Skrevet av Emne: Sjokkerende opplysninger fra ny forskning om trafikkdrepte.  (Lest 3244 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

http://www.ba.no/motormagasinet/article5982017.ece

Må innrømme at det ikke var så mye som verken overrasket eller sjokkerte meg. Spesielt politikernes holdninger til dette.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
De ønsker en nyere og tryggere bilpark? Ja men så skru da for svingene avgiftene ned sånn at det går an for yngre folk å kjøpe skikkelige biler. Eller planlegger de å avgiftsbelegge i hjæl biler produsert før år 2000 slik at de får så høy årsavgift at ingen under 30 får råd til å ha bil i det heletatt? Nisser, ass.. Å fordele engangsavgiften ut over levetiden på bilen kan jo være en idé, men hvor lenge forventer de da at en bil "lever"? Staten vil jo også tape masse penger på bilene som må avskiltes før disse årene har gått. En eller annen sosialist kommer jo derfor HELT sikkert til å si i mot dette forslaget - staten kan jo risikere å tape noen kroner.

Men hva veit vel jeg, jeg er trøtt og sur og kjip i dag, så drit i ALT jeg sier i denne posten!
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
SJOKK!

Eller planlegger de å avgiftsbelegge i hjæl biler produsert før år 2000 slik at de får så høy årsavgift at ingen under 30 får råd til å ha bil i det heletatt?

Sannsynligvis høyere avgifter på det som politikerne ikke vil ha, enn lavere avgifter på det de vil ha.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Synest selv det er viktig at det er høye avgifter på de utenlandske bilene for å værne om den norske bilindustrien. :Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
t-bane ftw!

.. når den går da

EmyR

  • Gjest
t-bane ftw!

.. når den går da

Flott at mange liker og benytter seg av kollektivtransport (slik at det blir mindre kø til meg), men for oss som ikke liker det eller ikke har gode kollektivtilbud er det ikke et alternativ i det hele tatt. Nei, det er herlig å være upolitisk korrekt og bruke godt over liter'n på mila med et veldig lite kollektivt kjøretøy Wink

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Gjerne gi meg en bil, men jeg er sunnmøring og for gjerrig til å benytte mer penger enn 315kr i mnd på transport.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
t-bane ftw!

.. når den går da
Du bor i Oslo, skjønner jeg. Der jeg bor, og nei, det er faktisk ikke midt ute i gokk, der går bussen 2 ganger om dagen. 3 på det meste. I shit you not. Om regjeringa er gira på at vi skal ta buss og sånt, skru ned prisene og øk tilbudet. Men vent.. Vi kjører jo bil læll. Men da skrur de jo opp bensinprisene i stedet! Bare elsker hvordan de som sitter og styrere dette landet ikke har noen forståelse for hvordan ting gjøres og ser ut i distriktene! Cheesy For her må vi faktisk kjøre bil for å komme oss noe sted, og da hjelper det ikke, kjære politiker, å skru opp bensinprisen, for vi må kjøre uansett. Det er med andre ord bare de i byene som sparer noen kroner, evt ser det som et alternativ å faktisk ta buss, trikk osv.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Du bor i Oslo, skjønner jeg. Der jeg bor, og nei, det er faktisk ikke midt ute i gokk, der går bussen 2 ganger om dagen. 3 på det meste. I shit you not. Om regjeringa er gira på at vi skal ta buss og sånt, skru ned prisene og øk tilbudet. Men vent.. Vi kjører jo bil læll. Men da skrur de jo opp bensinprisene i stedet! Bare elsker hvordan de som sitter og styrere dette landet ikke har noen forståelse for hvordan ting gjøres og ser ut i distriktene! Cheesy For her må vi faktisk kjøre bil for å komme oss noe sted, og da hjelper det ikke, kjære politiker, å skru opp bensinprisen, for vi må kjøre uansett. Det er med andre ord bare de i byene som sparer noen kroner, evt ser det som et alternativ å faktisk ta buss, trikk osv.

Syns det er teit av deg å klage altså. Du kan jo bare stemme på et av partiene som vil fjerne avgiftene på drivstoff eller noe til neste år.

IRONI
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
I tillegg til latterlige veier som vi i Norge kaller "Europaveier", har Norge to store grupper bilkjørere - de som så og si ikke tør å kjøre, som nøler i trafikken og skaper kaos og sinne, og så er det de som tøyer trafikk-reglene til det maksimale...

Skal vi liksom tenke at viss alle hadde fem stjerners sikkerhetsbiler, hadde problemet vært løst?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Bilavgifter i Norge er urimelig høye. Jeg skjønner argumentet om at bilavgifter brukes til statlige utgifter, men det er grunn til å tro at mye på statsbudsjettet brukes til tullball. Jeg trodde det skulle være et lite søk på google for å finne størrelsen på statsbudsjettet de siste 10-15 årene, men jeg fant ingenting med en gang. Jeg mener imidlertid å huske at det for 7-8 år siden var på 500 milliarder, og at det i 2012 er på over 1000 milliarder. Noe kan kuttes for å få ned bilavgiftene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!