Skrevet av Emne: Fjerne litt magefett før sommern! - hoppetau? Din mening?  (Lest 7438 ganger)

Utlogget musculus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Har trent i 5 år nå (styrke).. men har aldri gått på en seriøs 'slanke-diett' til tross for at jeg har noe for mye fett på nederste del av magen (ikke mye)

Tenker å gå ned 5~ kg før sommern, og lurer på om noen av dere har erfaringer med hoppe tau?

Hoppetau er jo en veeldig god øvelse for å få opp puls og for å svette, men.. Nærmest umulig og hoppe tau like lenge som jeg kan jogge!

Derfor: er 10 minutter hopping om dagen produktivt i målet mot flat mage? hva mener dere?

Trener 6 ganger i uka, (minimum 48timer mellom hver økt på en muskelgruppe)
Spiser relativt sunt, men tenker å gå over på en god deff-diett mot sommern nå (motivasjonen er der, og dette blir ikke noe problem)

mitt eneste 'problem' er om 10minutter hoppetau er nok i forhold til en 30minutters joggetur
Markløft:140kg 1RM
Benkpress: 95kg 1RM

178cm høy,80kg BW - 19år

Utlogget musculus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Ingen innspill her?
Markløft:140kg 1RM
Benkpress: 95kg 1RM

178cm høy,80kg BW - 19år

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Hoppetau er sinnsykt bra Cheesy Det er en veldig god form for cardio. Personlig pleier jeg ikke å hoppe mer enn 20 min.

Mitt beste råd er å kjøre tabata med kettlebells. Det er kjapt og VELDIG effektivt ! Hvis du orker kan du kjøre tabata kettlebells etterfulgt av tabata hoppetau, men dette er nesten umulig å gjennomføre Tongue
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget musculus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Hoppetau er sinnsykt bra Cheesy Det er en veldig god form for cardio. Personlig pleier jeg ikke å hoppe mer enn 20 min.

Mitt beste råd er å kjøre tabata med kettlebells. Det er kjapt og VELDIG effektivt ! Hvis du orker kan du kjøre tabata kettlebells etterfulgt av tabata hoppetau, men dette er nesten umulig å gjennomføre Tongue

20 minutter? O.O Hopper du da uten stopp, eller med pauser?
Trur ikke jeg klarer 20 minutter enda ^^

Har kjøpt et godt hoppetau nå - og følger forløpig denne rutinen:
4minutter hopp
2minutter pause
4 minutter hopp
2 minutter pause
3 minutter hopp

(11minutter hopping på 15minutter)

Er dette hensiktsmessig?

Føler at jeg har mer og gå på, men blir fryktelig sliten UNDER føttene :S
har gode sko (med dempere)
Markløft:140kg 1RM
Benkpress: 95kg 1RM

178cm høy,80kg BW - 19år

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189


20 minutter? O.O Hopper du da uten stopp, eller med pauser?
Trur ikke jeg klarer 20 minutter enda ^^

Har kjøpt et godt hoppetau nå - og følger forløpig denne rutinen:
4minutter hopp
2minutter pause
4 minutter hopp
2 minutter pause
3 minutter hopp

(11minutter hopping på 15minutter)

Er dette hensiktsmessig?

Føler at jeg har mer og gå på, men blir fryktelig sliten UNDER føttene :S
har gode sko (med dempere)

20 min klarer jeg lett Tongue Er uten stopp ja. Får kanskje 3-5 feilstepp i løpet av den tiden, men tar ikke pause når det stopper opp. Fortsetter med en gang Cheesy

Vet ikke hvordan din kodisjon er, men syntes du har veldig lang pause mellom hoppene. Ville heller hoppet 4 min med MAKS 1 min pause.

Det med at du får vondt under føttene er normalt i starten, men det blir bedre. Tro meg Cheesy
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget musculus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

20 min klarer jeg lett Tongue Er uten stopp ja. Får kanskje 3-5 feilstepp i løpet av den tiden, men tar ikke pause når det stopper opp. Fortsetter med en gang Cheesy

Vet ikke hvordan din kodisjon er, men syntes du har veldig lang pause mellom hoppene. Ville heller hoppet 4 min med MAKS 1 min pause.

Det med at du får vondt under føttene er normalt i starten, men det blir bedre. Tro meg Cheesy

20minutter i strekk virker uvirkelig sånn det er nå ^^ Imponerende!
Får håpe ubehaget under føttene blir bedre ^^ - Er kun det som stopper meg fra å hoppe lengre i strekk.. Armene slet i begynnelsen, men da jeg fikk et ordentlig hoppetau ble ikke armene lengre et problem Tongue og beina klarer seg som regel helt fint Smiley
Markløft:140kg 1RM
Benkpress: 95kg 1RM

178cm høy,80kg BW - 19år

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

20minutter i strekk virker uvirkelig sånn det er nå ^^ Imponerende!
Får håpe ubehaget under føttene blir bedre ^^ - Er kun det som stopper meg fra å hoppe lengre i strekk.. Armene slet i begynnelsen, men da jeg fikk et ordentlig hoppetau ble ikke armene lengre et problem Tongue og beina klarer seg som regel helt fint Smiley

Hvordan er teknikken på hoppingen da? Kan jo tenkes at du kanskje lander litt "feil" ? Er noen som lander veldig flatt i stede for på tærene. Kvaliteten på tauet har også mye å si ! Et relativt tungt tau er bra så man slipper å bruke så mye "kraft" på å få tauet rundt om og om igjen.

20 min klarer du lett etterhvert Wink Nå driver jeg med kampsport, så hopper tau nesten hver dag Tongue

Lykke til med treningen Cheesy ! håper alt blir bra
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget musculus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Hvordan er teknikken på hoppingen da? Kan jo tenkes at du kanskje lander litt "feil" ? Er noen som lander veldig flatt i stede for på tærene. Kvaliteten på tauet har også mye å si ! Et relativt tungt tau er bra så man slipper å bruke så mye "kraft" på å få tauet rundt om og om igjen.

20 min klarer du lett etterhvert Wink Nå driver jeg med kampsport, så hopper tau nesten hver dag Tongue

Lykke til med treningen Cheesy ! håper alt blir bra
Lander alltid på tærne ^^
Idag klarte jeg 12minutter istrekk! - ganske problemløst faktisk, kunne nok presset meg mot 15, men har noe jeg skal rekke så stoppet leken mens den var god!

Trudde aldri jeg skulle klare det idag.. selv igår måtte jeg stoppe etter 4 minutter hopping!

Til andre som leser denne tråden:
Hoppetau er å anbefale! Smiley

Du er stasjonær - (lett å finne steder å trene)
Det er morsomt! ; ihvertfall med musikk på øret! = hopp etter rytmen Smiley

Da sikter jeg mot 15 minutter imorra Smiley

Takk for hjelpen Stokka!

Edit: ja, merket at tauet hadde mye å si.. Brukte vanelig arbeidstau her forleden dag, men nylig kjøpte jeg et gummi tau som flyter mye bedre.. Trenger ikke hjelpe det så mye rundt ^^ Så armene sliter ikke så mye (selv med tanke på at jeg trente biceps/triceps idag) - Har også kjøpt nye sko (med dempere) - merket at dette også gjorde en stor forskjell Smiley
Markløft:140kg 1RM
Benkpress: 95kg 1RM

178cm høy,80kg BW - 19år

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Lander alltid på tærne ^^
Idag klarte jeg 12minutter istrekk! - ganske problemløst faktisk, kunne nok presset meg mot 15, men har noe jeg skal rekke så stoppet leken mens den var god!

Trudde aldri jeg skulle klare det idag.. selv igår måtte jeg stoppe etter 4 minutter hopping!

Til andre som leser denne tråden:
Hoppetau er å anbefale! Smiley

Du er stasjonær - (lett å finne steder å trene)
Det er morsomt! ; ihvertfall med musikk på øret! = hopp etter rytmen Smiley

Da sikter jeg mot 15 minutter imorra Smiley

Takk for hjelpen Stokka!

Edit: ja, merket at tauet hadde mye å si.. Brukte vanelig arbeidstau her forleden dag, men nylig kjøpte jeg et gummi tau som flyter mye bedre.. Trenger ikke hjelpe det så mye rundt ^^ Så armene sliter ikke så mye (selv med tanke på at jeg trente biceps/triceps idag) - Har også kjøpt nye sko (med dempere) - merket at dette også gjorde en stor forskjell Smiley

Gratulerer med 12 minutter ! Cheesy Bra jobba !

Du klarer nok 15 i morgen skal du se. Ikke noe å takke for Smiley Du får fortsette å skrive litt og oppdatere tidene på hoppingen Smiley
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget ajohan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

  • Strive for progress, not perfection.
Prøver å vekke liv til denne tråden igjen jeg Wink

Hoppetau er GENIALT! Men 20 min? Det klarer jeg ikke, hvertfall ikke med to-fot hopp. Hvordan ligger dere ann i dag? Hvor lenge står dere og hvordan hopper dere? Annenhver fot? 2 på hver fot? Begge samtidig?

Utlogget patrikfuraas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Fin tråd dette! Har en del magefett selv jeg også som jeg gjerne vil ha vekk! er ca 1,75 høy, 16år og veier 91kg! Vell og merke er det meste bare mage og sideflesk. Begynte å trene i forrige uke(uke 36) og håper på at det fortsetter ihvertfall annenhver dag Smiley
Tar det lang tid før man merker noe forskjell på fettmengde på magen? Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!