Skrevet av Emne: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem  (Lest 61358 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #15 : 02. april 2012, 01:12 »
Jeg er for kriminalisering av kjøp og oppbevaring (uansett mengde), gjerne med mer enn bare bøter også. Jeg er mot kriminalisering av bruk. Da kan man få tilstander der muskuløse personer blir tauet inn til testing og så blir de straffeforfulgt for en positiv test for noe de kanskje brukte for ganske lenge siden. Og så blir det en del usikkerhetsmomenter. Kjøp og oppbevaring er enklere å ta tak i.
Men en positiv test burde kanskje regnes som skjellig grunn til å utstede en ransakelsesordre.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Carl-Erik

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 922
  • Honnør: 283
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 922

  • Tren, spis og vær glad.
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #16 : 02. april 2012, 02:03 »
Flott at politiet får enda et virkemiddel for å få tatt kyniske bakmenn og dermed få ned det generelle bruket.

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i avis-artiklene. Jeg har trent på mange forskjellige treningssentere og jobbet som personlig trener. Hverken på Sats, Elixia eller SIO har jeg noen gang hørt prat om steroider hverken blant de jeg trener med eller kolleger.
Jeg har tatt "Rent senter" kurs som del av kampanjen som Elixia er med i. Visstnok er største omfanget tabletter som selges i garderoben på sentrene. Dette har jeg heller aldri sett eller hørt noe om de plassene jeg har trent.

Selv på "bole-gymmene" hvor det er litt mer åpenthet rundt tema, har jeg aldri følt noe press om å måtte kjøpe eller bruke noe som helst.

Og en annen ting.. Om det er blitt så stor vekst i bruk av steroider på vanlige treningssentere,, Hvorfor er ikke folk større og sterkere? Man leser stadig om folk som går fra å være utrente til konkurrerende kroppsbyggere med bare noen måneder eller få år med trening. Om SATS og Elixia er fulle av bolere som har trent der i årevis, burde det ikke vært mer synlig?

Mulig jeg er naiv, men jeg tror hele problematikken er overdramatisert. Med unntak av noen små miljøer rundt om kring.

Det viktigste av kosttilskudd i pakke til redusert pris.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/carl-eriks-basispakke

Blogg og bilder:
http://gulliksenblogg.blogspot.no

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #17 : 02. april 2012, 11:52 »
Som jeg og sa på forrige side, som Carl Erik sier her: Det er overdrevet... Det er IKKE et reelt problem i Norge.

Jeg og har trent på gym der det er mange "bolere", det er ikke slik at disse flyr rundt og pusher det på deg.
Og ofte er det disse store gutta som sitter med en god del kunnskap, kanskje gir deg teknikk tips osv, (mye broscience dog) men uansett, det er ofte en grunn til at de er store.

Folk glemmer ofte at mange av de virkelig store folka også er de som har best kunnskap, og best dedikasjon, uansett om de bruker eller ei.
Tror mange egentlig hadde blitt overaska om det kunne magisk kjøre en eller annen sensor igjennom et gym for å se hvem som brukte og hvem som ikke brukte. Er ofte de som har null kunnskap om kost og trening, de små karene, det er ofte de som bruker.

Bare for eksempel, jeg er ikke store karen sammenlignet med mange her inne, men tatt utifra et snitt på størrelsen til folk på treningsstudio så havner jeg nok på pluss siden.
Når jeg gikk på videregående for en del år siden så var vi 9 stk i klassen som trente styrke.
Og på dette stedet var det en ukultur med tanke på steroider, trente du så brukte du og (ofte).
Og det som var moro: Jeg var den eneste som ikke brukte noe, men fikk best resultat, var en av de eneste som ble anklagd hele tiden for å bruke, og det morsomme: Den dag i dag er jeg den enste av de som gikk i den skole klassa som enda trener på regelmessig basis.

Poenget mitt er: å drive med personforfølgelse pga at folk er store vil ikke ha noe effekt på missbruk av anabole steroider, da det ofte er de "små" folka som bruker, de som vil bli like store som "de store".
Så da måtte enn egentlig gått rundt å testa alle de små folka på et gym? Eller gå å spørre random folk på gata som veier 75kg: har du medlemskap på et gym? Ja. Ok, da blir du med oss her så får vi ta blodprøve av deg.

Nei, la det heller være som det er nå, det er ikke et samfunnsproblem. Det er kanskje et par steder i Norge som har en ukultur (som der jeg gikk på skole), men heller ikke der er det et stort problem.

Bruk heller tid på å få bukt på narkotika miljø, folk som selger Heroin, amfetamin, etc.. Det er et større samfunnsproblem. Tar noen anabole steroider så lever de som regel et oppegående liv ellers. Tar noen heroin derimot så blir de en belastning for samfunnet.

Men det er vel engang slik at janteloven er det som gjelder mest. Heroin drar deg ned på et lavere nivå enn vanlige mennesker, så det er jo "greit" nok for folk, de er bedre enn en misbruker.
Men de føler seg ikke bedre enn en stor og muskuløs mann, derfor må de rake ned på han på alle vis, for han skal for guds skyld ikke være bedre enn noen andre som trener reint....
Folk må rett og slett bry seg litt mindre om hva andre gjør så lenge de ikke driver å pusher det på andre (noe som igrunn skjer sjeldent )

mvh,
Blid, dopingfri, og noelunde svak og halvfeit Smiley

Utlogget Kjell...

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 145
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #18 : 02. april 2012, 11:58 »
Hadde ikke gjort noe om vi fikk noe mindre trøkkere her i landet Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #19 : 02. april 2012, 12:18 »
It is a besetting vice of democracies to substitute public opinion for law. This is the usual form in which masses of men exhibit their tyranny.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #20 : 02. april 2012, 12:22 »
http://sport.aftenposten.no/sport/article230795.ece

"En undersøkelse som Stavanger kommune nylig offentliggjorde, viser at mellom fem og ti prosent av menn mellom 16 og 20 år bruker anabole steroider"

Tipper de aller fleste av de trener på et eller annet treningssenter. Hvor mange prosent av menn 16-20 år er det som trener på et treningssenter ? Vet ikke, kanskje 1 av 3 ? I såfall så bruker mellom 15 og 30 prosent av menn mellom 16-20 år som trener på et treningssenter anabole steroider.

Da spiller det liten rolle hvilket "inntrykk" noen har, når det er tallenes klare tale.

Noen av de folkene trener lite/dårlig/i perioder, har dårlig kosthold, har lite talent både når det gjelder trening og steroid-respons. Det betyr at du ikke ser det på de eller på vektene de bruker. Men de bruker steroider, og det medfører bivirkninger, inkludert langtidsvirkninger om 10-50 år eller noe sånt. Det er et samfunnsproblem. De aller færreste 60-åringer idag har noengang brukt steroider, det var ikke vanlig "på den tiden". Så du ser ikke så mye til langtidsvirkninger enda. Men når disse 16-20 åringene blir 60 så kan det bli helt andre tilstander.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #21 : 02. april 2012, 12:23 »
altså, denne loven kommer ikke til å ha tilbakevirkende kraft. Så folk som har bola til nå, og velger å slutte pga loven, har ingen ting å frykte. Det er ingen som kan spå, dermed kan man ikke bare la være å gjøre noe i tilfelle det kommer en lov mot det i framtiden som forbyr det.

uansett, jeg syns det hadde vært veldig fint om det ble forbudt. Fordi det har blitt så sinnsykt vanlig å trøkke, så har folks oppfatning av hva en trent kropp er, blitt helt forvridd. Hadde ikke gjort noe om det falt litt tilbake til det normale.
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #22 : 02. april 2012, 12:30 »
http://sport.aftenposten.no/sport/article230795.ece

"En undersøkelse som Stavanger kommune nylig offentliggjorde, viser at mellom fem og ti prosent av menn mellom 16 og 20 år bruker anabole steroider"

Sitat
Fakta
- I en undersøkelse gjort av Barland & Tangen i 2009 svarte 2,6 av 5532* norske menn på sesjon at de bruker doping.
- Samme undersøkelse viser at 3,6 prosent av treningssenterkundene og 1,2 prosent av instruktørene bruker doping.
- Undersøkelsen Fitness Against Doping, gjennomført i 15 europeiske land i 2011, viser at 2,52 prosent av treningssenterkundene og 3,16 prosent av instruktører og ansatte bruker doping.

*0.05%
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #23 : 02. april 2012, 12:32 »
Sitat
altså, denne loven kommer ikke til å ha tilbakevirkende kraft. Så folk som har bola til nå, og velger å slutte pga loven, har ingen ting å frykte. Det er ingen som kan spå, dermed kan man ikke bare la være å gjøre noe i tilfelle det kommer en lov mot det i framtiden som forbyr det.

Hvis folk kan bli straffeforfulgt på grunnlag av en positiv test så kan man bli tatt for å ha brukt dop opptil flere år tilbake i tid. Det fins tester som avdekker bruk opptil 8 år tilbake i tid. Så er det spørsmål om de klarer å avgjøre om vedkommende har brukt mye for lenge siden eller om han har brukt lite og ganske nylig. Det er ikke sikkert.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #24 : 02. april 2012, 12:33 »
*0.05%

2 og 6/10 person har svart det og det er 0.05%. Okay.

Men den undersøkelsen har jeg linket før en del ganger :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

"Omfanget på de som hadde brukt eller brukte doping var 2,6%. Fordelt på kjønn ga en fordeling på 2,9% for menn og 1,0% for kvinner."

Så tallet de oppgir er feil uansett. Det riktige tallet for menn er 2.9%. 2.6% er et meningsløst tall ettersom det var mange flere menn enn kvinner som deltok og de har ikke vektet de.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #25 : 02. april 2012, 12:45 »
2 og 6/10 person har svart det og det er 0.05%. Okay.

Men den undersøkelsen har jeg linket før en del ganger :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

"Omfanget på de som hadde brukt eller brukte doping var 2,6%. Fordelt på kjønn ga en fordeling på 2,9% for menn og 1,0% for kvinner."

?

Jeg ser det egentlig skal stå 2,6% og ikke 2,6 av 5532. Feil i artikkelen.

Det er nesten dobbelt så mange som har sniffet løsemidler jo.

På universitetet i Oslo er det mindre vanlig å bruke tydeligvis. 0.3% i 2007. Sikkert mer på BI.

Kilde: Sirus.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget BWest

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #26 : 02. april 2012, 13:16 »
Hvis folk kan bli straffeforfulgt på grunnlag av en positiv test så kan man bli tatt for å ha brukt dop opptil flere år tilbake i tid. Det fins tester som avdekker bruk opptil 8 år tilbake i tid. Så er det spørsmål om de klarer å avgjøre om vedkommende har brukt mye for lenge siden eller om han har brukt lite og ganske nylig. Det er ikke sikkert.



I tilfeller der det er tvil vil det ikke være mulig å dømme noen etter loven. Ingen kan komme dagen etter at loven trer i kraft, og dømme noen for å trøkke med mindre de da ser vedkommende sette ei sprøyte. Det mest problematiske vil nok da i såfall komme om noen år, hvor det ikke vil være mulig å si på hvilket tidspunkt noen har gjort det
Voice chat OFF
Treningslogg

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #27 : 02. april 2012, 13:23 »
Hvis politiet observerer at noen er i ferd med å bruke så kommer det under "oppbevaring". Man trenger ikke en lov mot "bruk" for å ta det.

Hvis man kriminaliserer oppbevaring så fins det også muligheter for å gi strafferabatt til de som oppgir kontaktinfo til selger. Det blir da et ekstra virkemiddel i kampen mot produksjon/distribusjon/salg.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #28 : 02. april 2012, 15:53 »
Jeg ser det egentlig skal stå 2,6% og ikke 2,6 av 5532. Feil i artikkelen.
Det er nesten dobbelt så mange som har sniffet løsemidler jo.

Jeg har en i familien som sniffet lim da han var 12. Han sluttet ganske fort med det men det holdt på å bli gateway-drug for ham til mye rart. Når han først var inne i det så var det enklere å forholde seg til resten, liksom.

Hvor har du "5 prosent har sniffet løsemidler" fra, forresten ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #29 : 02. april 2012, 17:05 »
Jeg har en i familien som sniffet lim da han var 12. Han sluttet ganske fort med det men det holdt på å bli gateway-drug for ham til mye rart. Når han først var inne i det så var det enklere å forholde seg til resten, liksom.

Hvor har du "5 prosent har sniffet løsemidler" fra, forresten ?

Sirus.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!