Skrevet av Emne: Forvirret, hjelp?  (Lest 1524 ganger)

Utlogget Painer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Forvirret, hjelp?
« : 27. mars 2012, 22:28 »
Jeg har trent litt styrke i noen år nå, men har ikke blitt seriøs før noen måneder siden. Den siste tiden har det dukket opp en del merkelige treningstips fra andre som trener på samme treningssenter og kamerater. Så jeg må nesten spørre noen litt mer erfarne, det jeg lurer mest på er som følger;

Det er ikke bra å trene annenhver hvis man trener to muskelgrupper samme dag. Det er fordi hvis man tar en øvelse for bryst først, deretter biceps så har allerede brystmusklene begynt å restituere. Eksempel på en slik dag:
Flyes
Hantelcurl
Hantelpress skråbenk
Curls med z-stang
Foroverbøyd dips

After pain comes succses!

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Forvirret, hjelp?
« #1 : 27. mars 2012, 23:02 »
er litt usikker på hva du spør om. men du kan fint trene slik:

mandag : bryst, triceps og skulder forside lår
tirsdag: rygg og biceps bakside lår
onsdag: hvile
torsdag: bryst, triceps og skulder forside lår
fredag: rygg og biceps bakside lår

Utlogget Painer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Forvirret, hjelp?
« #2 : 28. mars 2012, 08:56 »
Nei, jeg tenkte mer på om det er sunt å trene annenhver musklegruppe på samme treing og samme dagen?
After pain comes succses!

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Forvirret, hjelp?
« #3 : 28. mars 2012, 10:47 »
Mener du å trene 1øvelse på alle muskelgruppene? Også bare bytte øvelse dagen etter?
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Painer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Forvirret, hjelp?
« #4 : 28. mars 2012, 14:33 »
Ikke helt riktig, jeg er ikke så god på forklaringer men her skal dere få en grundig en;
Jeg trener bicpes og bryst på mandager. Det foregår på følgende måte: Benkpress 3*12 så tar jeg bicepscurl med manualer 3*12 på hver arm ettefulgt av flyes 3*12, så bicepscurl med z-stang og til slutt skrå dips.
Som dere ser trener jeg 2 forskjellige muskelgrupper på samme dagen, der jeg i dette tilfellet kjører biceps og bryst om hverander: bryst-biceps-bryst-biceps-bryst. Altså annenhver. Har dette noe å bety for treningen eller kan man gjøre det på den måten?
After pain comes succses!

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Forvirret, hjelp?
« #5 : 28. mars 2012, 14:38 »
har ikke noe å si det... Du får trent hver øvelse tungt kanskje, siden du får litt lengre pause mellom musklene... Det er bra måte å trene på... Kjør på...  Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Forvirret, hjelp?
« #6 : 28. mars 2012, 14:39 »
Nei, det gjør jo ingen forskjell. Det eneste som skjer at du hopper frem og tilbake mellom de forskjellige muskelen, men det er jo på ingen måte negativt. Brystmusklene restituerer seg ikke på 20 min for å si det sånn, det gjør ingen forskjell.

Vet faktisk om godt trente folk som anbefaler den måten å gjøre det på. Altså kjøre annenhver øvelse
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Forvirret, hjelp?
« #7 : 28. mars 2012, 16:07 »
Ojaa, nei det har ikke noe å si i forhold til progresjon og eller den beste måten å finne det ut på er jo å prøve det selv. Men uansett vil jeg anbefale å kjøre de større muskegruppene først om du har flere på en dag. Som Rygg, bein, bryst, skuldre..

Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forvirret, hjelp?
« #8 : 31. mars 2012, 19:48 »
Sviske, du svarte meg aldri når jeg skrev til deg på en annen tråd men prøver igjen her. Hva trener du når du tar framsiden av låret og baksiden, siden jeg ser du har skrevet flere ganger du gjør dette.  Vi sier du tar framsiden av låret på mandag, hvilken øvelser tar du da?

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Forvirret, hjelp?
« #9 : 31. mars 2012, 22:51 »
Sviske, du svarte meg aldri når jeg skrev til deg på en annen tråd men prøver igjen her. Hva trener du når du tar framsiden av låret og baksiden, siden jeg ser du har skrevet flere ganger du gjør dette.  Vi sier du tar framsiden av låret på mandag, hvilken øvelser tar du da?
Hei, jeg har ikke sitt at du har spurt om dette tidligere Tongue og er derfor jeg ikke har svart.
på mandagen når jeg trener forside lår så tar jeg:
Knebøy og beinpress
Tirsdag (bakside lår) trener jeg:
Markløft og lårcurl

Det er jo ikke helt 100% fremside lår, da jeg bruker jo alle musklene i beina på knebøyen, men fokuset blir forsiden, og den andre dagen er fokuset på baksiden.

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forvirret, hjelp?
« #10 : 02. april 2012, 21:00 »
Hei, jeg har ikke sitt at du har spurt om dette tidligere Tongue og er derfor jeg ikke har svart.
på mandagen når jeg trener forside lår så tar jeg:
Knebøy og beinpress
Tirsdag (bakside lår) trener jeg:
Markløft og lårcurl

Det er jo ikke helt 100% fremside lår, da jeg bruker jo alle musklene i beina på knebøyen, men fokuset blir forsiden, og den andre dagen er fokuset på baksiden.
Åja, fader kan glemme jeg har spørt. Men ja, så du tar 2 markløft i uka og 2 deadlifts?

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Forvirret, hjelp?
« #11 : 02. april 2012, 23:25 »
Åja, fader kan glemme jeg har spørt. Men ja, så du tar 2 markløft i uka og 2 deadlifts?
markløft og deadlift er samme øvelse Tongue

Jeg trener markløft 2 ganger i uken, en dag strak og en dag vanlig. Men det går fint an å trene markløft 2ganger i uken eller mer, så lenge du ikke trener for tungt er det ikke noe problem. Jeg trener 1 gang strak mark for å få litt variasjon og da får jeg ikke 2 tunge markløft dager i uken, men får en middels tung markløft variasjon og 1 tung markløft økt i uken.

Om det er optimalt, det vet jeg ikke, men jeg driver og utforsker litt. Ser hva jeg får gode resultater av osv. Så lenge jeg øker belastningen eller reps antall for hver økt, så får jeg jo fremgang. Så jeg gjør nå i hvertfall noe rett Tongue

Utlogget JohnD

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forvirret, hjelp?
« #12 : 05. april 2012, 20:29 »
markløft og deadlift er samme øvelse Tongue

Jeg trener markløft 2 ganger i uken, en dag strak og en dag vanlig. Men det går fint an å trene markløft 2ganger i uken eller mer, så lenge du ikke trener for tungt er det ikke noe problem. Jeg trener 1 gang strak mark for å få litt variasjon og da får jeg ikke 2 tunge markløft dager i uken, men får en middels tung markløft variasjon og 1 tung markløft økt i uken.

Om det er optimalt, det vet jeg ikke, men jeg driver og utforsker litt. Ser hva jeg får gode resultater av osv. Så lenge jeg øker belastningen eller reps antall for hver økt, så får jeg jo fremgang. Så jeg gjør nå i hvertfall noe rett Tongue
Ja fader, greier å blande og sier egentlig deadlift, men mange sier markløft, noe jeg syntes er litt tørt. Tongue Mente selvsagt deadlift og squat. Jepp, som du sier ikke lurt å kjøre tungt begge dager, for min del skal jeg slutte med stifflegged på beindager og kjøre heavy på ryggdager når jeg skifter plan, blir da den fra bunnen av.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!