Skrevet av Emne: 16 år - legge om kostholdet!  (Lest 1607 ganger)

Utlogget Kallemann3213

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

16 år - legge om kostholdet!
« : 30. mars 2012, 15:49 »
Trenger hjelp og tips fra dere her inne, jeg er en 16 år gammel gutt som trenger litt hjelp med hva man bør spise og ikke nå når jeg har begynt å trene igjen. (Har ikke trent skikkelig på omtrent 1 år, spilte aktivt fotball) Har littegrann magefett som jeg vil bli kvitt men vil heller ikke miste musklene jeg allerede har. Hva bør jeg satse på og går det greit med sykling/jogging + styrketrening på andre dager? Setter veldig stor pris på hjelp!

Utlogget Kallemann3213

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: 16 år - legge om kostholdet!
« #1 : 30. mars 2012, 15:50 »
Kan vel legge til at jeg veier 65 kg og er 175 cm. Spiser ikke så veldig usunt men heller ikke spesielt sunt for øyeblikket.

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: 16 år - legge om kostholdet!
« #2 : 30. mars 2012, 15:59 »
Hei igjen. Det finnes en million artikler for det her på nettet.

Jeg kan gi deg ett par tips. Det første tipset er å slutte å være så sykt pingle når det kommer til mat. Tør å prøv no nytt, som du før har syntes er "ekkelt" fordi nordmenn er bortskjemt. haha.

Er mennesker sultne nok eter de både avføring og kjæledyrene sine, og kanskje også sine venner om man blir desperate nok. Legg av deg "æsj det er vondt" holdningen så vil du fort se at etter en stund med ett strengt kosthold vil du ikke lengre få det samme suget etter sukker, og en helt alminnelig taco middag vil smake himmelsk etter ukevis med tørr kylling og torsk.

noen eksempler:

Frokost; Havregryn/Havregrøt med kanel. Ikke noe sukker. Hvis du vil ha smak kan du blande rosiner og bananer oppi.

Lunsj: Grovt brød. Røkt laks, Sardiner, Makrell i tomat, eggomelett med picnic skinke og evt løk/cherrytomat(godt men gay),

Middag: Ris og laksefileteter med kokt brokkoli/kokte bønner/kokte erter. Poteter og svinekoteletter med rød paprika og sjysaus.  Kylling og fullkornpasta med gulrøtter og tomater . Fullkornspagetti og Karbonadedeig

Kvelds: Tunfisk. Cottage cheese. Appelsin. vann!

Utlogget Kallemann3213

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: 16 år - legge om kostholdet!
« #3 : 30. mars 2012, 19:27 »
Haha, skjønner hva du mener Cheesy Har lest litt på nette også ja, bestemt meg for å begynne med vertfall havregrøt til frokost men får ikke til å lage meg noe spesielt til lunsj da jeg enda spiser på kantina på skolen med veldig enkel mat.

Og siden du hjelper meg ganske fint her så får du en honnør fra meg Wink

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 16 år - legge om kostholdet!
« #4 : 08. april 2012, 12:54 »
http://helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/kostholdsrad/Sider/default.aspx

Er en grei baseline. Med utgangspunkt i dette kan du legge til litt mer proteiner, kutte litt karbs, trolig ikke henge deg altfor mye opp i advarslene mot fettet i egg og kjøtt.

Ved første øyekast ser det du skrev ovenfor, veldig greit ut. Men du bør regne ut fordelingen mellom karbohydrater, proteiner og fett selv og hvor mange kalorier det blir. Det er ikke vanskelig, men det krever litt arbeid. Da blir det lettere å gi tilbakemelding.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!