Skrevet av Emne: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?  (Lest 1933 ganger)

Utlogget torolav

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« : 26. mars 2012, 10:06 »
Tenkte å begynne med litt grepstrening. Utgangspunktet er "normalt" tror jeg, løfter ca 120 kg markløft med overhåndsgrep i alle fall.

Hvilke Captain of Crush bør man begynne med? (Tenkte å kjøpe 2-3 stk.) Vurderer "Trainer", #1 og #1,5

Hvor får man kjøpt de får lavest pris? Vet at gymgrossisten har de, og koser 349 per stk. Finnes det biligere?
Knebøy - 140/120 (pers/dagens form)
Benk -     140/120 (pers/dagens form)
Mark -     170/150 (pers/dagens form)
KV - 83 kg

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #1 : 26. mars 2012, 12:41 »
Du kan bestille fra Iromnmind. Det koster litt i frakt men skal du ha flere så sparer du fort inn dette. Bestiller du sammen med flere er det utvilsomt penger å spare.

Jeg bestillte sammen med en kompis og sparte mye på dette. Jeg kjøpte meg Sport, Trainer og nr. 1. Skulle hatt nr. 2 i tillegg, men bortsett fra dette så var det gode kjøp.

Utlogget torolav

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #2 : 26. mars 2012, 14:44 »
Takk for tips  Smiley

CoC #1...hvor "vanskelig" er den? Dvs. hvor mange reps klarer du på den? Og er "sport" veldig lett? Eller synes du det var lurt på begynne med "sport"?
Knebøy - 140/120 (pers/dagens form)
Benk -     140/120 (pers/dagens form)
Mark -     170/150 (pers/dagens form)
KV - 83 kg

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #3 : 26. mars 2012, 17:36 »
Sport er relativt lett. Bruker denne til oppvarming da jeg tar noe i overkant av 50 reps eller noe sånt..
Trainer er litt tyngre, men fremdeles lett.. Er ikke helt sikker på hvor mange reps det er snakk om, men noe mellom 15-25?
Nr. 1 er tung! Jeg tar alt fra 3-8, avhengig om det er venstre eller høyre hånd.

Leste en plass at hvis man klarte nærmere 10 reps på nr. 1 klarer man 1 reps på nr. 2. Dette kan være bare sprøyt for alt jeg vet da..

Se på www.ironmind.com
Der har de mye artige greier!

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #4 : 26. mars 2012, 17:41 »
amadon her på forumet. tror han har klart 2 til og med. jeg kjøper mitt fra gymgrosisten

Utlogget RTK

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #5 : 26. mars 2012, 17:52 »
kjøp trainer - #2,5 dvs t 1 1,5 2 2.5 hadde jeg gjort, da har du for ei stund før du klinker til med 3-4 Wink
mornja

Utlogget Chriselv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 660
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 660

Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #6 : 26. mars 2012, 20:41 »
CoC er billigst på Ironmind uansett hvordan man vrir og vender på det.

Frakten er ganske dyr i forhold til prisen av gripperne, men veldig rask. Bestiller du en mandag får du de vanligvis levert før uka er over. Bestiller man én og én gripper havner prisen under 200,- og dermed ingen moms og ikke noe fortollingsgebyr. Frakten per stykk blir ikke så mye høyere enn om man kjøper mange (se tabell under).

Med dagens kurs koster én gripper med frakt ca. 210,-. Dvs 140,- mindre enn på Gymgrossisten.

Fraktpriser for ulike antall grippere fra Ironmind (dette er levert til Trodheim, men regner med det koster det samme til resten av landet):

AntallFraktprisFraktpris/stk
116 $16 $
236 $18 $
340 $13,3 $
445 $11 $
555 $11 $
665 $11 $

Når det gjelder hva du skal kjøpe så er det veldig individuelt hvor sterk man er i CoC. Jeg ville satset på en Trainer til oppvarming og #1 eller #1.5 til å trene med. Du kommer sannsynligvis til å øke meget raskt i starten, så det kommer ikke til å ta lang tid før du får et behov for en gripper som er et hakk eller to hardere.

"Mellomgripperne", altså de med #x.5 er egentlig ganske kjekke da sprangene mellom hvert heltall er ganske stort. Jeg kom meg greit fra #1 til #2 uten #1.5, men veien til #3 hadde blitt atskillig tøffere uten #2.5.

edit:
Kort oppsummert: Kjøp én og én gripper fra Ironmind. Du kan sannsynligvis starte å trene med #1, og en Trainer er grei å ha til oppvarming.

Utlogget torolav

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Captain of Crush - Hvor kjøpe, og hvilke?
« #7 : 18. april 2012, 07:30 »
CoC #1 er mottatt fra Ironmind, og testet ut. Jeg trodde grepet var noenlunde sterkt fra før, men #1 klarte jeg såvidt å lukke - og slett ikke hver gang jeg prøver.

Her skal det trenes!!  Smiley
Knebøy - 140/120 (pers/dagens form)
Benk -     140/120 (pers/dagens form)
Mark -     170/150 (pers/dagens form)
KV - 83 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!