drept utenfor portene.

For meg begynner det nå å se ut som om AP frykter at lovene de har bestemt gjennom flere år pluselig ikke passer lengre når de selv blir berørt. Ja selvfølgelig, 67 drap er ille, men alle drap er ille for de pårørende. ABB slippes i verste fall ut etter 3 år med tvungen psykiatrisk helsevern, men psykiatrerne har jo selv sagt at det kommer til å ta lang tid å kurrere ABB.

AP burde for lengst tatt straffenivået seriøst, man burde innført normale straffer etter endt psykiatrisk behandling. Nå får de kanskje smake sin egen medisin.

Om 8 år er greit for ett drap er det jo bare å gange det med 67 år så skjønner en jo hvorfor dommen blir som det blir. Lover med tilbakevirkende kraft fins ikke, så det er bare tull å snakke om det bare fordi en selv ikke forstår helt hvordan rettsgangen går.


Rettgangen som på amerikansk film mener du? Hvordan fungerer egentlig rettsgangen i Norge, får du firedobbel straff om du har begått samme ugjerning 4 ganger?
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
han kan ikke få forvaring om han blir dømt for noe mot menneskeheten med en strafferamme på, var det 25? dvs da er han en fri mann etterpå

Forvaring betyr i praksis at man kan sitte inne resten av livet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Forvaring betyr i praksis at man kan sitte inne resten av livet.

Forvaring betyr i verste fall det, men tvungen psykiatrisk betyr mulighet for å slippe ut hvert 3. år? Tror dere denne loven ville bli prøvd hasteinnført i det hele tatt om det aldri var et tema at ABB var utilregnelig?
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Og da skjønner jeg ikke behovet for denne loven.

Ikke jeg heller.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget kn1fe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Problemet med forvaring er som nevnt overnfor: Du har muligheten for å slippe ut med testing av mental helse hvert 3 år(?). Hvis de anser han som mentalt frisk nok til å entre samfunnet nok en gang må de slippe han ut igjenn. Og, ABB er en urovekkende smart person, med et helt forvrengt virkelighetsbilde, derfor vil han mest sannsynlig komme gjennom dette.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Hvis vi sier at ABB får 21 år, og kommer ut om 14 år, hva tror du ville skje med han?

Man kan ikke tenke sånn. Rettsystemet skal beskytte folket fra de kriminelle, og rehabilitere de kriminelle. Det skal derimot ikke holde friske rehabiliterte mennesker innesperret mot sin vilje fordi det kan hende de blir drept. Tenk hva slags implikasjoner en slik holdning og lover kan føre til. En gang i fremtiden kan du bli sperret inne mot din vilje, fordi noen kanskje har lyst til å drepe deg? Det er helt bakvendt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Problemet med forvaring er som nevnt overnfor: Du har muligheten for å slippe ut med testing av mental helse hvert 3 år(?). Hvis de anser han som mentalt frisk nok til å entre samfunnet nok en gang må de slippe han ut igjenn. Og, ABB er en urovekkende smart person, med et helt forvrengt virkelighetsbilde, derfor vil han mest sannsynlig komme gjennom dette.
han vil mest sannsynlig komme gjnnom en psykisk evaluering mens han befinner seg i en psykose?! Tror du overvurderer Breivik og undervurderer psykologer kraftig!

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Forvaring betyr i praksis at man kan sitte inne resten av livet.

Jeg vil si det er en mer teoretisk mulighet? Det er vel ingen i Norge som har vært i fengsel resten av livet sitt pga forvaring?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!