Skrevet av Emne: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem  (Lest 61366 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #45 : 02. april 2012, 21:29 »
Og hvor mye av cannabisen tror du myndighetene tar hvert år? Av det som kommer inn?

Ingenting. Nada. Toppen av isfjellet.

Grunnen til at jeg nevner det er såre enkel; Kriminaliseringen av knark har ikke funket i det hele tatt, og ville ha svenske tilstander på norsk jord, der AAS brukere jages værre en heroin pushere... Jaja, vil vi virkelig den veien, så greit... men; Da setter de kanskje en AAS bruker i fengsel.. En mann som ellers betaler sin skatt og oppfører seg.. I hatet til politiet havner de i fengsel, og kommer i kontakt med VIRKELIGE kriminelle, og begynner en helt ny, større, og farligere vei...dette har jeg sett med mine egne øyne.. Vi VIL virkelig IKKE ha normale folk i fengsel, for der er det raskt å bli "smittet" og fristet til så mye mye værre ting en det de soner for,,




Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #46 : 02. april 2012, 21:31 »
Og hvor mye av cannabisen tror du myndighetene tar hvert år? Av det som kommer inn?

Ingenting. Nada. Toppen av isfjellet.

@@@Ifølge deres egne estimater, rundt 2 tonn og rundt 5-15 tonn slipper inn.

Grunnen til at jeg nevner det er såre enkel; Kriminaliseringen av knark har ikke funket i det hele tatt, og ville ha svenske tilstander på norsk jord, der AAS brukere jages værre en heroin pushere... Jaja, vil vi virkelig den veien, så greit... men; Da setter de kanskje en AAS bruker i fengsel.. En mann som ellers betaler sin skatt og oppfører seg.. I hatet til politiet havner de i fengsel, og kommer i kontakt med VIRKELIGE kriminelle, og begynner en helt ny, større, og farligere vei...dette har jeg sett med mine egne øyne.. Vi VIL virkelig IKKE ha normale folk i fengsel, for der er det raskt å bli "smittet" og fristet til så mye mye værre ting en det de soner for,,

@@@Legg merke til at jeg er imot kriminalisering av bruk (straffeforfølging av folk som tester positivt på en dopingtest). Det holder lenge med kriminalisering av kjøp og oppbevaring.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #47 : 02. april 2012, 21:32 »
Feil. 2.9% oppgir at de bruker eller har brukt. Hvis halvparten av de har brukt og bruker ikke per idag, så burde tallene på de neste spørsmålene bli halvert siden de ikke inkluderer "har brukt men bruker ikke per idag" gruppen. Det faktum at de ikke reduseres er en sterk indikasjon på at de aller fleste som har brukt fortsetter å bruke. Iallfall i tilfellet 18-åringer.

Ja, en indikasjon på at 0.4%, 2.5 %, eller 3.1 % fortsatt bruker. Gjennomsnittet av disse blir 2.25%. Så hvis man skal dra et estimat ut av rapporten om hvor mange som bruker per i dag(eller siste 30 dager) burde man bruke 2.25 %, ikke 3.1 %.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #48 : 02. april 2012, 21:33 »
Sitat
Ryu : Og hvor mange er det som har prøvd AAS mer enn en gang? De tallene fra den norske politirapporten gjelder vel både de som bruker og har brukt noen gang? Sikkert en del som tar et par piller som en kompis kjøpte i Polen eller noe.

Din påstand var at svært mange prøver litt og så slutter. Det er ingenting i de tallene som tyder på det, tvert i mot.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #49 : 02. april 2012, 21:36 »
Ifølge deres egne estimater, rundt 2 tonn og rundt 5-15 tonn slipper inn.

Legg merke til at jeg er mot kriminalisering av bruk (straffeforfølging av folk som tester positivt på en dopingtest). Det holder lenge med kriminalisering av kjøp og oppbevaring.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2868600.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=534823

Bare to saker som nevnes her.. Og det er naivt å tro at de var de eneste som holdt på eventuellt..  Tror anslaget deres er VELDIG beskjedent... For at politiet skal se bedre ut..

Høres finere ut at de tar 1/3 av alt, en at de tar 1/50 del..

Er i og for seg enig med deg, så lenge de ikke tar folk som pisser en rød test.. men da igjen, hvor vanskelig er det å bruke, men ikke ha noe liggende hjemme? Da blir det litt sånn slik jeg ser det at det er forbudt, men ikke om du gjemmer det..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #50 : 02. april 2012, 21:38 »
Statistikk som grunnlag for kriminalisering? Neppe bra.

Kloakk som grunnlag http://journalen.hioa.no/journalen/Innenriks/article59143.ece Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #52 : 02. april 2012, 21:41 »
Er i og for seg enig med deg, så lenge de ikke tar folk som pisser en rød test.. men da igjen, hvor vanskelig er det å bruke, men ikke ha noe liggende hjemme? Da blir det litt sånn slik jeg ser det at det er forbudt, men ikke om du gjemmer det..

Jeg synes vel at det blir litt drøyt å ha et samfunn der folk skal plukkes ut til testing for alt mulig rart til enhver tid. At folk klarer å gjemme unna ting og unngå å bli observert som kjøpere det er jo sånn verden er. Men det er jo alltids også noen som klarer å komme seg helskinnet igjennom en dopingtest selv om de absolutt ikke er rein. Så det blir samme sak.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #53 : 02. april 2012, 21:44 »
Din påstand var at svært mange prøver litt og så slutter. Det er ingenting i de tallene som tyder på det, tvert i mot.

Nei, mitt _spørsmål_ var hvor mange av de 2.9 % er det som bare har prøvd én gang. Da fikk vi svar på det. Ca. 0.65 % om man legger svarene i undersøkelsen til grunn. Litt over 20 %.

Og hvor mange er det som har prøvd AAS mer enn en gang? De tallene fra den norske politirapporten gjelder vel både de som bruker og har brukt noen gang? Sikkert en del som tar et par piller som en kompis kjøpte i Polen eller noe.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #54 : 02. april 2012, 21:47 »
Nei, mitt _spørsmål_ var hvor mange av de 2.9 % er det som bare har prøvd én gang. Da fikk vi svar på det. Ca. 0.65 % om man legger svarene i undersøkelsen til grunn. Litt over 20 %.

Den utregninga der er veldig festlig. Men det betyr isåfall at 20% har brukt før men bruker ikke akkurat nå. Det betyr ikke at de har prøvd bare en gang og det betyr heller ikke at de ikke kommer til å bruke igjen senere.

Om du så har rett i det der så blir det fortsatt noe helt annet enn med sniffing og også Cannabis. Der er det utrolig mange flere som bare prøver litt og så kutter det ut.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #55 : 02. april 2012, 22:09 »
Den utregninga der er veldig festlig. Men det betyr isåfall at 20% har brukt før men bruker ikke akkurat nå. Det betyr ikke at de har prøvd bare en gang og det betyr heller ikke at de ikke kommer til å bruke igjen senere.

Om du så har rett i det der så blir det fortsatt noe helt annet enn med sniffing og også Cannabis. Der er det utrolig mange flere som bare prøver litt og så kutter det ut.

Ja, det kan som du sier være at folk har brukt flere ganger men ikke akkurat da spørreundersøkelsen fant sted. Men nå er vi ikke akkurat på nøyaktig vitenskap heller. Om man skulle gjort det ordentlig måtte man ta høyde for evt. feil svar på de forskjellige spørsmålene, og som du sier "hvor mange fortsetter å bruke?" Det kan jo se ut til at bruken av AAS, vekst og testo er på en topp i den alderen, og går ned med tiden. ref. undersøkelsen fra UIO og

Sitat
I utvalget fra hele landet oppga to prosent at de hadde
brukt anabole steroider noen gang, de  aller fleste var menn. Flertallet av
disse hadde brukt stoffet en til fire ganger hittil i livet. Gjennomsnittlig
debutalder var 18,4 år

http://www.sirus.no/filestore/Import_vedlegg/sirusrap.8.07.pdf

Nåvar vel din påstand at 2.9, eller til og med 3.1 % bruker og jeg nøyer meg med å motbevise det, da det var dette jeg stusset på.

Nei, mitt _spørsmål_ var hvor mange av de 2.9 % er det som bare har prøvd én gang. Da fikk vi svar på det. Ca. 0.65 % om man legger svarene i undersøkelsen til grunn. Litt over 20 %.

Dette kan med fordel omformuleres til: litt under 80% av de som noengang hadde brukt, brukte da undersøkelsen fant sted.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #56 : 02. april 2012, 22:22 »
Ja, det kan som du sier være at folk har brukt flere ganger men ikke akkurat da spørreundersøkelsen fant sted. Men nå er vi ikke akkurat på nøyaktig vitenskap heller. Om man skulle gjort det ordentlig måtte man ta høyde for evt. feil svar på de forskjellige spørsmålene, og som du sier "hvor mange fortsetter å bruke?" Det kan jo se ut til at bruken av AAS, vekst og testo er på en topp i den alderen, og går ned med tiden. ref. undersøkelsen fra UIO og

@@@Det vet du ikke fordi du sammenligner folk som nå er 18 år med folk som nå er eldre. Det kan godt tenkes at de som nå er 18 år kommer til å bruke mer senere og at de som nå er eldre brukte enda mindre da de var 18 år.

Sitat
I utvalget fra hele landet oppga to prosent at de hadde
brukt anabole steroider noen gang, de  aller fleste var menn. Flertallet av
disse hadde brukt stoffet en til fire ganger hittil i livet. Gjennomsnittlig
debutalder var 18,4 år

@@@Jeg antar at det betyr 1-4 kurer og ikke enkeltdoser.

http://www.sirus.no/filestore/Import_vedlegg/sirusrap.8.07.pdf

Nåvar vel din påstand at 2.9, eller til og med 3.1 % bruker og jeg nøyer meg med å motbevise det, da det var dette jeg stusset på.

@@@Det der er bare tull, det er mørketall involvert med alle de tallene. For eksempel så svarte 1.5 prosent av de som svarte at de ikke bruker eller har brukt doping positivt på et svaralternativ som gikk på "når jeg er på kur". Da er vi på 2.9 + 1.5 = 4.4 prosent. Så med hvert enkelt tall så blir spørsmålet stort sett "hvor mye for lite er det der ?".

Dette kan med fordel omformuleres til: litt under 80% av de som noengang hadde brukt, brukte da undersøkelsen fant sted.

@@@Vi har for lite og for unøyaktige data til å fastslå det nøyaktige tallet men det er ingenting som tyder på at det er lavt (langt under halvparten) sånn som med sniffing og Cannabis.


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #57 : 02. april 2012, 22:42 »
At en gangs bruk er én kur og ikke en tablett kan jeg være enig i.

At det er store mørketall og feil er jo mitt poeng. Man kan ikke konkludere med noe annet enn at 2,9% har brukt, eller bruker. Mørketallene går begge veier, og jeg tok utgangspunkt i vedlegget i min beregning. At det er flere spørsmål som ikke er med i vedlegget er dumt av de som lagde rapporten. Om det er et enkelt spørsmål som skiller seg ut er det spørsmålet om man kan eller vil slutte, men også dette spør ikke direkte(og kan tolkes hypotetisk av dumme mennesker). Det er bare 2,9% som kan brukes til å se hvem som bruker/brukte. Om de hadde spurt om antall ganger brukt, eller hvor lenge det var siden sist bruk kunne dette vært klargjort, men det gjorde de altså ikke.

Du kan gjerne si at det sannsynligvis er flere enn 2.9 % som brukte eller hadde brukt da undersøkelsen fant sted, og på samme måte kan jeg si at det var færre. Men 2.9 % er tallet man kan bruke om man skal basere seg på fakta.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #58 : 02. april 2012, 23:15 »
Jeg synes vel at det blir litt drøyt å ha et samfunn der folk skal plukkes ut til testing for alt mulig rart til enhver tid. At folk klarer å gjemme unna ting og unngå å bli observert som kjøpere det er jo sånn verden er. Men det er jo alltids også noen som klarer å komme seg helskinnet igjennom en dopingtest selv om de absolutt ikke er rein. Så det blir samme sak.

I og for seg nogenlunde enig med deg.

Det jeg endog enser, er svenske tilstander pga mediahysteri der de jager etter de som pisser en feil prøve, og nettopp, at det blir en "heksejakt" der folk testes opp og ned og i mente uten å forøvrig belaste samfunnet på noen som helst måte. Er bare der skepsisen ligger, og derfor jeg argumenterer for at en kriminalisering ikke vil gjøre en diger forskjell.. Og om det skulle gjøre en diger forskjell, så måtte det så radikale grep mot en gruppe som ikke representerer et samfunnsproblem ellers, at en kriminaliserer en gruppe mennesker som ikke belaster samfunnet vi lever i i noen spesiell grad.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: DOP omfanget i vanlig trening kommer frem
« #59 : 02. april 2012, 23:31 »
Fra omfangsundersøkelsen :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

Tabell 3.3.d: (prosent)andel som har brukt fysisk vold i relasjon til om man har brukt doping eller ikke (brukt doping / ikke brukt)

Brukt vold for å forsvare meg 42/32
Brukt vold for å hjelpe andre 33/17
Brukt vold for å få respekt 10/2
Brukt vold fordi det gir et kick 16/2
Nei, prøver å komme unna 14/50

--------

Du nevnte at det er flere som krasjer i edru tilstand enn som krasjer i fylla. Det er selvfølgelig fordi det er mange flere som kjører i edru tilstand enn som kjører i fylla. Men blant de som kjører i fylla så er det mye større andel som krasjer.

Samme med steroidbruk. Det utøves mye mer vold blant ikke-brukere enn brukere nettopp fordi det er såpass få som bruker. Siden det er få som bruker så utgjør ikke det der et stort samfunnsproblem.

Hva som skjer hvis vi får et skred med steroidbruk og la oss si 25% av unge mellom 15 og 30 plutselig går på kur jevnlig, det er en helt annen sak. Da blir tendensen beskrevet i statistikken over plutselig et samfunnsproblem.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!