Skrevet av Emne: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem  (Lest 61224 ganger)

Utlogget erikv2

Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #30 : 02. april 2012, 17:38 »
"Nå blir det snart lovendring på dette området så håper og tror bruken vil falle drastisk"

funka bra for prostitusjon, poker, narkotika.

men det er sikkert annerledes for bol Wink

næt.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #31 : 02. april 2012, 19:13 »
Sirus.

http://www.sinnetshelse.no/artikler/sniffing.htm

"De fleste forsøker bare en gang, gjerne fordi de vil prøve ut hva slags rus de kan få."

Det der blir litt som Cannabis-bruk. Det er noe sånt som 30 prosent som har prøvd Cannabis en eller annen gang, men de aller fleste har brukt det bare en eller to ganger. Han i familien min var nok aktiv med sniffing over litt lengre tid.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #32 : 02. april 2012, 19:15 »
http://www.sinnetshelse.no/artikler/sniffing.htm

"De fleste forsøker bare en gang, gjerne fordi de vil prøve ut hva slags rus de kan få."

Det der blir litt som Cannabis-bruk. Det er noe sånt som 30 prosent som har prøvd Cannabis en eller annen gang, men de aller fleste har brukt det bare en eller to ganger. Han i familien min var nok aktiv over litt lengre tid.

Og hvor mange er det som har prøvd AAS mer enn en gang? De tallene fra den norske politirapporten gjelder vel både de som bruker og har brukt noen gang? Sikkert en del som tar et par piller som en kompis kjøpte i Polen eller noe.

Edit:
Sitat
Bergensgutter sniffer mest i landet.

Det forklarer en del.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #33 : 02. april 2012, 19:26 »
Og hvor mange er det som har prøvd AAS mer enn en gang? De tallene fra den norske politirapporten gjelder vel både de som bruker og har brukt noen gang? Sikkert en del som tar et par piller som en kompis kjøpte i Polen eller noe.

Data fra USA tyder på at flertallet ikke bare prøver det ut :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

Tabell 1.1: Oversikt over nasjonale og internasjonale omfangsundersøkelser

Dukram, 1996, USA
12,279 respondenter
High School
Bruk 4,1% / 1,2% M/FM

Middlemann, 1995, Mass. USA
3,054 respondenter
High School
Bruk 5,7% / 1,7% M/FM

Scott, 1996, Nebr. USA
4,722 respondenter
Stud 7. – 12 grad.
Bruk 2,5% siste 30 dager

----------

Fra samme undersøkelse, denne gang innenlands tall :

"Omganget av dopingmidler kommer også delvis fram gjennom svar på et annet spørsmål i spørreskjemaet. Respondentene skulle krysse av for hvor godt ulike utsagn passet på dem. På utsagnet «Jeg bruker dopingmidler for å få en bedre kropp», svarte 3,1 % at det passet «litt», «delvis» eller «helt» (tab 3.1.a i vedlegg). Dette bekrefter tallene over; ja endog indikerer at tallet på brukere eller tidligere brukere er høyere."

Nåtidsformen av verbet "å bruke" ekskluderer tidligere brukere som ikke har tenkt å bruke igjen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #34 : 02. april 2012, 19:48 »
Ned til 12 år faktisk. Dette er uansett i Nebraska, så at det var 2.5 % som brukte der i/før 96, tilsier ikke at tallene som har kommet frem i Norge er for siste 30 dager. Tvert imot kan man like så godt konkludere med at bruken er lavere i Norge en den var i USA på en tid da dette var ulovlig i USA. Men det er andre anabole stoffer som er lovlig i USA så vidt jeg vet, og disse tallene tar kanskje med disse stoffene også. Igjen så er det lovlig å bruke i Island og der var det høyere tall, men der gjaldt det eldre ungdom.

Må nesten gå ut ifra at de som svarte i den siste undersøkelsen i Norge ikke tolket det som siste måned med mindre det ble spurt eksplisitt om dette.

Edit: Ja det var bedre(verre). Men også her kan spørsmålet ha blitt tolket som at man skal oppgi en grunn til hvorfor man brukte/bruker. F.eks. kan det tenkes at man ble spurt

"Jeg bruker dopingmidler for å få en bedre kropp"

"Jeg bruker fordi det er kult"

"Jeg bruker fordi det er homo"

og man på den måten skal forklare hvorfor man ville velge å bruke.

Edit 2: De har jo lagt ved spørreskjema med svar. Veldig bra.

0,4 % som kan slutte, eller ikke vil slutte.

På spørsmål lengre nede er det ca. 2.5 % som svarer indirekte på at de bruker/brukte.

Forøvrig bra at de har kartlagt hvor mange menn og kvinner som foretrekker slanke markerte modellkropper.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #35 : 02. april 2012, 19:50 »
Sitat
Ryu : Ned til 12 år faktisk. Dette er uansett i Nebraska, så at det var 2.5 % som brukte der i/før 96, tilsier ikke at tallene som har kommet frem i Norge er for siste 30 dager. Tvert imot kan man like så godt konkludere med at bruken er lavere i Norge en den var i USA på en tid da dette var ulovlig i USA. Men det er andre anabole stoffer som er lovlig i USA så vidt jeg vet, og disse tallene tar kanskje med disse stoffene også. Igjen så er det lovlig å bruke i Island og der var det høyere tall, men der gjaldt det eldre ungdom.

Må nesten gå ut ifra at de som svarte i den siste undersøkelsen i Norge ikke tolket det som siste måned med mindre det ble spurt eksplisitt om dette.

Det er ikke poenget, Ryu. Poenget er at på spørsmålene fra den norske omfangsundersøkelsen (blant 18-åringer inne til sesjon) så var det først

2.9 prosent som oppga at de bruker eller hadde brukt

og så senere

3.1 prosent som oppga at de bruker

Ifølge din teori så skal de fleste oppgi at de har brukt men at de ikke bruker (= har prøvd men så sluttet). Her var forskjellen ikke engang null, den var negativ.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #36 : 02. april 2012, 19:58 »

Edit: Ja det var bedre(verre). Men også her kan spørsmålet ha blitt tolket som at man skal oppgi en grunn til hvorfor man brukte/bruker. F.eks. kan det tenkes at man ble spurt

"Jeg bruker dopingmidler for å få en bedre kropp"

"Jeg bruker fordi det er kult"

"Jeg bruker fordi det er homo"

og man på den måten skal forklare hvorfor man ville velge å bruke.

Da må respondenten være passe dum, for å tolke det spørsmålet hypotetisk. Kan tenkes at noen personer gjør det men da har du nok like mange som svarer svada på pur faen. Det kalles "støy".

Men hvis vi antar at 6 prosent av de som svarte "litt/delvis/helt" trodde det var et hypotetisk spørsmål (hvis jeg hadde brukt dopingmidler så ville det ha vært fordi), så er vi nede i 2.9 prosent og da er vi nede på samme tall som for "bruker eller har brukt"

Poenget er uansett at de aller fleste av 18-åringene som har brukt doping har planer (per idag) om å fortsette.

Det er noe helt annet enn med sniffing eller med Cannabis (20-30 prosent av befolkning har prøvd men bare 4% har brukt siste året)
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #37 : 02. april 2012, 20:15 »
Da må respondenten være passe dum, for å tolke det spørsmålet hypotetisk. Kan tenkes at noen personer gjør det men da har du nok like mange som svarer svada på pur faen. Det kalles "støy".

Men hvis vi antar at 6 prosent av de som svarte "litt/delvis/helt" trodde det var et hypotetisk spørsmål (hvis jeg hadde brukt dopingmidler så ville det ha vært fordi), så er vi nede i 2.9 prosent og da er vi nede på samme tall som for "bruker eller har brukt"

Poenget er uansett at de aller fleste av 18-åringene som har brukt doping har planer (per idag) om å fortsette.

Det er noe helt annet enn med sniffing eller med Cannabis (20-30 prosent av befolkning har prøvd men bare 4% har brukt siste året)


Kaller du meg dum? Jeg spør fordi jeg ikke skjønner.

Da er vi nede på at 2.9 % har brukt eller bruker. Nothing more nothing less. Bye the way: Spørsmålet gjelder anabole steroider, testosteron og veksthormon. Ikke bare AAS. Med kunnskapen folk flest har skulle det ikke forundre meg at det er folk som bruker testobooster som har svart her også. Men det blir igjen bare spekulasjoner.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #38 : 02. april 2012, 20:23 »
Nei, jeg kaller respondenten som tror det er et hypotetisk spørsmål for passe dum. At du bestemmer deg for at det er en god del av de som tror det, er din sak. Jeg tror ikke at det er så mange av de som tror det.

Du kan sikkert komme på veldig mange mulige feilkilder, men det blir nok en smule vanskelig å legitimere at det blir noen særlig stor forskjell fra tallene sånn som de står.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #39 : 02. april 2012, 20:27 »
Den høye prosentandelen som fortsetter med bol etter å ha prøvd litt kan tyde på at det er et stort innslag av psykisk avhengighet forbundet med bruk. Kanskje i stil med avhengighet ved tobakksbruk. Det vil si at avhengigheten er sterk relativ til motivasjonen brukeren føler i forhold til å slutte. Med stoffer som folk skjønner bedre at er nedbrytende, sånn som kokain, heroin e.l. så er selvfølgelig avhengigheten mye sterkere men der er også motivasjonen til å slutte ofte mye sterkere.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #40 : 02. april 2012, 20:34 »
Emmmmm..... Cannabis; bare 4%,,,, Er det noen som egentlig er klar over hvor mye av dette stoffet som omsettes per år i lille norge?Huh

Se på det, og se om "omfangsstatistikk" er fasiten..

Statistikk sier jo også; Det er tryggere å kjøre på fylla, for det skjer mye mindre ulykker med berusede mennesker en edrue mennesker på veien hvert år..

Statistikk som grunnlag for kriminalisering? Neppe bra.

Tonnbeslag, 100kg partier... Vedder på at det omsettes mer en 100kg/uke bare i hovedstaden.. (spekulativt men)..

Markedet på det området beviser to ting;
1) Forbudet har ikke gjort NOE for å stoppe det
2) Bruket er MYE høyere en folk gjerne liker å tro.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #41 : 02. april 2012, 20:45 »
Nei, jeg kaller respondenten som tror det er et hypotetisk spørsmål for passe dum. At du bestemmer deg for at det er en god del av de som tror det, er din sak. Jeg tror ikke at det er så mange av de som tror det.

Du kan sikkert komme på veldig mange mulige feilkilder, men det blir nok en smule vanskelig å legitimere at det blir noen særlig stor forskjell fra tallene sånn som de står.

Jeg sier ikke at det er mange som tok feil(om noen), men en forskjell på 0.2 % er ca. 10 stykker. 10 stykker som feiltolket et spørsmål er ikke mye.

Jeg trenger ikke å legitimere at det blir noen særlig stor forskjell i tallene slik det står. Først er det 2.9 % som sier de bruker, så er det 3,1 % som sier det passer at de bruker for å få bedre kropp, så er det 0,4 % som svarer at de vil kunne slutte, eller ikke vil slutte(noe som indikerer at de er på), så er det ca. 2,5 % som bruker under spørsmål om hvor viktig trening er, og om de trener alene eller sammen med andre. til slutt er det ca. 2,5 % som bruker under spørsmål om hvor man bor. Jeg har ikke sagt noe annet enn at tallene ikke sier noe om hvor mange som bruker per idag, eller om de har brukt mer enn én gang.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #42 : 02. april 2012, 20:50 »
Jeg sier ikke at det er mange som tok feil(om noen), men en forskjell på 0.2 % er ca. 10 stykker. 10 stykker som feiltolket et spørsmål er ikke mye.

Jeg trenger ikke å legitimere at det blir noen særlig stor forskjell i tallene slik det står. Først er det 2.9 % som sier de bruker, så er det 3,1 % som sier det passer at de bruker for å få bedre kropp, så er det 0,4 % som svarer at de vil kunne slutte, eller ikke vil slutte(noe som indikerer at de er på), så er det ca. 2,5 % som bruker under spørsmål om hvor viktig trening er, og om de trener alene eller sammen med andre. til slutt er det ca. 2,5 % som bruker under spørsmål om hvor man bor. Jeg har ikke sagt noe annet enn at tallene ikke sier noe om hvor mange som bruker per idag, eller om de har brukt mer enn én gang.

Feil. 2.9% oppgir at de bruker eller har brukt. Hvis halvparten av de har brukt og bruker ikke per idag, så burde tallene på de neste spørsmålene bli halvert siden de ikke inkluderer "har brukt men bruker ikke per idag" gruppen. Det faktum at de ikke reduseres er en sterk indikasjon på at de aller fleste som har brukt fortsetter å bruke. Iallfall i tilfellet 18-åringer.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #43 : 02. april 2012, 20:55 »
Emmmmm..... Cannabis; bare 4%,,,, Er det noen som egentlig er klar over hvor mye av dette stoffet som omsettes per år i lille norge?Huh

Se på det, og se om "omfangsstatistikk" er fasiten..

Statistikk sier jo også; Det er tryggere å kjøre på fylla, for det skjer mye mindre ulykker med berusede mennesker en edrue mennesker på veien hvert år..

@@@Det der har absolutt ingenting med saken å gjøre. Det er ingen her som har brukt statistikk på den måten, der man kutter ut å vektlegge størrelsen på gruppene før man sammenligner.

Statistikk som grunnlag for kriminalisering? Neppe bra.

Tonnbeslag, 100kg partier... Vedder på at det omsettes mer en 100kg/uke bare i hovedstaden..
(spekulativt men)..

@@@Nettopp.

Markedet på det området beviser to ting;
1) Forbudet har ikke gjort NOE for å stoppe det
2) Bruket er MYE høyere en folk gjerne liker å tro.

@@@Bruk av steroider har hatt en eksplosjonsartet økning siden 70-tallet både i Norge og i Sverige. Men statistikken indikerer at det er 1/3 så mange prosent brukere i Sverige som i Norge og det kan ha noe med kriminaliseringen i Sverige av kjøp/oppbevaring/bruk siden 90-tallet å gjøre. Et forbud stopper ingenting, det er ikke engang sikkert at det stopper en økning. Men det kan hende at et forbud vil redusere en økning.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #44 : 02. april 2012, 21:26 »
Angående Cannabis, det ble beslaglagt rundt 2 tonn i Norge i 2011 og det anslås at det omsettes mellom 5 og 15 tonn i Norge per år. Hvis man går ut i fra 4.6% brukere siste år så er det 230,000, og det betyr at de i gjennomsnitt har brukt mellom 20 og 60 gram hver i løpet av et år, og det tilsvarer rundt 100 brukerdoser.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2752696.ece

"15 tonn cannabis fordelt på 365 dager gir et dagsforbruk på landsbasis på 41 kilo, noe som kan forsyne 41.000 hasjrøykere om de røyker eller spiser fire brukerdoser av 0,25 gram daglig."


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!